Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
The Witcher: Rise of the White Wolf The Witcher: Rise of the White Wolf

Wiedźmin: Powrót Białego Wilka

Wiedźmin: Powrót Białego Wilka

CD Projekt RED
Widescreen Games •  CD Projekt RED (původní verze)
Hra byla zrušena
PS3X360
Hra byla zrušena
PS3X360
The Witcher: Rise of the White Wolf The Witcher: Rise of the White Wolf
Žánr
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *

Forma
placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne

The Witcher: Rise of the White Wolf je zrušená konzolová verze prvního dílu. Nemělo se však jednat o pouhý port z PC verze. Podle slov vývojářů se mělo jednat o zcela novou hru, která měla mít s původní verzí společný jen příběh, jinak zbytek měl být kompletně předělán. Například při tvorbě postavy mělo být na výběr ze 130 různých atributů, skillů a kouzel. Nechyběla zde možnost si upravovat zbraně, soubojový systém měl být překopán na akčnější a dynamičtější bojový styl, který umožňoval při boji mimo jiné dělat s Geraltem úhybné manévry nebo provádět efektivní protiútoky. Hra měla být také postavena na novém konzolovém enginu, s jehož vývojem pomáhala lyonská společnost Widescreen Games. Kromě nových postav a modelů se počítalo i s přidáním herních trofejí a achievementů.

Hra měla původně vyjít na podzim 2009 pro Xbox 360 a PS3. CD Projekt Red nakonec v dubnu 2009 vývoj hry zrušil z důvodu finanční vytíženosti a velkých restrukturalizačních změn uvnitř firmy, což vedlo k propuštění části vývojářů, kteří se na hře podíleli. Zbytek byl pak přidělen k vývoji druhého Zaklínače.
The Witcher: Rise of the White Wolf je zrušená konzolová předělávka prvního dílu (2007), jehož ambiciózní tvůrci měli v plánu ne jenom port, ale úplnou reimaginaci Geraltova příběhu, jíž by s původní verzí spojovala pouze hlavní dějová linka. Zrevidovanou atmosféru měla podbarvovat nově složená hudba, zatímco animace zjemňovat mocap technologie. Při tvorbě postavy byste vybírali ze 130 různých vlastností, dovedností, kouzel a počítalo se i s upravováním zbraní. Namísto do značné míry náhodné šance na úder/úhyb s úspěšností odvozenou od vašich a protivnických statistik by zcela nový soubojový systém v konzolovém RotWW umožňoval podle situace samostatně provádět úhybné manévry a protiútoky.

Lyonské studio Widescreen Games byla pověřeno tvorbou grafického engine jménem DaVinci a CD Projekt RED na Francouze následně přeneslo i tvorbu hry. Ti byli polskému vedení povinni pravidelně prezentovat dosažení vývojových milníků. Titul byl oznámen 2. prosince 2008, vyjít měl na podzim 2009. Nelehký úkol zahrnující mimo jiné přemodelování postav, implementaci achievementů (X360), trofejí (PS3) či budoucí stahovatelný obsah (DLC) se však ukázal být nad síly externistů. Studio Widescreen přestalo po pěti měsících stíhat vytyčené milníky, v reakci na což CDPR, čelící tehdy finančním problémům, začalo Francouzům zpožďovat platby a neblahou situaci už nezvrátilo ani 12 pomocných vývojářů z Polska.

Vývoj Rise of the White Wolf byl pozastaven 29. dubna 2009 a Widescreen Games posléze nadobro ukončilo své aktivity. CDPR CEO Michał Kiciński kromě neplnění deadlinů vývojářům z Widescreen vyčetl i „technickou neschopnost ohrožující vytyčenou kvalitu“ a CDPR CEP Marcin Iwiński k tomu doplnil, že Francouze platili více, než své polské soukmenovce, načež vydavateli Atari náhradou za zrušení konzolového Zaklínače místo peněz zpět přislíbil distribuci pokračování v Severní Americe. Restrukturalizační změny vedly k propuštění části vývojářů, aby se CDPR vyhnulo bankrotu, zbytek dokončil Zaklínače 2 (2011) na vlastním a pro konzole vhodném REDengine použitém rovněž ve třetím dílu (2015).