Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Kreed

  • PC 55
Další laciná hra z roku 2003 je za mnou. Kreed a Breed jsou dvě hry s podobným názvem, přičemž jednu jsem stoprocentně dohrál. Jen vědět kterou. Kreed mám totiž doma CDčko, ale nevybavuji si z něj vůbec nic.

Předně než začnete hrát, doporučuji se obrnit trpělivostí. Ruský původ je znát ve všech aspektech hry a nejvíce tím trpí bugy. Podivými čarami přes animace to začíná (a netuším jestli to není umělecký záměr). Jako další přijde pád při pokusu nastavit vyšší rozlišení než 1024*768, pokračuje to neskutečně zpomalenou myší, kterou jsem musel nastavovat ručně v config souboru a končí třeba mizejícími texturami zbraní nebo občasným pádem do Windows.

Další co mě zarazilo je vizuál a zvuk. Animace jsou hnusné, hrdina vypadá jak nějaká zrůdička, grafika je v prvních misích otřesná, zejména první misi tvoří neustále se opakující místnosti na lodi. Tady musím tvůrce pochválit, protože grafika se zlepšuje a jak se dostanete na nějaké planety, některé lokace vypadají ke konci docela hezky. Celkový dojem kazí otřesný dabing s naprosto nehodícími hláškami (zhebni bestie).

Příběh by nebyl špatný. Někde v daleké budoucnosti se žoldák Legie vydává najít odpadlého velmistra doprostřed vesmírné anomálie Kreed. Prochází růzmi prostředími od lodí a vesmírných pevností až po cizokrajné planety, postupně odhaluje střípky toho co je Kreed zač a klasicky pomocí deníků poznává osudy různých většinou mrtvých postav. Nakonec Vás začne zajímat co ten Kreed je a jak to dopadne, jenže to má své ale. Hrdina kromě toho že je zrůdička je naprosto nesympatický zmetek co neváhá popravit umírajícího. A příběh končí tak jak to v podobných laciných hrách bývá, totiž nijak. Hrdina se dostane k centru všeho a místo bossfightu chvíli čučí do světla, načež vidíme odlétající raketku a titulky. Co se stalo můžeme jen domýšlet

A pak už je to jen a jen průměr. Leveldesign je více či méně bludištěm, přičemž můžete projít celou spletitou větev chodeb a místností a zjistit, že tudy cesta nevede a nic podstatného nenajdete. Navíc v těch kolech ani nic extra zajímavého neděláte, jen občas zmáčknete nějaký čudl. A nevyhnete se ani backtrackingu Nepřátelé jsou taková klasika - tupá monstra které útočí rovnou vs. jakžtakž kryjící se, prchající a inteligentní vojáci.

Zbraně? Začínáte se slaboučkým nožíkem, slabou a pomalou brokovnicí a slabým samopalem. Lepší brokovnice je nepřesná, plamenometem zapálíte tak akorát sebe, rakety se do těsných prostor a na uhýbající vojáky moc nehodí. Naštěstí rotačák je spolehlivý a jakmile dostanete plazmovou zbraň, jste za vodou. V primárním módu je to velice slušný rail gun, který popravuje na jednu ránu. A v sekundárním výborná plazmová puška. Ke konci pak dostanete něco jako superplazmovku, která střílí velice pomalý výron energie a superraketomet, který udělá z potvory masnou skvrnu a totéž i se všemi okolo. Bohužel stejně jako normální raketomet se do těsných chodeb nehodí. Zbraně mají tu krásnou vlastnost, že se občas rozhodnou nevystřelit.

Celkový dojem je ale takový matný. Nic moc mě neprudilo, ale u přestřelek jsem se nijak extra nebavil, grafika je i ke konci přinejlepším průměrná, je to zabugované až běda a jak to celé dopadlo jsem se stejně nedověděl. Zkrátka laciná ruská budgetovka.

Pro: Zajímavý sci-fi příběh ovšem bez konce

Proti: Průměrná grafika, nudná hratelnost, bloudění, bugy.

+15