Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radomír Bobek • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Thymesia

  • PC 65
Thymesia se zjevně snaží být kombinací Bloodborne a Sekiro: Shadows Die Twice (ve hře například absentuje stamina management).

Nepřátelé mají dva ukazatele zdraví, zelený wound a bílý health. Wound se jim regeneruje až do maximální úrovně health. Wound se snižuje blokováním a rychlými útoky, health se snižuje silnými útoky. Je tak třeba kombinovat dva různé typy útoků. Zajímavé je, že to neplatí pro hlavního hrdinu, který má jen jeden ukazatel zdraví.

Hlavní hrdina má tři základní statistiky, Strength (vliv na rychlý útok), Health a Plague (vliv na silný útok a energii). Body jsem při levelingu rozmisťoval rovnoměrně, protože je stejně potřeba všechno. Další vrstvou vývoje postavy jsou Talents (6 různých skupin), postupně je možné odemčít až 24 různých z celkových 75. Vtip spočívá v tom, že je možné je libovolně měnit, takže je člověk omezený nakonec jen počtem (s každým získaným levelem se odemyká jeden, poslední na levelu 25).

Mezi vybavení patří tři různé typy lektvarů (v základu výhradně léčivé s různým typem rychlosti a síly účinku). Ty je možné postupně vylepšovat za nalezené speciální předměty a přidávat k nim až tři přísady s dalšími přídavnými efekty (lepší léčení, dočasné zvýšení odolnosti nebo útoku atd.).

Dalším typem "vybavení" je 21 druhů Plague Weapons. Jsou to v podstatě speciální útoky, které je nejprve nutné odemčít pomocí speciálních předmětů, padajících z nepřátel a následně je lze stejným způsobem vylepšovat. V boji je jejich použití omezeno energií a časem (po použití se nějakou dobu "nabíjejí") a hlavní hrdina může mít u sebe v jeden moment jen jednu (případně při použití určitého Talent dvě).

Thymesia tak přidává zajímavé vrstvy vývoje postavy k tomu, co bývá v žánru standardem. Bohužel na druhou stranu chybí některé jiné podstatné složky. Krom Plague Weapons neexistuje žádné vybavení ve slova smyslu zbraní, brnění, amuletů, kouzel či čehokoli podobného. Motivace k podrobnému průzkumu úrovně je tak minimální, lze najít pouze Lore nebo předměty, přidávající minimální množství Memory Shards (zkušeností).

Hra se odehrává na třech různých mapách (plus maličký hub a aréna finálního bosse). Autoři se snažili tento nedostatek zamaskovat tím, že do nich hráče posílají z hubu opakovaně v rámci sekundách úkolů, ale osobně to vidím jako dost polovičaté řešení (mapy jsou téměř shodné, občas se liší drobnostmi typu zamčených/odemčených dveří nebo je nutné je procházet v opačném směru). Poslední ze tří map je také poměrně slabá, nezajímavý rozestavěný hrad, ve kterém se obtížně orientuje.

Hře se také nevyhnuly problémy s vyvážeností. První skutečný boss (nepočítám toho v Tutorialu) je nejtěžším bossem v celé hře a dost neuvěřitelný difficulty spike, zatímco poslední je téměř primitivní (porazil mě jen poprvé, pak jsem jej porazil asi 20x v řadě kvůli levelování). Plague weapon jsem používal až na souboj s určitým bossem pořád jednu stejnou dokola, Talents měnil minimálně.

Herní doba je běžně 8-10 hodin, já jsem ve hře strávil 20 hodin, ale to jen kvůli tomu, že jsem plnil všechny sekundární úkoly a chtěl odemčít všechny achievementy (achievement rozbij 1000 sudů je sám rozbitý a díky tomu trvá jeho získání tak 2 hodiny místo 10 minut). Hra také neobsahuje v žánru běžnou NG+, ale neberu to jako zvláštní zápor.

Thymesia je tak zajímavým atmosférickým počinem, který ale celou dobu působí dojmem, jako by šlo jen o malý výsek něčeho původně mnohem většího.

Pro: atmosféra, vývoj postavy

Proti: malý počet map, krátkost, nevyváženost

+18