Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Resident Evil 4

  • PC 90
Veleznámá videoherní série Resident Evil sice není zasazena do japonské kultury, ale za to nese typický japonský trademark v podobě kvalitní a poctivě odvedené práce. Vždyť původní Resident Evil 4 v podstatě ani remake nepotřeboval - i v dnešní době se jedná o velmi dobře koukatelnou hru. Nicméně právě skvělá práce Capcomu nás velmi rychle naučí, jak moc jsme remake potřebovali a ani jsme o tom nevěděli.

Vizuální stránka je velmi dobrá, zmutované kusy masa vylézají z našich monitorů a smrdí až k nám na gauč. Do hry se ponoříte snadno a rychle už jen proto, jak bezskrupulózně vás vrhne do akce. Žádný dlouhý úvod, ale okamžitá katapultace doprostřed infikované vesnice a úprk před zombíky. Hra je podobně, ne-li víc akčně laděná, než Resident Evil 3. Je skvělé, jak umí střídat klidnější pasáže s někdy možná až arkádově hektickými přestřelkami a hlavně, jak velkolepě umí představit novou potvoru nebo dokonce (mini)bosse. S většinou z nich se pojí i nějaká nová mini herní mechanika, což je super. Plížení kolem slepého Baraky z Mortal Kombatu, který reagoval jen na zvuk, bylo zábavné, naopak strefování se do parazitů jakéhosi zmrzlého lachtana trošku otravovalo. Líbí se mi, že zažíváte jen minimum chvil, kdy musíte bezmocně utíkat před nezranitelnou, mysteriózní variantou Mr. X. Na druhou stranu je pravda, že po dohrání se mi méně úzkostných momentů vrylo do paměti.

Co se týče atmosféry temna a strachu, tak za mě je asi nepřekonatelný remake Resident Evil 2. Když řeknu, že čtyřka je méně strašidelná, nemyslím to vyloženě jako výtku, ale jako charakteristiku v dobrém i zlém. Vy, jakožto hlavní postava, jste více suverénní a asi i z toho důvodu se méně bojíte... Je pravda, že simplistický příběh nějaké uvěřitelné atmosféře mnoho nepřidá. Snažím se v tom spatřovat nadsázku a ne stupiditu...

Hratelnost je bezvadná a není na ni od doby své předlohy moc, co vylepšovat. Management předmětů a inventáře z původního Resident Evil 4 se stal inspirací pro mnohé další hry (přiznali např. tvůrci remake System Shocku). Výborný je i systém vylepšování zbraní. Co by možná hře prospělo, je větši volnost v pohybu jako např. ve zminované dvojce, ale chápu, že při značně větší rozloze lokací to není úplně možné. Koridorovost mě osobně nevadí a užíval jsem si pěkné změny prostředí. Tristní herní doba předchozího dílu se také de facto zdvojnásobila, takže nelze než opět uznale pokývat hlavou... Jen tak dál!
+9