Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

V-Rally 2: Expert Edition

V-Rally Championship Edition 2

31.10.1999
květen 2000
29.09.2000
71
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Naditý obsah je ve druhém díle, této legendární série, využit skrze čtyři herní módy, přiložený editor a velký počet tratí. Jichž je dohromady 84 a jsou obtížnostně seřazené, podle úrovní, v nichž závodíte (Evropa, Svět, Level 1 a 2 a Expert). Automobilů je o poznání méně (27), některé z nich můžete vyhrát jako např. Renaut 5 Turbo, Ford Escort nebo Renault Alpine A110. Těmi oficiálními, jež si vybíráte ze čtyř kategorií, jsou Hyundai Coupe, Subaru Impreza, Škoda Octavia, Citroen Xsara, Mitsubishi Lancer a mnohá další. Prostředí je ztvárněno podle toho, v jakém státě nebo světadíle s nimi závodíte, takže si zajezdíte v pouštích, uličkách měst, údolích, lesích, zasněžených pláních, horských serpentinách nebo zabahněných cestách v džungli. Nechybí volitelná kamera, replay, cyklus denní doby s počasím nebo model poškození v módu Šampionát. Z hlediska herních principů se víceméně jedná o klasickou arkádu, poskytující i znovuhratelnost díky bonusovým vozům.

Obsažené herní módy, vedle multiplayeru pro 4 hráče, nabízí:

CHAMPIONSHIP – Tři úrovně (Evropská, Světová a Expert Rally), první dvě jsou po dvou erzetách v jedné Rallye, zatímco ta třetí obsahuje erzety vždy tři. Přičemž soutěží je dohromady 32. Cílem je nasbírat co největší počet bodů a stát se šampiónem.

V-RALLY TROPHY – Opět tytéž kategorie (viz. Šampionát) nabízející dohromady 36 soutěží. Cílem je vyhrát nad třemi soupeři během několika kol na jedné trati a získat trofej.

ARCADE – Další tři úrovně 1, 2 a Expert. V každé z nich sada vybraných tratí, jejichž počet s každou úrovní stoupá, jedou se na tři kola, s cílem předjet soupeře a celkově zajet co nejlepší čas.

TIME TRIAL – Všech 12 prostředí vždy po sedmi erzetách. Základem je si libovolně vybrat některou z nich v daném prostředí a zajet ji za co nejlepší čas. Jde spíše o klasickou volnou jízdu, vhodnou na pohodové ježdění. Z důvodu možnosti si určit počet kol nebo přítomnost ghost caru.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Rallye hry jsem nehrál několik let proto jsem si řekl, že je opět na čase si v nějaké další zajezdit. A zažít ten nespoutaný pocit z jízdy, rychlosti a adrenalinu. Po dohrání musím konstatovat že jsem si vybral dobře. K V-Rally 2 mne pojí jednak vzpomínky na recenzi v Levelu a druhak je pokračováním prvního dílu, jenž se kdysi ve zmíněném časopise objevil na CD. Čím vším si mě druhý díl tedy získal?

Velkým počtem režimů a aut. Šampionát byl klasickou rallye, z počátku dost těžkou se slabými auty, arkáda už byla o dost lehčí a zábavnější. Zejména díky možnosti si vyzkoušet získaná bonusová vozidla, s nimiž bylo jednodušší protivníkům ujet a držet si po zbytek závodu náskok. V-Rally Trophy na tom byl podobně jako arkáda, jen tratě a soupeři už byli zákeřnější, takže jej celý vyhrát, trvalo o něco déle. S bonusovými vozy jsem si poté většinu módů kompletně zopakoval a neúnavně je hrál po několik dní. Mezi má nejoblíbenější auta patřila tato, Peugeot 405 T16, Ford Escort V-Rally, Toyota Celica GT4 a Peugeot 205. Hodně jsem si sliboval od Time Trialu, z nějž se nakonec vyklubala jen volná jízda, pro tréninky a seznámení se s vyhranými vozidly. Takový checkpoint nebo určený čas, za který se musí daná trať zajet, by byl parádní.

Překvapením. To když se mi podařilo splnit jakýsi achievement nebo něco na ten způsob. Po úspěšném odjetí jedné tratě v módu „V-Rally Trophy“ se zobrazilo okno se zprávou a odemkl se další bonusový vůz. Těch bylo celkově deset a právě s odemčeným vozem se mi promítl dobový filmeček, trvající zhruba 3 minuty, z jednoho skutečného závodu z konce osmdesátých let. Což byla příjemná odměna jelikož něco podobného, nepočítám-li různé filmečky spustitelné v mnohých závodních hrách v menu, mě do té doby při hraní kterýchkoli závodů nepotkalo.

Herními profily a ukládáním. Ukládání nebylo zrovna nejlépe řešené, v závislosti na daném režimu, a to hlavně proto, že šlo uložit vždy až po odjetí jedné celé soutěže a v případě odemčení další úrovně, nebo splnění režimu, se hra vrátila do hlavního menu a i po získání bonusových aut se tento postup při jejím vypnutí neuložil. Což řešilo právě ukládání v jiném profilu při opakování šampionátu. Načíst šly pozice z obou profilů, a zatímco v jednom byl opakovaný Championship tak ve druhém byl nově rozehraný V-Rally Trophy mód.

Destinacemi, přívětlivým jízdním modelem a grafikou. Mezi mé oblíbené patřily Austrálie, Nový Zéland a Švédsko. Zpestřením byly i tratě jenž nabízely challenge, na stratu bylo jen mé a soupeřovo auto. Oba jsme jeli na zvlášt vyhraněném prostoru vedle sebe a často se míjeli nebo viděli navzájem. Tyto tratě byly jednoduchého charakteru a dojet vždy první nečinilo žádné potíže. Naopak, dojet první jakoukoli erzetu odehrávající se v noci bylo umění, já je skoro vůbec nedával a přesto postupně zdárně splnil šampionát, arkádu nebo trofeje. Tak zábavná hra byla že mi ani nevadila její zastaralá grafika a absence různých efektů. Zvuky byly na úrovni a občas hrála slušná melodie.

Eden Games před lety vydáním tohoto ultimátního pokračování nešlápli mimo. Naopak, udělali vše proto aby se na V-Rally 2: Expert Edition skvěle vzpomínalo a já jsem za to rád.

Pro: Hodně tratí, parádní jízdní model, zábava tak na sedm až čtrnáct dní a přes config 3D Card podpora 1024*768 nebo 1280*1024.

Proti: Nevyužitý potenciál Time Trialu, nemožnost v dalším profilu začínat znovu od píky jelikož všechna auta už zůstanou. Což se dá řešit jen smazáním/zálohováním save.

+5