@Stapu (23.02.2026 09:22): Od Retrograde Amnesia jsem zatím slyšela jen Xenogears, ale přijde mi, že nejdou tak do hloubky, jak jejich kolegové z Resonant, ale zato se při poslouchání nasměju, mají dobré poznámky.
Diskuze
@raisen (komentář): Resonant Arc je fantastický podcast. Teď je poslouchám při hraní Xenosagy. Dost se mi líbila i jejich retrospektivní videa na FF, ale z nějakého důvodu už je nemají na kanále. Retrograde Amnesia neznám, ale určitě vyzkouším. Díky za tip.
@Kejtee (22.02.2026 21:53): No, je to sice možná jen moje zbožné přání, ale podle mě není náhoda, že XCX vydali na Switch s dotaženým přidaným mrk-mrk-cliffhangerem na konci, a teď navíc tomu dali i Switch 2 verzi, takže třeba... kdo ví... :)
@Tainaru (22.02.2026 14:53): tiez som sa akurat minule nad tym zamyslala, ci dostaneme nejaku novu hru z xeno sveta.
Urcite by som nieco nove brala. Nemuselo by to byt ani napojene na predchadzajuce pribehy. Ak to bude nieco zaujimave,tak budem velmi rada
Urcite by som nieco nove brala. Nemuselo by to byt ani napojene na predchadzajuce pribehy. Ak to bude nieco zaujimave,tak budem velmi rada
Popravdě když vidím, jak Square Enix totálně mrví anglickou lokalizaci v těch aktuálních hrách a občas někam šoupne cenzuru, tak už jen kvůli tomu bych taky nechtěl remake/remaster od něj :)
Ale já už bych asi Xenogears nechal na pokoji celkově, z hlediska univerza je to slepá (separátní, uzavřená) příběhová větev a raději bych si zahrál zcela nové Xeno hry. Monolith už asi beztak něco peče.
Edit: Ledaže by ještě rozšířili ten původní záměr udělat těch ostatních 5 her mapujících další kapitoly příběhu a světa, to bych si vlastně klidně zahrál.
Ale já už bych asi Xenogears nechal na pokoji celkově, z hlediska univerza je to slepá (separátní, uzavřená) příběhová větev a raději bych si zahrál zcela nové Xeno hry. Monolith už asi beztak něco peče.
Edit: Ledaže by ještě rozšířili ten původní záměr udělat těch ostatních 5 her mapujících další kapitoly příběhu a světa, to bych si vlastně klidně zahrál.
@Red (22.02.2026 13:27): Nad případným remakem jsem přemýšlela a asi bych nechtěla, aby ho dělal Square Enix. Už by tam nebyli původní tvůrci, což by byla ohromná škoda, a kdo ví, jak moc velká snaha by byla to předělat pro současné hráče, aby to bylo více přitažlivé a přístupné.
Možná spíše nějaký remaster s důrazem na přesnější a lepší překlad, plus třeba vrátit do hry věci, které lze najít v kódu hry, ale které byly vymazány. Prostě nějaký citlivý přístup, který to moc nebude měnit, ale převede to na současné konzole a počítače a vylepší některé věci.
Jinak komentář bych si ráda přečetla.
Možná spíše nějaký remaster s důrazem na přesnější a lepší překlad, plus třeba vrátit do hry věci, které lze najít v kódu hry, ale které byly vymazány. Prostě nějaký citlivý přístup, který to moc nebude měnit, ale převede to na současné konzole a počítače a vylepší některé věci.
Jinak komentář bych si ráda přečetla.
Pěkný komentář, na ty reference se ještě podívám a cením si toho, že neopomíjíš tu nezáživnost dungeonů, na to člověk časem zapomene. Jsem rád, že jsem nenapsal k tomu komentář, vedle těch současných by vypadal jako chudák:)
Já myslím, že teoreticky nadchází doba kdy nějaké pokračování či předělání začne dávat smysl díky sníženým nákladům (AI). Že by to někdo dokázal zkompilovat, dodělat podle původních vizí, rozkouskovat to třeba na tři díly aby to dávalo smysl. Ale to je všechno velká neznámá a taky to má etický rozměr.
Každopádně jak Xenogears tak Xenosaga propadly a nedodělaly se je smutný. Člověk právě pořád přemýšlí, jak by to vypadalo kdyby peníze nebyly faktorem.
Já myslím, že teoreticky nadchází doba kdy nějaké pokračování či předělání začne dávat smysl díky sníženým nákladům (AI). Že by to někdo dokázal zkompilovat, dodělat podle původních vizí, rozkouskovat to třeba na tři díly aby to dávalo smysl. Ale to je všechno velká neznámá a taky to má etický rozměr.
Každopádně jak Xenogears tak Xenosaga propadly a nedodělaly se je smutný. Člověk právě pořád přemýšlí, jak by to vypadalo kdyby peníze nebyly faktorem.
@raisen (21.02.2026 16:12): Máš pravdu v tom, že Xenosaga má ke Xenogears blíže, hodně tomu napomáhá dobový vizuál a tlačítková comba v soubojích. Ale zas je to podle mě lepší hrát hned po sobě, jak to na sebe příběhově přímo navazuje. I když mě docela mrzí souboják ve druhé epizodě, podle mě se docela vleče.
Jo, Xeno hry jsou takové svoje. Když si člověka získají, tak už se pak těžko hledá náhrada :)
Tak zdar dalšímu objevování univerza!
Jo, Xeno hry jsou takové svoje. Když si člověka získají, tak už se pak těžko hledá náhrada :)
Tak zdar dalšímu objevování univerza!
@Tainaru (21.02.2026 15:54): Tak na Xenoblade se samozřejmě chystám, na oba díly se moc těším. Xenosagu jsem zmiňovala spíše v tom smyslu, že snad má v nějakém směru blízko k Xenogears, možná blíže než Xenoblade. Ale to jen tipuji.
Ale asi dopadnu, jak všichni ostatní, kteří marně hledají po internetu hru, která by byla jako Xenogears :)
Ty podcasty jsou super, rozebírají tam i jiná JRPG. A navíc si tak mohu tu hru prožít znovu, i když jinak, a ještě se dozvím plno nových věcí, které mi unikly.
Ale asi dopadnu, jak všichni ostatní, kteří marně hledají po internetu hru, která by byla jako Xenogears :)
Ty podcasty jsou super, rozebírají tam i jiná JRPG. A navíc si tak mohu tu hru prožít znovu, i když jinak, a ještě se dozvím plno nových věcí, které mi unikly.
@raisen (21.02.2026 15:33): Tak super, asi ti to šlo lépe než mně, já se tam v jednu chvíli dost zamotal, než se mi podařilo prošťouchnout cestu dál :)
Časem si pustím i tebou uvedené podcasty, taky abych si trošku připomněl některé zajímavé momenty, dík za tip.
Podle mě stojí za zahrání i dvojka a trojka Xenoblade (když už máš za sebou první díl). I soundtrack k oběma dílům je místy dost pěkný, taky si je občas pustím. Ale samozřejmě, jak se ti bude chtít a pokud vůbec.
Každopádně, Charllize by měl radost :)
Časem si pustím i tebou uvedené podcasty, taky abych si trošku připomněl některé zajímavé momenty, dík za tip.
Podle mě stojí za zahrání i dvojka a trojka Xenoblade (když už máš za sebou první díl). I soundtrack k oběma dílům je místy dost pěkný, taky si je občas pustím. Ale samozřejmě, jak se ti bude chtít a pokud vůbec.
Každopádně, Charllize by měl radost :)
@Tainaru (21.02.2026 15:22): Nakonec nebyl tak hrozný, jak jsem očekávala. Samozřejmě jsem se několikrát vracela tam a zpátky, než jsem to měla všechno přepnuté tak, že jsem mohla vyrazit za finálním bossem. A dost jsem si oddechla, když jsem zjistila, že nepřátelé jsou jen v těch ventilacích a ne venku.
Je škoda, že takové hry se dneska už nejspíše nedočkáme. Nikdo nebude riskovat případný finanční neúspěch. Tak aspoň, že je přede mnou ještě ta Xenosaga :)
Je škoda, že takové hry se dneska už nejspíše nedočkáme. Nikdo nebude riskovat případný finanční neúspěch. Tak aspoň, že je přede mnou ještě ta Xenosaga :)
@raisen (komentář): Sláva, další komentář! :)
Týjo, tvoje hodnocení mě celkem potěšilo. Fakt je to pamětihodná hra, ten rozsah je úctyhodný.
Jsem dost rád, že se ti líbila i ta hudba, dodneška řadu těch skladeb poslouchám třeba při práci. Ve všem má hra takovou zvláštní nostalgickou atmosféru. Jak by to asi dopadlo, kdyby z toho nakonec byl ten původně zamýšlený řadový díl Final Fantasy?
Haha, souboje ve strojích vs. palivo, klasika.
Je vidět, žes v tom nechala hodně. Ale ještě se zeptám, jak sis užila finální dungeon?
Týjo, tvoje hodnocení mě celkem potěšilo. Fakt je to pamětihodná hra, ten rozsah je úctyhodný.
Jsem dost rád, že se ti líbila i ta hudba, dodneška řadu těch skladeb poslouchám třeba při práci. Ve všem má hra takovou zvláštní nostalgickou atmosféru. Jak by to asi dopadlo, kdyby z toho nakonec byl ten původně zamýšlený řadový díl Final Fantasy?
Haha, souboje ve strojích vs. palivo, klasika.
Je vidět, žes v tom nechala hodně. Ale ještě se zeptám, jak sis užila finální dungeon?
@raisen (22.12.2025 18:27): Heh, gratulka. Příběhové zakončení na té věži mě docela rozesmálo.
Osobně jsem nejvíc trpěl ve stokách, hlavně kvůli tomu, že jsem tam někde něco neprozkoumal a pak jsem se složitě oklikou vracel.
Pak mě ještě potrápil finální dungeon, ale v zásadě na něj i rád vzpomínám.
Tak držím palce, hlavně k dohrání :)
Osobně jsem nejvíc trpěl ve stokách, hlavně kvůli tomu, že jsem tam někde něco neprozkoumal a pak jsem se složitě oklikou vracel.
Pak mě ještě potrápil finální dungeon, ale v zásadě na něj i rád vzpomínám.
Tak držím palce, hlavně k dohrání :)
Ta věž je ZA MNOU. Hurá.
Skákání v Xenogears je cool a tak, ale pak přijde Tower of Babel.
@Tainaru (27.05.2024 12:38): To jo skákání je pro určité lidi dost podstatná věc, jsem si vzpomněl jak jsem byl na střední posedlý FF VII,VIII a tak jsem se je snažil doporučit svým MMO závislým kamarádům, ale bohužel přes fakt, že se tam ani nedá skákat nejel vlak :).
@LaughingMan (27.05.2024 11:18): Ta atmosféra je pěkná, i když hudba odvedla půlku práce :)
Po remaku Star Oceanu SSR bych si na to zvykl, i když bych si to teď asi spíš představoval nějak víc moderně. Přeci jen ta hra vyšla v těsné blízkosti FF7 (takže FF7 Remake mě k tomu trochu navádí).
Ale stejně by dost záleželo na zpracování druhého disku. Kdyby chtěli zachovat styl gameplaye první půlky hry, tak se jim to rozleze do několika dlouhých částí.
Jinak jsem si vzpomněl, jak mě v Xenogears odrovnalo zjištění, že se tam dá skákat :)
Po remaku Star Oceanu SSR bych si na to zvykl, i když bych si to teď asi spíš představoval nějak víc moderně. Přeci jen ta hra vyšla v těsné blízkosti FF7 (takže FF7 Remake mě k tomu trochu navádí).
Ale stejně by dost záleželo na zpracování druhého disku. Kdyby chtěli zachovat styl gameplaye první půlky hry, tak se jim to rozleze do několika dlouhých částí.
Jinak jsem si vzpomněl, jak mě v Xenogears odrovnalo zjištění, že se tam dá skákat :)
@jones1240: Mě právě překvapilo jak ty sprity postaviček nevypadají úplně „out of place“ díky realistickému stínování na nich.
@Fritol: Věřím, že tu šance pořád je, v Japonsku to rozhodně není zapomenutá hra a sám Takahaši stále říká, že dokud bude naživu bude chtít ságu Xenogears dokončit, jediné co chybí je tedy investor, co by do toho nalil peníze,
@Fritol: Věřím, že tu šance pořád je, v Japonsku to rozhodně není zapomenutá hra a sám Takahaši stále říká, že dokud bude naživu bude chtít ságu Xenogears dokončit, jediné co chybí je tedy investor, co by do toho nalil peníze,
Nevím, mě tenhle styl přijde docela hnusnej. Nelíbí se mi to realistický prostředí.
@LaughingMan (26.05.2024 23:26): Hodně pěkný a hratelnější. Jestli na něco nevzpomínám rád, tak je to natáčení kamer.
@LaughingMan (26.05.2024 23:26): To by byla velká paráda. Tak doufejme, že remake Star Ocean 2 byl dostatečně úspěšný, protože pokud ano, tak něco takového je docela reálné.
Jen je otázka kdy, protože třeba Chrono Trigger bude mít v případě remaku beztak přednost.
Jen je otázka kdy, protože třeba Chrono Trigger bude mít v případě remaku beztak přednost.
Tak remake v tomhle stylu bych si nechal líbit : ) https://www.youtube.com/watch?v=sBG5zhPtp2E
@LaughingMan (04.03.2024 09:54): Jo takhle. Agni je pěkné šalamounské řešení :)
Tu Xenosagu !! si taky někdy budu muset zahrát, jsem na ni dost zvědavý.
XC série je o poznání akčnější, ale nakonec se stala mojí nejoblíbenější JRPG sérií. Nicméně dost špatně se to doporučuje, zejména ten první díl. Ten příběh se buduje dost pomalu, než přijde onen mindblowing moment.
XCX má pár minimálních mmo prvků (např. hráč si může do party najmout postavu jiného hráče), ale dá se hrát i sólo. Každopádně už za chvilku tomu vypnou online funkce.
Díky za reakci.
Tu Xenosagu !! si taky někdy budu muset zahrát, jsem na ni dost zvědavý.
XC série je o poznání akčnější, ale nakonec se stala mojí nejoblíbenější JRPG sérií. Nicméně dost špatně se to doporučuje, zejména ten první díl. Ten příběh se buduje dost pomalu, než přijde onen mindblowing moment.
XCX má pár minimálních mmo prvků (např. hráč si může do party najmout postavu jiného hráče), ale dá se hrát i sólo. Každopádně už za chvilku tomu vypnou online funkce.
Díky za reakci.
@Tainaru: Ne spíš já jsem se nedostatečně vyjádřil, my jsme pro ten termín v XG nakonec zvolili latinu a říkali jsme jim tedy právě také Agni.
@Red: Schválně jsem nostalgicky kouknul na svůj původní komentář po dohrání třetí Xenosagy a trochu jsem se zastyděl, s odstupem let a počtem zhlédnutých anime musím uznat, že to až tak nadpozemský zážitek nebyl. Přesto je to pro mě stále nejepičtější a nejkomplikovanější herní příběh od Xenogears, jednotlivé díly jsou také značně nevyrovnané, za mě první epizoda měla jednoznačně nejlepší příběh, ve druhé už bylo vidět, že byli nuceni krátit podobně jako u druhého disku Xenogears (Soraya si myslím i někde povzdechla, že ji mrzí co Xenosaga mohla být a nakonec nebyla), souboje byly také hrozně utahané a poměrně obtížné (což na druhou stranu bylo i plus), třetí epizoda měla nejlepší hratelnost, ale vzpomínám, že i tenkrát na mě konec emočně nezapůsobil až tak jako první epizoda. Takže když už nic jiného určitě doporučuji alespoň zhlédnout nějaký filmový sestřih.
Xenoblade jsem v podstatě nehrál, hlavně asi z toho důvodu, že co jsem viděl a slyšel, to na mě působilo jako offline MMO, kterých jsem nikdy nebyl fanoušek a příběh již prý nebyl tak propracovaný.
@Red: Schválně jsem nostalgicky kouknul na svůj původní komentář po dohrání třetí Xenosagy a trochu jsem se zastyděl, s odstupem let a počtem zhlédnutých anime musím uznat, že to až tak nadpozemský zážitek nebyl. Přesto je to pro mě stále nejepičtější a nejkomplikovanější herní příběh od Xenogears, jednotlivé díly jsou také značně nevyrovnané, za mě první epizoda měla jednoznačně nejlepší příběh, ve druhé už bylo vidět, že byli nuceni krátit podobně jako u druhého disku Xenogears (Soraya si myslím i někde povzdechla, že ji mrzí co Xenosaga mohla být a nakonec nebyla), souboje byly také hrozně utahané a poměrně obtížné (což na druhou stranu bylo i plus), třetí epizoda měla nejlepší hratelnost, ale vzpomínám, že i tenkrát na mě konec emočně nezapůsobil až tak jako první epizoda. Takže když už nic jiného určitě doporučuji alespoň zhlédnout nějaký filmový sestřih.
Xenoblade jsem v podstatě nehrál, hlavně asi z toho důvodu, že co jsem viděl a slyšel, to na mě působilo jako offline MMO, kterých jsem nikdy nebyl fanoušek a příběh již prý nebyl tak propracovaný.
@LaughingMan (03.03.2024 22:58): Zajímalo by mě, jestli jsi hrál Xenosagu či Xenoblade a případně jaký jsi měl na ně názor:)
@LaughingMan (03.03.2024 22:58): Moc díky, mrknu se na to. Překlad téhle hry musela být hrozná dřina. Ale aspoň, že to nebylo přes AI.
Hm, pardon, s tím XC3 jsem se asi nepřesně vyjádřil. Slovo Lamb se tam nepoužívá, pouze Agnus a Keves. Jejich význam tam taky nezazní, překlad jsem si musel zjistit sám :)
A díky za doplnění k Ethosu, to jsem nezkoumal. Tak už mi to dává více smysl. S tím, co se tam ve hře děje, se teda asi ani nedivím :)
Hm, pardon, s tím XC3 jsem se asi nepřesně vyjádřil. Slovo Lamb se tam nepoužívá, pouze Agnus a Keves. Jejich význam tam taky nezazní, překlad jsem si musel zjistit sám :)
A díky za doplnění k Ethosu, to jsem nezkoumal. Tak už mi to dává více smysl. S tím, co se tam ve hře děje, se teda asi ani nedivím :)
@Tainaru (03.03.2024 11:51): Nahrál jsem to někam jinam, s tím jazykovědným okénkem v komentáři jsi mě jinak docela uklidnil, dlouho jsme totiž váhali, jak překládat termín pro „pozemšťany“, říkat jim ovečky jako v angličtině nám přišlo divné (když i původní termín byl fonetický přepis anglického termínu Lambu, aby to Japonce netahalo za uši) tak vidím, že to Takahaši nakonec použil aspoň u XC :D. A také je docela zajímavé, jak jsi tam zmiňoval, že Ethos má blízko k naší církvi, ona to totiž je naše církev, termín Ethos byl výmysl překladatele, autor en překladu se totiž bál, že by to církev nenesla dobře, jak tam byla vyobrazena.
@Red (03.03.2024 16:31): Díky. Není to nijak urgentní, ovšem kdyby se to ke mně někdy nějak dostalo, tak budu rád :)
@Tainaru (03.03.2024 11:51): češtinu dělal LaughingMan, měl to bohužel uploadlý na ulozto. Tady byl naposledy před 100 dny, ale jinde na sociálních sítích je. Dám mu vědět přes csfd.
@raisen (03.03.2024 06:33): Je to každopádně velký zážitek. Škoda, že jsem si to nezahrál už někdy dřív :) Celkem chápu to případné čekání na remake, ale vzhledem k obsahovým záležitostem jsem téměř přesvědčen, že k němu nedojde. Dnešní svět tomu už těmto tématům zřejmě není příliš nakloněn, ale o to lepší je mít možnost se k takové hře vrátit. Hraní zdar :)
PS. koukám, že mi v jazykovědě vypadl překlad hebrejských Aveh a Kislev, což jsou názvy měsíců. Agnus a Keves jakožto latina a řečtina se týká jen XC3. Omlouvám se za výpadek, upřesnil jsem to.
PS do pléna - někde jsem tu v diskuzi viděl odkazy na češtinu, ale nenašel jsem žádné funkční odkazy. Překlad některých termínů by mě i zpětně zajímal.
PS. koukám, že mi v jazykovědě vypadl překlad hebrejských Aveh a Kislev, což jsou názvy měsíců. Agnus a Keves jakožto latina a řečtina se týká jen XC3. Omlouvám se za výpadek, upřesnil jsem to.
PS do pléna - někde jsem tu v diskuzi viděl odkazy na češtinu, ale nenašel jsem žádné funkční odkazy. Překlad některých termínů by mě i zpětně zajímal.
@Tainaru (komentář): Původně jsem chtěla hrát, až se k tomu dostanu, PS1 verzi, ale když vidím ty screenshoty z toho odkazu, tak si to budu muset ještě rozmyslet. Vypadá to dobře. Jinak skvělý komentář, ocenila jsem jazykovědnou vsuvku :)
@Drolin (01.10.2023 18:22): Xenosaga I jede přes emulátor PS2 perfektně. Vypadá přes něj i mnohem lépe než na původní PS2.
@Drolin (01.10.2023 18:22): Mám pc z 2014, emulator PCSX2. Jisté kolísání výkonu jsem zaznamenal, ale nebylo to dramatický.
Jednička mi šla na první dobrou, až na "provázky" kolem hl.postavy. Tam pomůže odstranit stíny.
Co mi pomohlo s graf. glitchy u dvojky a trojky jsem napsal do zajímavostí.
Jednička mi šla na první dobrou, až na "provázky" kolem hl.postavy. Tam pomůže odstranit stíny.
Co mi pomohlo s graf. glitchy u dvojky a trojky jsem napsal do zajímavostí.
Ja už mám klidný nedělní večer, tak mně nerozrušujte :)
@Drolin (01.10.2023 18:22): Jestli to někdy remasterují, tak na Switch. Mně by stačil i pouhý port, kamkoliv. Xenogears to samé.
@Fritol (01.10.2023 18:19): Tam mě "vydrtila" emulace PS2 a extrémní nefunkčnost Xenosagy... na novém PC už by to mohlo být lepší? Nebo počkat až to zandají na PS5?!
@Drolin (17.01.2018 23:48): Jak to vypadá s tou Xenosagou teda, už rozehráno?
@Charllize (11.02.2022 18:18): Jop, letos Chrono Cross, příští rok Xenogears. :)
@Fritol (11.02.2022 18:17): Já prave čekal ze oznámí remaster, nebo něco, a ono nic :) Tak možná za rok až bude 25 ..
Hra dnes má 24. výročí. Už bych ji letos mohl rozehrát tedy. :)
Kdo byste chtěl zkusit novou verzi češtiny: http://www.xenogearscz.ic.cz/
@Red (04.10.2018 00:09): To ti ma pripominat ze jsi porad clovek co ma dusi a srdce, pac pri podobnych depresivnich totalnich udalostech se snadno muze stat ze o to lidstvi prijdes:)
Neco ve smyslu : ja tu resim zasadni veci totalniho vyznamu, vsude jen hnus a smrt a uz je to tak dlouho ze jsem nedavno nechal vystrilet vesnici protoze to jinak neslo a bylo to pro dobro veci.
No, a mozna kdyz bys vic pomahal kamaradce co te ma rada tak bys to neudelal:)
Neco ve smyslu : ja tu resim zasadni veci totalniho vyznamu, vsude jen hnus a smrt a uz je to tak dlouho ze jsem nedavno nechal vystrilet vesnici protoze to jinak neslo a bylo to pro dobro veci.
No, a mozna kdyz bys vic pomahal kamaradce co te ma rada tak bys to neudelal:)
@Red (04.10.2018 00:09): Zrovna ta "soylent green" narážka je něco co na té hře nesnáším nejvíc...:)
Citan to ví celou dobu a ten zmrd je nevaruje a řekne jim to až je příliš pozdě? Navíc když se vyznáš v popkultuře, takže je ti to jasné taky a můžeš jen zírat jaký "kamarád" Citan je?
Být Feiem, tak mu v té chvíli rozmlátím ciferník.
Citan to ví celou dobu a ten zmrd je nevaruje a řekne jim to až je příliš pozdě? Navíc když se vyznáš v popkultuře, takže je ti to jasné taky a můžeš jen zírat jaký "kamarád" Citan je?
Být Feiem, tak mu v té chvíli rozmlátím ciferník.
@Red (04.10.2018 00:09): Jenže nedohrát to je jako bych to nehrál :-) Prostě rest, nesplněná záležitost.
@Ringo (03.10.2018 22:52): Buď rád, hrál jsi tu lepší polovinu.
@Charllize (03.10.2018 20:06): Jinak co se týče tý temnosti příběhu tak mě ty japonský hry pořád dostávaj. Přeměňování lidí na nestvůry, jejich zpracovávání na maso, existence všech lidí je jen pro vytvoření zbraně, ztráta smyslu života a naděje, mučení a týraní, matkovražda, ničení měst a lidí obecně a na druhý straně Chu Chu, vtípky a dobírání, odznaky a plány a rozhovory typu buď sebou, pomoz kamarádce zachráníš svět atd.
@Charllize (03.10.2018 20:06): Jinak co se týče tý temnosti příběhu tak mě ty japonský hry pořád dostávaj. Přeměňování lidí na nestvůry, jejich zpracovávání na maso, existence všech lidí je jen pro vytvoření zbraně, ztráta smyslu života a naděje, mučení a týraní, matkovražda, ničení měst a lidí obecně a na druhý straně Chu Chu, vtípky a dobírání, odznaky a plány a rozhovory typu buď sebou, pomoz kamarádce zachráníš svět atd.
To já trapně ztratil na konci prvního CD savy a dodnes tato monstrozita od té doby u mě čeká na další rozehrání s tím, že ji dotáhnu do konce :-) Času je čím dál méně :-)
@Red (03.10.2018 20:02): Jo to souhlasim. Ten druhy disk jsem kolikrat chtel zabalit ale nakonec mi to nedalo, pac me zajimalo co a jak. A jestli mam byt uprimny tak prave tohle me odrazuje uz leta od toho si to zahrat znovu :)
Ale i presto se mi proste pribeh i hra libily.
Pak si muzes dat Xenosagu, na emulatoru by mela jet dobre. :)
Ale i presto se mi proste pribeh i hra libily.
Pak si muzes dat Xenosagu, na emulatoru by mela jet dobre. :)
@Charllize (03.10.2018 12:53): Jo něco z toho jsem věděl, přeci jen se upsat takovému velkému RPG není jen tak...kdyby tu hru opravdu dodělávali stejně poctivě jako první disk tak je to dost možná nejdelší RPG vůbec a ne jenom na jeden další disk:)
Ty vysvětlovací orgie IMHO tomu i příběhově dost ubližujou. Příběh může být jak chce vymyšlen geniálně, ale záleží hodně na tom jak je vyprávěn a v týhle formě mi rozhodně sedí "méně je někdy více".
Ty vysvětlovací orgie IMHO tomu i příběhově dost ubližujou. Příběh může být jak chce vymyšlen geniálně, ale záleží hodně na tom jak je vyprávěn a v týhle formě mi rozhodně sedí "méně je někdy více".
@Red (03.10.2018 00:26): Ona ta hra je v tomhle smeru tak trochu nedokoncena. Proste se to cele na druhem disku zvrhlo v takove vysvetlovaci orgie ktere neberou konce, ale i tak pribeh Xenogears povazuju za jeden z nejlepsich co jsem hral. Autori proste zjistily ze toho je moc, a udelat to lip vizualne a herne uz nezvladli.
Mam taky takovou svou teorii ze Tetsuya Takahashi uz v te dobe co na Xenogears delal vedel ze Square mu dalsi pokracovani nepovoli a tak tam chtel co nejvic vysvetlit. Mimochodem Xenogears meli byt puvodne jakysi sequel Final Fantasy 7 ale settingem a urcitou davkou temnejsiho pribehu se tak nestalo. Nevim, FF7 ma ten pribeh mozna jeste temnejsi a depresivnejsi i kdyz asi v nekterych ohledech ne tak brutalni. Kazdopadne Takashi po Xenogears ze Square odesel, zalozil Monolith soft a bylo. Mozna to je skoda a mozna toho ve Square dodnes lituji. Pro me osobne jde o jednoho z nevyznamnejsich japonskych hernich autoru spolu ze Sakagutchim.
Mam taky takovou svou teorii ze Tetsuya Takahashi uz v te dobe co na Xenogears delal vedel ze Square mu dalsi pokracovani nepovoli a tak tam chtel co nejvic vysvetlit. Mimochodem Xenogears meli byt puvodne jakysi sequel Final Fantasy 7 ale settingem a urcitou davkou temnejsiho pribehu se tak nestalo. Nevim, FF7 ma ten pribeh mozna jeste temnejsi a depresivnejsi i kdyz asi v nekterych ohledech ne tak brutalni. Kazdopadne Takashi po Xenogears ze Square odesel, zalozil Monolith soft a bylo. Mozna to je skoda a mozna toho ve Square dodnes lituji. Pro me osobne jde o jednoho z nevyznamnejsich japonskych hernich autoru spolu ze Sakagutchim.
@Red (03.10.2018 00:41): Tak to mám stejné. Obě hry určitě musím (do)hrát. Co jsem zkoušel tak jsem se bavil. Jen najít vhodný čas, kdy nemá člověk rozehrané nic jiné. Ono PSX mám na budoucí měsíce (a rok) jako hlavní platformu.
@Drolin (03.10.2018 00:38): Po Vagrant story jsem vedle Parasite Eve kvůli výzvě pokukoval., Ale nakonec jsem dal přednost adventuře.
@Red (03.10.2018 00:36): Tak to abych si pustil :(
No, tuto nádheru bych měl znovu zahrát, někdy. Tedy asi po Vagrant Story a Star Ocean II.
No, tuto nádheru bych měl znovu zahrát, někdy. Tedy asi po Vagrant Story a Star Ocean II.
Deathblow 3 XS je na tebe málo:)
@Red (03.10.2018 00:30): Spíše ty! Za to šílené ohodnocení takové kráse.
:O
I Xeno 7/10 je šílenost.
:O
I Xeno 7/10 je šílenost.