Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Při existenci WRC 7 podle mě nemá šestka smysl. Sedmička je podobná, ale lepší prakticky ve všem.
V Lednu na Xbox One zdarma pro majitele členství Gold. Chvíli jsem to zkoušel, není to špatné, udržet auto na cestě bylo mnohem těžší než jsem čekal, zvolil jsem rovnou ten nejrealističtější režim. Ale stejně mě baví více Dirt 3.
Ona většina tý erzety není těžká, ale je tam pár blbejch míst, na kterejch si člověk musí dávat bacha. Podle mě bych byl schopen to s trochou cviku stáhnout o 5-10 vteřin, ale brzo začnou nastupovat magoři, co to budou dávat o půl minuty rychleji.:-D

Líbí se mi, že to docela přesně ukazuje ty úzký hrbolatý asfaltky, na kterejch se na Korsice závodí.
https://www.youtube.com/watch?v=OMnvPt4oJ68
Zatím mi nikdo neschválil WRC 7 profil, tak to strčím ještě sem...

Korsika je naprostej brutus. Čtrnáctikilometrová epic stage z kapoty, na konci se mi úplně klepaly ruce. Udělal jsem kupy chyb, zejména v druhý půlce mi těžce chyběla koncentrace a boural jsem v každý druhý zatáčce, ale i tak jsem to vytáhl na čtvrtej čas na současnejch leaderboards:).
https://www.youtube.com/watch?v=lWylS7XVQh0

Pro srovnání impotentní asfaltová erzeta z posledního Dirtu:
https://www.youtube.com/watch?v=xOdBp5T3Aoc
Pokud myslíš jedničku od Milestone, tak za jejich vlády (až do čtyřky) to žádnej velkej pokrok neudělalo. Kylotonn ale od pětky do sedmičky pokročil dost.

Pořád je tam nicméně spousta chyb, který už se táhnou roky. Problematickej framerate, špatná kompatibilita s volantama, mizerný replaye, nenastavitelná výška sedadla v kokpitu apod.
Dneska jsem pridal WRC 7, tak mi to snad nekdo v dohledny dobe schvali...
Nevim, jak to maj s cenama, obvykle se snazim nakupovat na steamu kvuli refundu, o tomhle vim jen kvuli jednomu kokotovi, kterej s tim spamuje na steam forech.
Chase cam stojí obecně za ho*no. A to je tam ještě jedna která divoce zoomuje při brždění a akceleraci. Osobně většinou používám hood cam, s tou se podle mě jezdí nejlíp.

Jinak mě příjemně překvapily zvuky. Motor, práskání vejfuku, mohutný odfukování turba, rachot štěrku, celý to zní dost přesvědčivě.
Teda jako clovek zvykly na chase cam se krapet desim toho jak sebou za autem v zatackech mava, ale jinak WRC7 vypada na videich vazne dobre.
Pro představu jak se nový auta chovaj na šotolině, můj pokus s Citroenem C3 v podvečerní Sardinii.

Kokpit:
https://www.youtube.com/watch?v=EKGWTRThi6Y

Chase cam:
https://www.youtube.com/watch?v=8ZUbVaU8w9s

Hromada chyb, ale nakonec celkem slušnej čas. Ty tratě jsou skvělý, Codemasters na sobě budou muset máknout, protože i když má WRC spoustu problémů, hlavně technickýho rázu, tak už jen ty výborný erzety to posílaj o level vejš než DiRT 4.

btw: okolo 0:50 v těch videích pěknej detail, myslím, že to plánovali už ve WRC 6, protože je to v tutorialový erzetě, ale asi se to nedostalo do zbytku. Teď už asi neměli možnost se tomu vyhnout, když to v mírně sofistikovanější formě implementovali i Codemasters do Dirtu.
Bokem jezdit jde, až mě překvapilo jak snadno se dá auto rozhodit. Externí kamery a replay kamery ale stojej dost za hovno, tak si to člověk vizuálně tolik neužije:). Zkusím zajet nějakou rozmáchlou erzetu Meeke style a hodit to na YT pro ilustraci.:-D
Sedmička vypadá z videí docela slušně, ale ještě jsem neviděl nikoho jezdit bokem na šotolině, všichni jedou jak po kolejích, tak nevím, jestli je ta fyzika taková nudná nebo to prostě jen ti borci neumí řídit.
Každopádně je tam vidět velký posun v designu rychlostních zkoušek, není to sice nic z čeho by mi spadla brada, ale je fajn vidět, že se borci snaží
Já se snad budu muset dokopat k tomu, abych tu sedmičku přidal sám.:-D

První dojmy po dvou hodinách - hodně podobný šestce, ale trochu těžší, protože auta jsou o dost divočejší a erzety užší a hrbolatější.

Erzety obecně jsou vynikající, nejdelší má nějakejch dokonce nějakejch 23km a hlavně má každá svůj charakter. Po tom jalovým copy/paste clusterfucku v DiRT 4 velmi příjemná změna.

Technicky je to zase trochu šit, jede to hůř než DiRT Rally nebo DiRT 4 (a podobně jako WRC 6). Ale je fakt, že to vypadá celkem slušně.
@USER47 (27.07.2017 20:11): Ahoj, no já mám vždycky ruční brzdu na bočním tlačítku a ještě brzdím páčkou dozadu. Jenže tady to nejde. Můžeš si nastavit na páčku jen jednu věc a tam mám akceleraci.
Jaký dvě tlačítka? Standardně se brzdí levým triggerem jako ve valný většině závodních her...Ono to nejde přenastavit?
Dost mě štve, jak nemůžu brzdil páčkou na ovládači. Musím používat dvě tlačítka na brzdu..
Když byly hry z řady "WRC x: FIA...." od Milestone, byl to vždycky takovej grafickej průser, že by to nezachránila ani fyzika jako NGP do RBR. U WRC 6 jsem měl chvíli pocit, že se grafika hry hejbe trochu líp, než u her od Milestone, ale to jsem si jenom namlouval, protože mě fyzika aut ve hře celkem bavila a nechtělo se mi to vyhodit jen kvuli zprasený grafice. Bohužel, zázrak se nekoná. A je to škoda, fyzika nebo tratě mě u WRC6 fakt baví víc, než třeba u Dirt4. To, že Codemasters umí udělat grafiku hry líp, je jasná věc, i když zrovna u Dirt4 se mi zdá někdy ošklivější, než třeba v Dirt3 nebo Dirt Rally... ale to mě tak netrápí, když se to, jednoduše řečeno, hejbe. Jak už jsem tu psal několikrát: grafiku hry radši hnusnější, ale plynulou - na efektně vypadající statický obrázky jako screenshoty ze hry sere pes, když se grafika hry hejbe jak "slajdšou". V případě těhle dvou her by pro mě bylo ideální, kdyby se vzal obsah ze hry WRC6 a grafiku hry by uplácali Codemasters.
WRC6: je uplně jedno, jestli nastavim rozlišení 640x480 nebo 1600x1200, detaily na LOW nebo na HIGH, Vsync ON nebo OFF (ve hře, nebo v nastavení GK v PC), ON vs. OFF postprocess a podobný hovadiny... prostě se to vždy škube, víc nebo míň. Doporučený požadavky na HW splňuju. Na steamu někdo jinej píše, že se mu to seká na PC s i7, 16GB RAM, GTX970... takže opět důkaz, že to jejich info o dopor.požadavcích je leda tak k hovnu.
Některý lokace jsou parádní. Je škoda, že Dirt Rally nemá třeba Polsko, to je jak jezdit někde po Vysočině. Celkově je působivý, kolik lokací a i rozmanitejch tratí v rámci jedný lokace se do týhle budgetovky Kylotonnu podařilo nacpat.

Oproti tomu i novej Dirt bude mít jen pár zemí a nejspíš se nedá očekávat kdovíjaká variabilita, pokud se to bude náhodně skládat z předmodelovanejch čtverců.

Moje jízda po Polsku, tentokrát z kokpitu Prokopovy Fiesty. Trochu prasácká jízda, ale nakonec 69/7432 na leaderboards:-D. Každopádně ty úplně nejrychlejší časy moc nepobírám, přijdou mi občas trochu mimo realitu.
https://www.youtube.com/watch?v=P7RdvZUAV6I
Kamera z kokpitu tam je, ale především u některejch aut mi přišla posazená dost vysoko. Můžeš si částečně v menu nastavit, jak daleko od volantu má být, ale ne výšku či sklon. DiRT Rally s tlačítkama na úpravu sedadla to má v tomhle směru o dost lepší.
Trochu jsem se dneska nudil, tak jsem se praštil přes kapsu a vzal jsem to za plnou cenu. Počítal jsem s tím, že když to nebude masivní upgrade oproti pětce, tak to refunduju, ale už jsem nahrál skoro dvě hodiny a nechám si to.

Oproti WRC 5 je to dost znatelnej pokrok, především tratě a jízdní model působí o dost líp. Tratě jsou trochu užší, ale zároveň rychlejší a působí přirozeněji. Auta se konečně chovají docela předvídatelně a jejich rozjetí už nepůsobí jako roztlačení sekačky na trávu, je tam konečně trochu znát síla motoru a přenosy těžiště.

Grafika je pořád taková divně tmavá a vyblitá, ale sweetfx s tím docela pomohlo. Musím to hrát v nižším rozlišení, abych si udržel framerate kolem 60fps, ale ani to není tolik znát. Jinak spousta problémů tam pořád je, časy AI jsou podivný a naprosto nekonzistentní mezi jednotlivejma závodama, někdy je člověk první, aniž by se snažil, jindy jede jako drak a je předposlední, prostě klasickej zmatek. Nemluvě o novejch superspeciálkách, který jsou sice fajn přídavek, ale je vtipný, že i když vidím soupeře dojet několik vteřin přede mnou, nakonec jsem v tabulce první. Taky chybí lepší nastavení kamery/sedadla v kokpitu, musím hrát s kamerou na kapotě, což nemám rád.

Ale celkově příjemný překvapení, který mi po smutnejch DiRT zprávách od Codemasters celkem spravilo náladu. Třeba se ještě na podzim Kylotonn vycajchnuje a konečně se jim podaří udělat něco, co by bylo kvalitativně na dostřel Dirt Rally. Zatím jim k tomu pořád dost chybí, ale už mezi WRC 5 a WRC 6 udělali větší pokrok, než Milestone za celý čtyři díly.
Ok, dík, ve slevě to možná vezmu. I když mám teda trochu strach z HW nároků, Dirt Rally mi jede mezi 50 a 60fps, WRC 5 se stěží drží okolo 40. Tohle je asi na stejným enginu jako pětka, že?

Jinak nevíš, jestli to líp zvládá nestandardní poměry stran? Mám monitor 16:10, Milestonovský díly maj nahoře a dole pruh, pětka to fejkuje roztažením.

Chtělo by to demo:/.
@USER47 (18.01.2017 20:39): je to určitě mnohem lepší než WRC 5, a mnohem lepší než Sebastien Loeb Rally EVO od Milestone. Nečekej propracovanost Dirt Rallye, ale ani vyloženě odbytou srkádu. Pocitem se to dá hodnotit tak, že tohle dělali konečně lidi, co maj daný sport rádi a kteří už mají představu jak tyhle věci dělat.
V 5tce byly tratě naprosto ulítlé a nesmyslné a to zde není. Naopak jsou udělaný nápaditě (občas nesmyslný patník nebo značení na silnici teď nepočítám) a pestře.
Je to rally hra pro zábavu. Když jsou slevy, tak i za odpovídající cenu.
@USER47 (18.01.2017 20:39): Vyložene tragické mi neprišli, ale už som to hral pred nejakou dobou, takže mám trocha skreslené spomienky. Tebou menované problémy sa tam ale v istej miere vyskytovali. Vlásenky boli niekedy naozaj dosť úzke. Mňa frustrovalo hlavne Monte Carlo, tam mi to prišlo neskutočne kľukaté. Ale že by práve trate boli kameň úrazu mi neprišlo.
Jak jsou na tom tratě? U předchozích her mi dost vadilo, že vypadaly dost uměle, ať už nesmyslnou klikatostí se zjevným záměrem natáhnout dýlku jízdy na co nejmenší plochu, tak i měřítkem...pokaždý mi připadalo, že jezdím v nějakým zmenšeným modelu světa - silničky stěží na šířku auta s namalovaným pruhem uprostřed, patníky metr od sebe, vlásenky, ve kterejch by se ani normální kombík nevytočil apod. Navíc díky tomu, že byla zatáčka vyloženě na každejch deseti metrech, bylo to celý dost nesmyslně pomalý.

Dirt Rally je supr, že ty tratě jsou udělaný podle reálnejch předloh a je to na nich opravdu vidět. Akorát je jich třeskutě málo. Jsou ty lokace ve WRC 6 normálnější?
@USER47 (18.01.2017 20:22): Čo chceš vedieť? Piaty diel som nehral, takže porovnávať je mi ťažko. Keby som to ale mal zhrnúť, tak je to podľa mňa celkom oukej arkáda s gamepadom, s volantom som bol sklamaný a hlavne oproti Dirt Rally je to bieda. Hru si však viem príjemne predstaviť ako chvíľkové pojazdenie s gamepadom.
Stále nikdo nehrál? Z videí to působí jako WRC 5 reskin, ale i tak mě to chvílema láká. Mám nějakej rally absťák.

Tajně doufám, že FIA se pokusí vytěžit co nejvíc z velkejch změn ve WRC, který přináší sezóna 2017, a nasmlouvali si na oficiální hru někoho lepšího než je Kylotonn nebo Milestone. Ideální by bylo, kdyby se dohodli s Codemasters na zahrnutí aspoň části aut a tratí do pokračování Dirt Rally. Licencovanej rallycross v jedničce se podle mě docela osvědčil a určitě pár novejch lidí přilákal.