Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

  • PC 80
Tak a celá série je za mnou. Jedi Academy vyšla rok po Jedi Outcast a podle toho to vypadá. Je to spíše takový datadisk, kde se v podstatě nic nezměnilo, až na pár maličkostí v hratelnosti.

Začnu tedy opět klasicky příběhem. V něm se objevují kultisti uctívající pět tisíc let mrtvého Sitha Marka Ragnose, kteří vysávají všude po vesmíru temnou Sílu a chystají se ho probudit. Kupodivu s nimi spolupracuje i všelijaká sebranka, hojně "vyrobených" Jedi z minule a samozřejmě zbytky Impéria. Je to tentokrát slabší, protože jméno záporáka se dovíte až skoro na konci a mění si hrdina. Kyle Katarn je Jedi Master a tím i pouze NPC a celá akce je na genderově neutrální Jaden (já si z ní udělal pěknou blondýnku). Kromě pár pěkný zvratů v přiklánění se na temnou stranu Síly (hra má dva konce) to není nic moc, zejména konec s duchem jak z televizní pohádky je k smíchu

Co se teda změnilo? V podstatě skoro nic. Nepřátelé jsou stejní, jen o fous tupější a pomalejší. Imperiálové už mě nepřišli tak nebezpeční jak v předchozím díle (a nebo se to lépe ovládalo, těžko říct). Co mě ale spolehlivě rozzuří jsou nesmrtelní nepřátelé, na což narazíte ve hře hned čtyřikrát. Grafika je o fous hezčí, ale víceméně stejná, stejné zůstaly i zbraně. Veliký plus je že už se dá hra dohrát z 99% klasickou Jedi cestou. Zmizeli snipeři, hustě rozeseté věžičky, granátníci na plošinách a tak můžete většinu hry projet s mečem a Silou.

Síla se dočkala nepatrné změny. Ty neutrální se upgradují automaticky po dohrání epizody až do úrovně tři, ty Světlé/Temné si zlepšujete po každém kole jednou hvězdičkou. Jinak fungují stejně až na Force Push/Pull u kterých přišlo že autoři razantně omezili dosah.

Naopak souboje s meči se povedly. Jaden se umí o něco lépe trefit než Kyle a hlavně má v zásobě pár komb. A po druhé epizodě dostanete možnost upgradu na světelnou tyč (nezkoušel jsem) nebo dvojici mečů. A to je teprve paráda - komba, skoky, brutální mečové mlýnky a soupeři kteří nemají šanci - konečně jsem si připal jako stroj na zabíjení, teda ehm Jedi :) A hlavně je to parádní světelná podívaná, plná barviček, záblesků, paprsků, jiskření, zkrátka jo pro tohle mám slabost.

A co se moc povedlo jsou kola. V každé ze tří epizod máte 5 řekněme výplňových misí a pak 2-3 příběhové. Především z kol zmizela veškerá složitost, hledání cesty dál a zoufalé přemýšlení na (ne)logickými zákysy. A za druhé tvůrci popustili uzdu fantazii a tak se každé kolo odehrává úplně jinde a děláte něco trošku jiného. Budete deaktivovat bomby či naopak něco vyhazovat do vzduchu, na pouštní planetě hledat součástky do lodi a utíkat před červem ala Duna, zachraňovat vězně před příšerou, utíkat před obřím monstrem, závodit na speederech, označovat cíle pro X-Wing, zastavovat nezastavitelný vlak či být lovnou zvěří. A pokud to bude zrovna klasická mise, potkáte Wedge Antillese či Chewieho a podíváte se na spoustu známých planet.

Takže jsem opět spokojený. Sice zmizel hlavní hrdina a příběh je slabší, ale vše vynahrazují parádní mise a především doladěný soubojový systém.

Pro: Souboje s meči jsou lepší, parádně vymyšlené mise, zmizela složitost kol

Proti: Slabší příběh, nezajímavá hrdinka, je to v podstatě totéž co Jedi Outcast

+17