Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution

04.03.2011
75
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Retribution je druhý samostatně spustitelný datadisk, který příběhově navazuje na Chaos Rising. Od poražení jednotek Černé Legie a zastavení hrozby návratu démona Ulkaira uběhlo deset let, přesto v sektoru dále zuří nekončící válka. V kapitule Blood Ravens bují hereze a věrní Císaři se museli stáhnout do ústraní. Povolána byla Imperiální garda, která má sektor zajistit a vypořádat se s hrozbou cizáků, Tyranidů a kacířů. Poprvé je ve druhém díle možnost projít si kampaň z pohledu všech zúčastněných stran a to Blood Ravens, Mariňáků Chaosu, Eldarů, Orků, Tyranidů a novou frakci, kterou datadisk přináší - Imperiální gardu.

Přibyly nové mapy do online hraní a do módu Last Stand. Každá ze stávajících stran navíc dostala k dispozici nové jednotky. Byl také upraven RPG systém v kampani.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Druhý datadisk tohoto taktického RPG hodnotím na základě kampaně, kterou jsem prošel za oblíbené Mariňáky - koho jiného si vybrat ve světě válek a neustálé hrozby Chaosu a zabíjení, než tuto neochvějnou skálu Řádu. Která jiná činnost může být záslužnější než vynesení Císařových Nejlepších z Propasti? Jak jste pochopili, světy Warhammerů prostě žeru, přitom se stylizuji nejraději do role Imperátorova Křižáka. Kdybych doma měl terminátorskou zbroj z papundeklu, asi si do ní při hře i vlezu. Jako zamlada.
Na základní hře i prvním datadisku oceňuji hratelnost, coop a celkově uchopení univerza. RPG přístup mi vyhovuje lépe, než strategie typu "Z" typická pro Dawn of War I.

Má očekávání od Retribution byla na základě pročtených recenzí velká. A to možná amplifikovalo mé zklamání. Kromě možnosti hrát za jinou sílu, nemohu najít jediný aspekt, který bych hodnotil jako lepší nebo vyspělejší:
Epická hudba, bugy (pády hry, zasekávání jednotek) a nemožně dlouhý save/load zůstávají ve srovnání tak nastejno.
Přidané sbírání rekvizice a energie na platby za jednotky a vylepšení hrdinů hru jen zpomaluje. Navíc nerozumím nutnosti mít na to dvě "suroviny" místo jedné. Povolávací rozkaz jednotkám kapituly jsem pokaždé rád vyměnil za vylepšení svých hrdinů a i díky tomu jsem hrou prošel na hard jako pilomeč máslem. Nebýt pádů hry, ani bych se se zaťatou pěstí ze židle nenadzved.
Vzhledem k nízké obtížnosti nevnímám jako plus ani přidané "generálské" (C&C Generals) superschopnosti. Inovace jsou fajn, v Chaos Rising to vyšlo, tady moc ne.
Slabší délku kampaně s pouhými 11ti misemi někomu snad vyváží opakování za jinou frakci, já se k tomu asi nedonutím.

Co je ale úplně nejhorší je ztráta imerse kvůli nekontinuitě příběhu. Nečti tento spoiler dál bez dohrání Chaos Rising. Co v mým týmu u Imperátora dělá ta krysa Martellus. Jaktože je zaprodanec Diomedes kopím mého týmu? Co dělají oba mezi živými?! Tohle je přece linie příběhu, kdy Angelos zůstál čistý před Imperátorem a všem těmhle sviním udělil mojí rukou na myši milosrdenství smrti v boji! EDIT: Martelluse beru zpět, zrádce je v druhém dílu určen náhodně. Hodnocení ponechávám.

Komu bych datadisk doporučil: Jestli jste hráli předchozí Dawn of War II nebo se počítáte mezi fandy Warhammeru, ale ekluje se vám Marína. Jinak asi ne.

Pro: je to pořád Dawn of War 2, pro někoho hra za jiné frakce

Proti: nekontinuita s předchozím datadiskem

+8
  • PC 70
Sranda je ,že tento druhý datadisk ma bavil asi najviac. Ale to čo porobili s pokračovaním príbehu je fakt na facku autorom.
Vôbec nerešpektuje zakončenie prvého datadisku. Potom ďalej nechápem prečo je tam XY kampaní podľa rás a misie sú pritom na vlas rovnaké. Pritom stačilo spraviť len tri kampane. Prvá kampaň by mohla byť za vesmírných mariňákov a tak pokračovanie príbehu z prvého datadisku. Druhá mohla byť za síly chaosu a nakoniec tretia za Cisársku gardu v podobe inkvizície. To je všetko čo by som chcel.

Jadro hrateľnosti zase zostáva rovnaké, avšak pár vecí sa zasa zmenilo oproti základu a prvého datadisku. Osobne mi to moc nevadilo, keďže to je nieje hardcore hrateľnosť typu StarCraft.
Konečne som sa dočkal kvalitných misií, za mňa asi to najlepšie, ak to porovnám so základnou hrou alebo prvým datadiskom.

Grafika je fakt krásna aj animácie a soundtrack. Občas hra padla, tak som musel opakovať pár misií, keďže uloženie pozície tu nenájdete. Škoda, že miesto troch hier (základ, prvý a druhý datadisk) mohli spraviť len jednu a omnoho lepšiu.
+7
  • PC 60
Od Retribution jsem čekal nějaké rozumné pokračování příběhu předchozích dvou her. Nemůžu ale říci, že bych byl právě nadšen tím, co se z posledního kousku série vyklubalo...a možná se i trochu rozohním.

Graficky i zvukově je to stále stejná paráda, jako minulé díly. Jednotky si efektně rozbíjejí huby a dokončovací sekvence někdy působí až filmově. Prostředí map stále působí plně, lze narazit na spoustu rozdílných světů a za spoustu věcí se da schovat a tím obdržet bonus ke krytí. Tyhle věci však byly i devizou minulých her. Zde pravděpodobně končí veškeré vychvalování, které jsem směrem k Retribution schopen utrousit.

Dále jsem narazil na jednu naoko příjemnou věc, která mi dala vzpomenout na první Dawn of War, jenž ještě byl "tou jinou" strategií. Je to vybavování a vylepšování oddílů při hře. V prvních chvílích jsem si naivně myslel, že všechno bude fungovat jako kdysi - tu dokoupím velitele, tady rozdám plamenomety, tamhle napnu do motorového meče nový řetěz. Omyl (ano, moje radost se rozpadla v prach). Upgrade funguje pouze jednorázově, což na mě zapůsobilo jako vyloženě debilní krok, protože v minulosti to fungovalo dobře; ale proč to zachovávat, když to fungovalo, že. Ano, asi jsem stále ovlivněn první sérií, ale mně to tak strašně vadí! Fňuk!

Další problémy mám s kampaní. Zaprvé se mi nedaří nalézt důvod pro zakomponování šesti různých stran konfliktu, když jsou nakonec všechny mise stejné! To by lépe působilo, kdyby si tvůrci zvolili jednu stranu konfliktu a příběh trochu rozvinuli, nebo udělali pět misí pro každou stranu, což bylo vyloženě nasnadě. Briefingy jsou potom rovněž zklamáním, jelikož působí jako spousta nedůležitých keců, a po srovnání s Chaos Rising pak dvakrát tolik.

Druhý problém mám s dobou trvání jednotlivých misí. Je sice hezké, že jedna mise zabere 40 minut, ale když mi hra NEDOVOLÍ uložit postup, nemám nejmenší chuť si tu blbou misi zopakovat jen proto, abych po 40 minutách opět chcípnul z toho důvodu, že se mi za podpůrné jednotky nepozorovaně přenesl jeden čert s rezavou rybičkou v ruce a zničil mi tank, zapíchnul mariňáky a pobodal do ledvin moji těžkou pěchotu (třem zmíněným to samozřejmě vůbec nevadilo a vesele pálili jinam, nebo hrdě odolávali bolesti hledíc vstříc lepší zítřkům).

Třetí otázkou do pranice je, proč jsou vlastně ve hře "najímatelné" jednotky? Na Hard obtížnost jsem je nepotřeboval ani jednou! To mi potom zlomilo vaz v posledním únavném kole, kdy jsem nevěděl, co si na bosse pořídit. Než jsem to vyřešil, vyskočila mi na obrazovce chyba a já málem puknul vzteky, protože mi hra spadla.

Osobní problém mám potom s kouzelníkem Chaosu, který nejen že je svými výlevy na pěst, ale zní jako masturbátor čekající v keři před mateřskou školkou.

Tím končí můj výlev plný zloby a zmaru. Myslel jsem si, že si kampaň alespoň střihnu vícekrát za jiné národy, ale nemám na to nervy. Pětkrát za sebou projíždět stejnou kampaň? Děkuji, nechci, a to ani při znalosti toho, že se za každou stranu hraje opravdu jinak. Tohle dílo můžu doporučit jen multiplayerovým hráčům, kteří snad přehlédnou všechny nedostatky kampaně. Skirmish mě utvrdil v tom, že ve více lidech to může být i docela slušná zábava. Retribution bude druhá hra, kterou jsem nedohrál.

Pro: Grafika, více ras

Proti: Odfláknutá kampaň, zdlouhavé mise v kombinaci s nemožností ukládat hru, nedotažené vylepšování jednotek, kouzelník Chaosu je úchyl

+6