Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Marcusss (07.08.2022 19:05): Jo, je to pohodlný a ony stejne všechny lokace mají oblasti kde jsou high level monstra.
Bossove mají dle mého statisíce až miliony HP a je to jak mlátit do betonovyho sloupu vareckou.
Ale je to ok, ten soubojak ve finále na to je koncipovány.
@Charllize (07.08.2022 18:20): ipřímně mě je docela jedno, když řadoví nepřátelé jsou pohoda. Bossové a Unique monstra to docela vynahrazujou. Dost z nich bývá spíš otravná tím jak ten boj není v základě problém, ale i tak mají tolik hp, že to trvá.
To je teda předtím než si odemknu chain attack apod..
Proste to chce bestiar s informacemi.



@Tainaru (07.08.2022 18:04): To prelevelovani je podle mne asi největší problém co ta hra má. Obvzlast když někdo používá bonus exp. Na hard to je trochu jedno protože bossove a raritni monstra jsou těžký i když jsem pět levelu nad nima a vlastně na adekvatnim levelu to je skoro na hranici to vůbec dat. Problém je v tom ze většina novych lokaci je pak šedivá a neagresivní a je to jak výlet do lunaparku, ne ze by to nebylo pohodlne. Mám lvl 52 a už hezkou dobu tu bonus exp nepoužívám. Díky nim bych mohl skočit na lvl 60 a tam už mám pocit ze to možná rozbilo i ten hard.
Ja nopon coiny utracim za level povolání a za gemy aby mi při 99 nesli vniveč. Ale to asi každý.

Jsme zhruba na stejném místě hry, akorát mi přijde ze teď hra tacla valit hrozne úkolu navic a spis se vracím do předchozích lokaci.

Mohl by být zajímavější loot v truhlach :)

Hodne se mi líbí myšlenky většiny úkolu a kolikrát si říkám ze to je jak kdyby měl Monolith nějaké osvícení literární muzou když to dělali.
Cringe pitominy a hlouposti by šli spočítat na prstech jedné ruky.
Je to pecka hra, vsechno me bavi vcetne pruzkumu sveta. Prave koncim rozsahlou mapu s morskyma ostruvkama a zrejme mam o moc vetsi level, nez bych mel mit. Ale nez clovek proleze kazdy kout, tak to hrozne trva. Coz je strasne super :)
Hra me i ted prekvapuje novymi hernimi prvky.
Jinak jo, chtelo by to lepsi filtraci predmetu v inventari a ocenil bych vetsi kapacitu na coiny, ale to jsou detaily.
@Charllize (06.08.2022 18:16): Taky je tam ještě "flickering" .
Celkově kontext je super. Jen by se mi líbilo kdyby Agnus a Keves měli vlastní varianty.

Osobně jsem zatím dorazil do druhé lokace, po odemčení změn class.

Zatím fakt skvělý. Výtky jsou vyloženě maličkosti.
Debilní Accessories menu. Chybí mi menu pro location resourcy dle lokace, možnost dělat si poznámky na mapě, osobně bych pro mapu dal nějaké vizuální rozlišení levelů nepřátel v daném prostoru (nebo grid systém z XCX).
Jinak ve všech směrech pokrok a odpověď na všechny výtky předchozích dílů.
Hra místo slova fuck používá spark nebo snuff. Což vychází z terminologie světa a díky tomu jak tam vzniká populace slovo fuck ani nemůžou znát. ( což mi přijde trosku pritazene a nevěřím ze by si tam kluci a holky nezacli hrát na doktora:)
Ale dobrý, ospravedlnit přístupnost od 12ti let tímto způsobem mi přijde vlastně zábavné.
Samo to je teorie, nikdo to nepotvrdil, ale vzasade to je očividne.
Jeste bych k tomu něco měl, ale to bych spoileroval :)
Byla by sranda kdyby tam to fuck bylo, potom by to byla asi nejsprostejsi hra historie, jelikoz snuff a spark v různých obměnách je v každé třetí větě :)
Par obrázku. Jen krajiny, žádné spoilery. Nevím co kvalita, Switch to posila do mobilu tak bůhví co se s tím děje.
https://ibb.co/sycDq01
https://ibb.co/2kmGz13
https://ibb.co/hK6pk2d
https://ibb.co/31Qz6yK
https://ibb.co/x6k0bpS
https://ibb.co/f1fcrDn
https://ibb.co/cFHxH9s
https://ibb.co/yXHBWdc

Na Switch docela solidní. Treti obrazek je ukázka ohyzdne textury kterých tam nastesti moc není :)

@Marcusss (05.08.2022 11:59): Já bych to přidal. Jediná věc čeho nejsem schopen a mám s tím problém je vytvořit popisek. Pokud mi ho někdo pošlete do Pm tak to přidám :)
@Tainaru (01.08.2022 00:06): To půjde asi jen s povolanimi, každý s každým. Což si dost dobre nedokážu představit a ani moc nechápu důvod, když jsou sloty na arts a skills omezené na par slotů a nevim k čemu bude dobre umět skilly a arty z nějakých 20+ povolání. Ale asi to zřejmě není myšleno ze by se každý měl naučit vsechno.

Je dobre zkusit tlačítko skákání když postava plave, delfín, pěkné :)

Kam jsi tu baterii schoval :D
@Charllize (31.07.2022 22:48): S těmi healery to je pravda - občas zapomenu, že už nehraju XC2, a když někdo padne, tak k němu běžím, abych ho oživil - jo aha, ono to nejde :D
Craftění, kuchaření je takové neotravující, myslím, že fajn.
První hero postavu mám (tedy měl jsem), ale je to jako srovnávat zlato a stříbro :)
Zajímavé to ještě bude s tím farmením bodů do interlinku. Přiznám se, že tam jsem doufal, že to bude umět každý s každým pro další zajímavé kombinace, ale nejspíš tedy ne.
Collectibles v XC3 jedou.

Edit: Odjezd se prozatím odkládá, vykradli nám baterii z auta :)
@Tainaru (31.07.2022 22:00): Zjednodušené to je, i třeba craft gemu kdy stačí vyrobit jeden a je pro všechny a cely proces te výroby je oproti jedničce sedreny na kost. Ale nijak zvlášť mi to nevadí.
Soubojak vzasade funguje stejne jako ve dvojce jen je snazsi se dostat na Chain utok a tak podobne. Líbí se mi důraz na healery kteří jsou jediná možnost jak léčit a oživovat padlé, jakmile lehnou je zle :)
Jinak pokud mas už první hero postavu tak minimálně její hrudník Pyru nahradí. :)

Jinak celkove těch mechanik tam je víc než v kterémkoliv dilu predtim, tak nějak vzali vše dobre a dali ti tam. Jen mě mrzi absence colectopedie a její transformaci do fetch questu, výsledek je sice podobný ale min zábavný.

A oceňuji návrat colectibles roztroušených všude možné, dost to to pobíhání po světě zlepšuje a člověk zajde i tam kam by jinak nešel.

Ja po dvojce moc důvěry neměl, ale zda se ze to byla chyba a šli do sebe :)



@Kejtee (31.07.2022 17:25): To je mrzute. No, aspoň důvod koupit oled Switch :)



@Marcusss (31.07.2022 22:39): To je zajímavá souhra náhod. Protože já nám taky za tři týdny narozeniny a hru jsem taky vzasade dostal k narozeninám ale s tím ze už hraju :)
Já si asi ještě dva týdny počkám do svých narozenin.

Co kdybyste mezitím někdo XC3 přidali do Databáze?
Hraju to na normál, pochopitelně s japonským dabingem. Po cca 16 hodinách jsem někde ve třetí kapitole, level 21. Baví mě průzkum lokací a příběh mě chytl asi po třech hodinách.
Na hře je vidět, že dostala hodně péče, takže věřím, že moje důvěra v Monolith byla oprávněná :)
Jsem zvědavý, jak se to vyvine. Tutoriály na mě stále vyskakují, ale tak, abych je stačil vstřebávat, takže dobrá práce.
Bojový systém mi moc komplikovaný nepřijde. Vlastně se mi zdá jednodušší, než byl ve dvojce. Ale třeba se to ještě změní.
Taky příběh není tak temný jako začátek dvojky, jen trošku depresivnější.
Jo a hudba je super, i postavy celkem zajímavé.
Ale chybí mi tam někdo jako Pyra :)

No, zítra ráno už odjíždím pryč na 2 týdny, s internetem to budu mít komplikované, ale budu se snažit to tu občas sledovat.
Tak my uz hru mame doma ale zatial sa k nej nedostanem. Mam rozohrane ine hry, ktore chcem dokoncit a plus blbne nam vetracik na konzole. Prestava fungovat a prehrieva sa konzola. :-/ musime to vyriesit co najskor.
Inak sem tam citam tie vase prispevky, tak uz sa tesim ale nechcem si to velmi vyspoilovat :)
@Solidor (30.07.2022 21:36): Haha, zrovna jsme o tom mluvili s Tainarem ze on na to nemá čas a já říkal ze spoleham na tebe ze to přidáš. To neber jako pobizeni, jen příběh ze zákulisí :)

Jo ten heal je problém. Já to mám na hard a třeba ty dva boss fighty na konci první kapitoly jsem opakoval asi 20x. Prave kvůli healu. Nastesti už teď jde přepnout na healera a řešit to sám.

No není tam místo na tlačítko už, sakra. To mohli dat aspoň na nějaký context menu co jde vyvolat něčím, já nevím jak se tohle muže stat :)
@Charllize (30.07.2022 21:25): Nemá jich dokonce být pak sedm? S těmi Heroes? I když tak daleko ještě nejsem.

Jo, mohlo se začít postupně se třemi, pak čtyři atd., ale po čase mi to už ani jako chaos nepřijde. Vypadá to ale, že přepínání postav v boji bude docela důležité, protože AI občas nezvládá healovat. A to jedu jenom na normal.

Taky jsem říkal. že Noah má docela příjemný hlas. Ono se zdá, že celkově s těmi přízvuky netlačí tolik na pilu, jako v předchozích dílech.

Asi nedá, protože jim na to na ovladači už nezbylo tlačítko :)


A už by tu trojku mohl někdo přidat.
Mě se zrovna nechce :)
@Solidor (30.07.2022 21:11): Kdyz promluvil první Nopon pátral jsem po obrazovce kdo to mluví, až takový ten normální hlas byl šok :)

Mozna mi trochu vadí těch šest postav v boji, je to děsný guláš a zmatek, ale na druhou stranu se člověk nenudi, pořad je v tom souboji možnost něco udělat a ne jen čekat až se jedné postavě dobíjí skilly.

A jo, dlouho se mi nestalo ze by mi sedly všechny postavy. A i se mi líbí anglicky dabing. Třeba dabér Noaha je super.

Mimochodem dá se při soubojích skákat? Nepřišel jsem na to. Kolikrát je potvora někde vys a jediná možnost jak se k ni dostat je to obehnout. A kolikrát jde o nějaký skalní obrubnik co má 20 centimetrů :)
@Charllize (30.07.2022 18:51): Mám za sebou trochu víc hodin a v zásadě souhlasím. Nevzpomínám si, že by nějaké jRPG mělo tolik mechanik. Tutoriály se ale tentokrát naštěstí povedly. Třeba nový Chain attacky jsou dost zajímavé provedené.

Hlavně, že ti Noponi mají normální hlasy. Cutscény jsou zase parádní, ale to jsem už psal i u dvojky - choreografii bojů by Monolith mohl vyučovat. Kvalita obrazu docela hrůza, ale zase mi přijde o trochu lepší, než ve dvojce. Noah a Mio se mi jeví jako jednoznačně nejlepší protagonisti série, i když už teď je jasné, že celá šestice dostane hodně prostoru.

Přiznávám, že živější design postav ze dvojky mám radši, ale zase by moc nezapadaly do těch vážnějších témat trojky.

Kdybych chtěl něco vyložené kritizovat, tak jen docela mdlé úvodní lokace. První dva díly je měly o dost zajímavější.
Po deseti hodinách mužů říct ze dobrý. Začátek je podle mne dost nuda ale pak to začne pěkne gradovat, přibude plno možnosti a je to dost fajn.
Hlavne to není tak detinske jak dvojka a nemůžu říct ze bych měl byť s jedinou postavou problém.
Noponi jako NEHRATELNY doprovod jsou mi taky hned sympatictejsi, a dokonce se chovají inteligentně.
Naprosto bozi cutsceny které mají klidně i deset minut jsou AAA+ kvalita a je radost to sledovat.

Dale je fascinující jakým způsobem hra dbá aby se hráč vsechno naučil. Systému a featur jsou tam tuny a ke všemu několik tutorialu, tipů, a hratelnych vyzkoušení. Hra dokonce nenechá hráče něco naplno hned používat a chce po něm aby napřed zvládl základy a až pak mu třeba zpřístupní změny v nastaveni povolání atd. 
Na mne to je až moc a přijdu si jak dement co nikdy žádnou hru nehrál. Asi Nintendo Monolithu řádně vycinilo za ty spartanske tutorialy ve dvojce.

Grafika na TV je bída, ale má to nějakou uměleckou vizi takže se na to i tak dobre kouka. Akorát z toho na člověka křičí ze to je proste Xenoblade, což je už trosku okoukané, ale nijak zvlášť mi to nevadí, ono to je porad celkem dechberouci.
Obvzlast bych pochválil modely postav, které mají naprosto skvěle udělané oči a působí díky tomu hodně živě a uvěřitelne. 
Take animace postav je výrazne lepší a loutka pekne reaguje na fyziku a na okolní prostředí, něklouze jako v jedničce a ani nestojí v texture jako ve dvojce.

Je to temnejsi a vážnější, dospelejsi, skoro tak jak má Xeno serie být. Mám z toho radost.

Po těch deseti hodinách hra představila tak polovinu mechanik, asi to bude velký :)
@Charllize (27.07.2022 20:46): No, k těm oblečkům... ve dvojce šly oblečky dostat právě za výměnu bodů z těch challenges. A vůbec mi nevadilo, že jsem si z nich sestavil dívčí plavecký harém a prošel s nimi komplet celou NG+ :D
Koukal jsem na expansions pass ke trojce a velké pribehove rozšíření je plánované na prosinec 2023. Jinak mezi tím jen nějaké oblečky a challenge battles. Takže to působí jako něco co není vůbec potřeba hned kupovat.
@Charllize (26.07.2022 19:33): Tak pochopitelně se budu snažit, aby mě poté na 150+ hodin nikdo nevyrušoval, ale kdo ví, jak to dopadne... asi zas budu hrát po nocích :D
Na "úspěchovou" tabulku jsem taky zvědav :)
Je tu nějaký klid na to ze už v pátek :)
Recenze jsou pozitivní, ale smršť devitek a desítek jak bývá zvykem ti není, padly i nějaké sedmicky.
Udajne to je výživné a některým recenzentum to zabralo 150 hodin. Na to ze ti většinou odflaknou a nedělají vsechno celkem děsivé číslo.
Ja v pátek nejspíš beru hned, i když mám trochu obavy po te dvojce. Ale tak snad :)
Ackoliv hra vypadá samozřejmě pěkne, tak má poměrně viditelné doskakovani geometrie a objektu, včetně 25 fps propadu při soubojích.
@Charllize (23.06.2022 12:16): Možná to guláš bude, ale snad už se trošku poučili z minula, kdy jim dost lidí vytýkalo nějakou absenci vysvětlení bojových komb, že ten guláš třeba nakonec bude stravitelnej :)
Z té dvojky je škoda, že to nepodali nějak líp, ale ve výsledku mě ten jejich systém fakt bavil, akorát jsem si ho víc užil až v NG+, kde už jsem měl potřebnou výbavu. Taky na některé superbosse to fungovalo.
Víc mě třeba štvalo dost velké množství potřebných bodů do těch mřížek jednotlivých postav - doufám, že to tady nebude. Třeba na Zekeovo Eye of shining justice to byl hrozný grind.
@Tainaru (23.06.2022 10:47): Mě se prave ten soubojak ve dvojce moc nelíbil kvůli te prekombinovanosti a poměrně zdlouhavé cestě k poradnymu poškození přes to co popisuješ. Vzasade na nějaký prumernejsi nepřátele kde by se to i hodilo toho skoro neslo dosáhnout. A podobne jako ty jsem to zjistil až někdy po polovině hry, takže trosku fail ( buď já nebo hra :)
Jako ono to je komplikované i v Xku nebo jedničce ale podle mne ne tolik.
Pocitam ze ve trojce to bude ještě vetsi guláš :)
Pustil jsem si tu prezentaci znovu v japonštině, hned mám ze hry lepší dojem :))
Ohledně příběhu nebo zápletky to na mě zatím (možná mylně) působí tak, že někdo zřejmě cíleně vyvolal válku mezi těmi dvěma národy, aby sbíral energii z umírajících. Možná něco na ten způsob z jedničky, kde se záporák "krmil" živými tvory, aby způsobil další cyklus destrukce a obnovy. Skupina nepřátel hned z úvodu prezentace mi zase připomíná Akatsuki z Naruta, kteří se scházeli v nějaké mentální rovině a mohli spolu tajně komunikovat. 

Přijde mi celkem zajímavý ten fúzní systém - aktivování kompatibilních artů u dvou postav, aby se z nich stala jedna interlink forma ouroboros. Ale hlavně jsem rád, že mám za sebou end game z XC2, kdy jsem teprve zjistil, že existuje něco jako blade a driver combo (break > topple > launch > smash) a nakonec ještě chain attack. Tady to vypadá, že to bude podobné, ale místo chain attack ten interlink.

Nevím, jestli to tak fakt bude, ale vypadá to, že postavy mohou naskenovat dovednosti jiného člena, a tím převzít jeho job.

Nejdůležitější otázka ovšem je, kdo převezme funkci waifu v tomto díle? :D (osobně vkládám naděje do Fiony nebo Alexandrie). 

@Charllize (22.06.2022 22:54): Ty píšťalky podle mě slouží ke zvolnění děje. Prý jejich prostřednictvím ústřední postavy truchlí za mrtvé a vyprovázejí je. A taky mají hráče naladit na hlavní melodie, které využívají právě flétny/dechové nástroje.
Za mě to vypadá jako kombo toho nejlepšího z XC, XCX a XC2, takže jsem hodně hype.
Mezi FF14 Endwalker, tímhle a v budoucnu FF16 je teď pěkná řádka super jrpg na hraní.
@Solidor (22.06.2022 21:04): Nebo Barret, já vím, jen dřív sem se nad tím ani nepozastavil a teď mě to doslova praštilo :) Možná to je tím ze v te jakoby kreslené podobě působí tak nějak bizarně..

Prekombinovany soubojak byl i ve dvojce, takže nic nového. A rng gacha systémy samozřejmě v pořádku, pečení holubi by do pusy létat neměli, jen to nesmí být podpořené monetizaci :)
Bude to skvělé, to je už jasné :)
Z toho videa souboják vypadá děsně překombinovaně, ale ve hře to snad smysl dávat bude.
Plus mám pocit, že ty Heroes budou jako Blady - tedy nějaký gacha systém. Za mě teda jedině dobře, ale už vidím ty kyselý ksichty.

@Charllize (22.06.2022 19:43): Sazh
No vypadá to fajn. Ale nic z čeho bych nadskakoval na židli. Hodně to na mě působí jako kompromis mezi jedničkou a dvojkou. Ten svět působí epicky ale už trosku okoukane, design dejavu. Ouroboros se mi líbí ale proč mají vetsi grid na skilly než postavy když zřejmě půjdou vyvolat jen někdy moc nechápu.
Soubojak taky nic originálního, skilly, kooperace, komba, hmm, asi to ale fungovat bude.
A co ty píšťalky furt :) A bude tam v partě cernousek, jo? jo? Zničeho nic. Tyjo možná první jrpg kde bude :D
Tak direct se mi celkem líbil. Z příběhu jsem se moc nedozvěděl, ale to beru jako pozitivum :)
Lokace se mi líbí, ten mega obří zabodnutý meč je super.
Ouroboros mi připomíná Pep pop systém z DQXI.
Hru budu muset hrát v japonštině.
Expansion pass - aha?
@Solidor (20.06.2022 20:12): Kdyz ja si porad rikam jaky to vsechno mohlo byt kdyby se to nezaseklo po ty Xenosaze. Jak jsme mohli mit takovy japonsky, ja nevim, Mass Effect treba. A mame proste dalsi jrpg, ackoliv kvalitni, ktere uz s tim nema vubec nic spolecneho a nasmerovalo se to cele do Nintendo kojenecke flasky.
A prave to Xeno X davalo nadeji ze to duchem navaze tam kam melo po ty Xenosaze. Takze mne to mrzi..

A trojka, pripomina mi jednicku..coz je vzasade snesitelne. Tu mam rad :)
@Solidor (20.06.2022 19:56): Bylo to jak dat do Resident Evila postavu z Mária :) Vizualni absence vybaveni, svet daleko min wow. A cely to vcetne soubojaku a vseho kolem vzasade funguje na jakesi bazi neviditelnych miniher :)
Xeno X je seriozni scifi hra, ne blbnuti na louce :)
Ale jako dobry, me se dvojka taky libila, nic proti...jen si remcam .)

Vzdycky kdyz si vzpomenu na Rexe, nakopnul bych kotatko :) A tobe bych taky WiiU pujcil, neboj :)
@Tainaru (20.06.2022 17:32): Chces pujcit WiiU ? :)

Pro mne je Xko nejlepsi, ale chapu ze lidi co maji pribeh na prvnim miste to tak nemusi videt. A zrejme je neohromi ani ten svet a moznosti. Prvni Xenoblade je podle me takovy kompromis mezi dvojkou a Xkem. Moncicaci ve dvojce a downgrade v mnoha vecech u mne naveky zustane problemem. A nejvic skutecnym pokracovatelem Xeno serie je podle mne jen to Xko. Coz je ale v konecnym dusledku asi jedno. Prava na Xeno serii ma Bamco a delaji ze to neexistuje.
@Charllize (20.06.2022 16:51): Myslíš průměr ve výdělcích? :D

Doteď mám v paměti, jak jsi mě nalákal na první díl, když jsi básnil o těch světech na titánech a jak je to unikátní příběh o meči. Dvojka možná ztrácí ten prvotní wow efekt a má pro někoho otravné postavy nebo mechaniky, ale podle mě skvěle provázala příběh v tom finále, a nakonec mě tím množstvím dodatečného obsahu udržela ve hře opravdu dlouho... tak dlouho, že víc času jsem věnoval už jen hrám v pokémoní sérii :) Torna tomu všemu nasadila korunu.
A kdybych měl Wii, tak bych se co nejdřív pustil i do xeno X, na který jsi mě už taky nalákal tvou adorující rétorikou. Ale já si ho na to snad jednou fakt pořídím :D
Musím říct, že po dohrání NG+ mám ze hry o dost lepší zážitek. Hlavně díky tomu, že jsem si předtím pustil všechny animace z Torny. Je pěkné vidět, jak je to celé pěkně propojené a ten příběh mě prostě dohromady baví. A taky, jak mě v závěru donutil fandit záporákům, to se mi snad nikde ještě nestalo :)
Jinak zajímalo by mě, jestli ještě někdy dostanou do další hry v nějaké formě Galeu/Meyneth. Asi ne, ale stejně věřím, že XC3 bude pro mě epický zážitek.
Blades mám už všechny s tím, že asi jen 8 z nich nemá zaplněné všechny puntíky v gridu. Některé ty postavy jsou hodně silné, ale pár podmínek k plnění gridu se mi zdá velmi přestřeleno.
Zítra zase zmizím asi na týden pryč a pak uvidím, jestli se k tomu ještě vrátím. Pár věcí bych ještě rád dotáhl do konce.

@Kejtee (17.05.2022 08:25): Něco málo jsme si už psali do zpráv, ale ještě k tomu Tigeru - Poppi ho v NG+ může splnit skrze merc missions - jak jsem někde četl, tak je to prý běžné/časté. Takže Tigera už vlastně nemusíš pak vůbec hrát. Surovinu na vylepšení z něj jde taky získat efektivně skrze traveling bardy výměnou za expy, které odečteš v hostinci své postavě. Někde v poslední třetině hry dokonce můžeš stejným způsobem získat i light core pro PoppiQTπ, který se dal v základní hře získat právě jen z Tigeru, a to jen skrze zdlouhavý farming a trochu štěstí.
@Tainaru: tak som sa nakoniec pustila aj ja do XCH2 :) tak si ma navnadil, ze som to musela skusit. Trochu mi ale trvalo pokial som si spomenula na ovladanie a este stale v tom celom menu a pod. nie som uplne doma ale uz s ami podatilo splnit par side questov a ziskala som 3 bladov :)
Inak podarilo sa ti ziskat potrebny pocet bodov v Tiger Tiger minihre? Ja som v tom strasna a vobec ma to nebavi :)
Ohoho. Nevydržel jsem to a pustil jsem se do NG+. A mohu hned ze začátku potvrdit, že prvních 6 blades jde normálně dostat z core krystalů. Poslední blade přijde až s příběhem, už se těším. Ale už to asi jen prolítnu po hlavní linii a nebudu se moc zdržovat se vším okolo.

Ten příběh má pro mě po dokončení Torny úplně jinou hloubku, třeba hned v té části s potopenou lodí mi naskočila husina, když jsem si vzpomněl na závěrečnou animaci v Torně, kde je záběr na Addama a za ním je ta loď nořící se do hlubin moře po katastrofě, a co z toho všechno vyplyne za několik set let.

Jinak během dneška odjíždím na nějaký čas mimo civilizaci, což je přesně ten vhodný čas na příjemné večerní hraní se Switchem :)
@Kejtee (06.05.2022 16:15): Mrknul jsem se na tu NG+, protože už jsem splnil všechny side questy a příběhy blades, co šly. U jednoho blade to půjde až právě v NG+. A koukám, že ten obsah je tam docela velký.
Přeneseš si tam prakticky vše, čeho jsi dosáhla v původní hře včetně levelů, skillů, předmětů, peněz, rozvoje oblastí, blades, informací o postupu a statistice, herní dobu. Naopak některé klíčové předměty zmizí, stejně tak Roc, Aegaenon, Poppi apod. Úkoly jsou samozřejmě resetovány; merc mise, travel pointy a heart-to-heart také. Pyru máš hned od začátku, ostatní se ti odemkne přirozeným postupem v příběhu a ona sama později dostane další formu. Hned od začátku můžeš zkoušet dostat exkluzivní blades pro NG+ včetně několika známých (dohromady až 7, jeden snad jen s příběhem později). Takže pokud máš vymaxované všechny ostatní z dřívějška, novou hru si můžeš užít levelováním nových blades. Skilly hlavních postav zůstávají, ale k nim je přidána úplně nová mřížka skillů. A super je podle mě možnost směnit za nahromaděné zkušenosti postavy další slot equipmentu nebo jiné předměty jako core krystaly, vylepšení pro Poppi apod u npc Traveling Bards, kteří se objeví všude u nocleháren.
To je pro mě celkem lákavá nabídka začít další hru, zejména když už nebudu cítit potřebu plnit side questy a zdržovat se levelováním. Ale možná si to nechám na později. Teď se ještě budu chvilku rochnit v challenge packu, abych nafarmil nějaké oblečky pro postavy :)
@Kejtee (06.05.2022 16:15): No některé ty challenges mi přijdou celkem absurdně těžké (Elma redux), ale určitě na ně bude nějaký fígl. Pořád mě překvapuje, kolik hlavního i vedlejšího obsahu do té hry dokázali tvůrci dostat.

@Charllize (06.05.2022 17:14): Jo, přesně ten. Občas je to vtipné. Jeden z blades tam má podmínku pro heart-to-heart vidět všechny ostatní heart-to heart :)
@Kejtee (06.05.2022 13:05): Na tom letáčku píšou, že nové questy, rare blades, užitečné itemy a challenge mode. To mi samozřejmě tenkrát po zahrání hry přišlo jako zbytečnost, takže jsem se tomu už nevěnoval, zejména když mi chyběla KOS-MOS. Ale z toho packu jsem dostal celkem slušné množství legendary a jiných cores, tak jsem si řekl, že to prubnu, a vyplatilo se. Jinak těch side questů je celkem 20 a jeden z nich odemkne možnost farmit předměty na extrémní zvýšení trust u blades (instantně nějak přes 2000). To kdybych věděl dřív, tak to okamžitě beru, protože s tím to jde jak po másle.
@Kejtee (05.05.2022 22:43): Chtěl bych to dojet teď na konci první hry, a to právě z toho důvodu, že o NG+ vlastně moc nevím (až budu hotov, tak se mrknu, o co tady přesně jde), a taky jsem už měl většinu těch side questů blades splněno dříve, takže pocitově mi toho vlastně moc nezbývá (věci z expansion packu už mám téměř vytěžené).
A ty sis stáhla ten expansion pack k XC2?
@Tainaru (05.05.2022 21:28): vidis, na tie specialne questy som zabudla. Tak toho teda je este stale vela. A budes sa teda pokusat splnit tie side questy v starom priechode alebo NG+? NG+ prinesie asi viac exp.,ci?
@Kejtee (05.05.2022 18:22): Posbírat všechny blades je jedna věc, ale časově náročnější je odemknout jejich trust grid a podívat se na jejich unikátní side quest nebo heart-to-heart. Což samozřejmě chci :) Akorát u jednoho to nepůjde, protože je potřeba udělat něco v lokaci, kam už nemám přístup. Takže až dokončím vše, co chci, všechen nesplnitelný zbytek bude muset počkat na nějakou (možná) NG+ :D
S případným dalším průchodem držím palce :)
@Tainaru (03.05.2022 22:52): tak to klobuk dole. Musel si mat riadne vela trpezlivosti, ked sa ti podarilo ziskat vsetkych bladov. Na jednej strane by som to tiez rada urobila ale na tej druhej mi to pride ako strata casu. Samozrejme je fajn pochytat ich vsetkych...ehm, zla hra :) ...teda skompletizovat cely ten album bladov ale je ich prilis vela.
Inak tiez som celkom dostala chut si znova zahrat XCH2. Uvidime :)
Vrátil jsem se na chvilku k XC2, abych si osvěžil chuť a abych dokončil nějaké drobné restíky ve hře. Jednak jsem si stáhl dříve nevyužitý DLC bonus, a jednak se mi podařilo konečně posbírat všechny blades včetně těch exkluzivních pro challenge pack (vybojovat Elmu bylo za trest, musel jsem to zkoušet opakovaně), ale hlavně mi konečně padla KOS-MOS, z čehož mám osobně velké uspokojení. Ještě si vyběhám ty úkoly z DLC a zkusím nějaké další challenges.
@Solidor (19.04.2022 20:10): Jsou tam dva, ale nejsou součást hlavní grupy.
Fungujou jako sedmý člen skupiny, i v boji, v druhé půlce nového traileru jdou vidět na ui postav stejně jako pár dalších vedlejších postav co doprovází hrdiny.
Vidím správně, že v partě nebude žádný nopon? To by bylo snad nejzásadnější vylepšení oproti prvním dvou dílům :)
Fúzování postav ve mě trochu evokuje Tales of Zestiria. Tady to snad zvládnou lépe.
Ale těším se, ještě o trochu víc, než loni na SMT V.
@Charllize (19.04.2022 18:30): Je pravda, že na Switch se jako vzory povedených her dávají vedle BOTW právě Xenoblady (fungující otevřený svět), tak třeba by na to schopnosti a kapacitu v Monolithu měli. Ale netuším teda, co by museli obětovat :)
Jinak ale nerozumím tomu, proč i méně ambiciózní hry mají takový problém vytvořit na Switchi bohaté prostředí se světem plným příšerek. Asi to nebude jen tak.
Zase kdyby museli znovu udělat xeno x na Switch, tak by se jim ten vývoj pravděpodobně dost protáhl. Nakonec by možná skončili někde blízko konce životního cyklu Switche a třeba by se jim opakovala situace s WiiU :D
@Tainaru (19.04.2022 18:01): Switch by na to výkon měl. Papirove, parametry má lepší než WiiU. Možná je i problém v tom handheld módu kde to nemůže svistet na plný obrátky a ignorovat ho nelze. Ake jak už jsem myslím jednou říkal neměl by moc výkon na to aby to vypadalo lip než originál. Což se od remasteru tak trochu očekává. 
Navic by to nebyla tak úplná sazka na jistotu jako u dvojky nebo remasteru jednicky. Vzhledem k tomu ze by s tím bylo opravdu hodně práce a xko není tak populární.
@Charllize (19.04.2022 17:05): Jop, zrovna nedávno jsem si říkal, že kdybych měl doma taky WiiU, tak hlavně kvůli Xeno X.

Z jedničky mám pořád lepší pocit, než z dvojky, ale zase ve dvojce je Pyra :)

Ohledně toho Xeno X to vidím takto - od Wii nebyla žádná konzole včetně Switche (tedy od Nintenda), na kterou by mělo smysl dělat remake/remaster. Kdyby ho přesto udělali na Switch, měli by s tím víc problémů, než je nutné a výsledek by byl zčásti určitě mizerný (i podle toho, co jsem četl dříve v rozhovorech). Už jen proto, že Switch má obrovské problémy s vykreslováním prostředí a propadům fps, vidím to v každé větší hře a stěžuju si na to pokaždé v komentářích. Určitě by museli ubrat i na bohatosti lokací. Já jako tvůrce bych nejspíš došel k závěru, že by mi to za tu obrovskou práci nestálo. V aktuální situaci bych na jeho místě taky tvrdil, že aktuálně nemám v plánu pokračování nebo remake. Čekal bych na výkonnější konzoli, aby ten výsledek stál za to a aby byla šance, že by se ten enormní rozpočet na hru vyplatil. Myslím :D
@Tainaru (19.04.2022 16:52): Možné je vsechno.
Ale musím říct ze když sem na ten trailer koukal stejne mi bylo smutno když si vzpomenu na Xenoblade X. Pořad to zklamani ze dvojky mám a je už asi zřejme ze se Monolith k tomu stylu Xka nevrátí. Trojka je tedy na tom lépe, něco jako jednička ale pořad na hony vzdálené tomu Xku. A zas nějaký zásadní posun oproti dvojce v tom nevidím.

Pritom Xeno X byl nejblíž odkazu serie, Xenogears a Xenosaga. A za mne to byla správná cesta. A ne z toho udělat roztomile moncicaky. A blablabla, achjo :)
@Charllize (19.04.2022 15:56): Pro mě must have! Dost dobré, do sběratelky půjdu.
Ten bojový systém mi trošku evokuje Tornu.
A neví se, proč došlo ke změně termínu vydání na dřívější? Že by Nintendo ještě chtělo do konce roku stihnout vydání nějaké větší hry?
29.7 vychází trojka. Na netu je trailer. Moc se mi nelíbí ten bojový interface ale jinak bezva, připomíná mi to jedničku, aspoň ty story ukázky. 
Hemzi se to tam robotama ale nevypada to ze budou hratelni.  Vypadá to na nějaké fuzovani postav v blady ( nebo co to tam bude) Šest postav v partě je taky dost změna, uvidime jestli to nebude příliš, asi to ale je kvůli tomu fuzovani. Sberatelka k objednání.

Jeste copy paste popisu hry.

 Spojující do sebe Xenoblade Chronicles a Xenoblade Chronicles 2, tato novinka vás zavede do světa Aionios, který je domovém pro dva znepřátelené národy. Keves: Tento národ stojí za vznikem mechanických technologií. Základem jeho armády jsou jednotky složené z bojových vozidel. Ty disponují menšími pohyblivými zbraněmi, které ovládají jednotky s řidiči. Agnus: národ, který vyznává magickou technologii éter. Jeho jednotky se soustředí na éterický boj a bojují menšími, mobilními, autonomními zbraněmi, které využívají právě onu éterickou technologii.
Takže se jedná o pokračování jedničky a dvojky? Docela se těším na rozbory toho traileru :)
Já to tušil, že jakmile si projednou od nintenda netipnu, že ohlásí nové xeno, tak ho najednou ohlásí :)
Vypadá to moc pěkně.
@Kejtee (09.02.2022 23:50): Já už musím koupit ten Switch. X mě velmi bavilo, tak musím dohnat ještě 1 a 2. Ta trojka vypadá parádně. A vůbec celý ten Direct byl super, Nintendo to má nabité.
@Fritol (15.11.2021 17:04): Fakt že jo :) Porovnal jsem directy od Nintenda a TGA trailery a opravdu to vypadá, že Nintendo se jim tam vždy vetře s nějakým titulem, jen v roce 2018 jsem na TGA nic nenašel.
A Nintendo před rokem v prosinci mělo akorát prezentaci svého parku Nintendo World. Tak jsem zvědavý, co bude letos za změny, ale četl jsem už nějaké rumory o tom, že to bude zajímavé...

Nemáš zač :)
@Tainaru (15.11.2021 16:59): No když jsem si našel na youtube TGA Nintendo trailery, tak tam oznámili Bravely Default 2 a Bayonettu koukám. A postavy do Smashe, ale to nestojí za řeč. Takže možná by něco mohli. Ale hádám, že svoje velké značky typu Mario a Zelda si asi nechají na svůj stream no. Uvidíme. Nějaký direct bych do Vánoc uvítal taky, ne že ne. Třeba by mě přesvědčili koupit Switch už letos. :D

A díky :)
@Fritol (15.11.2021 16:50): Tak to je zajímavé :) Akorát v souvislosti s tím Nintendem mi nejde příliš do hlavy to vyhlašování novinek, jelikož mám za to, že Nintendo si všechny svoje závodníky syslí u sebe ve stáji a chce je vypouštět pod svým drobnohledem, což vždy vyústí právě v nějaký ten direct, nebo podobně. Taky aby do něj měli v zásobě nějaký zajímavý obsah. Ale třeba se pletu :)

Jinak gratulka, máš pěkný počet bodů :)
@Tainaru (15.11.2021 16:44): Jojo, vždycky mezi jednotlivými kategoriemi pouští trailery na nové hry. Občas je to zajímavější, než E3. :D MS tam i představili XSX třeba.

@Charllize (15.11.2021 12:59): Etrian Odyssey je nepřímo oznámené. Někdy půl roku zpatky cca jsem něco zahlédl, že o tom vývojáři mluvili, akorát nemají co ukazovat ještě.