Ani do jedné ze tří her z roku 1993, které mě zbývají se mi pouštět nechtělo, do třetího Simona Sorcerera už vůbec ne a tak jsem se rozhodl doplnit mezeru v dohraných Lucasovských adventurách. Full Throttle si pamatuji spíše díky sporu mezi Andrewem a Fukou ve Score, než na to jak se mi kdysi líbila a moc se to nezmění.
Full Throttle není v zásadě špatný projekt. Hned na začátku odpálí děj bombastické intro, ve kterém se banda motorkářů seznámí se stařičkým majitelem poslední továrny na motorky. Toho ale odpraví jeho zástupce, z vraždy je obviněn postarší motorkář a ten se vydá očistit své jméno a sejmout záporáka.
Multimediální stránka je skvělá, filmečky jsou jak je zvykem u Lucasů naprosto parádní, skvěle nadabované (záporáka mluví Mark Hamill), finále připomíná akční filmy 90. let, do toho hraje motorkářský rock skupiny Gone Jackals. Všechno včetně grafiky a vzhledu hrdiny je skvěle karikované a stylizované. Jenže pod tím vším je to poměrně béčkový příběh, který by v 90. letech šel jako film rovnou na video.
Problémem je samotná hratelnost. Ne že by se to ovládalo špatně - kliknutí na předmět vyvolá menu (oko, jazyk, ruka, noha), které použijete, dvojklik slouží k urychlení odchodu. Kurzor se zvýrazní při přechodu předmětu, ale bez popisu nevíte, že potřebujete kliknout na ten malý kousek něčeho a přichází zákysy.
Jádro pudla je v tom, že většinu hry koukáte na filmečky nebo ji strávíte akčními mezihrami. Souboje na motorkách jsou se zavřením obou očí ucházející. I když na to, že každého můžu sejmout něčím jiným, nebo jak se odbočuje jsem přicházel metodou pokus omyl. Demoliční derby (se specifickým postupem) je ale jednoznačně příšerné. A na samotné adventuření zbývá asi tak 30% hry. A to jsou úkoly nadmíru nelogické (celý stánek se suvenýry), plné pixelhuntingu, hledání cest a přemýšlení co máte vlastně dělat. Závěrečný souboj na trucku je sice bombastický, ale časově omezený a když Vám to přemýšlení trvá moc dlouho, zařvete a jedete znovu.
Zkrátka pěkně se mi na to koukalo, dobře poslouchalo a i ten béčkový příběh jsem si celkem užil, jen jako adventura to není upřimně žádný zázrak.
Full Throttle není v zásadě špatný projekt. Hned na začátku odpálí děj bombastické intro, ve kterém se banda motorkářů seznámí se stařičkým majitelem poslední továrny na motorky. Toho ale odpraví jeho zástupce, z vraždy je obviněn postarší motorkář a ten se vydá očistit své jméno a sejmout záporáka.
Multimediální stránka je skvělá, filmečky jsou jak je zvykem u Lucasů naprosto parádní, skvěle nadabované (záporáka mluví Mark Hamill), finále připomíná akční filmy 90. let, do toho hraje motorkářský rock skupiny Gone Jackals. Všechno včetně grafiky a vzhledu hrdiny je skvěle karikované a stylizované. Jenže pod tím vším je to poměrně béčkový příběh, který by v 90. letech šel jako film rovnou na video.
Problémem je samotná hratelnost. Ne že by se to ovládalo špatně - kliknutí na předmět vyvolá menu (oko, jazyk, ruka, noha), které použijete, dvojklik slouží k urychlení odchodu. Kurzor se zvýrazní při přechodu předmětu, ale bez popisu nevíte, že potřebujete kliknout na ten malý kousek něčeho a přichází zákysy.
Jádro pudla je v tom, že většinu hry koukáte na filmečky nebo ji strávíte akčními mezihrami. Souboje na motorkách jsou se zavřením obou očí ucházející. I když na to, že každého můžu sejmout něčím jiným, nebo jak se odbočuje jsem přicházel metodou pokus omyl. Demoliční derby (se specifickým postupem) je ale jednoznačně příšerné. A na samotné adventuření zbývá asi tak 30% hry. A to jsou úkoly nadmíru nelogické (celý stánek se suvenýry), plné pixelhuntingu, hledání cest a přemýšlení co máte vlastně dělat. Závěrečný souboj na trucku je sice bombastický, ale časově omezený a když Vám to přemýšlení trvá moc dlouho, zařvete a jedete znovu.
Zkrátka pěkně se mi na to koukalo, dobře poslouchalo a i ten béčkový příběh jsem si celkem užil, jen jako adventura to není upřimně žádný zázrak.
Pro: Grafika, animace, vizuální stylizace, hudba, béčkový motorkářský příběh.
Proti: Přemíra animací a akční sekvencí na úkor adventuření, nelogické úkoly.