Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Docela zajímavý rozhovor se Skye Bennett, hlasem Pyry/Mythry.

Překvapilo mě, že korekce dialogů probíhala až při samotném nahrávání.
Ještě jsem nedohrál ani tu trilogii Xenosagy co vlastním na PS2 a už mají dělat remaky? Za remaky jsem strašně rád, můžu si kolikrát koupit hry, které jsem měl rád na stařičkých platformách, ale už nešly sehnat origoš, tak díky bohu aspoň za remaky, ale už se v tom trochu ztrácím a člověk neví, jestli shánět remake nebo remake remaku :-) Ale Xenosagu dám stejně přes tu PS2, protože remake bude beztak jen na Switch a ten vůbec neplánuji. Spíše jednou upgraduji z 2DS na New 3DS.
Remaster trilogie Xenosagy je na spadnuti a tady jsou dnes nejsledovanejsi hry Vedmak a Baldurs Gate, ja se z vas poseru :)))
@Marcusss (19.04.2018 10:44): tak staci se podivat na vybaveni, to je nebetycny rozdil. A systemove blades se skelly taky tezko srovnavat (uz me ty pokemoni vsude trosku iritujou) Nebo mapa sveta u xcx a jeji vyuziti, se skakanim ve skafandru do mlhy se to vubec neda srovnat. Pak treba reakce nepratel na zvuk, svetlo a podobne..je toho hodne v cem je xc2 v tomhle smeru osekane. Ale to neznamena ze xc2 dela neco vylozene spatne. Obsahu ma celkem dost a rict ze bych se u toho nudil vazne rict nemuzu :)
@Charllize (19.04.2018 10:34): Ne úplně souhlasím - systém XCX je komplexnější, ale ne zásadně lepší. XC2 udělalo pár kroků zpátky (promakanost mapy, odstranění barevného kódování abilit (to mě osobně štve), nepřítomnost programování členů týmu (to měli imho nahradit možností přímo v boji skákat mezi postavama)...), ale tím osobně mi to přijde víc jako takové odstranění tuku. V XCX (a XC) byla víc abilit pro okamžité použítí, ale ve výsledku to byly varianty na tu samou abilitu. Právě třeba souboják mi přijde podobně hluboký, (a to jsem pokud vím ještě neotevřel všechny featury), ale méně komplexní.
@Marcusss (19.04.2018 10:28): To co ztraci xcx oproti xc 2 pribehove vynahrazuje prave daleko lepsim hernim systemem ktery se bere vic vazne. Xc 2 je takove hrave ala nintendo. Xc2 je v tomhle smeru osekane stejne jako je osekany pribeh v xcx. Nemaji si co vycitat . Ale u me to jsou obe skvele hry ktere maji jen mizivou konkurenci. Ja se dokazu zamerit na to co hra nabizi jako majoritni prvek. Ale jak uz jsem psal, xcx jsem si proste uzil vic. Chapu ze pro pribehove zamerene hrace to mohla byt horsi zkusenost.
@Charllize (19.04.2018 10:16): Já bych dokázal mluvit hodiny o tom, jak špatný příběh XCX je.
A jasně, když pro tebe příběh není důležitý, tak mu bullshit odpustíš. Pro mě je ale kvalita příběhu důležitá a proto pro mě XCX bylo ve výsledku zklamání podobně (v menším měřítku) FF15 a vychvalovaný Heavy Rain.
@Marcusss (19.04.2018 10:00): me to zas tak strasny neprislo. Vlastne jsem na to nejak hluboce resit pribeh ani nemel cas. Navic to je dle meho asi nejlip udelana hra ohledne souziti emzaku a lidi, tech detailu ohledne toho tam je fakt plno. Navic zamereni na sandox je evidentni. 20 hodin pribeh a 300 hodin zbytek, ja ani necekal ze by to mohlo byt jine, bez ohledu na to rikali. Oni take rikali veci co do puntiku splnily:)
XCX je hra kterou jsem si pred lety vysnil, a ted ji dostal.

PS: jestli mas neco proti Elme tak pujdem ven :))
@Charllize (19.04.2018 09:56): To není omluva toho jak velká hromada hnoje (krotím se) ten "příběh" byl... Navíc Takahashi v reakci na kritiku toho relativně vanilla příběhu XC sliboval, že XCX bude zase mít promakaný příběh zabývající se filozofickými tématy atd, na což se vyhnojil úplně... a ne ten blábol s Théseovou lodí, který na konci vytasila Elma nepočítám, protože to byla v daném kontextu taková blbost, že i kojenec by přišel s lepším argumentem.

A to vůbec nemluvím o tom "humoru", který v XCX fakt nefungoval, a těch debilních otravných postavách ze kterých se tam skládal tým.

Ale gameplay, worldbuilding a sidequesty byly fakt super, to ano.
Zatím dohrána třetí kapitola... JAK? Jak je možné, že tohle dělali stejní lidi jako příběhově vlažný XC a příběhový potrat XCX!? Jaktože tohle je zatím TAK DOBRÉ!? Dobré jako Xenogears a pokud se to udrží tak možná i lepší!
Mě stačilo vidět části se Zekem, a věděl jsem že si tu hru musím někdy zahrát :D
Holt tomu tu stovku musim dat taky, vyhrady bych mel obcas k samotnemu zpracovani hry...ale za to nemuze hra, ale Switch.
U me osobne je to slabsi nez Xeno X, ale to je tim ze ja se vyzivam ve vecech jako mikromanazment a grind a tak podobne, a mam rad roboty.
jinak asi nejvetsi plus smerem k vyvojarum maji ode mne za to ze skutecne pokrocily ve ztvarneni animaci a pribehovych momentu filmovym stylem. takovejhle nasup naposledy pamatuju u FF 13..dneska uz to takhle dela malokdo. Produkcni hodnoty, hratelnost, postavy, pribeh, svet, soubojak a hlavne zabava je na tak vysoke urovni ze nejde jinak nez dat maximum:)
@Solidor (komentář): No vida, takze to psat nemusim (i kdyz..uvidim :)
Ja jeste nedohral, nejak posledni dobou trpim nemoci furtvpraci coz by mi kazilo radne slynuti s hrou takze sudlam mensi kousky u kterych mi nevadi ze je nemuzu hrat delsi dobu v kuse.
@Solidor (12.01.2018 22:18): ja ho vubec nemel v parte, snazil jsem se poradne naucit hrat s Rexem, Torou a Niou a planoval jsem pak kompletni obmenu party az budu mit vic postav, ze si pak vyberu jakoby finalni sestavu, takze jsem u nej ani Blades nezkousel. Me to zmatlo proto ze mel normalni strom dovednosti, ktery jsme si prohledl, a mel automaticky za to ze kdyz tam je bude to stala postava:)

obycejne byvam u jrpg dost predvidavy a dost casto se mi stane ze vim dopredu co bude, ale tady mi to teda moc nevychazi, tim lip:)

Jo animacky jsou super, jeste ze tam je ten theatre mod, nektere jsem si uz poustel nekolikrat:)
@Solidor (12.01.2018 21:51): Konec treti kapitoly byl skutecne explozivni, vubec jsem necekal ze Vandhama zabijou,
uz jsem si v hlave stradal plany jak ho budu rozvijet po soubojove strance a ono to dopadne takhle, pripomelo mi to FF7, v trochu slabsi verzi. Zrovna tak jsme necekal Mythru, sice mi bylo jasne ze Pyra neco taji, a prisla mi na to ze je obavana a legendarni Aegis takova obycejna ale to ze ma tak trochu rozdvojenou osobnost, nebo jak to nazvat me nenapadlo:)
40 hodin za mnou. Ctvrta kapitola z deseti. Musim rict ze se jim to vazne dost povedlo. Je to nabite dejem a na cutscenach se rozhodne nesetrilo (cela hra ma udajne 14 hodin sekvenci, vetsina s dabingem. A nejedna se o cutsceny co zname ze zapadnich rpg, tedy ze stoji parta lidi a povida si a obraz preskakuje z jednoho na druheho. Tady jsou ty sceny nabite dejem, akci a zajimavymi zvraty. A take, coz je v serii novinka, humorem, obcas, ale je tam). Svet mi prijde mene hubu otevirajici nez u Xeno X, ale porad to je uzasna podivana. Velke zlepseni take vidim v bojovem systemu ktery je asi nejlepe udelany z cele serie. Sice je hodne komplikovany a jednorazove tutorialy moc nepomuzou ale nakonec se do toho proniknout da a potom to je dost velka zabava. Zatim tezko rict jestli bych to hodnotil lepe nez Xeno X, nejsem ani v polovine hry, ale pokud bych se mel ted vyjadrit, Xeno X mi k srdci zatim prirostly trosku vic, asi tim vetsim zamerenim na sandbox hrani a cistym sci-fi settingem. Ale asi i tak se nejspis Xenoblade 2 ode me odnesou stovku, protoze takovehle hry se jen tak nevidi :)

Technicky na tom hra neni tak spatne jak by se mohlo zdat diky limitaci slabsim hardwarem Switche. Samozrejme ,,trpi,, rozlisenim pouze 720p, ale jinak je vse o tridu dal nez v poredchozim dilu. Hlavne se zapracovalo na nasviceni a treba i na particle efektech ktere jsou na velmi slusne urovni. Famozni soundrack a skvele zvladnuty dabing jsou take veci co je treba vyzdvihnout. Framerate je vetsinu casu stabilni ale rict ze je 100% by bylo odvazne tvrzeni, nekdy to proste jede min, ale je to spis vyjimecny jev.

porad ale povazuju tenhle dil za krok zpatky, hlavne diky stylizaci nekterych postav. Sice neni tak velky jak jsem si puvodne myslel, ale Xeno X melo naslapnuto jinym smerem. Je ale dost mozne ze Xeno X bude mit take dvojku a tam to bude v poradku.
zajimava vec. Urcite ti co hrali nejaky dil Xenoblade si toho vsimly taky..ale. Ve hre je plno ceskych jmen. Vetsinou jde o nepratele co maji jmeno, tedy jakesi specialni potvory co daji vic prace zabit.
Par prikladu
Remorseful Vaclav
Jindriska, The Serene
Zdenka, the Raucous
Katerina, the Cliffhanger
Ludvik, the Picky Eater

Potom jsem zaznamenal ze nekteri Noponi (usata vejcoidni rasa v serii) maji taky podezrele podobna jmena cestine, jako napriklad HeleHele, nebo NeNeNeNe.
by me zajimalo jestli v tom Monolithu dela nekdo s nejakym napojenim na nasi zemi, nebo to proste vzali nekde z wikipedie pac to jim to zni strasne exoticky :)
Proste videt v japonsky hre cestinu je dost sranda. taky by mohlo byt ze za tim stoji lokalizace a maji to na svedomi prekladatele.
@Solidor (26.12.2017 16:27): jeste tam mas Tokyo Mirage Season :)
Spis pocitam ze Xeno X zaradi do nejakyho rezimu zpetny kompaktibilty, jako byli prvni Xenoblade na WiiU. Mam totiz pocit ze Switch nema na nejakej solidni remaster hardware (dokonce se trochu bojim ze i ta zpetna kompaktibilita bude na Switchi vykonove problem, pokud Switch nema primo nejak upravenej hardware na kterym to pobezi a museli by to resit formou emulace)