Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wolfenstein 3D: Red Sunrise

24.02.2005
80
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
totální konverze
Multiplayer
ne

V lednu 1944 čelí Rudá armáda záhadným vojákům se zdánlivě nadpřirozenými schopnostmi. Rozvědka objevila v Německu šestici zařízení, která nejspíš s projektem vývoje vylepšených vojáků souvisí. Vaším cílem je proniknout do všech šesti objektů a zničit vše co s projektem souvisí.

Český projekt Red Sunrise přináší šestici zcela nových epizod po deseti úrovních, tedy celkem 60 nových map. V každé epizodě infiltrujete jeden nepřátelský objekt. V cestě vám stojí stejní nepřátelé jako v originálním Wolfenstein 3D, ale ti obtížnější ve větším počtu. Také jednotlivé úrovně jsou komplexnější.

Red Sunrise původně vyšel v roce 2005, ale v roku 2022 se dočkal mírně vylepšené verze pro open-source port Wolf4SDL. Všechny mapy byly zkontrolovány a vylepšeny, byla doplněna úvodní obrazovka, názvy epizod a příběh přímo ve hře.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Komunita vytváří mnoho nového obsahu pro řadu legendárních titulů a takový Doom je v tomhle ohledu nepřekonatelný. Ale ani jeho předchůdce Wolfenstein 3D se nemá za co stydět, pár desítek modifikací nebo balíků úrovní dostává každý rok. Red Sunrise je jeden z mála českých projektů a přináší rovnou šest nových epizod. Příběh vás provede šesticí zařízení s cílem zastavit vývoj vylepšených vojáků. Každý objekt tak představuje jedna epizoda, standardně po deseti úrovních. Během nich se utkáte s více než jedním bossem, ačkoliv základní obtížnost je po většinu hry rozumná. Přesto umí připravit i velmi perné chvilky a jsem rád, že Wolf umožňuje volné ukládání. Při třech procentech zdraví se to hodí doslova po každé zvládnuté místnosti.

Samotné úrovně jsou rozsáhlejší a spletitější než v originální hře. Navzdory velkému rozsahu jsem moc nebloudil. Tajemství jsou ukryta dobře, málokdy jsem nalezl všechna. Několikrát je nutné pro postup použít pohyblivou zeď, ale vždy je to z designu místnosti jasné. Největší pochvalou pro design map je, že jsem měl každý den chuť si hru alespoň na chvíli zapnout, projít alespoň jeden level. Ani ke konci nehrozila nuda. Red Sunrise využívá pouze možnosti originálu, nečekejte novou grafiku ani protivníky. Využiti jsou ale téměř všichni původní protivníci a to včetně duchů z Pac-Mana, takže pozor. Celkově jde o velmi podařený obsah pro Wolfa a rozhodně se co nejdříve pustím do rozšíření Spear of Destiny od stejného autora.
+12