Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai

Total War Saga: Fall of the Samurai, Total War: Shogun 2 - Pád samurajů

22.03.2012
87
19 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Již samotný podtitul tohoto rozšíření původní strategie Shogun 2 mnohé napovídá. Koloniální mocnosti se stále více rozpínají a dosahují i na břehy, do té doby, téměř odříznuté země vycházejícího slunce, Japonska. Na konci 19. století (1864) je svět stále více tlačen k modernizaci, armádu a válečnictví nevyjímaje. Jediný, kdo se tomuto novému trendu snaží postavit je právě Japonsko se svým životním stylem, tradicemi a hodnotami. To se nachází v období občanské války Bóšin, kdy se vedou spory o moc mezi samurajskými klany. Do toho všeho se přidávají západní mocnosti USA, Velké Británie a Ruska. Na hráči je pak rozhodnutí, na kterou ze stran se postaví, jestli na stranu techniky nebo na stranu tradic a historie.

Hra patří svým stylem (interface, gameplay aj.) stále do rodiny strategií Total War. I zde hraje prim správná kombinace strategie, ekonomiky a politiky (tedy vhodného vedení války), to, zda si hráč vystačí pouze s chladnými zbraněmi a bez pomoci jiných stran nebo sáhne po moderní výzbroji a bude usilovat o spojenectví. Děje se tak na souši (volná prostranství, kopcovitý terén atd.) i na moři a lze si vybrat ze dvou stran (Šógun a Císař), po třech klanech (Aizu, Nagaoka, Jozai a Choshu, Satsuma, Tosa).

Mimo otázky samotného boje je nutné také sledovat a snažit se pochopit dění ovládaného území a co nejlépe své jednotky zdokonalovat a vytvářet (odemykat) nové (rotační kulomet Gatling). K hráčově ruce je pak přípustný tzv. poradce, jenž může vhodně tahat za nitky a znamenat tak pomyslný jazýček na miskách vah.


Poslední diskuzní příspěvek

Co to je ta greenluma? se mi to stáhlo s jedním patchem, a nějaké ncf soubory, jsou u toho napsané jazyky, ale neni tam napsané kam to nacpat

ne, nic nepomáhá, teď už mi to spadne po prvním pokusu otočit kolo
ale koukal jsem že to vypadá líp jak to rome II

jaká je poslední dobře fungující hra total war?

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Druhý datadisk k Shogun 2:TW přenáší hru do období druhé poloviny 19. století a tím se samozřejmě částečně mění nejen jednotky a budovy, ale naštěstí i celkový styl hry. Tentokrát se jedná o konflikt, kdy císař Mucuhita sjednotil Japonce a svrhnul definitivně diktát šogunátu. Jednotlivé klany tak jsou na stranách císařství či šogunátu a spojenectví tak bývají trvalejší, diplomatické vztahy černobílejší a čitelnější. To hře myslím prospívá.

Nyní je k dispozici rozšířená a nově rozdělená mapa, která přestože stále věrně vyobrazuje Japonsko, neměl jsem pocit, že opět dobývám úplně totéž území jako v původní kampani, poněvadž v provinciích vyskytují jiné suroviny i jejich napojení na sousední provincie se často mírně liší. Kampaň se taky dočkala kompletně nové hudby, která, jak bývá zvykem série, drží laťku velmi vysoko a významně podporuje atmosféru Japonska 19.století.

Kromě nutnosti šířit vliv své strany je nutno se potýkat s obzvláště zábavnou novinkou – rozvojem klanu, který přímo souvisí s postupně se odemykajícím stromem technologií. Všechny budovy jsou považovány buď za tradiční - zpravidla zvyšují spokojenost obyvatel a snižují technologický rozvoj klanu, naopak třeba taková továrna rozvoj i příjmy prudce zvýší, ale obyvatelstvo regionu toto vnímá jako příkoří. Stavět tak člověk nemůže to, co se mu zrovna hodí, ale myslet u toho na obyvatelstvo a plánovat dopředu jak se stavby budou vyvíjet, jinak na sebe nepokoje, obzvláště stane-li se nějaká tragická událost, nedají dlouho čekat. Tohle se povedlo.

S tímto se pojí i kontrast ve vojenství - v bojových jednotkách, které člověk může využívat. Na jedné straně jsou tak přístupny samurajské jednotky s meči a luky, které po staletí svou techniku takřka nezměnily, tak i moderní pěchotní oddíly s puškami, ostrostřelci, dělostřelectvo včetně extrémně dobře cvičených žoldnéřských oddílů z Evropy nebo Ameriky. Nejsilnější jednotkou se přesto zdají být tajemní Ninjové, kteří i přes svůj malý počet mužů v oddílu (60) dokážou díky svým schopnotem (utajení, bomby, oslepující granáty) nejednou zvrátit misky vah a zahnat na úprk celou armádu protivníka.

Stejně tak na moři lze krom japonských lodí najmout i velesilné evropské pancéřové plavidlo s takovou silou trupu, že je schopno odolávat hned několikerým salvám lodí naráz a spolehlivě porazit i celé flotily. Obchod s nějakou ze západních mocností se tak jeví jako velká výhoda. Bombardování břehů a podpora vzdálených námořních děl přímo na bojišti, třeba při obléhání hradu jsou taky velmi příjemnou novinkou, které loďstvo posouvají mnohem dál, co se týče obecného využití plavidel a nutnosti excelovat i na moři.

Za zmínku stojí i budování první japonské železnice - krom příjmů totiž stanice povolují přepravu vojsk v minimálním čase přes mnoho provincií. Stanice se tak stávají skutečným logistickým opěrným bodem s velkou strategickou hodnotou.

Agenti taky získali novou posilu z nejaponských končin a tak tradičního mnicha nahrazuje "žoldnéř z ciziny", který se krom schopnosti odstřelovat vojska či vyzývat ostatní agenty na souboj, uplatní však především při verbování a postupnému výcviku armád, kterým tak nabývají zkušenosti i když nebojují.

Poslední změnou, kterou zmíním, je vybroušení stromu vlastností postav a agentů, který je nyní přehlednější a konečně v něm lze lépe plánovat jak agenta specializovat na specifickou činnost.

Celkově se tento přídavek vyvedl o moc lépe jak ten předchozí – nová muzika i mapa dává pocit, že člověk nehraje tutéž kampaň v růžovym, ale jinou hru v jiném časovém období. Můžu upřímně doporučit.
95%

Pro: Grafika, Hudba, kampaň, rozvoj klanu, kontrast tradičních a moderních jednotek, znovuhratelnost, volnost, obstojná obtížnost, dostatek novinek, délka kampaně

Proti: Všechny klany nejsou hratelné, není možné obsazování budov pěchotou v bitvě, řeky v zimě nezamrzají

+9