Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Zelda no Densetsu: Skyward Sword

90
3 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
18.11.2011 Wii
01.09.2016 WiiU
Vývojáři:
Kdysi dávno vytvořily tři bohyně artefakt Triforce, vládnoucí mocí splnit svému držiteli jakékoliv přání. Po něm prahnul král démonů Demise, který rozpoutal dlouhou válku, ve které byl nakonec poražen bohyní Hylií, ale za cenu devastace lidské říše. Hylia zachránila přeživší a přesunula je do oblak, kde založili říši zvanou Skyloft, jejíž obyvatelé časem začali věřit, že jejich dávný domov pod oblaky je jen mýtus. Jedním takovým obyvatelem je panoš Link, který se jednoho dne se svou kamarádkou Zeldou vydává na projížďku mimo město. Zelda je ale odnesena tornádem neznámo kam. Link nachází starobylý meč, který je posednut duchem zvaným Fi a společně s Fi se Link vydává na dlouho zapomenutý povrch s cílem zachránit Zeldu...

Skyward Sword je šestnáctý díl série akčních adventur The Legend of Zelda, který se příběhově odehrává na samotném počátku kontinuity série a zachycuje zrod legendy o hrdinovi Linkovi a království Hyrule. Hra tentokrát k ovládání kromě ovladačů Wii Remote/Nunchuk potřebuje i senzor Wii MotionPlus, který konzoli Wii dovoluje zachytit přesnější pohyby.

Cílem hry je opět projít všechny dungeony, rozmístěné na mapě světa. Samotná mapa světa tentokrát obsahuje minimum soubojů a zaměřuje se spíše na vedlejší úkoly a hádanky, které se často řeší pomocí pohybového ovládání. K průzkumu světa Linkovi slouží různé upgrady, mezi kterými kromě klasických předmětů jako luk nebo bomby najdete i novinky jako je mechanický brouk nebo bič. Herní svět sestává z několika létajících ostrovů, mezi kterými se Link přemísťuje na hřbetu obřího opeřence Loftwinga.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • Wii 90
Po mojej prvej Zelda hre (Breath of the wild) som sa pustila aj do jeho predchodcu a to Skyward sword. Na jednej strane ma veľmi lákala predstava ovládania pomocou iného ovládača ale na strane druhej som sa obávala jeho nepraktickosti. Myslím, že som po 70 hodinách dospela k názoru, že má svoje pozitíva ale aj negatíva.

K tomu dobrému by som zaradila väčšie nasadenie v boji, keďže bojujete svojími vlastnými pohybmi rukou. Je to odlišný pocit než len keď stláčate jedno tlačidlo a postavička urobí všetko za vás. Pohyby hráča boli príjemne implementované aj do hlavného menu a spestrili sa rôzne hádanky a rébusy.

Tým negatívnym by bolo pre mňa to, že nie vždy bol každý pohyb perfektne rozpoznaný a pri bojoch, špeciálne v tých kde bolo treba presne zasiahnuť, som často udrela inak než som plánovala. No a ďalším dôležitým aspektom bola nepohodlnosť, ktorá sa prejavovala hlavne na zápästí. Asi je to o zvyku, kedže neskôr to bolo o niečo lepšie ale predsa, pri bežnom ovládači sa mi to nestáva. Viem, že je to skôr hodnotenie príslušenstva a nie samotnej hry ale aj práve to vám môže pomôcť v rozhodnutí, či si hru zahráte alebo nie.

Keď pristúpim k samotnej hre, tak k tomu veľmi vydarenému by som zaradila hudbu a prekrásny svet rozdelený do rôznych lokácii, ktoré sa časom menia a tým sa vám otvoria nové možnosti ako využívať svoje nástroje a dôvtip. Sprevádzajú vás v ňom neskutočne rozotomilí obyvatelia jednotlivých oblastí, ktorí vám pomáhajú a dávajú rôzne úlohy. Hádanky nepôsobili frustrujúco a mali príjemnú obtiažnosť, pri ktorej ste si užili preskúmavanie jednotlivých dungeonov. Obavála som sa snových častí v každej oblasti. Nakoniec nedopadli zle, no ostávajú mi v pamäti ako nie tie najpríjemnejšie úlohy. Viacero z misií, ktoré ste mali možnosť plniť bolo plných humoru a vtipných scén. To v hrách veľmi oceňujem.

Samotní bossi boli skôr jednoduchší, dali sa zvládnuť na prvý pokus, až na niektorých pre mňa veľmi otravných. Ghirahim, The Imprisoned, Koloktos Vôbec mi to ale nepokazilo celkový dojem. Jednoducho musíte byť niekedy šikovnejší alebo sa naučiť určité postupy rýchlejšie.

Ak ste ešte nemali možnosť zahrať si túto hru a premýšľate nad tým, tak mojou odpoveďou je: ,,Len do toho!".

Pro: Pestrosť lokácií a hádaniek, hudba, humor

Proti: Nutnosť zvyknúť si na ovládanie

+12