Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Daniel Holman • ČR - kraj Karlovarský

Komentář

Přejít na komentáře

James Bond 007: Nightfire

  • PC 50
Jediná plnohodnotná bondovka v čele s představitelem Piercem Brosnanem, kterou si můžeme zahrát i na PC... oproti PS2 verzi bohužel rapidně ochuzenou o několik zásadních prvků (např. automobilové honičky). V době svého vydání byla hra velmi často srovnávána s konkurenčním No One Lives Forever 2, kde rapidně zaostávala. Jak si 007: Nightfire vede po letech?

Váš úkol je prostý jako ve většině původních filmových bondovek. M vás v roli Jamese Bonda alias Pierce Brosnana vysílá zachránit svět před padouchem, který má v rukou smrtící zařízení zvané Nightfire. Musím vynachválil to, že i vedlejší postavy... především ti na znepřátelené straně jsou velmi dobře zapamatovatelní a tak si bossfighty s nimi velmi užijete. Hra jako taková má příjemné tempo i přes to, že vás příběhem budou provázet nepříliš kvalitní a nepříliš zábavné cutscény.

Během postupu hrou navštívíte několik lokací, jejichž level desing neohromí ani nepřekvapí. Osobně se mi líbilo, že vám dá hra občas možnost si cestu, či postup misí vybrat sama. S tím se pojí i řada stealth misí, které ovšem zabíjí naprosto tupá umělá inteligence. Stejně tak sráží i úroveň přestřelek. Nepřátelům nedělá problém vám jen tak vběhnout před mušku, podívat se na vás a v klidu se podrbat na hlavě, zatímco jeho kolega střílí všude okolo, jen do vás ne. Stejně tak když sejmete parťáka stojícího vedle svého kolegy, který si poté klidně dál pochoduje bez povšimnutí, že se za ním plnou vahou skácelo tělo.

Velmi milým překvapením jsou bondovské vychytávky od Q, které mě osobně velmi bavili. Hodinky s laserem, klíče s elektrickými šoky, telefon s vystřelovací kotvou, kreditní karta ukrývající programovací disk nebo pero vystřelovací uspávací šipky... zní to skvěle že? Je tu avšak velké ALE. Laser můžete používat jen na odstraňování zámků, proti nepřátelům je absolutně neúčinný. Kotvu s telefonu můžete vystřelovat jen na speciální oka na stěnách a stropech, nikam jinam se s ní totiž neuchytíte. Sem tam se odreagujete například již zmíněnými bossfighty nebo lezením po mrakodrapu.
Dát hráči větší prostor a ne jen postup narýsovaný scénáristy by hře velmi pomohlo v zábavnosti a od stereotypu, který se dostaví po pár hodinkách hraní. Musím ovšem nechat, že hru obstojně zachraňuje bondovská atmosféra, které nemálo napomáhá povedený Soundtrack.

To co hře ovšem vůbec nepomáhá je extrémní množství bugů a technických nedodělků. Déšť uvnitř budovy nebo procházení předměty, či dokonce skrz na skrz letadlem? Chybějící animace přebíjení, která se spouští jen když se jí chce, či nepřátelé odlétající po explozi granátu doslovně až do nebes? A nemluvě o místech, ve kterých se prostě zaseknete a nemáte šanci se z nich dostat ven jinak, než návratem k vašemu poslednímu savu. Přijdeme k tomu všemu nedotaženou hratelnost a máme tu videohru, která funguje sotva na půl.

Brosnanovo videoherní zpracování nesoucí název Nightfire se pro PC nepovedlo. Z nadějně vypadající Bondovky se vyklubala průměrná koridorová střílečka oživená o bondovskou atmosféru a zábavné vychytávky od Q, které ovšem téměř nevyužily svůj potenciál. A tu zmíněnou průměrnou střílečku sráží k zemi nedotažená ovladatelnost, nespočet bugů a tupá umělá inteligence, kvůli které nefungují ani stealth pasáže, ani přestřelky.

Pro: Bondovské vychytávky od Q, charaktery, bossfighty, soundtrack

Proti: Tupá umělá inteligence, extrémní množství bugů, nedotažená hratelnost, level desing, ochuzení oproti PS2 verzi

+14