Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The First Templar

  • PC 65
The First Templar je vskutku zapadlým kouskem, který se nedočkal zrovna vřelých recenzí a velkého prostoru. Přesto nabízí celkem solidní zábavu.

Templáři zde hrají hlavní roli, a je zde zase trochu rozvinut potenciál tohoto nevšedního řádu, dokonce se autoři hry drželi historických podkladů a přináší do hry zajímavé informace.

Hra samotná ze začátku působí velmi dobře a svěže, hráč objevuje nové možnosti hry, užívá si soubojů s nepřáteli které jsou příjemnou rubačkou, objevuje lehké prvky RPG a zkoumá vedlejší úkoly. Jenže po čase zjistí že vedlejší úkoly a nalezené zbraně a výstroj mají pouze vizuální užitečnost a nijak nemění sílu a vlastnosti hrdiny což je škoda.

Pak taky nastupují stealth pasáže, ze začátku zábava později už prodlužování hratelnosti kdy by to hráč nejradši proběhl a vymlátil jenže nesmí. No a pak třetí část jsou puzzly kdy se vyhýbáme pastím, řešíme problémy s otevíráním pák atd...
Tato část mě vyloženě nudila jelikož na obrazovce se vlastně nic moc nedělo, bohužel ke konci se tato část opakovala až nepříjemně dlouho.

Ona hra má celkově kolísavou atmosféru, skvělé jsou například lesy zahalené mlhou a zde dýchá atmosféra děsu a masakru co se zde stal a toho co příjde, stejně tak výborné je návštěva chrámu kde sídlí inkvizice a zaposlouchání se do vzdáleného chorálu. Jenže potom se objeví nudnější části v podzemí, potom zase rubání na Dálném Východě kde lokace opět kolísají a tak se to má až do konce hry, nahoru a dolů.

Celkově hratelnost je dost natahovaná, příběh který se točí okolo Grálu a vše hráč dělá aby ho našel což není žádné překvapení, tak těch skoro 11 hodin co jsem hru hrál mi přišlo prostě zdlouhavě moc, některé pasáže bych vypustil, a hru tak nechal na 6-8 hodinami na dohrání.

Fajn věc co je třeba zmínit je že mrtvoly nepřátel nemizí a zůstávají v lokaci, což je velký trend v ostatních hrách nechat zmizet mrtvoly po zabití běhěm 10 sekund, zde tomu tak naštěstí není a dodává tomu více na autentičnosti. Taktéž musím pochválit dokončovací animace kdy hrdina protivníka efektivně dorazí.

Co je naopak příšerný tak je nevyrovnanost soubojů s bossy kteří disponují útokem který hráč nemůže blokovat a ještě ke všemu omráčí a srazí k zemi. Férový boj to zrovna není.

Takže nakonec tu máme zajímavou mlátičku, s kolísavou hratelností trochu více natahovanou, která nabízí neokoukané templářské téma z pozdního středověku bez jakkýkoliv fantasy prvků což je rozhodně plus. Na dohrání fajn věc ale těžko najdeme mnoho důvodu proč to hrát znovu.

Pro: Templáři, souboje, atmosféra, možnost vedlejších úkolů, použití historických pramenů

Proti: Kolísavá hratelnost, zbytečně natahovaná herní doba, zbraně a výstroj nemají na postavu žádný vliv

+4