Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Root Double -Before Crime * After Days

  • PC 70
Od tvůrců Ever 17. První věta Kickstarterové kampaně na podpoření anglického vydání Root Double. Jenže už se samozřejmě jaksi zapomnělo napsat, že ten nejdůležitější člověk při tvorbě vizuální novely, tedy hlavní scénárista, se na ní nepodílel. A je to hodně znát.

Perfektně poskládaný příběh ve stylu E17 a Remember 11 se v Root Double nekoná. Ne snad, že by byl v RD špatný, jenom postrádá momenty překvapení. Ty chvíle, kde si člověk řekl: „No jo! Že mně to nenapadlo! Vždyť to dává smysl!“ jednoduše tahle hra nenabízí. Většinu zvratů lze bohužel vytušit předem.

Problém má hlavně v tempu vyprávění. Odhadem 70% hry se odehrává retrospektivně. Nesmyslně se tak děj kouskuje a někdy úplně zbytečně zazdí napětí v jinak dobrých částech. Je sice hezké, že se podrobně dozvíme minulost a pohnutky všech devíti postav, ovšem často vyznívají tak nějak naprázdno. Výjimku tvoří dvojice protagonistů, kteří, ač jsou povahově a ideologicky naprosto odlišní, v pozdějších fázích tvoří skvělou dvojici.

Ony celkově jsou charaktery povedené a jejich chování dostatečně vysvětleno. Bohužel, některé konflikty působí uměle a dokonce tvůrci použijí berličku v podobě manipulace vzpomínek, aby rozpoutali krize, které by jistě šli vyvolat přirozeněji působícím způsobem. Docela mi vadilo, že Root Double je až příliš fikcí a o nějaké skutečné teze se (oproti Ever17 a třeba Steins;Gate) opírá zřídkakdy. Nelíbila se mi ani hudba. V paměti mi zůstala jen jedna melodie a zbytek nestojí za řeč. Navíc mi vzhledem k délce (cca 35 hodin) přijde i jejich počet docela nízký.

Rozhodování pomocí přidělování bodů v Senses Sympathy (jednoduše si v daných situacích vyberete, ke kterým postav cítíte jak velké sympatie) je zajímavý nápad, avšak nedomyšlený. Nikdy nemůžete přesně vědět, jak hrdina zareaguje a bez návodu tak dochází k osvědčenému systému pokus-omyl. Za jediný povedený prvek Senses Sympathy bych tak označil možnost nastavení důvěry i v protagonistu, tedy jak důvěřuje svým vlastním instinktům a je popř. schopen uznat svou chybu.

Může se zdát, že Root Double pouze kritizuji, ale v jádru se o špatnou hru určitě nejedná. Má určitě i několik světlých stránek a v zásadě nic špatně nedělá. Problém má pouze v tom, že už v době vydání byla dávno překonaná.
+9