Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Boakes na twitteru:
Still working hard in TLCs 2 & 3, for release this year, and probably next. Hopefully worth the long wait.
The Last Crown, Bracken Tor & Dark Fall 4 all in production. All set in these spooky isles

Bude i dosud neoznámené DF4 :).
@Drolin (12.01.2012 20:18): Protože můj mozek pracuje úplně na jiném levelu a nikdy by mě třeba nenapadlo, že k tomu aby se na stolku v jednom baráku objevily sirky je potřeba kompletně prokecat postavu na druhým konci města a ptát se jí na naprosto nesmyslný otázky, díky kterým se následně sirky zhmotní. Ne tohle mi opravdu nepřijde dospělé, ale vyloženě stupidní. Raději si zahaji třeba dětskou Goosebumps plnou chytrých a vtipných puzzlů, které je radost řešit.

Čistě 2D point and click adventury jsou už dnes zastaralé a neochota je jakkoli inovovat způsobuje, že je „nikdo“ nehraje. Přitom stačí málo. Třeba nahrávací obrazovky v tak nenáročných hrách mezi každou lokací jsou vyloženě trapné. A když mám pobýhat z lokace do lokace kvůli hledání přiblblýho triggeru, tak je to dvojnásob otravné.

Mě zase přijde úsměvné, když někoho hra nebaví, ale přesto jí dá vysoké hodnocení jenom proto, aby si zvedl svůj inteligenční kfocient, kámoši přece říkali, že má supr dospěláckej příběh, nadupanou grafiku, tak nebudu přece za vola, že? Samozřejmě, že zábavnost u hry musí být nejvyšším kritériem pro hodnocení. To že tomu tak dnes není způsobuje, že od recenzentů kdejaká vyhypovaná srajda dostává minimálně 8/10, protože když se blbě hraje, tak dostane vysokou známku alespoň za tu grafiku, však ono se vždycky něco najde, že?
Samo sebou že The Lost Crown je hra pomalejšího ražení. Otázkou je, je-li to špatně. Nudu u takového unikátního díla jsem ani pociťovat nemohl a samotné procházení věrohodně zpracovaným Saxtonem byla čirá rozkoš. Zamlouvá se mi hlavně způsob, jakým Boakes zužitkoval své mateřské prostředí pro účely hry; to je velmi sympatický umělecký přístup. V duchařství jinak nenacházím nic lákavého, žel šlo při hraní o jednu z větších překážek, kterým jsem musel čelit. Jinak ovšem vynikající, o nějakém "nebavení" nemůže být řeč.

Ovšem když je mi GodOfTheSick ohledně názorů naprostým kontrastem, je to asi v naprostém pořádku :-)
@GodOfTheSick (12.01.2012 19:41): Tedy, stále mi není jasné, co někomu může vadit na triggerech a klasickém adventurním schématu (navíc TLC není příliš obtížné, a pokud vše prozkoumáváš, tak plynulý gameplay není nikterak narušován), ale budiž. Ta hra je skvělá (1, 2, 3...), takže tvá oběť jen ukázala, že takový typ her není pro tebe vhodný :).

A za druhé vytýkat adventurnímu žánru (point n click), že jsou 20 let stejné je stejně úsměvné jako hodnotit hry pouze podle toho, jak se u nich hráč baví - což platilo možná v 70., 80. letech v dobách Tetrisu nebo Pongu.
@Drolin (12.01.2012 18:21): Samozřejmě, v GK2 byly taky pěkně debilní triggery… a pustil jsem se do toho kvůli těm tvým oslavným spamům tady! Snad moje oběť nebyla zbytečná a bude to působit jako dostatečná výstraha pro ostatní :-)
@Drolin (12.01.2012 17:08): 1. Nejsem znalý adventurista, klasické point and click adventury s nesmyslnými puzzly nesnáším a když nemají zajímavé téma, tak je podle toho taky hodnotím. A pokud se jedná o nové kusy, které jsou stejně blbé/zastaralé jako adventury před 20 lety, tak prostě nemám slitování, jako třeba Gray Matter nebo Overclocked.

2. Moje nejoblíbenější adventury nejsou stupidní pojntendklíkárny – Bad Mojo, Dust, Last Express. Za ukázkový příklad nebes se dotýkající adventury považuji Realms of the Haunting, to jsou panečku hádanky a puzzly!

3. Last Half of Darkness taky dělá jeden člověk (včetně dabingu a zvuků) v ještě horším enginu, ale ten se právě veškeré nedostatky snaží alespoň trochu maskovat.

4. Save mám schovaný a hodnocení se může kdykoliv změnit. Třeba prvního Zaklínače jsem nasraně smazal asi po dvaceti minutách s tím, že možná/někdy/snad se k němu vrátím, no a hle - 100%! U TLC to ale asi nehrozí, protože jestli je tam těch triggerů víc, tak už nikdy více.

5. Samozřejmě, že mě Voyeur bavil víc, stejně jako třeba Land of the Dead je lepší střílečka než CODko :-) Na prvním místě je u mě zábava a pokud mě hra něčím prudí, tak nemá šanci. Filozofické úvahy herních pseudointelektuálů, kteří filozofují nad genialitou her jsou pro mě prvnotním signálem, že půjde o pěknou sračku, která bude stejně blbá jako všechno ostatní - na slovní spojení "dospělý příběh" mám alergii. Jsem ukázkový příklad přestárlého komerčního hráče, který vyžaduje především pohodlí, takže ano, Latex je lepší :-)
@GodOfTheSick (12.01.2012 16:52): Zajímal mě tvůj názor protože tě považuji za znalého adventuristu, a za druhé jsem se ještě nesetkal s negativní kritikou TLC (samozřejmě jen z řad vyznavačů tohoto žánru :), nepočítam-li tuto recenzi, ve které autor očividně se hrou příliš času nestrávil.

Osobně tedy slow paced hratelnost považuji za veliký klad, se kterým se v dnešních hrách příliš nesetkávám. Vizuálně je to pro mě jinak nejkrásnější hra jakou jsem kdy hrál. A triggery zase z mého pohledu jsou k užitku, jelikož hráč ví, že ještě musí pro posun dáleněco udělat. Jinak vytvořil to více méně jeden člověk (a sám je také zodpovědný za dabing Nigela :) s minimálním rozpočtem.

Co ale posunuje TLC z výborné hry na geniální je nejednoznačný děj, kdy jde polemizovat co a jak, a zda se to vůbec odehrálo. A takovýto přesah, kdy o samotném dílu(v tomto případě hře) můžu přemýšlet i mimo herní čas považuji za tu největší hodnotu, jakou kuturní dílo může nabídnout.

Pokud ti ale Voyeur nebo Latex nabídl více, tak prosím :).
@Drolin (12.01.2012 15:30): Čemu se divíš!? Jsou tady větší neřádi, kteří jsou schopni dát i hře s průměrným hodnocením 71% klidně nulu. Takže tady se zase nic tak hrozného nestalo :-)

TLC je pomalá a nudná hra. Trvá tam půl dne než se něco stane. A když se to stane, tak to nestojí ani za zívnutí. Místo toho, aby se autoři snažili grafické a technické nedostatky zamaskovat, tak je ještě staví na odiv. Hlavní hrdina tak vypadá jak nějakej retard po lobotomii, hrůza. Navíc černobílé grafické zpracování nemá žádné kouzlo, o stylizaci ani nemluvě. Spíš to vypadá jakoby si autoři na konci vývoje řekli, hele co kdyby jsme vypnuli barvy? No a tak je vypli a podle toho to taky vypadá. Vůbec nejhorší na celé hře bylo ale řešení prvního puzzlu. Triggery mě iritovaly už před deseti lety a dnes nemají v adventurách co dělat. Pokud je někdo přesto používá, tak to považuji za naprostý nedostatek invence a podle toho také hodnotím. Chodit půl dne z lokace do lokace s tím, že řešení bude mít alespoň nějakou logiku a pak zjistit, že k tomu aby se micka probrala z věčného spánku je nutné ohmatat všechny kliky a obrazy v domě, tak to je teda moc. Navíc příběh mě vůbec nezaujal, ani nevím o čem to bylo... Proč jsem dal vůbec tak moc? Asi to budu muset ještě snížit :-)
GodOfTheSick: Holy cow! You must be kidding.

Jak dlouho si TLC hrál? :)
V době kdy vydali Edna Bricht Aus ano, pak ale s úspěchem Whispered World už produkují jak o život (plus když House of Tales ukončili produkci, tak mohli přebrat monopolní postavení). Ale určitě v Německu ještě pár velkých na adventury zaměřených společností bude, jen mi vypadli.

Osobně bych ale s investicemi počkal na ty "anglické" adventury v čele s Asylum, TLC a Bracken Tor.
Keď to bude za prijateľnejšiu cenu niekde, tak to skúsim, ešte som od nich nič nehral. Bol som v tom že je to malé štúdio.
No, indie. Ono je to asi od momentálně největšího ger výrobce adventur. Jinak já si radši zahraji EcoQuets, ale toto imho nevypadá také zle (ale od Daadliců se mi nejvíce líbí Edna - ke které má vyjít pokračování v okruhu pár měsíců).
Hej ten beginning vypadal zaujímavo, ale potom som videl dlhšie videá, a tá grafika je v poväčšine lokácií až príliš kreslená. Nejak mi to nesedí do eko-thrilleru, a navyše nedá sa to poriadne kúpiť. Jediný odkaz z ich stránky je na 23 libier z amazon.co.uk + poštovné (dokopy viac než 40 eur), čo mi príde trošku moc na indie hru.
Tento rok vychází možná až moc zajímavých adventur :) A to jsem zatím hrál jen jmenované Trauma, a při tom chci někdy vyzkoušet A New Beginning, Alpha Polaris nebo i Ednu a Herveyho.
Jo, zajímvé (takvá jednohubka :). Jistě bych si dokázal představit full lenght hru na takovémto principu.

Jinak do budoucna se chystám na Barrow Hill (když má vyjít pokračování za měsíc) a sérii Dark Fall. A vlastně i DW2.
Na ag to Boakes potvrdil (možnost odklikávat věty v dialozích). A to menu by také mělo být o něco pohodlnější/rychlejší na obsluhu.
Dúfam, že sa v pokračovaní trošku viac pohrá s tým menu a snáď povolí odklikávanie dialógov a preskakovanie videí, najmä pri opätovnom hraní mi to mierne vadilo.
Myslím, že je jedno či jeseň alebo jar, v tom Polperre musí byť stále sychravo. Ten dom nad plážou vypadá fantasticky :p
:)

Na jaře je to tam asi pěkné (ale nejblížsí místo na nějaký lepší eng fotbal je až v Plymouthu :). Ideální je ale podzim z hlediska vystihnutí zdejší mysteriózní atmosféry. No, už aby tu byly do Anglie situované Asylum a Last Crown.
Fotky z lokací TLC.

Jo, tato hra je jak nepřímé pokračování GK2 :). To propojení s realnými místy je velice zdařilé.
Jen část. Většina by se měla odehrávat na ostrově Hallowed Isle, protože tento díl bude o Pendraedovi (bratr Ganwulfa o kterém je díl první), který měl vlastnit druhou korunu je také duchem moře.

Jinak lokace by v Saxtonu by měli být nově nafoceny (a z jiných úhlů), takže by to nemělo vadit být v tom samém prostředí.
No, ty logické mezery tu mají možná svůj účel... :)

Genialitu této hry jsme ostatně zjistil více méně až po čtení dodatečných, dalo by se říci "fan-fiction" informací. Pokud něco na hrách ocenuji, pak se jedná o děj o kterém se dají popast desítky stránek spekulacemi. Po dokončení tedy pokud budeš chtít si přečti rozbory příběhu a logických mezer (kterých je tu opravdu hodně) na adventuregamers.

Předpokládám, že se ale hodně z toho vyjasní v připravované dvojce, a pak i trojce.
Nevím, jestli to mohu označit za první postřehy - jsem již ve třetím dni a dojmy jsou všelijaké. Nejvíce jsem se bavil během prvního dne, kdy jsem příliš netušil, oč půjde, zatímco nyní - když už mám celkem dobrou představu - mě směr, kterým se hra odebírá, příliš nevyhovuje. Grafický styl mi sedl, stejně tak výborná hudba a dabing. Jinak mi ale připadá, že to má celkem dost logických mezer - postavy se občas chovají docela podivně a dávají člověku snad až příliš najevo, že hraje hru; samozřejmě se ale nejedná v žánru o ojedinělost nebo cosi příliš rušivého, ale stejně mě tento schematismus mrzí.

Každopádně to hodlám dohrát, byť jsem s tím strávil v podstatě už dva dny v kuse a stále nejsem ani v polovině, což je opravdu nevídaná délka. Jinak Saxton je opravdu nádherné místo, rozhodně jedno z těch nejhezčích, které jsem virtuálně navštívil.
Ono by to právě podpořilo tu teorii, že jde o nějakou simulaci, nebo že by měl všude Hadden kamery, které sledují počínání Nigela. Plus proč na konci hry před navrácením koruny je i duch té holky z kostela, která by měla být společně z bratrem již osvobozena.

No, doufám že se tento rok pokračování stihne, a některé otázky budou zodpovězeny.
Rád bych, ale já ho propásl koupit když minulé září byl ve výprodeji za 59Kč :(. Zatím čekám až se objeví na aukru, ale možná vyzkouším dříve, protože jsem na Darkness Within více než nalákaný :).

Jo a nevíš jaký byl záměr Boakese, že některé lokace mají jakoby škrábanec po celé šíři obrazovky - kostel, nebo ty skvrny z jedné z posledních scén s Lucy?.
/spoiler - jen pro ty co hru dokončili.

Docela zajímavé čtení zde (15. post) ohledně spousty otázek, které hra klade (doporučuji zkouknout celý thread).

Teorie, že se celé jedená o simulaci Hadden Corporation a tak mě při hraní tedy nenapadla. Ale to, že se třeba na začátku v laboratoři nachází kolečkové křeslo a samotná korunu tomu dává docela zapravdu.
UrbanScytheCZ: Ještě ne, až po TLC a pár dalších adventurách (GK3, D2 a DG :). Čekání si zatím můžeš zpříjemnit podobně laděným Blackstone Chronicles nebo Sanitariem.

A ještě bych zapoměl na chystaný Bracken Tor.



Ebb: Oznámeno je to na June 3, 2011. Osobně ještě čekám výbornou adventuru od Asylum (i když je možné, že se bude v něčem inspirovat Amnesii).
Nie, nie občas mám problém aj so slovenskou gramatikou a nie že českou :p
Zaujímavý rozhovor, ešte som zvedavý aj na ten A New Beginning, ... nevyšlo to už vlastne v angličtine?
Ebb: Jo, já měl pocit že si hru přidával ty, a když jsi TLC dokončil, raději jsem se zepatal :)

Btw, zajímavé interview. Už aby bylo pokračování.
Tedy takto povedený první dojem ze hry už jsem dlouho neviděl. Zatím mi vše od grafické stránky, stylizace, podkladu reálného místa až po zajímavou atmosféru sedí. Navíc to, jak Ebb píše, nasvědčuje na pořádně dlouhou adventuru.
Vdaka. Hra ide plynule bez nejakých častých zákysov. Po pravde si nepamätám, že by som hral niekedy dlhšiu adventúru.
Ebb: Parádní koment, a vážně je to tak dlouhé? neumím si představit co jde dělat v adventuře 40 hodin :) (pokud není plná zákysů)