Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Runaway: A Twist of Fate

  • PC 70
Runaway 3 mě ze začátku pořádně rozzuřilo. Co ze začátku, trvalo to čtyři kapitoly ze šesti, než jsem ji dokázal vzít na milost. Dvojka končí v nejlepším - Brian a jeho přátelé mají trentonit a chystají zpátky na ostrov, zachránit Ginu před zeleným mozkem plk. Kordsmeierem a vražedkyní Tarantulou. Ale autoři si pro ty, co čekali tři roky jak to dopadne připravili pořádnou podpásovku.

Příběh začíná tím, že Brian je odsouzen za vraždu Kordsmeiera a zavřen do blázince. Gina, živá a zdravá ho zachraňuje na hřbitově. Ve flashbacku se v druhé a čtvrté kapitole vracíme k jeho útěku z blázince, zatímco Gina pátrá po příčinách "sebevraždy" Kordsmeierova zástupce. Jako WTF? 4 kapitoly jsou naprostým výsměchem tomu, kdo chtěl sledovat dění ze dvojky. Až pátá kapitola odhalí co se stalo v zhruba pětiminutové scéně a přidá naprosto zbytečné zpochybnění mimozemšťanů. Až ke konci to začne dávat trošku smysl, nicméně příběh se mi nelíbil a to zoufale. Místo dobrodružné komedie tu máme kriminálku, kde jsou sice jakžtakž zajímavé a vtipné vedlejší postavy a teoreticky to jako samostatný příběh funguje, ale jako pokračování je to výsměch.

Ke grafice nemám moc co napsat, vypadá slušně, ale exotické lokace z druhého (a v podstatě i prvního) dílu se mi líbily více než blázinec, hřbitov či zaplivané gheto.

Protože ale nehodnotím film, ale hru, musím uznat, že hratelnost šla od dvojky nahoru. V každé ze šesti kapitol je jasný cíl, v několika kapitolách je dokonce vypracovaný plán, který se skládá z více částí a jeho postupným plněním se spustí ve finále velkolepá akce. Při finální obechcávce Tarantuly jsem se naprosto skvěle bavil, navíc je tu i spolupráce dvou postav. Kombinace jsou sice stále trošku nelogické, ale nekonají se žádné zákeřnosti, ani časované akce, které lze provést až v určité fázi. A pokud něco takového přijde, hrdina to v popisu naznačí. Navíc díky bohu autoři přidali moji nejoblíbenější featuru - zobrazování aktivních míst. Díky tomu odpadne pixelhunting a člověk se může soustředit na přemýšlení co, kde a jak. A pokud jsem skončil u zkoušení všeho na všechno, aspoň byla zábava poslouchat komentáře, proč něco nejde. Výsledek? Po dlouhé době adventura, kterou jsem dohrál bez jediného nakouknutí do návodu, takže jsem na sebe patřičně pyšný :)

Shrnutí? Výborná hratelnost, oproti dvojce i jedničce ubylo eye candy lokací a subjektivně mizerný příběh. Takže 70%.
+10