Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wing Commander: The Secret Missions


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 70
Odosielateľ: Vrchné Velenie Konfederácie
Príjemca: TCS Tiger's Claw

Máte okamžitý rozkaz zmeniť kurz zo sektora Vega smerom na kolóniu Goddard v sektore Deneb. Spravodajská služba hlási pravdepodobný útok kilrathskej flotily. Akýkoľvek pokus o spojenie s kolóniou Goddard neúspešný. Ihneď po príchode zaujmite obranu kolónie a zlikvidujte nepriateľa. Šťastný lov.
KONIEC SPRÁVY

Píše sa rok 2654 a ľudstvo potrebuje hrdinu...


**********************************************************************************

Po úspešnom odohraní pôvodného Wing Commandera som sa cítil skoro ako poloboh - obtiažnosťou to bola hra náročná na reflexy a trpezlivosť, čo sa o súčasných hrách podobného žánru povedať nedá. Najnovší, dva roky starý fanúšikovský počin Wing Commander Saga: The Darkest Dawn vyzerá síce pekne a svojím spracovaním ma zaujal, ale v prípade obtiažnosti jablko nepadá AŽ tak ďaleko od stromu. To sa potvrdilo v momente, keď som rozohral datadisk The Secret Missions.

Príbeh je celkom napínavý, avšak prekvapilo ma že z hľadiska časovej postupnosti nepokračuje po udalostiach vo WC1, ale ponúka alternatívnu príbehovú líniu v podobe "čo keby Tiger's Claw ku Vege nedorazil", teda hráč sa ocitá opäť na začiatku, s hodnosťou poručíka, bez medailí a s nulou na konte zostrelenych Kilrathov. Ak ste však dohrali hru, máte aspoň jeden save z Venice systému a všetci vaši kolegovia-wingmani sú nažive, je možnosť preniesť si postavu do datadisku, pričom všetky medaily a hodnosť vám ostanú. Novinky v podobe nových lodí alebo postáv sa bohužiaľ nekonajú, čo podľa mňa bola v tej dobe škoda - aj možnosť pilotovať jeden nový stíhač na strane Konfederácie by datadisk určite zatraktívnila.

To čo robí z tohto datadisku výzvu, je obtiažnosť. Už po prvej misii mi bolo jasné, že "prejsť to" nebude žiadna sranda. Človek tu musí zúročiť všetko, čo sa naučil počas pôvodnej Vega kampane, inak bude zážitok z hry veľmi, veľmi krátky. Nepriateľov je viac, sú útočnejší a drzejší (niet divu, keď sú na svojom území :D ) a na druhú stranu, spolubojovníci (česť ojedinelým výnimkám) nie sú o nič viacej nápomocní. Vskutku kombinácia, na ktorú si trúfnu len tí najodvážnejší. Aby som však nehovoril o The Secret Missions len v negatívnom svetle, musím zmieniť, že obtiažnosť dosť záleží od vezie hry, ktorú si človek zoženie. Verzia dostupná na GOG, ktorá je emulovaná cez DOSBox, nie je práve najšťastnejším riešením - rozdiel v rýchlosti pri súbojoch a mimo nich je priepastný. Keby so mal tú možnosť, rád by som ju porovnal s Amiga a SNES verziou, ktoré vyzerajú byť zvládnuté lepšie.

EDIT 3.9.: Tak a je dohrané :D. Musím však pár výrokov zobrať naspäť - kampaň nie je až taká náročná ako spočiatku vyzerala. Keď človek zistí, že existuje viac ako jeden spôsob ako misiu splniť, pričom ten "defaultný" je ak nie tažší, tak ten úplne najťažší, potom náročnosť pre veterána z Vegy nie je o nič vyššia. Niektoré misie sa potom zmenia na relatívnu prechádzku vesmírnym sadom :). Tiež čo sa týka kontinuity príbehu, časová postupnosť údajne ostane zachovaná potom, čo vykonáte operáciu spomenutú v prvom spoileri, avšak nemal som možnosť to otestovať. Nevadí, v ďalšom datadisku si to vynahradím :D.

Pro: Príbeh a nostalgia.

Proti: Navýšená obtiažnosť oproti pôvodnej hre.

+11
  • PC 80
Secret Missions 1 ( dále jen SM1 ) je první datadisk ke hře Wing Commander. Datadisk je to zajímavý a obtížný. Předem musím říct že značná část věcí zůstala stejná. Takže grafika, zvuky, ovládání, stíhačky i posádka vše je při starém. Bohužel to zahrnuje i nedodělky a chyby původní hry. Pojďme se tedy podívat co se změnilo.

Jako první začnu obtížností. Tam kde WC byl těžký je SM1 dvakrát těžší. Tvůrci si asi řekli že původní hra byla až dětsky snadná a tak přitvrdily. Hra se vám několikrát vysměje do obličeje když proti vám bude posílat neskutečné množství nepřátel. Pokud jste snad hořekovali nad množstvím nepřátel ve WC tak tady jich čekejte 2x tolik. Nicméně tato obtížnost je jen do 2/3 hry. V závěru naopak značně poleví a není výjímkou aby jste mise dávali na první pokus.

Další změnou je příběh a jeho podání. V SM1 je celková atmosféra mnohem temnější a celkově je příběh více propracován. Taktéž charaktery vašich kolegů pilotů doznaly značných úprav a nyní jsou více propracovanější po stránce charakteru i historie. Celkově je příběh více poutavý a bude vás tlačit vpřed až do samého konce.

Bohužel umělá inteligence vašich nepřátel i kolegů ( zvláště u nich to mrzí nejvíce ) nebyla nijak vylepšena ( změny v této oblasti přinesl až druhý datadisk Secret Missions 2 ). Díky tomu a větší obtížnosti není výjímkou to že váš wingman některou z misí nepřežije. Takže ačkoliv jste úspěšně splnily všechny úkoly váš kolega je navždy ztracen což dost naštve. V takové chvíly zbývá buď ho nechat mrtvého a dále pokračovat nebo danou misi dělat znovu ( bohužel wingmani umírají hodně často takže takovou misi můžete opakovat klidně desetkrát ). Pro ty co už mají nervy v kýblu pak existuje poslední řešení a sice cheaty ( nebuďte baby a udělejte to bez cheatu, pak můžete jako já machrovat před lidmi, což asi není moc dobrý nápad protože pak se na vás budou dívat jako na šílence, tik který jsem opakovaným hraním misí získal asi taky příliš nezlepšil mou image :) ).

Datadisk tedy nijak radikálně nemění hru ale přináší více toho stejného ( 16 misí + 2 když selžete ). Více ji zatraktivňuje a celkově se zaměřuje na příběh. Ve 2/3 hry navíc otestuje vaše schopnosti na maximum.

Pro: Obtížnost ( i když tady už je to na hraně i pro mě ), příběh, charaktery, opět Maniac který zde ještě více dostává své přezdívce a všechny klady základní hry

Proti: Obtížnost, Obtížnost, OBTÍŽNOST, opět technické nedostatky a nijak vylepšená AI

+10