Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 38 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Kreed

  • PC 50
Pamatuji si na tehdejší preview články v časopisech, který Kreed jmenovaly jako velkého konkurenta Doomu 3. Že se z jeho technologie posadíme na zadek a tak dále. Skutečnost je taková, že blíž, než k Doomovi 3 to má spíš k  Sniper: Path of Vengeance, který byl také nerealisticky hypován. Začátek hry to jen potvrzuje. Pamatujete na Daikatanu? Tady je to něco podobného. První třetina hry je spíš za trest, než k hraní.

První čeho si člověk všimne je pocit ze střelby (nejdůležitější aspekt FPS stříleček). V Kreedovi je to fakt špatné. Na začátku dostanete naprosto tragickou brokovnici. Brokovnice, která pořádně nekope a to ani nepřátele, kteří vůbec nereagují na zásahy. Kolikrát jsem se musel ubezpečovat, že opravdu mířím dobře. Nepřátele zásah ani nezpomalí a odpadne z nich jen, snadno přehlédnutelná, kapička krve. To samé platí i se samopalem. Naštěstí se pocit ze střelby trochu zlepší s rotačákem.

Situaci nezachrání ani level design, který je strašný. Musím uznat, ze hra se snaží být pestrá a snaží se měnit prostředí. Co je jí to ale platné, když v rámci jednoho prostředí vidíte dvacet stejných, prázdných a nudných místností. V designu misí je i spousta slepých odboček, které jsou úplně zbytečné a mají za úkol vám jen zamotat hlavu. Ve fádním prostředí způsobují jen bludiště a to také není moc zábavné. Grafika byla možná technologicky na výši, ale je hnusná. Voda a vizuální efekty působí jako pěst na oko. O animacích ani nemluvím. Ty jsou nejodpornější. V mém případě soupeřili o největší hnus z hudbou. A to se hudba v animacích nedá vypnout. Na hudbě jako takové nebude asi nic špatného (otázka vkusu). K animacím se ale nehodí a dodala jim pomyslnou třešničku hnusu.

Jak jsem říkal, po sebrání rotačáku se hra docela vzchopí. Střílení je hned o něco zábavnější. Nalezené zápisky dodávají hře pěknou atmosféru. Kreed se snaží být výpravný a dobrodružný. Hlavní hrdina je pořádný hajzl, kterému ostatní nešťastníci v Kreedu jen překáží při cestě za záchranou. Navíc je to celkem kvalitně nadabované do češtiny. V jedné části jsem měl dokonce nutkání dát hře 65%. Konec mě ale zase posadil na zem.

Poslední část je jakási variace na Xen z Half-Life. Jestli vám Xen připadal podivný, tak počkejte, až uvidíte tohle. Totální haluz a naprostý kreténismus zde nebere konce. Když už jsem skousl, že celou dobu střílím jen rail-gunem do jakýchsi létajících bludiček, zasekl jsem se v podlaze. A pak znovu v hnusným bludišti. Nakonec, bez bosse, přijdete ke shluku světýlek, odletíte lodí v pětisekundové animaci a podíváte se na minutové titulky, kde ani nedohraje hudba.

Tohle nevymyslíš.

"Na vážkách" (hardcore)

Pro: nalezené zápisky utváří slušnou atmosféru, český dabing, s rotačákem je to docela sranda, příjemně výpravné

Proti: mizerný pocit ze střelby, mizerný a nudný design úrovní, odporné animace, tragický začátek a ještě horší konec

+23