S dílem Three Kingdoms se série Total War, když pomineme spinoff Total War Saga: Thrones of Britannia, po dvou ahistorických odbočkách v podobě Total War: Warhammer a Total War: Warhammer II opět vrací do historie. Tentokrát se jedná o v rámci série zcela novou starověkou Čínu v období Tří říší (2. st. n. l.), která v té době byla rozdělena mezi soupeřící státy Cchao Wej, Šu-chan a Východní Wu.
Opět se jedná o tahovou strategii s boji v reálném čase, která nabídne dva režimy – realistický a románový, inspirovaný historickým románem Příběhy Tří říší. Na své si přijdou fanoušci jak Warhammerů, tak série Dynasty Warriors, protože se v románové verzi dočkáme neohrožených hrdinů, kteří budou kosit celé pluky řadových nepřátel a které tak dobře znají právě fanoušci Dynasty Warriors. V realistické verzi se však bude jednat opět pouhé generály, kteří spíš než v přímém boji budou vhodnější jako morální podpora ostatním jednotkám. Ve hře se opět vrací formace jednotek (chybějící ve Warhammerech) a dobývání měst je značně předěláno.
Škoda, jak ta hra nakonec dopadla. Systém družin a hrdinů spolu s vylepšenou diplomacií a vysíláním zvědů z 3K stále činní pro mne zajímavější titul než jakýkoliv jiný díl. Jen nemít takový guláš ve jménech a názvech frakcí. :D
Pro: Veškeré změny k lepšímu, obléhání měst je zpět, hratelnost postavená na hrdinech, bojové mapy, optimalizace, nepřítomnost bugů, možnost volby herního režimu
Proti: Generičnost portrétů méně důležitých generálů, pro mnohé asi guláš ve jménech