Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jo, až přijdu v noci z práce, tak to udělám. Ta hra se sice nemůže pyšnit tak "oslňující" grafikou jako tohle, ale jsou v ní aspoň nějaké dialogy a šipka se drží doprava.

A ne, není to Passage.
Vodny: já teda nevím, kdo by si tímhle měl přijít na své :-). Každopádně kdybych měl doporučit nějakou hru nehráči, sáhnu raději po nějaké adventuře, než po tomto, jinak by si dotyčný mohl myslet, že je herní průmysl retardovaný...
MCZ: Budoucnost počítačových her vypadá ještě hůř :-D. Teď vážně, Graveyard prostě není hra, takže už bych to její "hraní" moc neřešil. Těhle experimentálních titulů se ale bude objevovat čím dál tím víc, což je určitě dobře. Alespoň je nad čím diskutovat a nehráči si taky přijdou na své.
yenn: no, první chvíle jsem uvažoval, že si to video rozdělím na několik (minutových) částí, ale kupodivu jsem vydržel až dokonce, držet přitom šipku už po mě nechtějte :-).

Každopádně doufám, že takhle budoucnost počítačových her nevypadá, to raději budu donekonečna kosit mutanty.
Hele, když se podívám na záznam hry na YouTube, tak je to v podstatě jako bych hru dohrál, ne? :-)
NL: Ideální by samozřejmě byly ty časově omezené plné verze, aby si člověk mohl osahat alespoň ten základ, který hra nabízí. Poslední demo, které jsem zkoušel, bylo Wanted: Weapons of Fate. Kromě krvavých (na notebook) nároků a dosti kostrbatého ovládání mě hra ničím "nezaujala" a nikdy si jí tedy nekoupím. O nějakém doporučování mému okolí také nemůže být řeč. Takže demoverze mohou být i vysoce kontraproduktivní.
Vodny: Osekané hry jako demo není podle mě dobrý nápad. U her je zkrátka ideální buď část hry (klasické demo) nebo časově omezené hraní (Burnout, Sacred 2). Teď bych třeba uvítal demo nového Riddicka, abych věděl, jestli jej rozjedu v nějakém smyslupném nastavení (rozuměj aby vypadal líp jak původní Riddic a běžel stejně plynule). Stahovat celou hru z warezu se mi nechce.
Právě že to doplacení za smrt babky je bráno jako "donate", což určitě každý soudný člověk pochopil a nemůže to brát jako mínus.

Ale bylo by příjemné, kdyby takhle fungovaly i ostatní, plnohodnotné AAA tituly. Ale trošku na přísnějších pravidlech. Dostanete plnou hru zdarma, ale pokud si jí budete chtít užít na high detaily, s vyšším rozlišením než 800x600, prostorovým zvukem, moderními efekty, pak zaplaťte. Bral bych to jako nový druh demoverze. Nebo by mohly vycházet alespoň časově omezené plné verze, jako v případě Burnout Paradise Ultimate Box. V dnešní době demoverze moc nevychází - jednak to stojí peníze a jednak riziko, že si ji člověk zkusí, ale už nekoupí, je příliš vysoké. O torrentech nemluvě. Jenže taková demoverze není nic jiného než "filmový trailer", který v kostce nabízí to "nejlepší" a ve skutečnosti se může jednat o brak.
Doplatit za smrt babky může jen pseudointelektuál, který bude onanovat nad tím, jaký že to je chápavý člověk, protože pochopil toto moderní "umění".

Ve schvalovaných hrách je hra Riokii, která je zdarma, zábavná, se zvláštní grafice a připadne mi, že autor do něj vložil víc srdce, než ToT do téhle sentimentální mrdky.
Předpokládám, že Hamster musel počítat s tím, že na to někdo skočí.
No spíš je to myšleno tak že pokud se ti to líbílo tak mlžes podpořit tvůrce, některé freeware programy to třeba tak mají a já tohle tak také beru
Hm, tak asi máte pravdu. V tom případě vydám svůj výtvor/hru, v které jde o to, aby jste do konzole napsali "Ahoj" . Pokud tak učiníte - vyhrajete. Jen ještě nevím jak jí pojmenovat a jakou formou vydat :-/
Souhlasím s Vodnym. Nasadit si za cokoliv jakoukoliv cenu je svoboda podnikání, ale poukázat na to, že je to blbost a že to za to nestojí, je komunismus.
Vodny: To je pravda, ale defakto nechat si "navíc" zaplatit za to, že jen babča umře? Je to taková drobnost to za prvé a za druhé, zrovna za Tohle si zaplatit? Nejsem přece sadomachista, abych si za tohle nechal zaplatit...fuj, depresivní zážitek ...
Jen bych dodal jako reakci na některé komentáře, kde lidi neskutečně štve, že si výrobce za Graveyard nechá platit. Tak za prvé, trial verze je zdarma a je naprosto totožná s plnou verzí jen s tím rozdílem, že v placené verzi může babča kdykoliv během hraní zemřít. Za druhé - když někdo něco vytvoří (cokoliv) a požaduje za to peníze, tak je to snad v pořádku. Nechat si platit za práci (jakoukoliv) je snad normální. Říká se tomu svoboda podnikání.
necrotising: Poslouchat klavírní skladbu v 64kbps určitě není to pravé ořechové, ale nemá to vliv na kvalitu té skladby jako takové, ale na kvalitu její reprodukce. To je rozdíl.

Jinak obecně každý má před hraním nové hry vlastní očekávání, vlastní laťku kvality a představu o zábavě. A pokud není splněna, jdou bodíky dolů. To je normální. Od T.G. jsem již z popisku neočekával nic jiného, než experimentální zážitek nesrovnatelný s ničím, s čím jsem se do té doby setkal. Účel to splnilo tak na půl. To, co tvůrci slíbili, splnili. Výsledný dojem z toho co vidíme už je pouze jenom na nás.
Vodny, poslouchat klavírní skladbu v 64 kbps by tě jistě taky neuspokojovalo tak, jako kdyby byla v lossless formátu :-D

Tvůrci by zasloužili popravit hlavně za ty přesvětlovací efekty a nepřirozené stíny. Jak chtějí budovat atmosféru, když jediné, co se mi v průběhu "hraní" honí hlavou je to, jak strašně divně to celé vypadá? :-D

Ale když mi k tomu hrají Throbbing Gristle a já si představuju, že ta babka je vraždící kyborg, tak je to fajn.
Vodny: Čím jiným má v první řadě The Graveyard působit než grafikou? Vždyť ta hra nic jiného nenabízí (alespoň mně). Nekritizuji existenci spriteů, ale jejich naprostou ohavnost, jež mě stihla i za těch pár chvil vytrhnout od "herního zážitku" (jakkoliv je to tady komické). Jinak si povšimni, že nekritizuji technickou kvalitu těch úchvatných mráčků, ale to, že v mých očích silně nabourávaly "atmosféru". Tedy jsou to pro mne chyby, jež narušovaly celek, a to dost nekomplexní celek.
Střídmost a kompromisy nedělají člověka, nýbrž obyčejného člověka. (Jinak tyto moudrosti nehodlám dál rozvádět.)
Adieu: Grafika ti může vadit, proč ne, ale u tohodle typu hry? To je jako kdyby ti u Smarta vadil malej výkon motoru. Tahle "hra" si přeci nehraje na grafiku, tak proč ti vadí něco, co u této hry není důležité? Stačilo napsat - není to hra, není tam co hrát, proto dávám nulu. Ale hledat chyby za každou cenu ve všem, ubohé. A člověk se pozná přeci podle toho, kolik věcí dokáže oželit, jaký kompromis dokáže přijmout a co je pro něj důležité. Podle tvého komentáře si strhal celou hru výhradně za technickou stránku věci. Asi budou muset tvůrci indie her přejít na CryENGINE 2, aby je někdo začal brát vážně. Spritovaný stromy - zvedá se ti z toho žaludek, viď?
Trocha resentimentu po tom, co jsem napsal v diskusi k The Path, že ano. A také trocha demagogie.

Zjevně nemáš vůbec šanci na to pochopit, proč mě otravují jednotlivé aspekty grafiky; citlivý člověk se mimo jiné pozná dle toho, kolik věcí mu vadí, což se u tebe samozřejmě čekat nedá.
A dost zjevně nemluvím o řemeslnné stránce grafiky, ale to ti - opět nepříliš překvapivě - nepřekáží v kydání o AAA titulech.

Ale hlavně že máš jasno, kdo je povrchní a primitiv atd., ty trotle.

Co se týče vlámštiny, vážně jsem si nevšiml, holt jsem ji slyšel jen párkrát v životě a nebyl jsem příliš vnímavý (na to jsem byl příliš vysmátý). Edituji (nebýt té rétoriky, skoro bych poděkoval za upozornění).

Tvou geniální myšlenku ohledně barevnosti melancholie komentovat nebudu, stačí na ni doufám jen upozornit.
Adieu: Jak vůbec mohu diskutovat s někým, kdo v komentáři ke hře uvede jako mínus rychle ploucí mraky, černobílou grafiku (jak jinak umocnit melancholii, ty chytrolíne? barevně ne, asi?), technickou kvalitu stromů (wtf?) a další povrchní záležitosti, které jsou výsadou AAA titulů. Tohle může vadit opravdu jen primitivovi. Jo a ta písnička není v němčině, ale ve vlámštině. Natvrdlej člověk tak zůstane natvrdlým. Jinak už jsem to nedokázal napsat. Pardon. Komentář níže od popkece je několikrát kratší a přitom daleko výstižnější a trefnější.
Ajantis: ehm, pokud se včera ještě S a H v nonstopu nějak nerozjeli, tak mi za poslední sraz zůstal rekord v množství zkonzumovaného alkoholu, čili mám na demenci příštího dne právo :-).

(Btw když jsem se zmiňoval o závorkách, měl jsem samozřejmě namysli vykřičníky.)
yenn: ehm, Paul to sem napsal jen pár příspěvků zpět :-). (Jen závorky měl trochu jinak.)
!!!!!The Graveyard is a very short computer game designed by Auriea Harvey and Michaël Samyn.!!!!!

You play an old lady who visits a graveyard. You walk around, sit on a bench and listen to a song. It's more like an explorable painting than an actual game. An experiment with realtime poetry, with storytelling without words.

Okopírováno z oficiální stránky.

(Ne že by na tom až tak záleželo. Za nic to nestojí ani jako hra, ani jako ne-hra.)
MCZ: Hra to není už z toho principu, že zde je na nějaké hraní jen minimální prostor a vlastně žádná interakce. Nejlépe to vystihuje ten pojem "experimentální umění". Teď jde jen o to, jestli to budou lidi brát/hodnotit jako umění nebo jako hru. Jako hra to nevyhovuje a jako umění - to je otázka vkusu. Ale podle mě je to rozhodně víc umění než hra.
Paul: Díky že si to sem dal. Ani tvůrci samotní to nepovažují za hru. To, že se objevila na DH je čistě věc toho, kdo to sem dal a kdo to schválil. Já to jako hru neberu. Ani to jako hru nehodnotím, protože jaksi taksi ty herní prvky tam nejsou. Klidně to z DH smažte, jestli vám to tak vadí. Ale když budeme jenom kritizovat nové přístupy k hrám, jejich alternativy, tak se herní průmysl nikam nedostane. A okolí na nás bude pořád pohlížet skrz prsty jako na ty, kdo sedí hodiny u počítače, střílí, zabíjí virtuální lidi a kdo je potenciálně "nebezpečný" svému okolí (viz. německý hráč-zabiják) atd.

Akhhera: V někom to pocity vyvolá, v někom ne. Stejně jako opera, divadlo či nějaký film.
The Graveyard is a very short computer game designed by Auriea Harvey and Michaël Samyn. You play an old lady who visits a graveyard. You walk around, sit on a bench and listen to a song.

!!!!!!It's more like an explorable painting than an actual game. An experiment with realtime poetry, with storytelling without words.!!!!!

Okopírováno z oficiální stránky.
Vodny - Jenže to není umění. Vě mně to žádné pocity nevyvolalo, na to je to příliš povrchní
Tak jsem dohral trial a myslim ze mi to stacilo. Hratelnost hrozna, v podstate to ani nelze nazvat hrou, jediny co je na te hre dobry je grafika a trochu atmosfera. A to jsem myslel ze po wolfchanze a Womku (nikoliv wowku) me nic horsiho uz neceka
Pokud tam nemuzu nic ovlivnit, nema to tady co delat. Tohle je databaze her. Hry vyzaduji interakci. Takze se ptam co tam muzu ovlivnit.

A muzes mi vysvetlit co tady porad mavas GTAckama CSkama? Myslis ze jako nikomu z kritizujicih nedoslo ze ta "hra" se snazi hrace oslovit docela jinak? Nenapadlo te ze jim to proste jen prijde neskutecne laciny pouzit tema umirajici pajdajici a na zivot vzpominajici(?) babky na hrbitove? Spojovat si s cimkoli muzu obrazy z jakekoli hry. A nejspis je to pro tu hru plus, ale kdyz chce nekdo postavit "hru" jen na tom, mel by se snazit aby to za neco stalo. Kazdymu je tu snad jasny ze ta hra neni o tom ze beham s babkou po hrbitove a holi likviduju hroby (coz btw vubec nezni spatne), ale ze se snazi zautocit na pocity, takze uz nas proboha usetri vsech tech kecu o tom jak tu hru nechapeme a ze ty jsi ten znalec digitalniho umeni nebo co vlastne.
Přesně jak píše MCZ - co tady ten Graveyard dělá? Podle toho, co jsem viděl na YT videu, je to jen lehce interaktivní videoklip. Navíc ta interaktivita tam ani nemá žádné opodstatnění, je naprosto zbytečná. Hru z toho vlastně dělá jen to, že to tak tvůrci nazvali. Přijde mi jako by to nazvali hrou jen proto, aby se jim dostalo pozornosti, kterou by jinak nezískali. Pokud to je hra, tak není důvod proč Graveyard podle měřítek her nehodnotit. Tzn. můžete se dohadovat, jak Graveyard buduje atmosféru a jaké emoce a jaký dojem vyvolává (stejně jako u každé jiné hry), ale zároveň je regulérní brát v potaz i hratelnost.
Vodny: pokud je to opravdu tak diametrálně odlišné od her, že už to vlastně není hra, tak to nemá na herní db co dělat.

BTW a ten "vyšší prožitek" se s hratelností vůbec nevylučuje, jen s tím prostě většina vývojářů neumí (nechce, bojí se...) pracovat.
Kdo to bere jako hru, ten to bere špatně. Berete snad žánr komedií jako thrillery? Ne. Tak The G. berte jako "experimentální umění", jak je trefně napsáno v popisku. Pak se vám nemůže stát, že by jste se ptali otázkama: "A co tam můžu ovlivnit?", viď, pipboyi.

Podobně jako The Path není The G. o tom, že vám tvůrci naservírují nějaké úkoly, plytký příběh a povedou vás za ručičku. Z mého pohledu a tak jsem to také vnímal je hraní těhle her "pouze" o vnitřním prožitku. Tvůrci něco načrtnou, nějaký dojem, atmosféru a hráči to buď v hlavě začne šrotovat, nebo ne. Někdo si ty "obrazy" ve hře začne s něčím spojovat, objeví se vzpomínky na minulost nebo začne přemýšlet o budoucnosti. A nemusí to být kdovíjak dlouhý zážitek, ale stačí moment, pár vteřin a už ta hra na vás nějak zapůsobí. Jak říkal NateLogan, že se mu při hraní The G. vybavily Máchův Máj a film Irreversibl - to je přece bomba! - s něčím si to stotožnil, na chvíli se zamyslel, prostě to na něj zapůsobilo. V mém případě při hraní The G. jsem prostě na chvíli vplul někam 50-60 do budoucnosti a řekl jsem si: "Ty vole, až takhle budu chodit na hřbitov, čekat kdy na mě smrt šáhne, to bude strašný." A ono to jednou bude, je to nevyhnutelný. Na chvíli jsem z toho měl husí kůži. A teď co se vám vybaví když hrajete TF2 nebo Counter-Strike? Nic. Protože to jsou povrchní, čistě pro zábavu (v pravém slova smyslu) dělané hry. Taky hraju TF2, ale že by mi to něco dávalo, nebo snad ve mě vyvolávalo pocity, myšlenky, úvahy, to ne.

Tak jak to vnímám já a jsem rád, že to vnímat dokážu, je že tyhle hry mají přímé spojení se skutečným světem. Nejsou odtržené od reality, dokáží vyvolat pocity, které většinou máme při sledování filmů. Takže já je nehodnotím jako hry, ale spíš jako interaktivní filmy.
Tak koukám,moc nechybí dohnat Fallout 2 imho,proč ne.Přepiš me dějiny,vážení.Buď to berete jako hru nebo jakési dílo".Je to hra nebo film?
Hm, videl jsem jen nejaky 2 minutovy video a nektery vase kecy.
Jestli to dobre chapu, tak to cele spociva v tom, ze babka dokulha ke kostelu, neco odkeca a odkulha pryc, cele je to cernobile, dojmena hudba a styl priserne sentimentalni bo je uz stara a brzo umre a tak vubec a pokud clovek saha na ovladani tak nejspis v prubehu taky umre? Co se tam vlastne da ovlivnit?

jo a souhlas s akherou ofkoz.
Adieu: 5) ... - Ocenit? Klidně. Kladně ocenit? Dle vkusu. Mě osobně se třeba The Graveyard nelíbí a obecně k umění obecně nemám moc kladný vztah. Takže ani nevím, co si o tomto "díle" myslet.

Jinak tahle diskuze je podle mě celkem bezpředmětná. The G. je na databázi her, takže ji budou hodnotit obyčejní hráči a ty takovéhle věci zpravidla nebaví (ač výjimky se najdou). Takhle specifická hra najde uznání někde jinde a asi to nebude po boku her typu Okami nebo Shadow of the Colossus.

PS: Nevim proč, ale při pomyšlení na The Graveyard si vybavím dvě věci: Máchův Máj a film Irreversible (viděl jsem úvodních pár minut při hodině angličtiny u spolužáka, který o něm snad celý měsíc pořád mluvil).
Adieu: U Bergmanových filmů se nebavím, ale cenním si jich. To samé s Spalovačem mrtvol - jeden z nej filmů české kinematografie, ale já ho teda vůbec nemusím. Plně ho ale respektuji a uznávám (třeba jenom kvůli Hrušínskému).

Pořád nechápeš jednu věc - každého "baví" něco jiného. Osobně slovíčko bavit používám velice nerad, protože je to tak široký pojem, že mohu tvrdit, že mě baví lízat zmrzlinu (protože mi chutná) nebo protože mě baví lízání. Zkus se nad tím zamyslet a neodsuzuj něco, čemu nerozumíš nebo na co nemáš buňky.
Ježiš to sou ale kecy. Jen v bodech k tomu, co za mě nevyjádřil Julianus:

1) Umění a zábava se nevylučují, nedokážu si představit, že by někdo koukal na Bergmanovy filmy, pokud by se u nich NEBAVIL.
2) S dílem nemá text na Steamu vůbec nic společného (btw nečetl jsem jej, dříve jsem hrál hru).
3) Radši umění neřešte, zesměšňujete se.
4) Nedosazujte mi nic do úst a neříkejte mi, co mám rád a co ne, protože to - ó jaké překvapení! - vím lépe než vy.
5) NateLoganův logický kotrmelec, dle něhož bych měl ze zásady oceňovat třeba simulátor jepičího života jen proto, že nemám rád nelogičnosti v herním designu a historické nepřesnosti, je největší kokotina, se kterou jsem se tento týden střetl, gratuluji.

EDIT: Jo a jen si nahoňte ego, jací jste velcí pokrokoví lidé, kteří se dokáží oprostit od zajetých principů a dát šanci vyjádřit se Galileovi; sice budete mluvit o něčem trochu jiném než já, ale aspoň na sebe budete moci být hrdí.
Tak jsem se zkusila podívat na video na YouTube, ve kterém je zaznamenaná celá hra. Celý je to o tom, že s babkou dojdete k lavičce, sednete si, vyslechnete písničku a zase odejdete. Proboha lidi, vždyť to o ničem není! Jak můžu cítit nějaké emoce, když tu babku vůbec neznám a ani jsem s ní nic neprožila? Tohle není hra, ale nepříliš dobrej film, něco jako studentskej pokus na FAMU.

Vodny: Holt společnost je plná zvláštních lidí, kteří v "červené barvě vidí modrou a ve smrti něco uklidňujícího."
-Ano, říká se jim uživatelé psychotropních látek :)
NateLogan: Asi tak.

A jelikož jsou hry jako takové ještě v plenkách, tak si holt těžko zvykáme na něco, co je úplně nové. V budoucnu si dovedu představit videogalerii, kde budou podobné "hry" viset jako interaktivní obrazy a bude to umění. Stejně jako kdysi jeden umělec ve své galerii vystavil záchod - z prvu to bylo bráno jako šílenost, ale pak se z toho stala kultovní záležitost. Holt společnost je plná zvláštních lidí, kteří v "červené barvě vidí modrou a ve smrti něco uklidňujícího." A to činí náš svět tak nevšedním. Myslím, že to je dobře.
NateLogan, Vodny: Doporučuji přečíst si příspěvek od Adieuho JEŠTĚ jednou. Dle vašich výkřiků totiž na něj vůbec nenavazujete. To že má Vodny takovou odvahu afrického vola, aby dosazoval někomu jinému to, jaké má, měl a bude mít očekávání nehledě na to co napsal ten, na kterého tento náš "poučitel" poukazuje je věc nejspíš neomalenosti, než přehlédnutí. Adieu poukazuje na to, že je tento pokus o "uměleckou hru, poezii, průkopové estetické okénko" nejenom diletanstky udělaná a nehezky vypadající hra, ale hlavně neuvěřitelně odporná sentimentální hovadina , která možná vyhraje v anketách o nejkratší zpracování telenovely "Mexická stařena na hřbitově" do herní podoby. Jestli jsem někdy cítil sálající prázdnotu a mělkost po celou dobu tohoto lejna resentimentu, tak právě zde. Hnus hnus hnus! Tudy ne!

Zajímavá diskuze, podobných už bylo. Ale já se přidám k tomu, že hodnotit "takovou" hru 0% je prostě "blbost". Co od takové hry čekat? No jelikož, se dá zakoupit na steamu tak to co je v popisku. Proč tu vážení nůlčkařy nemůžu na hru přihlédnout jaká je, když většina lidí, hodnotí trochu jinak Freehry od plnohodnotných Plných Her, ty narozdíl od datadisků(ikdyž tohle je trochu blbost, jen takový příklad. Tak proč by se vše nemohlo hodnotit také na rozdíl od takovýhle řekněme "nízkorozpočtových" her, nedělaných pro masy, ale jen pro cílovou skupinu. Smrt je tu krutá, přímočarost cesty k ochutnání temné atmoséry a píseň k zamyšlení . Ale celkově, bych si to představoval trochu jinak no. Nápad ale dobrý ;)
Zajímavé je, že všichni křičí po větší reálnosti ve hrách a když jednou dostanou "simulátor" babky na hřbitově, tak se jim to nelíní... end of line.

Teď vážně. Hrát tuhle "hru" s tím, že se chci bavit je to samé, jako chtít jít do nějaké galerie obrazů a hrát/sledovat tam fotbal. Což jaksi nejde dohromady, pokud si tedy nepřinesete branky a míč a někam nezamknete hlídače :-D.
Ehm, The Graveyard jsem nehrála, ale sleduju tuhle diskuzi a ráda bych něco obecného napsala: Když někdo neumí natočit kvalitní film, prohlásí svůj výtvor za umělecký a budou to žrát intelektuálové, kteří ten film sice nechápou, ale je to umění, tak to musí být dobré.
Myslím, že u her je to podobné...
Vyrida: Já to neobhajuju. Jak vidíš, ohodnotil jsem 50%. Líbila se mi stylizace grafiky, hudba a vydržel jsem u toho do konce. To že je to na Steamu je výhoda, protože jinak by se o tom asi nikdo nedozvěděl. A jako krabickovka? Když to má asi 25MB? To by neprošlo.

Hlavní problém vidím v tom, že většina hráčů od toho očekává ty herní stereotypy. "Ježíš, ono se tam nestřílí (ale ona nemá střílet), babka neběhá (divný, co? ale ona nemá běhat) a celý to je nějak tak jiný než ty moje nej hry (to byl záměr). Tak to je pěkná kravina." Je to asi stejný, jako kdyby si člověk šel koupit koloběžku a pak se divil, že nemá motor, nejezdí jak auto a že se na ní musí odrážet atd. Berte to jako experimentální kousek vyprávějící životní příběh jedné stařenky pomocí písničky. A tak se k tomu postavte - čelem. Nic víc.
Ty to obhajujes jenom proto, že to všlo na sTEAMU kdyby to vyšlo třeba na DVDčku v krámě, zvracel bys taky... a gTAčko mě až na první díl taky nebaví ja mám rad inteligentnější hry jako je třeba Jagged Alliance 2 či Thief serie....

btw. přoč nejde dát třeba -100% :-(
Vyrida: Jestli chceš lidem střílet mozky z hlavy, tak si pusť GTA a neruš.

Adieu: Ale přeci ty víš do čeho jdeš. Z principu už je to tvoje chyba, že si pustíš "hru", od které očekáváš hory doly a která přitom plní zcela jiný účel. The Graveyard je čistě umělecké dílko a ne nějaký benchmark na grafiku. Co všichni máte s tou pomalostí babičky, hnusnou grafikou atd. Dělali na tom dva lidi, který mají trošku jiný pohled na svět a nebaví je dělat komerční hajzlpapírové braky jako ostatní. Indie scéna je něco jiného, než když si Rockstaři sednou se 100 lidma a domluví se, že udělají nejbrutálnější hru všech dob. To je jako bych se divil, že se v GTA střílí lidi.

Pochopte jednu věc - tak jak zamýšleli autoři udělat svojí "hru", tak jí udělali. Je to přesně to, co chtěli a nic víc. Narozdíl od jiných se snaží přijít s něčím novým, s něčím, co je chápáno víc než jen hra pro blbečky/masy. Ale to je vám asi putna, protože vy chcete v každé hře - střílet, zabíjet, běhat, plnit úkoly a vůbec bavit se všemožnými akčními způsoby. Prosím, těhle her jsou tuny, tak strkejte nos do nich a umění přenechte těm, kteří ho trošku uznávají a chápou.
Ajantis: Kdybych za to platil, možná bych se i pozvracel, ale hrál jsem to na návštěvě a jak známo - ve více lidech se všechno lépe táhne, tedy jsme všichni přítomní málem umřeli smíchy. Tohle je ta nejlacinější sentimenalita v nejtrapněji stylisované grafice, co jsem kdy měl tu pochybnou čest vidět (a bylo prostě příliš lákavé dát tam mraky pohybující se 100000km/s a spriteové stromy natřásající se jak tlusťoška na tanečních, budování atmosféry a střídmost jsou pro jiné kumštýře), a přitom se to vydává za nějaké hluboké emocionální dílo. Obávám se, že jsem se v umění střetl již s tak ohromujícími výtvory, že tahle ubohost nevyzní ani jak prdík na stadionu. Ale na fórech autorů se samozřejmě objevila hromada nadšených dementů, kterým toto naplnilo jejich mělký kbelík emocí.
Ne je to blbost od A až po Z. Co je pekne na cernobile grafice. Nesnasim kdyz hrdina ve hre JDE pomalu a tady ta stara bačkora jeste navic kulha... Pisnicka na lavicce *zííív*... Tahle hra si nezaslouží ani 1% pač nevidím jediný důvod ZA CO. Je to jednoducha prachochňapka. Btw. Kdo chce použijte YT kde máte celou hru v 7 minutách nahranou... Ale ja bych ani tyhle minuty zbytečně neztrácel.

0% - Odpad!
Minimálně za grafiku si těch 5/10 zaslouží. A atmosféra hřbitova také není špatná. Ptáčkové létají, zpívají a všude je klid. Pak si stačí sednout na tu lavičku u kostela, vyslechnout si pěknou písničku o životě a jít zase domů. Tedy, jestli domů vůbec ještě stihnete dojít. Hádám, že ne ;-) Ona to ani není hra, ale interaktivní obraz, který by mohl vyset někde v galerii.