Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
The First Templar je hodně nenápadná hra s minimální reklamou a tak jsem se k ní dostal jenom náhodou. O to víc mě překvapila a docela mě zamrzelo, jak je na internetu neprávem kritizovaná. Nejde sice o žádný AAA titul, ale o příjemnou budgetovou rubačku se stealth prvky.

Zpočátku mě hodně lákal děj a prostředí, ve kterém se The First Templar odehrává. Herní sérii Assassin’s Creed mám moc rád a proto mě možnost zahrát si za templáře nadchla. V této hře se na templáře shlíží trochu jinak. Jedná se o typické hrdiny a s assassiny je to zase naopak. Ti sice v příběhu nehrají žádnou větší roli, ale párkrát se s nimi hlavní hrdina Celian setká.

Hratelnost se dělí na 3 různé pasáže. Tou první je „rubání“, v níž nejde o nic jiného, než o vymlácení všeho a všech. Komb moc není a tak souboje jsou po delší době krapet stereotypní. Každopádně jsou dost návykové a mě sedly. Dalším prvkem jsou stealth pasáže, které jsou sice strašně jednoduché, ale rovněž velmi chytlavé. Není jich tolik, jako soubojů, a proto fungují jako velmi příjemné zpestření. Posledním prvkem jsou levely bez nepřátel, kde je hlavním cílem najít cestu přes různé pasti a i nějaké ty hádanky. Puzzly (jestli se to tak dá vůbec nazývat) jsou primitivní a tak mozek může zůstat spát a zdolávání překážek považuji za vrchol hry. Když se všechno smíchá, vznikne skvěle hratelný koktejl, který navíc vydrží solidně dlouho. Moje herní doba byla okolo 14 hodin, což je v dnešní době velmi slušné číslo vzhledem k tomu, že se jedná o naprosto lineární hru.

A co bych ještě pochválil?
-skvělou AI spolubojovníka (učinně bojuje, nepáchá sebevražedné útoky a nezasekává se)
-nemizí mrtvoly (tedy mizí, ale až po delší době, všiml jsem si toho pouze v jedné lokaci)
-pěkné dorážecí animace
-pohodová hudba
-stopování

A teď nějaké ty zápory týkající se především technického rázu. Po grafické stránce je hra zaostalá, ale přesto vypadá moc pěkně. Grafika je čistá, textury ostré a celé se to na mé sestavě skvěle hýbe (30-35 fps) i na plné detaily v rozlišení 1920x1080. Na dnešní špičku to ale určitě nemá. Problém bych hlavně viděl v hodně jednoduchých animacích, kdy postavička při zatáhnutí za páku jenom mávne rukou, při boji se hrdinovi teleportuje meč do ruky, aniž by ho sám vytáhl atp. Mimika xichtů taky chybí. Hra se bere jako celek strašně vážně a k tomuto barevnému stylu grafiky mi to moc nesedí. K tomu bych ještě přidal strašně jednoduché dialogy (obzvlášť po čerstvém dohrání Zaklínače 2).
A co bych ještě zkritizoval?

-neviditelné zdi
-opakující se odměny v truhlách
-pořádně tuhej závěrečnej boss (oproti jednoduchému zbytku hry)
-nulová fyzika a interaktivita s prostředím

Celkové hodnocení: 60%

Pro: prostředí, AI spolubojovníka, rozmanité hratelnostní prvky, dorážečky, stealth, hw nenáročnost, hudba, místy slušné napětí (chrámy)

Proti: animace, opakující se obsah truhel, neviditelné zdi vždy a všude, nulová fyzika a nízká interaktivita s prostředím

+18
  • PC 75
The First Templar mě osobně velmi příjemně překvapil. To hlavní, co z něj dělá tak zábavnou a návykovou hru, je pravděpodobně variabilita a hromada zajímavých nápadů.

Hlavní hrdina na své pouti projde dvacet různých lokací, od středověkých měst (ať už evropských nebo na Blízkém východě) přes lesy, bažiny a podzemní tunely až po hrady, citadely a tajné chrámy. A přestože se jedná o akční hru, tak se autoři nebáli zařadit i několik úrovní zcela bez nepřátel, ve kterých je třeba se primárně vyhýbat pastem a řešit jednoduché hádanky. Pasti se občas nacházejí i v úrovních plných bojů, v lese je například možné se chytit do želez. V každé úrovni se také nachází několik poschovávaných truhel, ať už s částí vybavení nebo takových, co dají postavám do konce úrovně nějaký speciální bonus (okamžité vyléčení, speciální útok, vyšší rychlost pohybu atd.). Kromě truhel je možné najít různé do kamene vytesané záznamy, které dokreslují celý příběh, případě plnit bonusové úkoly nebo dokonce stopovat, což pomáhá právě při plnění bonusových úkolů a hledání předmětů.

Změnám lokací odpovídá také skladba nepřátel, základní mečem ozbrojené bandity střídají mečem nebo halapartnou ozbrojení členové městských hlídky, kušiníci, rytíři v plátové zbroji, hašašíni a dojde i na pár bossů. Samotné boje jsou poměrně jednoduché až arkádní (v podstatě není třeba používat komba, občas člověk použije power attack proti protivníkovi se štítem), ale autoři opět přichystali několik zajímavých osvěžení. V bojích hráči asistuje druhá postava (do které je možné se kdykoli přepnout) a dlužno dodat, že počítač ji ovládá více než obstojně. Ležícího nepřítele je možné dorazit ranou z milosti, velmi dobře funguje krytí (je třeba správně vybrat směr útoku, proti kterému se postava kryje), je možné se kotoulem dostat z dosahu nepřátelských zbraní, základní útok nepřítele lze odvrátit útokem vlastním (což nefunguje proti speciálním útokům, které je naopak nutné krýt nebo jim uhnout). Pokud o hráči nepřátelé ještě nevědí, nastupuje stealth složka, kdy se postavy za nepřítele připlíží a zlomí mu vaz. Hra Vás ale do stealth postupu nijak netlačí.

Zdraví postav je znázorněno ukazatelem, když se tento celý vyčerpá, tak postava přijde o jeden kroužek zdraví (těch je možné mít po nakoupení příslušné schopnosti až pět). Když takto postava přijde o všechny kroužky, tak je vyřazena z boje a parťák musí bojovat sám. Takto vyřazenou postavu je možné přímo v boji "probrat" pomocí speciální schopnosti, ale chvíli to trvá a hrozí nebezpečí, že na tuto akci parťák doplatí. Zdraví je možné doplňovat pomocí speciální schopnosti hlavního hrdiny (stojí energii, stejně jako komba), pomocí různého jídla a pití, které se vyskytují v úrovních v poměrně hojném počtu, případně pomocí provádění speciálních útoků. Podobně to platí pro energii, která se doplňuje pomocí různých akcí v boji (krytí, zabití nepřítele atd.). Za boje a plnění úkolů dostávají postavy zkušenosti, ty je možné investovat do vylepšení zdraví (zvýšení počtu kroužků), energie, útoků nebo speciálních komb. Na konci je ovšem zkušeností tolik, že budete mít pravděpodobně nakoupena vylepšení všechna. Druhá drobná výtka spočívá v tom, že vylepšení jsou znázorněna stromově ve tvaru kříže a u těch, která si ještě nemůžete pořídit (nemáte koupené jejich předchůdce), jsou skryty jejich vlastnosti, takže při vedení vývoje postavy koukáte do walkthrough.

Hra má samozřejmě i své stinné stránky. Z technického hlediska je trochu problém grafika, je příjemná, nejedná se o špičku, ale hlavně obsahuje prapodivný bug, který nastane, nemáte-li v ovladačích natvrdo vynucený antialiasing (pokud máte zaškrtnutou volbu "Application orientated" nebo něco podobného). Je také třeba se hlásit při každém spuštění k síti vydavatele Kalypso Media, což zejména u digital varianty, koupené přes Steam, nechápu. Z herního hlediska by možná mohla některým hráčům vadit nízká obtížnost, na normal hra připomínala spíše easy, z jedenácti hodin jsem loadoval poslední pozici asi 3x. Nicméně nemusí se nutně jednat o zápor. Někomu bude také možná vadit přílišná principiální jednoduchost soubojů, komba není potřeba používat vůbec, jen občasným protivníkům se štítem je třeba tento nejdříve zničit pomocí silného útoku, zbytek se dá zvládnout pomocí útoku základního. Hra je také těžký koridor, neviditelné zdi nejsou žádnou výjimkou, stejně jako to, že k některým situacím nedojde, dokud člověk neudělá něco jiného (například nejde otevřít truhlu, protože s tím autoři ještě nepočítali a je třeba jít nejprve jinam). Nalezené vybavení má dvě nevýhody, pro jeho použití musíte najít kompletně celý set, roztroušený po několika úrovních a herně se změna vybavení naprosto neprojeví.

Celkově se jedná navzdory průměrným recenzím o velmi příjemnou záležitost s neuvěřitelným spádem. Na Steamu je hra ještě více než den za 3,49€, pokud vás baví středověké rubačky, kterých je nejen dnes žalostně málo, tak není nad čím váhat.

Pro: variabilita prostředí, AI parťáka, vývoj postavy, bonusové úkoly, důraz na prozkoumávání prostředí

Proti: principiální jednoduchost, koridorovitost, mírné technické problémy

+15
  • PC 90
Takže jak bych začal? Ještě před vydáním jsem myslel, že to bude kombinace Enclave a Knights of the Temple 2. A překvapivě se ta hra spíš podobá tomu Kotn 2.Začatek hry mi připadal tak nějak divný hlavně grafický ale po chvílí asi tak po prvním levelu mi grafika hry začala velice líbit. Teďka nastíníme příběh. Hra se odehrává kolem roku 1292 a hlavním hrdinou je Celian který hledá svatý grál.

Ze začátku ho doprovází Roland a postupem a hry se k němu přidá Marie, která s námi zůstane do konce. Tu vedlejší postavu jde plně ovládat. Hra má jednoduchý systém zkušenosti, stačí splnit úkol nebo někoho zabít a body se zapíšou do jakési ho zkušenostního stromu. Kazdy level má různorodé prostředí většinou i grafiku. Hratelnost je zábavná. Ve hře se chvíli plížíte, bojujete, střílíte z trebuchetu a tak různě.

Hra má boční úkoly, za které dostanete většinou kus brněni nebo zbraně ale není zapotřebí tyto úkoly plnit, protože ty zbraně a zbroje nemají vliv na hratelnost. Hru jsem osobně dohrál na normální obtížnost za 14 hodin a 7 minut. Ke hře mám dvě výtky a to že není moc dobře optimalizována a že když hrdina vytahuje meč a štít tak ta animace nejde vidět ale má hned to v ruce a to stejně děla když to zatahuje. Hra se mi jinak velice líbila, a proto ji doporučuju ke koupi.

Pro: Dlouho hrací doba,Grafika a různorodost levelu .

Proti: Optimilizace a Animace.

+9 +12 −3
  • PC 65
The First Templar je vskutku zapadlým kouskem, který se nedočkal zrovna vřelých recenzí a velkého prostoru. Přesto nabízí celkem solidní zábavu.

Templáři zde hrají hlavní roli, a je zde zase trochu rozvinut potenciál tohoto nevšedního řádu, dokonce se autoři hry drželi historických podkladů a přináší do hry zajímavé informace.

Hra samotná ze začátku působí velmi dobře a svěže, hráč objevuje nové možnosti hry, užívá si soubojů s nepřáteli které jsou příjemnou rubačkou, objevuje lehké prvky RPG a zkoumá vedlejší úkoly. Jenže po čase zjistí že vedlejší úkoly a nalezené zbraně a výstroj mají pouze vizuální užitečnost a nijak nemění sílu a vlastnosti hrdiny což je škoda.

Pak taky nastupují stealth pasáže, ze začátku zábava později už prodlužování hratelnosti kdy by to hráč nejradši proběhl a vymlátil jenže nesmí. No a pak třetí část jsou puzzly kdy se vyhýbáme pastím, řešíme problémy s otevíráním pák atd...
Tato část mě vyloženě nudila jelikož na obrazovce se vlastně nic moc nedělo, bohužel ke konci se tato část opakovala až nepříjemně dlouho.

Ona hra má celkově kolísavou atmosféru, skvělé jsou například lesy zahalené mlhou a zde dýchá atmosféra děsu a masakru co se zde stal a toho co příjde, stejně tak výborné je návštěva chrámu kde sídlí inkvizice a zaposlouchání se do vzdáleného chorálu. Jenže potom se objeví nudnější části v podzemí, potom zase rubání na Dálném Východě kde lokace opět kolísají a tak se to má až do konce hry, nahoru a dolů.

Celkově hratelnost je dost natahovaná, příběh který se točí okolo Grálu a vše hráč dělá aby ho našel což není žádné překvapení, tak těch skoro 11 hodin co jsem hru hrál mi přišlo prostě zdlouhavě moc, některé pasáže bych vypustil, a hru tak nechal na 6-8 hodinami na dohrání.

Fajn věc co je třeba zmínit je že mrtvoly nepřátel nemizí a zůstávají v lokaci, což je velký trend v ostatních hrách nechat zmizet mrtvoly po zabití běhěm 10 sekund, zde tomu tak naštěstí není a dodává tomu více na autentičnosti. Taktéž musím pochválit dokončovací animace kdy hrdina protivníka efektivně dorazí.

Co je naopak příšerný tak je nevyrovnanost soubojů s bossy kteří disponují útokem který hráč nemůže blokovat a ještě ke všemu omráčí a srazí k zemi. Férový boj to zrovna není.

Takže nakonec tu máme zajímavou mlátičku, s kolísavou hratelností trochu více natahovanou, která nabízí neokoukané templářské téma z pozdního středověku bez jakkýkoliv fantasy prvků což je rozhodně plus. Na dohrání fajn věc ale těžko najdeme mnoho důvodu proč to hrát znovu.

Pro: Templáři, souboje, atmosféra, možnost vedlejších úkolů, použití historických pramenů

Proti: Kolísavá hratelnost, zbytečně natahovaná herní doba, zbraně a výstroj nemají na postavu žádný vliv

+4