Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Albert Kaufman • 28 let • Programátor IT • Třinec (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Bound by Flame

  • PC 90
Aby jste se hned nezlekli až moc vysokého hodnocení, když ve všech recenzích sklízí hra 50% - 60%, musím to trochu upřesnit. Po dlouhé době jsem rozehrál nějaké RPG, a jako jedno z mála RPG jsem to i dohrál (Of Orcs and Men a Mars: War Logs jsem hrál ale nedohrál do konce). Na Bound by Flame jsem se hodně těšil, protože tvůrci Spiders mě hodně zaujali hrou Of Orcs and Men, který měl ale tak pitomý bojový systém, že jsem ho nedohrál. Mars: War Logs už ho měl vyšperkovanější, bohužel mě prostředí, doba a hlavní hrdina nezaujal. Bound by Flame mě zaujal na první pohled. Prostě RPG se zajímavým herním pozadím a prostředím, zkombinované s bojovým systémem z Mars: War Logs.

Ze začátku si můžete vytvořit postavu, které dáte jako v Mass Effectu jméno, ale bohužel vám v celé hře budou říkat vaší přezdívkou, která je Vulkán. Můžete si vybrat jestli chcete hrát za muže či ženu, a pak máte na výběr z pěti ksichtů a pěti účesů. Je to sice na RPG málo, ale budiž, alespoň něco. Co musím hned na začátku pochválit je kompletní česká lokalizace titulků, a to si myslím, že je pro RPG velmi důležité, protože celou hrou se budete brodit rozhovory. Ještě jsem nenaťukl příběh. Hrajete za žoldnéře Vulkána, kterého při mágovském rituálu nechtěně posedne démon. Bohužel svět je v nebezpečí a vy jako jediní ho můžete zachránit. Cestou narazíte na mnoho zajímavých a přátelských postav, které vám pomůžou ve vaši misi. Vždy si můžete vzít jednoho společníka který vám pomůže. V rozhovorech máte někdy na výběr udělat démonické či lidské rozhodnutí, a tím se měnit buď na démona nebo zůstat člověkem. Já jsem si vybral cestu člověka a rozhodně nelituju. V recenzích psali, že budou dva konce na tom jestli budete démon nebo člověk. Za člověka jsem měl na výběr ze dvou konců, takže za démona budou nejspíše taky dva. Z toho vyplýva, že buď má hra 4 konce, a nebo má člověk s démonem stejné 2 konce.

Ve hře mě docela zamrzelo, že jsou pouze 3 talentové stromy. Konkrétně boj s mečem, dýkami a ohnivá magie. Dle mého názoru si dávat talenty jen do ohnivé magie je pitomost, protože mana jde rychle dolů a hra je spíše dělaná na kontaktní boj. Já jsem si tedy dal full body do meče a zbytek do ohnivé magie na ohnivý meč. Bojový systém je realtime a myslím si, že perfektně provedeny a intuitivní. Další věc co se mi nelíbila, byli animace u rozhovorů. Recenzenti předních zahraničních a českých webů si stěžovali na bugy provázené snad na každém kroku. Hrál jsem neopatchovanou základní verzi a na žádný jsem nenarazil, takže nevím co je na tom pravdy. Za celou hru budete narážek spíše než na vybaveni, na suroviny. Jelikož na moc vybavení ve hře nenarazíte, suroviny jsou velice důležitou složkou hry. Ze surovin si vylepšujete brnění, zbraně, a to významně ovlivní jejich vzhled. Dále si z nich vyrábíte léčivé lektvary a pasti. Za celou hru jsem nekoupil nic od obchodníků, a to se mi vyplatilo, protože obtížnost hry je mírně vyšší, a proto ve final bossfightu bosse nedáte, pokud nemáte alespoň 20 léčivých lektvarů, full vylepšenou zbroj a nějakou zbraň, co má alespoň 25 DMG. Z goldů co jsem neutratil, jsem si totiž vyrobil suroviny, a ty použil na výrobu léčivých lektvarů, a pak byl boss pohodička (dobře ne tak úplně :) ). Nepřátel je celá řada a pro mě nejtěžší byli asi kostlivci se štítem v ruce a současně na zádech a létající ledové paní, které mají ledové útoky. Co mě mile překvapilo byly četnosti bossfightů, které jsou cca co 30-45 minut. V poslední fázi hry jsou dokonce 3 bossové postupně za sebou.

Grafika hry je myslím na dnešní dobu nadprůměr a hlavně nenáročná na počítače (brácha to rozjel na nízké až střední detaily bezproblémově na 512MB starém Radeonu). Hudbu, kterou složil týpek co skládal pro Remember Me, se mi velmi líbila a perfektně se hodila na vykresleni atmosféry. Co mě potěšilo nejvíce bylo, že hlavní postavu daboval Robin Atkin Downes, což je můj velmi oblíbený dabér (daboval Talbota v Uncharted 3, Joeho Cappeliho v Reststance 3 nebo medika v Team Fortress 2).

Nakonec musím kluky ze Spiders pochválit. Během přibližně 10 hodinové kampaně jsem se bavil a nemohl jsem se odlepit od monitoru, což se mi už hodně dlouho při nějakém RPG nestalo. Snad čtvrtá hra tohoto studia bude ve stejném duchu, a přeju jim mnoho zdaru.

Pro: Příběh, Gameplay, Perfektní hudba, Česká lokalizace, Nenáročná grafika

Proti: Animace v rozhovorech, Malé využití talentů z ohnivé magie

+10 +12 −2