Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jaryn • 31 let • Svatá masová kulička • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Shadow Warrior 3

  • PC 50
- Co jsem objednal z Wishe 
- Co jsem obdržel 

Je mi jasný, že s názorem 'SW2 byla echt prvotřídní evoluce směru nastaveném v SW1!' jsem přinejlepším v přihřátý menšině, ale mile rád se budu s kýmkoliv do krve hádat, že SW3 je naprosto neomylně absolutní devolucí, srdcelámající regresí, a celkově neskutečně zbytečnou hrou. 

Pamatuju si, jak Létající Divočák na svých webovkách inzeroval přes tucet otevřených pozic na nějaký nový projekt, to jsem si ještě uslintaně dovolil snít, že třeba natajňačku makaj na rebootu Krve. A pak oh, vonjeto zase Lo Wang. Rád bych věřil tomu, že původně to na papíře měli sousedi vymyšlené ouplně jinak. Rád bych věřil tomu, že to měla být práce lásky bohatá na detaily, velikonoční vajca a secrety, s opět vymazlenými souboji a rewarding prozkoumáváním vizuálně uhrančivých úrovní. A přiznávám, že žádnou rešerši do pozadí vývoje hry jsem nedělal a ani to nemám v plánu. Je možný, že to ve finále zpotvořila skupinka pěti amatérských nadšenců s rozpočtem striktně na pokrytí obědů v nedaleké kantýně a nocleh, v takovém případě všechna čest.

Protože na průzkum tu nic není, úrovně jsou extrémně prťavé a lineární, sloužíc výhradně pro spojení arén a nic jiného. Arény jsou sice nadyzajnovány ručně, což je fajn, ale souboje jsou se svou koncepcí stejně překouřeně chaotické a velmi brzy i iritujícně rutinní. Opravdu nevím, co kolegové recenzátoři nasávali, když si tak velkohubě pochvalovali návrat k tomuto designu, protože ano, otevřené a částečně náhodně generované mapy v SW2 toho moc nenabídly co do pamětihodných míst, ale se svou otevřeností alespoň nabízely navýsost bohatý prostor se opravdu vyblbnout, se svým arzenálem a rozličnými skilly navíc i obstojně sandboxově. A ta motorvka <3... v SW3 není žádná motorovka, žádné skilly nad rámec force push, jen šestka zbraní bez jakékoliv kapacity k vlastní úpravě, žádní mrdající Duracellové, žádný prostor se naozaj vyblbnout a už vůbec ne dle svého...SW2 sice kostrbatě kopírovalo Borderlands, ale dělalo to po svém a vtisklo onomu stylu i něco vlastního. SW3 se ze všech sil snaží být Doom Eternal, přičemž vlastního nenabízí de facto nic. A celek působí jako výsledek roční snahy naučit se programovat v Unrealu. 

Nejhorší na tom ale samozřejmě je ta cenovka. 50 éček za 5 hodin diskutabilní zábavy, kdy po prvních 3 hodinkách jsem se už musel vyloženě přemlouvat, abych to fakt dohrál. Bo jo, souboje jsou fajn. Nejsou rozhodně ničím samospasným, ale jsou fajn. Ale je jich málo a moc zároveň, protože nic mezi těmi souboji prostě není. Příběh teď ignoruji zcela účelně - jeho prezentace je jedním slovem otřesná, od obludných předrenderovaných cutscén s vyblitými barvami, ve kterých se prostě nedá nesvíjet v bolestech nad těmi ohavnými animacemi, až po samotnou celkovou premisu děje, která nejenže naprosto zřetelně řve "sami nevíme, proč tu hru vlastně vyrábíme", ale taky značně dehonestuje první díl a jeho překvapivě naopak silný narativ. Nu, a krom příběhu a soubojů zde existuje jen pobíhání a poskakování tunely, takže vskutku kauf jedna báseň.

Možná to soudruzi zamýšleli nastavovat. Vydat to teď a takto a v tomto stavu a postupně to ládovat DLCčky. Osobně hru spíš do pár týdnů očekávám v Game Passu, kde vyzkoušení i s klidem na duši doporučím. Rozhodně to ale nekupujte. Fakt nevím, proč to vůbec existuje.
+33