Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword HD, Zelda no Densetsu: Skyward Sword

18.11.2011
01.09.2016
16.07.2021
86
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Kdysi dávno vytvořily tři bohyně artefakt Triforce, vládnoucí mocí splnit svému držiteli jakékoliv přání. Po něm prahnul král démonů Demise, který rozpoutal dlouhou válku, ve které byl nakonec poražen bohyní Hylií, ale za cenu devastace lidské říše. Hylia zachránila přeživší a přesunula je do oblak, kde založili říši zvanou Skyloft, jejíž obyvatelé časem začali věřit, že jejich dávný domov pod oblaky je jen mýtus. Jedním takovým obyvatelem je panoš Link, který se jednoho dne se svou kamarádkou Zeldou vydává na projížďku mimo město. Zelda je ale odnesena tornádem neznámo kam. Link nachází starobylý meč, který je posednut duchem zvaným Fi a společně s Fi se Link vydává na dlouho zapomenutý povrch s cílem zachránit Zeldu...

Skyward Sword je šestnáctý díl série akčních adventur The Legend of Zelda, který se příběhově odehrává na samotném počátku kontinuity série a zachycuje zrod legendy o hrdinovi Linkovi a království Hyrule. Hra v původní verzi k ovládání kromě ovladačů Wii Remote/Nunchuk potřebuje i senzor Wii MotionPlus, který konzoli Wii dovoluje zachytit přesnější pohyby. HD verzi pro Nintendo Switch lze hrát jak s pohybovým ovládáním pomocí ovladačů Joycon, tak i s klasickým gamepadem.

Cílem hry je opět projít všechny dungeony, rozmístěné na mapě světa. Samotná mapa světa tentokrát obsahuje minimum soubojů a zaměřuje se spíše na vedlejší úkoly a hádanky, které se často řeší pomocí pohybového ovládání. K průzkumu světa Linkovi slouží různé upgrady, mezi kterými kromě klasických předmětů jako luk nebo bomby najdete i novinky jako je mechanický brouk nebo bič. Herní svět sestává z několika létajících ostrovů, mezi kterými se Link přemísťuje na hřbetu obřího opeřence Loftwinga.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • Wii 95
Po mojej prvej Zelda hre (Breath of the wild) som sa pustila aj do jeho predchodcu a to Skyward sword. Na jednej strane ma veľmi lákala predstava ovládania pomocou iného ovládača ale na strane druhej som sa obávala jeho nepraktickosti. Myslím, že som po 70 hodinách dospela k názoru, že má svoje pozitíva ale aj negatíva.

K tomu dobrému by som zaradila väčšie nasadenie v boji, keďže bojujete svojími vlastnými pohybmi rukou. Je to odlišný pocit než len keď stláčate jedno tlačidlo a postavička urobí všetko za vás. Pohyby hráča boli príjemne implementované aj do hlavného menu a spestrili sa rôzne hádanky a rébusy.

Tým negatívnym by bolo pre mňa to, že nie vždy bol každý pohyb perfektne rozpoznaný a pri bojoch, špeciálne v tých kde bolo treba presne zasiahnuť, som často udrela inak než som plánovala. No a ďalším dôležitým aspektom bola nepohodlnosť, ktorá sa prejavovala hlavne na zápästí. Asi je to o zvyku, kedže neskôr to bolo o niečo lepšie ale predsa, pri bežnom ovládači sa mi to nestáva. Viem, že je to skôr hodnotenie príslušenstva a nie samotnej hry ale aj práve to vám môže pomôcť v rozhodnutí, či si hru zahráte alebo nie.

Keď pristúpim k samotnej hre, tak k tomu veľmi vydarenému by som zaradila hudbu a prekrásny svet rozdelený do rôznych lokácii, ktoré sa časom menia a tým sa vám otvoria nové možnosti ako využívať svoje nástroje a dôvtip. Sprevádzajú vás v ňom neskutočne rozotomilí obyvatelia jednotlivých oblastí, ktorí vám pomáhajú a dávajú rôzne úlohy. Hádanky nepôsobili frustrujúco a mali príjemnú obtiažnosť, pri ktorej ste si užili preskúmavanie jednotlivých dungeonov. Obavála som sa snových častí v každej oblasti. Nakoniec nedopadli zle, no ostávajú mi v pamäti ako nie tie najpríjemnejšie úlohy. Viacero z misií, ktoré ste mali možnosť plniť bolo plných humoru a vtipných scén. To v hrách veľmi oceňujem.

Samotní bossi boli skôr jednoduchší, dali sa zvládnuť na prvý pokus, až na niektorých pre mňa veľmi otravných. Ghirahim, The Imprisoned, Koloktos Vôbec mi to ale nepokazilo celkový dojem. Jednoducho musíte byť niekedy šikovnejší alebo sa naučiť určité postupy rýchlejšie.

Ak ste ešte nemali možnosť zahrať si túto hru a premýšľate nad tým, tak mojou odpoveďou je: ,,Len do toho!".

Pro: Pestrosť lokácií a hádaniek, hudba, humor

Proti: Nutnosť zvyknúť si na ovládanie

+15
  • Switch 90
Jsem moc rád, že Nintendo tak často remastruje svoje starý pecky, protože tohle je opravdu pecka.
Moje v pořadí pátá dohraná Zelda. Doufám, že Nintendo udělá remaster Twilight princess a Majora Mask, protože jestli se jim to povede stejně jako u Skyward Swordu, tak budu více než spokojený.

Skyward Sword je klasická zelda s pohybovým ovládáním, s klasickým schématem (potřebuješ meč a nějaký gadgety) a hurá na bosse. Cestou tě hra potrápí nějakou hádankou. Popřípadě se ještě vyskytne nepovinný úkol. Je to Zelda před BOTW, kdy musíte jít vytyčenou cestou a nemůžete udělat nic dopředu, dokud to hra nedovolí.
Pohybové ovládání se zdá super, ale vlastně mi moc super nepřišlo a většinu hry jsem dohrál v handheld modu, kdy je hra ještě o chlup hezčí.

Jakmile tohle akceptujete a necháte se unášet hrou tak není co řešit. Je to prostě pecka.

Pro: Pohybové ovládání, souboje, hudba

Proti: Kalibrace pohybového ovládání, přesuny mezi lokacema, začátek hry

+13