Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
 

Komentář

Přejít na komentáře

Aven Colony

  • PC 75
Budovatelské strategie moc nehraji, ale Aven Colony mě zaujala tématikou a stylizací. Nejpodobnější jsem hrál SimCity nebo Tropico (první dva díly mě moc nechytli, další jsem nezkoušel). V Aven Colony si budujete nové město/kolonii na planetě Aven Prime. Nabídka budov je celkem standardní a vše slouží k uspokojení potřeb civilistů. Kdo někdy hrál podobnou hru bude hned doma. Je nutné zajistit energii, zásoby materiálu(nanity, zlato, železo, vodu, různé druhy rostlin), ubytovací prostory, dopravní systém, zábavu nebo nemocnici. Kolonisté jsou hodně citlivý na bezpečnost, je tak nutné stavět hodně policejních dronů. Pěstovat lze několik druhů pozemských, ale i mimozemských rostlin. Doporučuji vyrábět co nejširší spektrum jídla, zvyšuje to morálku. Ta je důležitá, protože jednou za čas jsou volby a nechcete přece přijít o svůj úřad. Také je důležité budovat obranu, ať už před počasím nebo nepřátelskými organismy. Hra také nabízí možnost vysílání expedic do širšího okolí nebo zakládání vzdálenějších sídel. To vřele doporučuji, jde o skvělé zdroje rud, energie a hodí se i k obraně.

Hrát lze kromě volného režimu také 4 mapy s výzvou a samozřejmě kampaň. Kampaň je variabilní co se prostředí i úkolů týká a obsahuje i jakžtakž příběh, dokonce se závěrečnou animací. Nejvíce nudí vždy začátek mise, úkoly jsou na začátku často stejné a zajištění základních potřeb se musí udělat vždy. Na druhou stranu jsem časem vše dělal automaticky a rychleji než úkoly přicházely, takže to ani moc neobtěžovalo. Hře se opravdu dá vytknout v podstatě nulová invence, zjednodušeně jde o překreslené SimCity, ale to platí o mnoha budovatelských strategiích. I takové Cities: Skylines neobsahuje nic revolučního. Aven Colony se hraje příjemně povědomě, neháže klacky pod nohy, ale vše ozvláštňuje originální grafikou a stylem. Klasické mechanizmy a výrobní řetězce fungují bez problémů, stavy kolonistů reagují předvídatelně a je vždy jasné co je špatně a co opravit. Po zajištění základny, je nutné uzpůsobit strategii cílům mise(co nejrychleji daný počet obyvatel, průzkum okolí, zvýšená těžba...). Během kampaně jsem se bavil a těšil se co nového přinese další mise. Vrcholem kampaně je objevování různých mimozemských artefaktů a jejich průzkum.

Já se prostě u hry dobře bavil. Nabaví hrát 3 mise denně, ale to podle mě žádná budovatelská strategie. Ale hezky jednu misi každý večer a bylo to moc fajn. Oceňuji hlavně přítomnost kampaně, nejsem moc příznivec volného režimu. Grafika je hezká a technicky hra fungovala bez problémů. Pro příznivce žánru - nic převratného, ale slušně zpracovaná klasika.

Pro: pohodová hratelnost

Proti: neoriginalita

+13