Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warhammer: Mark of Chaos - Battle March

Warhammer: Battle March

02.09.2008
74
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Datadisk k RTS Warhammer: Mark of Chaos přináší dvě nové rasy a to temné elfy a alianci orků a goblinů. Nová kampaň, která se zabývá orkskou invazí do lidské říše a bojem mezi vznešenými a temnými elfy, blíže představuje herní styl dvou nových ras - těžké jednotky orků řeší problémy brutální silou, zatímco lehké a rychlé jednotky elfů používají spíše lsti a úskoky. Datadisk dále obohacuje každou ze čtyř původních ras novými jednotkami, zvyšuje počet jednotek v bojové skupině, přináší nové MP mapy a zbrusu nový mód World Domination.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Datadisk nám přináší dvě hlavní rasy ; orky a temné elfy. K orkům se přidají skřeti a k temným elfům zas obři. Hra je rozdělena do tří kapitol, kdy si na konci můžete vybrat, jestli chcete závěrečnou bitvu hrát za orky či temné. Mapa kampaně zůstala při starém, akorát tam máte snad jen 3 vedlejší mise. Obtížnost se hodně zvedla, je třeba více přemýšlet, jaké jednotky nakoupíte a jaké vylepšíte. Mnohdy se stane, že vám zbyde třeba jen hrdina a pár přeživších.
Umělá inteligence se nijak nezměnila. Prostě mapy jsou udělány tak, abyste to neměli lehké ( bud dobře udělaná mapa s dobrým rozmístěním nepřítele, a nebo několikanásobně vetší armáda, která vám dá zabrat ).
Po grafické optimalizaci, je hra více přístupná, což se odráží na ochuzeném intru. Přibyly vlastní hry, ( =můžete hrát proti počítači, což prve nešlo). A při vyšším rozlišení, se už v animacích objevují titulky.
Po příběhové stránce hra nepokulhává, což se mi moc líbilo. Dokonce se dočkáte zrady ve vlastních řadách. Člověk si konečně řekne : ,, Konečně jsem se dočkal.“
Co se týče jednotek, Orkové jsou v poctatě takový chaosáci. A temní elfové jsou opak dobrých elfů. Jsou zábavnější a silnější. Například takový jezdci na ještěrech, a nebo střelci - to je opravdu lahůdka. Pokud bych měl zmínit elfské temné hrdiny tak vás překvapí asasín. To jsem opravdu smekal. Orčtí hrdinové, tam vede zas Gorbush - hlavní hrdina orků.

Asi nejhorší na hře jsou technické problémy a bugy v misích, které se vám budu snažit vysvětlit.


Problémy s misemi.
Ted začnu se záporným kladem a to je převážně to, co chybí. To je ukládání ve hře!! Máme tu pár misí, které jsou zdlouhavé a zaváhání vás stojí celý restart hry. Ano, ano vychvalovaná mise, kde budete muset skupinkou elfských assassinů krýt postup spojenců opevněným městem. Přímý konflikt je beznadějný, tu je ještě asasín hrdinů slabý. V téhle misi jsem měl sto chutí se na hru vykašlat, kolikrát se stalo, že jste sabotovali jednotky, což je v pořádku, ale mnohokrát se stalo, že když jste chtěli utéct tak se na vás nabalilo více jednotek a nešli setřást. Ač recenzenti tvrdí, že se bylo, kde ukrýt pravda to není. Vy jste se snažili sice ukrýt, ale když nepřítel Vás pořád pronásledoval.

Další mise byla opravdu pro gurmány. Tu jsem opakoval snad 6x, jelikož trvala asi 30 minut, byla to sranda. Problém byl následující, špatně napsaný úkol a dokonce se mi zdálo, že vůbec ta mise oproti videu je lehce jiná. V misi bylo, že vám nesmí uniknout zvědové. Na každý straně jeden. Pokaždé, když jsem se jich dotknul, tak mise selhala. Experimentoval jsem a dělal přesně to, co podle videa a nic. A tedy jsem to zkusil jinak. U každé únikové cesty, kudy měli projet, byli vaši zvědi, se kterými nešlo manipulovat, k těm jsem se s jednotkami postavil, nepřátelští zvědi vyjeli, já je zabil a voalà, hra pokračovala dále.
Hodně zvláštní nesmyslnost.
Třetí mise… ke konci mapy byla řeka, podle videa a návodu, která měla jít normálně přejít, ale nešla, ač jsem dělal, co jsem dělal restart mapy, změna jednotek nic. Na druhé řece byla jednotka v magické bublině, kterou jste museli s hlavním hrdinou zrušit a to prostě bez přebrodění řekou nešlo.
Maximálně, co šlo, byl bug z asasínem, kterému jsem nahodil kouzla a záhadně jsem jí přešel, ale už se nedostal zpět. Ke štěstí to byla zase jenom vedlejší mise.

Čtvrtá mise obsahovala spousta dobrých itemů, chtěl jsem ji splnit, nemožné. Proč, ptáte se ? No, to bych taky rád věděl. Na konci byl ,,dracula“ a toho stačilo zabít. Chlápek, podle kterého jsem se snažil vyřešit buglou mise, měl sám s ním bug, dal mu ránu a bylo hotovo.
V mém případě mu zbylo 1% a víc už to nešlo, armádu jsem měl zničenou tak jsem použil potky, svitky nic. Zbyly mi totemy, které bohužel místo, aby léčili mě, léčili drákulu. Misi jsem vzdal.
Technické problémy a taky ty nejhorší noční můry hráčů, které baví svět warhammeru. Místo euforie se dostávají do stavu vyhoření, beznaději, k pláči. A těch bylo požehnaně.
Mark of chaos mi spadnul 0x , ale tahle hra, byla jedna z rekordmanů v počtu pádu, když zmíním, že hru jsem dohrál za 13 hodin + 10 hodin jsem řešil proč se děje, co se děje.
Třeba v druhé misi z ničeho nic to začalo padat, buď na začátku, nebo uprostřed mise. V dalších misích to padalo schválně vždy na konci hry apd. Zaznamenal jsem snad přes 100 pádů v různých časových frekvencích.
Takže ač jsem měl originálku s nejnovějším patchem, vliv to nemělo. Zkusil jsem Americkou verzi, Ruskou verzi, starší patche… nic. Jiný PC, jiný notebook, jiný systém, ani windows xp home, visty , prostě nic!. Tak jsem laboroval s crackama. A je to neuvěřitelné v každé misi pomohl jiný crack. Takhle jsem hru dohrál.




Každopádně, jestliže se vám Mark of Chaos líbil, tak vám hru vřele doporučuji. Ovšem pokud se setkáte s nějakou takovou chybou, asi bych to vzdal. Nebýt toho, že tu hru mám rád a ten svět také, tak se na to vykašlu.

Pro: příběh, jednotky elfů, Grobush, par drobných úprav, délka

Proti: technické problémy všeho druhu , bugy v některých misích,

+9
  • PC 80
Battle March je první přídavek pro výbornou, ale nedoceněnou strategii Mark of Chaos.

Přináší hned dvě nové rasy, nový příběh a nové jednotky pro stávající frakce. Obsahově tedy přináší mnoho nového, ale hlavním tahákem jsou rozhodně dvě nové strany konfliktu.

Důkladně se s nimi seznámíte v nové kampani, kde hrají hlavní prim. Děj nás přivede do válkou zničeného Císařství, které odolává útokům vojsk Chaosu. A vy jste postaveni do role náčelníka orků a goblinů, který se rozhodl že je pravý čas vzít svůj klan a užít si trochu toho válčení v zemi lidí. Jako by toho nebylo málo, temní elfové si řekli, proč nevyužít situace a také se připojí do toho konfliktu se svými zvrhlými plány. Příběh je takový jaký byste čekali. Hltat ho nebudete, ale hru nijak nezpříjemní.

Design jednotlivých scénářů je oproti prvnímu dílu mnohem zajímavější, originálnější a zábavnější. Silný dojem ve mně zanechala jedna z nejlepších misí celé hry a to kdy pod své velení dostane několik vrahů a s jejich asistencí usnadníte cestu přes město tlupě orků.

Obtížnost od původní hry přeci jen trochu vzrostla. Některé úkoly zvládnete jen s vypětím sil, jiné naprosto bez problému. Což je jasnou známkou nevyladěnosti obtížnosti.

Ztvárnění obou ras nemá chybu. Naprosto mně dostali Orci a jejich dabing. Když slyšíte malého goblina, jak ostatní popohání peprnými nadávkami anebo bičem, tak to rozhodně vykouzlí usměv na tváři i u těch otrlejších stratégů. Temní elfové rozhodně tak veselí nejsou, jelikož jsou opravdu hodně zkažení, velebí akorát svého Boha Kaina, pána vražd.

Grafika jako by vůbec nezestárla a vypadá čile k světu. Veškeré kobce, hory, bažiny, kobky, lesy a hrady vypadají vskutku přesvědčivě a krásně stylizovány do těchto krvavých bojů.

Jednotky jsou ztvárněny na výbornou, regimenty ve formaci čile pochodují, střelci vystřelují dávky smrtících šípů a v dálce se řítí těžká jízda. Vše se hezky hýbe a vypadá i na průměrných strojích.Jedna velká výtka směřuje za optimalizaci příšerně dlouhých nahrávacích pasáží mezi misemi. Zvuk taktéž nezklamal. Při hraní se linou atmosférické melodie které výborně dokreslují situaci na bojišti. Dabing taktéž zaslouží pochvalu, veškeré hlášky jednotek a hrdinů zní přirozeně. Bez znalosti angličtiny, si zde opravdu ani neškrtnete. Veškeré texty, dabing, historie a popis jednotek je v tomto nejpoužívanějším jazyce.

Takže jak nám to dopadlo? Datadisk se opravdu povedl, přináší dvě výborně zpracované rasy, novou kampaň, ve které bohužel nebyl plně využit její potenciál. Dohrání toho kousku vám zabere víkend pohodového hraní a potom je tu multiplayer, který nabídne další množství zábavy.

Pro: nová kampaň, dvě nové rasy, nové jednotky pro stávající frakce, dabing

Proti: průměrný příběh, nevyužitý potenciál co reálie světa Warhammru nabízí

+5
  • PC 80
Kdybych to měl srovnat se starším Warcraftem, tak nebudu mluvit o grafice a stylizaci celkově. Nicméně jsem uvítal souboje ve stylu spíše Total War a žádné budování, dále temnější děj. Nicméně Warcraft jako jeden z prvních fantasy strategií této doby byl přeci jen trošku v něčem lepší. To v tom, že klaďáci měli více fantasy prvků na svých stranách. V tomto Warhammerovi jsem byl zklamán a znuděn při hraní za lidstvo, protože tam nic kromě elfů snad nebylo. To ale ta temná strana byla už velmi odlišná. Mnoho nestvůr. Tak se mi to líbí, když má být něco fantasy. Hra mě dost bavila, hráno cca 20 hodin, což je tak akorát. Sice strategie bývají delší, nicméně je to hranice, kdy mě hry už nejčastěji začínají nudit, takže jsem to uvítal.
+2