Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Sanabi

  • PC 80
Getting to the end is not what's important!

Neonpunkové 2D akce střídající hbité mlácení nepřátel s překvapivě hlubokým příběhem vyprávěným nespolehlivým vypravěčem patří mezi mé oblíbené hyperspecifické žánry -- a SANABI se rozhodně zapisuje po boku Hotline Miami, Hotline Miami 2: Wrong Number nebo Katana ZERO jako ukázkový příklad.

Základním kamenem hratelnosti je vystřelovací hák, který má hlavní postava místo ruky. Ten zajišťuje jak útočnou sílu, tak pohyblivost, a váš úspěch bude záviset čistě na tom, jak se sžijete s tímto udělátkem. Dobrá zpráva je, že i nemehlo jako já, navíc s ovladačem, na to přišlo -- zejména díky promíjivému auto-aimu.

Valná většina úrovní zahrnuje houpání se nad propastmi, vyhýbání se kulkám za letu, různé akrobatické kreace okolo pohyblivých platforem, a občas nějakou menší "klecovou" oblast kde musíte vymlátit všechny enemáky než se můžete dostat dál. Jednotlivé lokace mají svoje specifické výstřelky, a celé je to proloženo řadou originálních bossů.

Vysokorychlostní akce je, jak je zvykem, proložena příběhovými cut-scénami. Zde příběh rozhodně nehraje druhé housle, ba naopak je to jeden z nejlepších videoherních příběhů co jsem měl tu čest potkat. Všechny kousky hádanky vám hra postupně upustí do klína, a na konci to vše do sebe krásně zapadne, bez použití levných úniků a kliček.

Nešvarem SANABI je ukecanost cut-scén. Když se kácí příběh, létají dialogy nebo tak něco, ale SANABI to dohání do extrému tím že cutscény tvoří pocitově klidně polovinu stopáže. Dialogy by šly masivně prořezat, aniž by tím příběh jakkoliv utrpěl -- takto je poměrně vláčný, což kontrastuje s hypersonickou náturou hry. Stejně tak kvalita replik trochu skřípe a občas přechází až do trapnosti, což je prý dáno místy ne zcela povedeným překladem z korejštiny -- podstata příběhu tím naštěstí neutrpí.

Přehnané tutoriálování a přepísmenkované dialogy se spojí v nepříjemnou a mdlou směs v počáteční fázi hry, která je ve výsledku poměrně nudná. Kdybych nedal na vysoké hodnocení a nevytrval, asi toho zanechám tak po první hodině hry. Zbytek hry za to ale rozhodně stojí.

Doporučuji SANABI zejména pokud jste fanoušky Katana ZERO, nebo pokud máte náladu si prožít dojemný příběh jako kyborg-ninja-spiderman a nevadí vám proklikávat se mezi úrovněmi spoustou komiksových bublin.
+13