Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising

11.03.2010
79
29 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Samostatně hratelný datadisk k druhému dílu série real-time strategií Warhammer 40,000: Dawn of War s názvem Chaos Rising do hry přidá možnost hrát za frakci Chaos Space Marines, kteří jsou úhlavními nepřáteli armády Blood Ravenů. Příběhově se hra odehrává rok po událostech z původní hry.

Datadisk obsahuje zbrusu nové singleplayerové i kooperativní kampaně. Tvůrci také zvýšili level cap z dvaceti na třicet a připravili pro hráče nová brnění, zbraně i multiplayerové módy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Původní Dawn of War 2 mě příliš neoslovil, zpočátku skvělá dynamická akce se zabředla do stereotypu a nakonec prohrála na mnoha frontách. A ač toho Chaos Rising příliš nemění, tohle je úplně jiná hra.

Systém boje zůstal stejný jako v původní hře. Klade opět důraz na ovládání hrdinů a využívání jejich předností a schopností, díky o trochu vyšší obtížnosti tentokrát opravdu do poslední kapky. Jsem opravdu rád, že tenhle systém přetrval, nesnaží se konkurovat jiný strategiím, a tak si ve svém žánr zachovává určitou exkluzivitu. Oprvdu potěšen jsem ale byl z náplní misí, především těch několika málo vedlejších, které se odprostili od stereotypu a nabízí opět dynamickou zábavu. Vyzdvihnout musím i design lokací, především Judgement of Carrion.

Mimo mise opět zůstaly RPG prvky a u inventáře svých hrdinů jsem teď strávil snad i víc času. Rozhodně taky potěšil nový hrdina.

Příběh je poměrně slušný, i když jeho vyprávění sice třeba za Starcraftem o něco pokulhává. Pěknou novinkou jsou i komentáře a rozhovory nejen členů posádky. Co se týče nové frakce, Chaos Space Marines, tak ti se mi zamlouvali podstatně více než Tyranidi a zpestřili hru.

Celkově však tento upgrade nabízí docela krátkou herní dobu, asi kolem 7 hodin, což bylo pro mě zklámání, vzhledem k délce původní kampaně. Také bych uvítal kampaň za Chaos, ale uvidíme, jak si s tím poradí Retribution.

Pro: náplň misí, Chaos, design lokací, přípěh

Proti: absence kampaně za Chaos, krátká herní doba, hudba, dabing některých postav

+10
  • PC 70
Chaos Rising je omnoho lepšia ako základná hra. Kampaň je zábavnejšia a konečne tak nepôsobí tak genericky ako v základnej hre. Osobne mi vyslanci chaosu prišli oveľa väčšia hrozba ako tyranidy.
Pokračovanie je na vlas rovnaký ako základ, len sme tu obdržali zopár vylepšení, ktoré ale pekne spestrujú kampaň. Páčila sa mi možnosť nechať podľahnúť celu moju rotu silám chaosu a tak nevedomky bojovať v ich mene.
Do party nám pribudol knihovník, ktorý je až moc ukrutne silný. Hra ma viac koncov ale vo výsledku sú všetky rovnaké + aj výber zrádcu sa určuje podľa toho kto je najviac skazený z vašej party.
Hrateľnosť je ešte chytľavejšia, vedľajšie úlohy na podporu viery alebo jej korupcii boli fajn. Vidno že na tom konečne zapracovali, keďže základ na tom trpel strašne moc.
Prostredie je rovnaké len tu pribudla jedná zimná planéta a vnútro lodi.

Pokiaľ ťa už ani trocha nebavil základ, tak tu sa toho zas tak moc nemení. Ale ak hej tak sa máš načo tešiť sili chaosu už prichádzajú!
+7
  • PC 75
Musím sa priznať , že príbehom v hrách W40k som nikdy nevenoval pozornosť. Z jeho detailného a prepracovaného univerza veľa nevyťažili a ich afektované gýčovité dialógy ma iba iritujú. Napriek tomu som si tieto stratégie obľúbil, pretože z pohľadu hrateľnosti sa im veľa vyčítať nedalo. Druhý diel vykročil trochu inou cestou a hlavne dosť zarúbanou. Datadisk sa ju snaží vyčistiť a v niečom sa mu to aj darí no od diaľnice ( trochu zlomyseľné prirovnanie, kedže tie koridory na W40k mapách sú všetko možné len nie diaľnice)) prvého dielu to má ešte dosť ďaleko.
Hlavná správa je, že zmizli generované voliteľné misie a príbehové majú aspoň akú takú nápaditosť. Úroveň hrdinov sa zvýšila na 30, pribudli knihovník a ďalšia stupnica schopností tzv korupčná (nezľaknite sa) vôbec sa netreba báť vyskúšať ju, len si dajte pozor pri predposlednej misii, lebo veliteľ s najväčšou korupciou vás opustí, tak aby ste neprišli o najobľúbenejšieho bojovníka ) Hrateľnosť mi prišla o čosi lepšia ako v základnej hre. Primárne ide stále o príklon k akčnému RPG a fakt ma bavilo čistiť mapy len s troma snipermi a využívať špeciálne schopnosti ďalších dvoch jednotiek. Na druhej strane pri naozaj veľkých bitkách hrdinovia začínajú "žiť svojim životom" a vy im len doplňujete život. )
PS : Záverečného bossa som nehrdinsky upiplal na diaľku asi po pol hodine )

Pro: vylepšená základná hra

Proti: chaotické ovládanie pri väčších bitkách, velitelia niekedy nechcú poslúchať

+6
  • PC 70
Protože je Chaos Rising datadisk, který v zásadě přidává jen nový příběh, vezmu to jen rychle a krátce.

Příběh mi sednul o něco více, než u původní hry. Tyranidé sice nebyli nijak špatní, ale Chaos Marines jsou pro mě z důvodu spojení těžké techniky a démonických sil prostě přitažlivější. Zároveň zde není tak velká repetetivnost misí.

Grafické pojetí se nijak nezměnilo - klasický drsný Warhammer svět opět drsně ukazuje své trumfy v podobě drsně špinavé války, kde drsný testosteron odkapává i z drsného tlačítka "křičet strachy jako malá holka". ...kecám. Space Marines nekřičí strachy. To dokazuje i hudební doprovod, který opět vybízí k hrdinné smrti v prvních liniích boje.

Jediná větší změna se odehrála v oblasti inventáře jednotek. Nyní je totiž možné vojáky vybavovat prokletými předměty, které jim se zvyšující se mírou prokletí propůjčí různé schopnosti. Jelikož jsem vždycky dbal na to, aby mí mariňáci byli čistí jako nová toaleta, s ponížením přiznávám, že nevím, co se stane, když se "duševně zkazí" až přespříliš. Vojáky lze totiž vybavovat také předměty, které je z prokletí ..ehm... vykoupí. Mí vojáci byli pravděpodobně vykoupeni až do devátého kolena.

Z mého pohledu je tedy Chaos Rising příběhový datadisk, který je téměř nachlup stejný jako původní hra, takže stále obsahuje prvky, které mi v původní hře do oka moc nepadly.

Pro: Válečný příběh, grafika

Proti: Vlastně nic nového

+3
  • PC 80
První datadisk pro vynikající Dawn of War 2 konečně vyšel, a nabízí mnohé novinky, ale hlavně přináší novou hratelnou frakci Chaos Space Marines. Bohužel lze za ně hrát jen v multiplayeru což je trochu škoda, příběh v hlavní roli s těmito záporáky mohl být velmi inovativní a temnější.

Tak se ke slovu dostávají staří známí z původní hry Blood Ravens, kdy se čelí svým prokletým bratřím. Nová kampaň přináší k původní soustavě planet i nové lokace, a staré byly pozměněny. Styl vyprávění si opět drží své kvality, nyní probíhají více konverzace mezi členy týmu kteří jsou více osobnější a mají své výhrady a požadavky. Pokud je nesplníte dojde ke zkašenosti jejich charakteru.

Systém této korupce přináší osvěžení kdy záleží jen na vás zda budete hrát jako správný člen kapituli nebo podlehnete vábení Chaosu. Obě má své pro i proti. Přízeň temných Bohů se projeví jako dary nových schopností a sil. I zbroje a zbraně jsou některé prokleté. Jenže tato cesta vylučuje přítomnost postavy Daviana Thula který jako jediný nemůže překonvertovat. Tak dochází i k novým situacím v příběhu a rozhodnutí které učiníte vedou k odlišným koncům a dějovým zvratům.

Problém v tomto systému ale bohužel je že body zkaženosti získávate hlavně za nedodržení časového limitu, ignorováním požadavků charakterů… Lze to tedy brát tak pokud chcete být 100% zlí musíte hrát laxněji a ignorovat mnohé výzvy. Což je škoda, tento styl má své mouchy a dokáži si ho představit lépe využitý.

Příběh se sice točí hlavně okolo bojů mezi Blood Ravens a Black Legion, ale dojde i na původní frakce jako jsou tajemní a lstivý Eldaři, války chtivý Orky a smrtelně nebezpeční Tyranidy ( kteří jsou sice podobní Zergům ze Starcracftu jenže tu byly dříve než s nimi přišel Blizzard, bohužel je to často zaměňováno, málokdo ví že vychází již ze stolní předlohy kde se objevili již v 70. letech). Dokonce v příběhu jsou odkazy na mnohem starší díly jako Dark Crusade nebo Soulstorm, což je příjemné plus. Každá strana navíc dostala nové jednotky.

Grafika stále vypadá na poměry RTS luxusně,grafický engine je excelentní a málo viděný, jinak nedošlo k závratným změnám. Soundtrack je velkolepý a skvěle podtrhuje strhující atmosféru 41. tisicíletí. Dabing je opět podán velmi dobře, a lokalizace v podobě formy titulků naprosto vyhovuje.

Datadisk nabízí minimálně 8 hodin hratelnosti, plus slušnou znovuhratelnost díky možnostem volby, sice plný potenciál nebyl využit, stále se však jedná o slušný datadisk. Teď už jen čekat s čím přijde Relic příště.

Pro: Nová rasa, solidní kampaň, skvělá hratelnost, systém korupce je zajímavý, parádní přídavek

Proti: Chaos nemá příběhovou kampaň, korupce mohla být více vyváženější

+2 +4 −2