Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Total War: Three Kingdoms

86
8 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
strategie > real-time strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
23.05.2019 PC
Vývojáři:
The Creative Assembly
Oficiální stránky:
https://comingsoon.totalwar.com/
S dílem Three Kingdoms se série Total War, když pomineme spinoff Total War Saga: Thrones of Britannia, po dvou ahistorických odbočkách v podobě Total War: Warhammer a Total War: Warhammer II opět vrací do historie. Tentokrát se jedná o v rámci série zcela novou starověkou Čínu v období Tří říší (2. st. n. l.), která v té době byla rozdělena mezi soupeřící státy Cchao Wej, Šu-chan a Východní Wu.

Opět se jedná o tahovou strategii s boji v reálném čase, která nabídne dva režimy – realistický a románový, inspirovaný historickým románem Příběhy Tří říší. Na své si přijdou fanoušci jak Warhammerů, tak série Dynasty Warriors, protože se v románové verzi dočkáme neohrožených hrdinů, kteří budou kosit celé pluky řadových nepřátel a které tak dobře znají právě fanoušci Dynasty Warriors. V realistické verzi se však bude jednat opět pouhé generály, kteří spíš než v přímém boji budou vhodnější jako morální podpora ostatním jednotkám. Ve hře se opět vrací formace jednotek (chybějící ve Warhammerech) a dobývání měst je značně předěláno.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Král je mrtev, ať žije císař!

Ke Creative Assembly mám velmi kladný vztah. Převážně díky jejich angažovanosti na redditu a tím, že si občas dělají srandu sami ze sebe. Nejvíc se asi ujal vtípek, když CA v diskuzi uvedli, že jisté monstrum ve Warhammeru prostě nebude, protože animace by stály tolik, co dva a půl „Charlemagnes“ tedy dva věky Karla Velikého, což je docela úspěšné rozšíření pro Attilu. A tento pojem se od té chvíle stal jakýmsi vyjádřením nákladnosti. A páni, tahle hra teda musela stát Karlů…

Před vydáním jsem měl veliký strach, jelikož Thrones of Briannia byly celkem fiasko a dodnes pamatuji problémové vydání Rome 2. Na druhou stranu Warhammer nasadil laťku tak vysoko, že jsem měl obrovské pochyby, zda Three Kingdoms jakkoliv uspěje. Měl jsem za to, že buď to bude průser, nebo ho stále bude zastiňovat Warhammer.

Three Kingdoms však uspěl. A jen tak nějak mimochodem se stal nejlepším Total Warem. Díky zde přítomným novotám mám nyní nejen obavy o úspěšnost Warhammeru 3, ale pokud nepřevezme většinu se zde přítomných mechanik a jen rozšíří druhý díl, tak ho možná ani nebudu chtít zkusit. Jak už holt jednou přičichnete…

Hra údajně o trochu více připomíná hry od Paradoxu, není to sice tak úplně pravda, ale v rámci sérii jsou to rozhodně mílové kroky kupředu. Navíc se nemusíte bát, že byste se v ní ztratili, protože čím je komplexnější, tím je i intuitivnější. Asi největším plusem diplomacie považuji jakousi nabídku rychlých voleb, kde si vyberete třeba obchodní dohodu a vypíše vám to seznam dostupných frakcí a jejich názor na tuto případnou volbu – příjemně to urychluje hratelnost. Další plus je, že vidíte přesně o kolik daná frakce nesouhlasí, a tak se nebudete už po stopadesáté pokoušet vyjednat něco s tím pitomým Kislevem. Další příjemnou změnou je návrat výměny území, což také dosti ovlivní hloubku diplomacie. A vazalové? Při mé kampani se s nimi tak pinkalo, že to pomalu připomínalo mač stolního tenisu a často jsem se cítil, jako ve Hře o trůny. Ale pozor, to vše vás bude nutit myslet na hru i ve volném času.

Největším kladem je inteligence soupeřů. Hru jsem hrál pouze na normal a musím říct, že mě často (ne)příjemně překvapila a občas jsem nechápal, jak dokáže předvídat, tak dobře mé kroky. Chcete na někoho zaútočit, ale máte s ním obchodní smlouvu a dohodu o neútočení? Jen je zrušte a čekejte dostatečný čas na to, až vyprší postih za porušení dohod a vy budete moci bez penalizace vyhlásit válku. Bohužel se spíš dočkáte toho, že se protivník mezitím dobrovolně stane vazalem nějakého vašeho spojence. Větu „jak jsi to věděl, ty hade?“ jsem si v duchu říkal hodně často. Korunu tomu nasazují příběhy jiných hráčů, kterým A.I. udělá občas takový husarský kousek v cestě za císařstvím, který by nenapadl ani mě samotného. A díky tomuto hra nepřímo léčí hráče kteří trpí na save scumming. Opravdu, zkuste to hrát bez zneužívání sejvování - protože zapamatovatelné příběhy, to je to, oč se tu hraje.

A čekají nás další změny. Nyní už neverbujete jednotky v budovách, ale najímáte si mocné vůdce, kterým pak budujete družinu. Nepotřebujete už tedy dílnu na trebuchety, ale stačí si najmout stratéga a do jeho družiny můžete záhy naverbovat trebuchet (jednotky jsou podmíněny jeho levelem). Hezky pak vypadají tyto družiny v seznamu vašich armád, kde vidíte všechny tři vůdce jedné armády vedle sebe a prostě je to hezké pozlátko. Mezi různými členy lze také budovat přátelství, či rivalitu. Stačí jedna obří bitva tří vašich armád a najednou postavy začnou o trochu víc spolupracovat, protože se staly přáteli. Co trochu zamrzí je nízké množství portrétů pro generické lordy, ale to se, jak věřím, brzy změní. K této mechanice se také váže systém špionů a loajality. Můžete totiž vašeho vojevůdce poslat jako špiona do cizí armády a ve správnou chvíli jej třeba sebrat zpět s celou družinou, které velí – no, a to se pochopitelně může stát i vám, když v podstatě jen najímáte generály, kterým je daná družina loajální.

Princip doplňování jednotek je stejný jako v Thrones of Britannia – naverbujete jednotku, kterou máte hned k dispozici, avšak její počet je žalostný a vy čekáte několik tahů, než se skupinka doplní. Rychlost doplňování je závislá na počtu vojenských zásob, které tak slouží jako další surovina. Považuji to za příjemnou změnu a odpadá budování dlouhé fronty.

Hra je asi nejstabilnějším dílem série. Nepadá, hýbe se to slušně a jeden až nevěří, co ten několikatýdenní odklad může znamenat. Bravo CA.

A drobné vady na kráse?

Jednotky samozřejmě nemůžou být tak variabilní jako ve fantasy světě Warhammeru.

A pokud patříte taky mezi lidi, kteří v čajovně raději ukáží prstem na to, co chtějí, aby si nemuseli lámat jazyk a vůbec si ta divná názvosloví čajů zapamatovat – tak budete asi podobně v háji, jako já. A proto právě považuji za nutnost mít zde více odlišných portrétů. Ano, časem sice vytvoříte mocné říše, které budou i trochu zapamatovatelnější, ale drtivou většinu hry se frakce jmenují prostě podle vůdce. A „díky“ přítomnému počeštění všech jmen vám i znalost filmu Red Cliff, nebo hry Dynasty Warriors moc nepomůže. Zhao Yun = Čao Jün a tak dále. Hodně štěstí!

Pokud se k někomu ta informace nedostala - hra nabízí dva režimy. Jeden z nich udělá z hrdinů mlýnky na maso, podobně jako ve Warhammeru a ten druhý po vzoru předchozích historických titulů nabídne vašemu vůdci jen nějaké bodyguardy a riziko jeho smrti v kdejaké potyčce bude všudypřítomné, protože se bude jednat o klasickou jednotku.

A vy telefonujte a objednávejte! Máte rádi strategie, kde se válčí? Kupujte! Máte rádi strategie, kde je dobrá diplomacie? Kupujte! Nehrajete-li vůbec hry? KUPUJTE! A lituji všechny případné zájemce, na které se nedostane limitovaná edice – ten papírový obal je slast.

Pro: Veškeré změny k lepšímu, obléhání měst je zpět, hratelnost postavená na hrdinech, bojové mapy, optimalizace, nepřítomnost bugů, možnost volby herního režimu

Proti: Generičnost portrétů méně důležitých generálů, pro mnohé asi guláš ve jménech

+20
  • PC 85
! Koho nezaujímajú obkecávačky tak nech preskočí na zhrnutie !

Najnovší Total War nás prenesie do Činy v období Troch ríší.
V komentári len vyberiem a zhodnotím pár hlavných častí hry.

➤hrdinovia a generáli: už vo Warhammeri sa začali generáli dostávať do popredia a bolo na nich kladenej viac pozornosti. A v Three Kingdoms sa to ešte zvýšilo. Pred spustením kampane si môžete zvoliť medzi kampaňov ktorá sa sústredí viac na postavy alebo tradičnou v ktorej sa v bitkách viac prihliada na taktiku ako na hrdinov. Čo sa týka postáv tak tie má káždá frakcia vlastné a unikátne. Delia sa na velitelov, predvoj, stratégov, šampionov a stráž. Musím uznať že sú naozaj skvelo spracovaný čo sa týka vzhľadu brnenia a zbraní.
➤mapa kampane: Čína je za mňa nádherné miesto, a preto aj hlavná mapa kampane na ktorej sa odohrávajú vaše ťahy je skvelá. Trošku viac kopcov a riek ktoré musíte obchádzať ale inak k mape nemám nejaké zvlástne výhrady. Len dúfam že do spodnej časti mapy pribudne viac frakcí lebo je to tam naozaj prázdne.
➤bojové mapy: veľmi rozmanité a prakticky sa neopakujú, jedine že by ste viac krát bojovali na jednom mieste, napríklad v meste. Taktiež sa vrátili tradičné obliehacie bitky ktoré sú viac prepracované takže si ich človek aj viac užije.
➤jednotky: v skratke sa delia na jednotky bojujúce na blízko, strelecké, obliehacie a jazdecké jednotky. Čo sa týka dizajnu tak je jednoduchší ale tak čo by ste čakali ked väčšina vojakov sú len roľníci. Za mňa by si hra zaslúžila trošku viac druhov jednotiek ale z minulých Total Warov mi je jasné že onedlho sa do vytvárania pustia moderi.
➤diplomacia: pred vydaním hry sa rozprávalo že diplomacia a jej možnosti majú byť posunuté na vysokú úroveň, až na úroveň Crusader Kings. Môžem potvrdiť že je diplomacia omnoho lepšia a je v nej viac možností ale na úroveň hier typu Crusader Kings ešte nedosiahla. Čo ale určite ocenujem je darovanie miest spojencovi.
➤hudba: tradičná čínska muzika, niekomu môže liezť na nervy, mne osobna sa veľmi páčila.


!! Záverečné zhrnutie !!
Najnovší diel Total War je po dlhej dobe hra ktorú som si kúpil za plnú cenu. Osobne som ju kupoval s kamarátom pretože sme mali v pláne hrať coop kampaň a musím povedať že som si ju užil aj ked trvala dlho. Čínu ako takú mám veľmi rád a tak som bol celkom šťastný že nový diel zasadili do obdobia vojen troch ríší. Mapa kampane je krásná, taktiež mapi na ktorých sa bojuje sú super. Diplomacia pokročila na vyššiu úroveň a máte v nej viac možností. Jednotky síce nie sú tak rozmanité ale verím že to napravia moderi. Každopádne ma nový diel tejto skvelej veľmi potešil, zaradujem ho do môjho rebríčku TOP Total War hier na 3 miesto a som veľmi zvedavý čo vymyslia nabudúce. Možno Warhammer 3 ?

HODNOTENIE: 85/100%
+14
  • PC 95
Po dlouhé době konečně historický díl a jsem příjemně překvapen.
Hratelnost je skvělá hlavně rozvinutá diplomacie, která má konečně prvotřídní význam.
AI je vylepšeno oproti minulým dílům hlavně v kampani, v bitvách se zázraky nekonají.
Líbí se mi také nový systém špehů a jejich schopností ovlivnit události v kampani.
Za velké plus také považuji 2 herní režimy romance a historický, takže si každý najde to svoje.

Technické zpracování je skvělé. Grafika i soundtrack jsou prvotřídní kvality.
Optimalizace jsou výborné, kdy konečně podporují vícejádrová a vláknová CPU.

Na závěr velké plus nebo pro někoho mínus je to strašnej žrout času a závislost...
Z toho plyne taky vysoká znovuhratelnost za odlišné národy a případná DLC to ještě obohatí.

Za mě zatím nejlepší Total War, tvůrcům tímto děkuji za jejich práci..

Pro: Optimalizace, rozšířená diplomacie, komplexnost postav, znovuhratelnost

Proti: malá různorodost národů, hrdinové nejsou můj šálek kávy

+7