Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
The Portopia Serial Murder Case The Portopia Serial Murder Case

Portopia Renzoku Satsujin Jiken

Portopia Renzoku Satsujin Jiken

Chunsoft
Chunsoft
NES
29.11.1985
MSX
červen 1985
NES
29.11.1985
The Portopia Serial Murder Case The Portopia Serial Murder Case
Žánr
adventura > 2D adventura *
adventura > vizuální román
adventura > 2D adventura *
adventura > vizuální román

Forma
placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne

The Portopia Serial Murder Case je jedna z vůbec prvních detektivních her svého druhu (vydána již v roce 1983 na PC-6001) a často je braná i jako první vizuální novela vůbec. Známý designér Yuji Horii (například Dragon Quest, Chrono Trigger nebo Fortune Street) se pokusil o hru, kde není cílem překonávat levely a střádat body, ale snaha o vyřešení záhadné vraždy (často tak byla Portopia prezentovaná jako videohra, ve které nelze zemřít). Titul, i přes velké prodeje doma v Japonsku, přeložen nebyl. Anglického překladu se The Portopia Serial Murder Case dočkala až od fanoušků, a to v roce 2011. Dle kritiků jde o titul významný podobně jako Tetris, Super Mario Bros. nebo Street Fighter, vzhledem k praktickému založení a popularizaci nového žánru.

Příběh hry se odehrává v japonském městě Kobe, kde je nalezen mrtvý prezident úspěšné banky, Kouzou Yamakawa. A to v zamčeném pokoji. Jak vražda proběhla? Nebo snad šlo o sebevraždu? Kdo mohl mít motiv zabít tohoto vlivného muže a profitovat z toho? Otázek je celá řada, a skrze nelineární hratelnost a dlouhé dialogy může hráč, detektiv, rozplést tuto záhadu. Zajímavostí jsou také alternativní konce, které nebyly zdaleka běžné u her této doby. I proto bylo Portopia Renzoku Satsujin Jiken hlavním inspiračním zdrojem titulům jako Famicom Tantei Club Part II: Ushiro ni Tatsu Shōjo, Snatcher nebo Déjà Vu: A Nightmare Comes True!!.
The Portopia Serial Murder Case je jedna z vůbec prvních detektivních her svého druhu (vydána již v roce 1983 na PC-6001) a často je braná i jako první vizuální novela vůbec. Známý designér Yuji Horii (například Dragon Quest, Chrono Trigger nebo Fortune Street) se pokusil o hru, kde není cílem překonávat levely a střádat body, ale snaha o vyřešení záhadné vraždy (často tak byla Portopia prezentovaná jako videohra, ve které nelze zemřít). Titul, i přes velké prodeje doma v Japonsku, přeložen nebyl. Anglického překladu se The Portopia Serial Murder Case dočkala až od fanoušků, a to v roce 2011. Dle kritiků jde o titul významný podobně jako Tetris, Super Mario Bros. nebo Street Fighter, vzhledem k praktickému založení a popularizaci nového žánru.

Příběh hry se odehrává v japonském městě Kobe, kde je nalezen mrtvý prezident úspěšné banky, Kouzou Yamakawa. A to v zamčeném pokoji. Jak vražda proběhla? Nebo snad šlo o sebevraždu? Kdo mohl mít motiv zabít tohoto vlivného muže a profitovat z toho? Otázek je celá řada, a skrze nelineární hratelnost a dlouhé dialogy může hráč, detektiv, rozplést tuto záhadu. Zajímavostí jsou také alternativní konce, které nebyly zdaleka běžné u her této doby. I proto bylo Portopia Renzoku Satsujin Jiken hlavním inspiračním zdrojem titulům jako Famicom Tantei Club Part II: Ushiro ni Tatsu Shōjo, Snatcher nebo Déjà Vu: A Nightmare Comes True!!.