Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Dan9K

Dan9K

Daniel Patras • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Indiana Jones and the Infernal Machine

  • PC 70
Jo, je to strašná tombraiderovka, ale je potřeba si uvědomit, že Tomb Raider je zase indianajonesovka. Tomb Raider by bez Indiana Jonese nevznikl a Indiana Jones and the Infernal Machine by nevznikl bez Tomb Raidera.

Navíc mě tenhle Indy bavil víc, než kterýkoliv do té doby vytvořený Tomb Raider (první čtyři díly). Může za to lehčí obtížnost, která je dobře vyvážená. Navíc je tu pomoc ve formě mapy, která si skoro nezadá s návodem, takže jsem se jí snažil spíš nepoužívat.

Ale nejen ta. Na Tomb Raiderovi mi vždycky vadila ta příšerná grafická nerealističnost v rádoby realistickém prostředí. V TR je všechno přizpůsobené skokům a puzzlům, všechno se meří na milimetry. Tady je to takové přirozenější, nejsou tu čtverečky, skoky jsou benevolentnější.

I tu atmosféru má Indy lepší. A co teprve level design. Do paměti se mi nejvíc vryl legendární důlní vozík, ale skoro všechny ostatní levely mají něco do sebe a je to zábava, narozdíl od frustrace, kterou většinu času přináší klasický Tomb Raider. Ztroskotaná loď, pyramidy, ponorka, Infernal Machine, dokonce i ten úchylný poslední level, který jsem chtěl mít co nejdříve za sebou, mě nakonec chytnul. To je prostě super. Za celé čtyři díly Tomb Raidera si nevybavuju tolik pamětihodných levelů, jako má jeden Indiana Jones, jo ja vím, hereze.

Co je horší, je hudba. Krom hlavního tématu Johna Williamse, tu jsou jen několikavteřinové štěky a jinak kde nic tu nic. Dabing je takový mdlý. Animované sekvence nejsou moc hezké. Obecně kvalita textur na svou dobu už je trochu za zenitem, ale hrát se to dá.

Velkou bolestí pro dnešního hráče jsou bugy. I mě to potkalo a tři dny mi trvalo, než jsem se dostal do levelu Palawan Volcano a vyžadovalo si to hrabání v kódu hry. Nic podobného mě už nepotkalo, takže se dá hovořit o štěstí. Ale velmi běžný bug, kdy se po sebrání předmětu předmět zasekl a nedalo se dostat do inventáře, to mě provázelo celou dobu hraní. Pomohlo jen sebrání dalšího předmětu nebo load. Dostat se s Indym jaksi mimo šachovnici (jakože někam dovnitř textury) taky není úplně problém, ale většinou to řeší vtipný cheat "fixme". Je boží, když autoři o bugu vědí a místo, aby ho opravili, tak to řeší cheatem.

Obecně jsem ale dost spokojen a narozdíl od Tomb Raidera, který je většinou zbytečně dlouhý, level co level úmornější, tak Indy mě bavil snad čím dál tím víc. Kvalitního příběhu úplně nepobral. Většina dějových posunů se dá totiž shrnout pod větu: "ach, zase ti komunisti", ale aspoň tam něco je. Jinak však nadočekávání uspokojivá hra.

Pro: level design, dobrá gradace, snesitelná obtížnost, pestré prostředí, pestrá hratelnost, přirozenost herních mechanismů a charisma hlavní postavy

Proti: bugy, minimum hudby, mdlý dabing, horší grafika, příběh mohl být lepší

+12