Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
44 let • Kolečko ve firemním soukolí • ČR - kraj Pardubický

Komentáře

Last Epoch

  • PC 90
Výborné ARPG s obrovskou variabilitou.
Ano, po vydání verze 1.0 jsou problémy se servery. Jenže tuhle hru můžete hrát offline zcela bez problémů a až se podaří vyřešit problémy se servery, hurá do online. Kde jsou všichni ti křiklouni, co se vztekali u Diabla 3 a 4, že nemá offline možnost? Tady je a dokonce full offline bez nutnosti se na začátku lognout na servery. Někteří hráči jsou prostě rozmazlení uplakánci a budou nadávat jen proto, že nemají vše hned. My ostatní si užijeme zábavu, na kterou v Blizzardu dávno zapomněli a vidí jen naše peněženky. S chutí do hry a nenechte se odradit rozmazlenými děcky. Tahle hra v hodnotě půlky koně do D4 za to rozhodně stojí!!!
+3 +4 −1

No Man's Sky

  • PC 85
To, co se děje poslední týden (od 24.7.2018) okolo NMS, musí být pro Seana Murraye a jeho tým velmi silnou satisfakcí. A pro hráče vlastně taky. Pomiňme důvody, proč hru vydali nedodělanou. V mediálním kolotoči a pod tlakem investorů člověk slíbí ledacos. (Však je ještě před námi například stále nevydaný Star Citizen, u něhož očekávám minimálně ostudu, ne-li rovnou největší podvod v branži.) :)

Hello Games předvedli neuvěřitelnou sílu víry ve vlastní vizi. S malinkým týmem se snažili celé dva roky napravovat pověst NMS free updaty. Současný NEXT update po dvou letech ze hry udělal to, co bylo původně zamýšleno.

Jaká to facka obřím studiím, co na přestárlém enginu plném i deset let starých známých bugů (viď, Bethesdo a pršení skrz střechy) plodí opěvované blockbustery, na jejichž záplatování se z vysoka sere. Hlavně že se Skyrim za chvíli bude portovat třeba i na chytré záchody... :D

NMS není hra pro každého. Není to vesmírný simulátor. To si zahrajte Elite: Dangerous. Není to simulace galaktické civilizace i s ekonomikou. To si zahrajte EVE Online. Není to simulace dokonalosti. To si počkejte na Star Citizen (třeba se toho dožijete). NMS je vlastně takový Minecraft ve vesmíru s objevováním cizích planet, RPG tuningem vybavení, grind-craft-tuning kolotočem všeho možného a stále nepříliš ideálním ovládáním pohybu lodi (zlatý Freelancer).

I přes nepovedený začátek jsem hru asi po půlroce pořídil v první výraznější slevě. Nelituji a dnes bych už nelitoval ani plné ceny při vydání. Kromě opravené hry se mi dostalo i asi nejsilnějšího příběhu v herní historii o odhodlání, vytrvalosti, a cesty za vlastní vizí.

Díky Hello Games, tohle je emotivní jízda.

Btw, NMS na Steamu přibývá 10000 hráčů online v jeden moment denně... :O
+22 +24 −2

Battlefield 3

  • PC 5
Ne, nemám sil na zplození nového komentáře a tak použiji své komentování hry na Facebooku, v průběhu hraní několika prvních misí...

BF3 sice vypadá pěkně, zvuk má výborný, ale... TAK DEBILNÍ UI JSEM JEŠTĚ NEVIDĚL... V krytu za kusem betonu se snažím zamířit a najednou do mě vrazí dva poloslepí idioti a vytlačí mne rovnou do kulometný palby. No to si z nás dělá DICE prdel, ne?!!! A to není ojedinělý případ. Uprostřed palby mi prostě naběhnou před mířidla a než stihnu sundat prst ze spouště, objeví se "palba do vlastních řad nebude tolerována". Být to místo nich vývojáři, naházím jim tam ještě pár granátů...

Další bug, který bych čekal možná u 3rd person rubačky na deset let starém enginu a ne u vyhypované "moderní" střílečky. Stojím půl metru od zdi a střílím na nepřítele. Vlastně nestřílím. Kulky se rozprskávají o neviditelnou stěnu těsně před hlavní mé zbraně a enemák mi zatím s radostí děruje kolena...

Po dalších minutách hraní mi z BF 3 začíná být špatně a se slzou v oku vzpomínám na COD MW2. Spolubojovníci vyběhávající ze zdí a zase do nich mizící, občas se podlahou sunou jenom jejich hlavy... Někdo nadává na skriptované situace v COD? Tady je člověk neustále nucen k pohybu, protože na každých deseti metrech začíná další skript s nabíhajícím dalším nevystřílitelným, nekonečným zástupem tupých nepřátel. Grafických bugů též nepočítaně - panáci ve zdi jsou to menší zlo - mizící textury to větší... Sakra, co to hraju? Betaverzi???!!!

Podotýkám, že hraji ZAKOUPENOU originálku, která se ještě k tomu spouští opravdu šikanózním způsobem. Spustím Origin a chci hrát. Jenže místo toho se po synchronizaci s cloudem nastartuje prohlížeč s domovskou stránkou BF a tam musím opět kliknout na ikonu. Poté se znovu spustí synchro s cloudem Originu a po chvilce čekání konečně hra... To mě má hřát na duši a dávat dobrý pocit ze zakoupené hry? Dát za ni plnou palbu, tak by to byla patrně má poslední originální hra od EA. Naštěstí mne vyšla asi jen na 12Kč v bundlu s dalšími devíti a EA z toho neviděli ani korunu, vše dali na charitu. Asi vědí proč. Charita se nyní musí starat o zástupy platících hráčů, kteří zoufalstvím zešíleli u jejich her...

Ne, neděkuji, nechci. Takhle mi tlak už dlouho nic nezvedlo, odmítám hru dohrávat. To by se ostatně rovnalo pokusu o (v lepším případě) zařazení mezi ty, o které již ona charita pečuje.

EDIT 18.9.2013:
Abych se ujistil, že není chyba na mé straně, nechal jsem zkontrolovat aktualizace driverů i instalaci a aktualizace samotné hry. Vše je dle Originu a nVidie aktuální k 17.9. tudíž bugy budou opravdu na straně vývojářů a ne mé verze... :(

Pro: Grafika, zvuk.

Proti: Cokoli, co dělá dobrou hru hrou a zde se to vývojářům podařilo zmršit strašlivým způsobem.

+16 +22 −6

The Incredible Adventures of Van Helsing

  • PC 80
Již od prvních obrázků jsem se na tento klikfest těšil. Hra od prvního pohledu vypadala dobře, videa dala tušit spoustu skillů a perků a celkově vypadala jako důstojný vyzyvatel Diabla. Jaké jsou mé nynější pocity po pokoření finálního bosse? Rozporuplné.

Jako syn slavného lovce monster se vydáváte v jeho šlépějích a v tomto příběhu pomáháte místním kdesi ve východní evropě proti šílenému vědci, který se snaží svými stroji ovládnout minimálně celý svět. K tomu vám dopomáhej Bůh. Nebo alespoň Katarina - uštěpačný duch šlechtičny, která vám poslouží minimálně jako nosič bezvýznamných předmětů, poslíček pro prodej onoho šrotu a vděčný terč pro hordy nepřátel.

Ve hře naleznete jen dva typy zbraní. Sečné na blízko, plus pušky a pistole na dálku. Toť vše. Žádné dělení na sekery, palcáty, kladiva, halapartny apod. A vůbec to nevadí. I tak je předmětů spousta a každou chvíli přemýšlíte, jak svoji digitální bárbínu obléct a vybavit. Vybavit lze samozřejmě i Katarina, lze jí zvolit způsob boje (na blízko či na dálku) a nastavit chování při sbírání věcí - např. obyčejné sbírej, na magické a raritní mi nešahej...

Levelování je tradiční, Van Helsing i Katarina dostávají body k rozdělení do vlastností a skill pointy do bonusových aktivních i pasivních schopností. Krom nich se Van Helsingovi zvyšuje i míra reputace, za kterou se dají přidělit permanentní perky - bojové či obranné bonusy, nebo třeba jen jednorázové přidělení skillpointů.

A jak se to vlastně hraje? Protřelí klikači tutorial přeskočí, protože herní mechanismy se téměř neliší od známějších titulů žánru a skočí rovnýma nohama vstříc hordám nepřátel. A tentokrát to jsou opravdu hordy, které se na vás sypou ze všech stran a nejednou jejich přesila povede k vašemu zběsilému úprku do klidnější (rozuměj již vybité) části. Ve třetím aktu hra ještě o něco přitvrdí na počtu i tuhosti nepřátel, ale není to nic, s čím by si člověk neporadil při troše opatrnosti a pomalejším postupu. Katarina každou chvilku komentuje vaše počínání a občas se i zasmějete. Hra se nebere příliš vážně, všude naleznete spoustu odkazů na filmy, knihy a různá fantasy klišé.

Hordy nepřátel a ke konci pomalejší postup za nedostatek nepovažuji - ostatní hry na tom nejsou jinak. Naopak - konečně se na obrazovce děje něco zběsilého, kdy přes hromadu nepřátel a jejich vnitřností ani nevíte kde jste. S tím jsem spokojen. Absence rotace kamery mi též nevadila, oddálení považuji za přiměřené, zoom je jako kdekoli jinde k ničemu. Oproti Torchlightu nemohu ani vytknout stereotyp, který se mi u něj dostavil poměrně brzy. Typů nepřátel je tak akorát. Jenže...

Jenže je to jen taková jednohubka. Autoři si sice dali záležet na grafice, kterou pokládám za jednu z nejhezčích za dlouhá léta (snad krom Diabla 3) - Torchlight 2 je oproti Van Helsingovi vyloženě ošklivý. Po dohrání vás ale již nic nepřinutí hrát znovu. Zabijete bosse, proběhnou titulky a... nic. objevíte se zpátky ve vyprázdněném světě, kde není do čeho píchnout. Doslova. Respawn nepřátel se nekoná krom dvou levelů, kam vás opětovně zavede příběh - jak je ale jednou vybijete, nikoho tam už nepotkáte. Lokace jsou předem dané, náhodné generování prostředí tu není. Dosahování vyšších levelů postavy vás také nemotivuje. Je jich 30 a po dohrání jsem byl na 29. Sice je tu mód Scenario, do kterého můžete naskočit se svojí vytuněnou postavou, ale... Není proč hrát, není kam dál vylepšovat, třicet levelů a basta. Multiplayer hodnotit nemůžu, nehrál jsem ho.

Jak vše shrnout? Zábava solidní, podpořená humorem, hutnými řežbami a krásnou grafikou. Znovuhratelnost minimální, není pořádně kam postupovat. Přesto, pokud nehodláte postavu dlouhé týdny piplat a jen si chcete zařádit proti stovkám nepřátel, mohu jedině doporučit. Celou dobu jsem se bavil na výbornou.

Pro: Grafika, humor, spousty nepřátel

Proti: Minimální znovuhratelnost, občas kamera

+15

Demolition Inc.

  • PC 50
Podlehl jsem předvánočnímu slevovému šílenství na Steamu a investoval v přepočtu něco přes šedesát korun do téhle rychlovky. Hra na Bourání mrakodrapů ufonem už od pohledu působila dostatěčně praštěně a slibovala dlouhé hodiny destruktivní zábavy.

No... dlouhé hodiny to nebyly. Každý level díky časovému limitu zabere 100 až 300 vteřin. Někdy je limit pohodový, jindy šibeniční, až nehratelný. Levely jsou veskrze stejné. Liší se pouze počtem a rozestavením budov a vedením dopravy. Nástroje k destrukci vypadají zpočátku zábavně, je jich ale poměrně málo. Vše se velice brzy okouká a hře chybí nějaká zásadnější motivace. Dosahování co nejvyššího skóre dlouho hráče (nebo alespoň mne) neudrží.

Účtovat si za hru více peněz, byl bych naštvaný. Za šedesát korun to bylo příjemné chvilkové povyražení.

Pro: Zpočátku zábavná destrukce

Proti: Velice rychle omrzí - málo nástrojů k destrukci, jednotvárné levely, chybí více herních módů

+10