Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
  • Android 85
Tak to byla opravdu jednohubka. Asi to nepřekvapí nikoho, kdo ví, že hra byla koncipována jako zajímavé zpestření výuky. To, že lze zasadit hru do kontextu, odehrát ji, prolistovat herní muzeum, a ještě si o výsledku prodiskutovat s žáky během jedné školní hodiny pak logicky nejde brát jako negativum. A pokud to má zvládnout žák školou povinný, nemůže to být náročné ani pro hráče, který o tématu alespoň něco málo ví. Já tak mám dohráno snad 10 konců, pročtené všechny položky a shlédnutá všechna videa. A stejně jsem nadšený. Ne, že by to byla nejzásadnější hra, ani herní mechanismy nejsou nijak inovativní. Ale je skvěle zpracována, graficky i zvukově stylová a nabytá obsahem. Jsem proto jen a jen rád, že v době, kdy má historie plná úst kdejaký populista, jsou hry, které dovedou srozumitelně vzdělávat. A navíc upozornit svět na dějiny jedné malé zemičky uprostřed Evropy, která si kdysi prožila něco podobného, co dnes prožívá Ukrajina.

edit: hra neskrývá původní zaměření, na mobilu se hraje lépe ;)
edit2: ach ty hrubky

Pro: Abyste věděli, proč 17. listopad 1989 začal na Albertově.

Proti: Abyste nečekali stovky hodin ani promyšlené herní mechanismy

+22
  • Android 85
Velmi krátká bezplatná hříčka s příjemným zpracováním. Jak už jsme u autorů zvyklí, nese se v duchu nepříjemných událostí minulosti, kde fiktivní postava prožívá skutečné dobové události. Doplnění o textové či filmové informace v podobě drobné encyklopedie (autory nazváno muzeum) se samozřejmě do kontextu velmi hodí.

Vzhledem k tomu, že je hra nabízena bezplatně a bez reklam, nelze opravdu autorům vyčítat její krátkost. Naopak komiksově stylizované průvodní obrázky lze jej pochválit, výtvarně velmi dobře ztvárněné dávají hře tu správně temnou atmosféru, která k takovým událostem patří.

Velmi pěkný výukový materiál, který zábavnou formou mapuje tyto události, které by neměly být zapomenuty.
+13
  • Android 75
Train to Sachsenhausen je tím typem hry, která kombinuje užitečné se zábavným. Vžijete se do role studenta a stanete se svědky událostí, jež se vryjí do dějin. Je jen na vašich rozhodnutích, jestli tyto události přežijete.

Hra využívá mechaniku rozhodování pomocí swipování doleva či doprava, kterou jsme mohli vidět v Reigns. Vzhledem k tomu, že se dle mého jedná o nejlepší rozhodovací mechaniku pro mobilní zařízení, funguje to hratelně bez problémů. Jednotlivé příběhy, které můžete prožít, jsou navíc napojeny na mnohé skutečné zážitky pamětníků, kteří vám pak k jednotlivým koncům řeknou něco reálného z historie. Tím, že jste si tu cestu prošli, je to vše o to mrazivější. Tomu napomáhá i zvolená barevná paleta a celková stylizace, jež podtrhuje onu pochmurnou atmosféru.

Mou největší výtkou ke hře je méně propracovaný rozhodovací strom. Místy je zkrátka váš osud už dávno rozhodnut a během posledních chvil svého života s tím zkrátka už nic neuděláte. Uvítal bych více morálně těžkých rozhodnutí, kde by se hráč například musel rozhodnout mezi jistou záchranou svého života a snahou pomoci blízkým. Podobné nápady by mě ponořili do kýžené atmosféry mnohem více.

Ve výsledku se tedy jedná o příjemnou hru, která navíc tak trochu supluje dějepis. Jistě, šlo by to udělat o trochu lépe a jít více do hloubky, ale na hru, která je zadarmo, je to stejně úctyhodný výkon. Pro fanoušky historie, řekl bych, je tak téměř povinností.

Pro: hratelnost, příběhy propojené s vyprávěním pamětníků, vizuál, naučná hodnota

Proti: slabší větvení dle rozhodování, málo morálních voleb

+12
  • Android 75
Znát historii vlastního národa je opravdu důležitá věc, proto je každá snaha o gamifikaci nebo zatraktivnění historické látky pro studenty a nejen pro ně krok správným směrem. Charles Games to nedělají vůbec špatně, Attentat 1942 i Svoboda 1945 zpracovávají důležité události našich novodobých dějin obstojnou herní formou. Train to Sachsenhausen je koncipován jinak - vlastní hraní je jenom rozhodování, zda hlavní postava udělá A (swajpnutí doprava) nebo B (swajpnutí doleva). Spíš by tomu slušelo označení interaktivní příběh.

Velmi mě pobavilo zjištění, že bejt šprt se nevyplácí, protože vždycky skončí v koncentráku.

Pro: hodně vědomostí k naučení/oprášení, zdarma

Proti: málo hraní

+9