Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Legend of Dragoon

13.06.2000
90
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Legend of Dragoon je exkluzivní jRPG na platformě PlayStation One, které se po vzoru Final Fantasy VII snažilo o velké a výpravné dobrodružství. V průběhu vývoje se na The Legend of Dragoon podílelo až sto tvůrců a rozpočet představoval 16 milionu dolarů, což byly v té době velmi vysoká čísla. Ačkoliv bylo přijetí titulu od SCE Japan Studio veskrze pozitivní a prodalo se více jak milion kopií, druhý díl, ač byl plánován, nikdy nevznikl.

Děj The Legend of Dragoon se točí okolo mladého dobrodruha Darta, který se vrací domů po neúspěšném honu za Černým Monstrem, který zničil jak jeho rodné město, tak i zavraždil jeho rodinu. Po pěti letech a návratu do města Seles, ve kterém dříve žil, ovšem zjišťuje, že i to bylo zničeno. A nejen to, jeho dlouholetá přítelkyně, Shana, není také nikde k nalezení. Vzhledem k tomu, že se Dart nemá kam a ke komu vrátit, rozhodne se pátrat po Shaně. To ho přivede na další dobrodružství a objevení vlastních, nadpřirozených, schopností.


Poslední diskuzní příspěvek

@Ringo (02.07.2022 18:19): Ta 3D grafika při soubojích byla tragicka už v době vydání. Udělali by tenkrát lip kdyby ty souboje byli pixel jako zbytek hry. Jenže PS1 2D grafika byla složitá na zpracovani, konzole byla dělaná na 3D zobrazení, tak holt udělali takového kockopsa, navic se to 3D tenkrát dost protezovalo. Až to na mne skoro působí ze to měli rozpracované původně na ten SNES. Ale hra to byla výborná.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS1 90
Tato hra mne uchvátila nádherným fantasy příběhem plným nečekaných zvratů, partou zapamatovatelných postav, ale i zajímavými nepřáteli. Na internetu je The Legend of Dragoon prezentována jako kopie Final Fantasy, ostatně jako téměř každé JRPG, ale rozhodně se nejedná o nějakou lidl napodobeninu. Osobně bych řekla, že dosahuje kvalit i některých povedenějších dílů.

Na první pohled jsou zřejmé některé společné prvky s PS1 generací těchto her. 3D postavy na 2D pozadí. Náhodné souboje, které nás přenesou do plně 3D bojové arény. Bojový tým tří charakterů vybraný z větší skupiny hratelných postav. A taky nekonečně dlouhé animace speciálních útoků. Ty bych společně s náhodnými souboji v moderní hře zkritizovala, ale do této generace JRPG zkrátka neodmyslitelně patří a jen výjimky se bez nich obešly.

Jedna věc je na The Legend of Dragoon přeci jen odlišná. Téměř každá postava během běžného útoku provádí nepovinné kombo, které se zaktivuje správně načasovanými stisky různých tlačítek. Trochu jako spoušť Squallova gunbladu z FFVIII nebo komba ve Vagrant Story. Tento element dodává do soubojového systému dostatek akce, ale pro milovníky čistě taktických tahových soubojů zcela jistě představuje zbytečnou otravu.

Mně se tento prvek ale líbil, takže pokud bych já měla najít něco ke zlepšení, tak mapa světa s nalajnovanými cestičkami je zbytečně chudá oproti... prakticky všem dílům Final Fantasy. Naopak kdybych měla vypíchnout to nejlepší, tak by to byly hlavní postavy. Teď budou čtenáři asi nechápavě kroutit hlavou, ale postupné skládání jednotky Dragoonů mi přišlo prostě kouzelné. Společný účel, "uniforma" a striktní rozdělení po elementech ve mě vyvolali dojem perfektně spolupracujícího týmu přátel mnohem více než skupiny v kterémkoliv jiném JRPG.

Pokud si tedy chcete zahrát za drsnou jednotku dračích bojovníků a zažít s nimi epické dobrodružství plné pevných přatelství i nečekaných zrad, nevinné romantiky i hledání pomsty, všechno je to tady. Stačí se nenechat odradit poměrně vysokou náročností na postřeh a zdlouhavými animacemi. Vlastně se až divím, že se The Legend of Dragoon nedočkalo většího věhlasu.

Dohráno za 54 hodin.

Pro: Příběh, Dragooni, Lloyd, Black Monster

Proti: Dlouhé a repetitivní animace v soubojích, malá kombinatorika schopností, mapa působí zbytečně railroadově

+21