Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Keep

  • PC 40
Hra působí jako port z mobilu, ale ve skutečnosti původně pochází z Nintendo 3DS. Na přenosných zařízeních a v budoucnu i na mobilech může jít o ucházející hru, ale na PC s hromadou kvalitní konkurence ji nemohu reálně doporučit.

Líbilo se mi
---------------

* Systém kouzlení - vytváření kouzel z runových slov je poměrně standardní. Ale vlastnoruční umisťování run na šachovnici je úžasné a totálně jsem si to zamiloval. Snažíte se nacpat do mřížky tolik užitečných kouzel, co to jen jde, a v podstatě sami sebe vyzýváte k vyřešení logického problému tím nejoptimálnějším způsobem. Je to velmi přirozené a nemusíte s tím trávit příliš mnoho času, ale pokud chcete, tak si s tím můžete opravdu do detailu vyhrát. Geniální.

Ušlo
------

* Grafika. Je snesitelná, až na několik velmi šedých/hnědých úrovní, kde se na podlaze nedají rozeznat speciální dlaždičky. Nejhezčí úrovní je ta poslední, škoda, že jich tam nebylo takových více.
* Kořist. Velmi omezená, nemáte téměř žádný výběr, ale je to funkční.
* Nepřátelé. Jenom pár odlišných typů, ale mají různé schopnosti, funkční. Přijde mi zvláštní, jak strašně málo (nikoliv typů, ale v celkovém počtu) se jich v úrovni nachází.

Nelíbilo se mi
------------------

* Příběh. Je příšerný. Nemít žádný příběh by bylo výrazné zlepšení. (V Grimrocku nebyl a nevadilo to ničemu).
* Zákysy. Je zde pár oblastí, kde musíte najít tajný vypínač na stěně, abyste se posunuli dál. Nejde jen o skrytou bonusovou oblast, ne, musíte bloudit obrovskou úrovní, a dokud nenajdete tlačítko, tak jste navěky zavření. Dalším příkladem je páka s dvěma funkcemi, jednou zjevnou a druhou nezjevnou. Opět zákys. A těchto situací je tam více. Při zpětném pohledu některé problémy a řešení dávaly smysl, ale celkově to hodnotím jako velmi špatný návrh úrovní.
* Soubojový systém. Nízký, střední a vysoký sek nemají téměř žádný funkční rozdíl. Provádění diagonálních pohybů je s myší extrémně nepříjemné (což platí i pro magii).
* Vyvážení hry. I pokud investujete některé body do síly a najdete slušné zbraně, tak stejně můžete v pozdějších úrovních způsobovat nepřátelům pouze 1 bod zranění. Velice nevyvážené, hádám, že není možné mít namixovanou postavu - zřejmě musíte jít cestou čistého bojovníka nebo čistého mága.
* Uživatelské rozhraní. Je gigantické (dá se zmenšit, ale je to nezdokumentovaná možnost) a příšerné na ovládání. Některé akce jsou totálně nepochopitelné, jako například těžení krystalů - ani jeden ze zjevných postupů, jak vytěžit na obrazovce krystal, nefungoval. Toto nemohl nikdo externí testovat.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+13