Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Shivering Isles


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 80
Tohle není špatný materiál, i když mám pocit, že se z tohohle nápadu, na kterém je datadisk založen, dalo vytěžit ještě mnohem víc. Každopádně duo Sheogorath a Haskill se záhy zařadilo do seznamu mých oblíbených herních postav. Zvláště komorník Haskill se svým sarkasmem mi velmi přirostl k srdci a bylo mi docela líto, že ke konci se jeho role z hlavního příběhu v podstatě vytratila. Samotný hlavní příběh datadisku považuji za to lepší, co jsem v The Elder Scrolls sérii zažil.

Nicméně zemětřesení skutečně nenastalo a i zde je převážná většina questů ve stylu "zabij, najdi, přines", ale přeci jen se zde objevují náznaky toho, že se autoři snažili hru trochu oživit. Ať už je to humor, nebo pár netradičních questů, či různé způsoby řešení některých situací.

Samotný design ostrova je celkem fajn, jediné co mi úplně nesedlo, byla jeho hornatost, která dost omezuje potulování mimo cesty, a průzkum ostrova mým oblíbeným stylem "jdu rovně přes hory a doly". Nová nepřátelská zvířátka také docela potěšila a některá i trochu potrápila. Z nových kouzel mě asi nic nezaujalo, ale některé nové zbraně a předměty jsem s chutí zařadil do inventáře. Takže celkový dojem z datadisku je velmi pozitivní a jako jo, tohle se mi vlastně dost líbilo.
+20
  • PC 75
Shivering Isles mě velice mile překvapil. S klidným srdcem totiž můžu říci, že je mnohem lepší jak původní Oblivion. Nová lokace je menší, plnější a hlavně neskutečně krásná. Samotné questy jsou již na standartní úrovni, ale i zde byly některé fakticky humorné jednohubky. Díky místu zasazení si totiž tvůrci mohli dovolit jakoukoli magořinu a klidně by mohli zajít i dál. Vadilo mi opět opakující se procházení dungeonů, které jsou však naštěstí tentokrát mnohem zajímavější a variabilnější. Nevyváženost hry jsem radši ignoroval a nechal se unášen neobvyklým příběhem, který chytne a lehce začne nudit až v samotném závěru, který mi přišel, podobně jako u Oblivionu, dosti nepovedený. Pokud bych to shrnul: pro fandy Oblivionu povinnost a pro ostatní zajímavá zkušenost, kterou se vyplatí zkusit i přesto, že se vám původní hra zas tolik nelíbila…

Pro: šílené prostředí, šílený příběh, opět moc pěkně lokace, některé zajímavé questy a tentokrát i hlavní linie

Proti: to, co bylo špatné na původním Oblivionu

+14
  • PC 80
Celá hra je založena na dvou rozhodnutí buď pro mania nebo dementia žádná prostřední možnost není. Bavil sem se dobře, bohužel sem byl zklamaný na konci kdy jste sice silně odměněni, ale podle mne nedostatečně. Čekal sem například, že lidé na vás budou reagovat podle toho co jste.

Pro: nové neviděné věci

Proti: konec

+13
  • PC 70
"HOLD!"
Karty na stůl - byť je původní Oblivion překrásná a v určitých ohledech zábavná hra, hledat v ní zajímavou postavu je trochu jako hledat Zoltana v prvním Zaklínači - nějakou tu chvilku vám to potrvá. Ovšem datadisk tuhle reputaci krapet spravuje. Jeho síla totiž tkví především v trhlých a překvapivě docela dobře napsaných postav, se kterými bylo radost mluvit. Především sám Sheogorath je týpek, se kterým bych klidně šel někdy chlastat. (I když bych se teda musel před tím dostat aspoň do nálady.) Wes Johnson se tady teda fakt vyřádil. Jeho komorník Haskill je taky dobrý pardál, z jeho počáteční scény jsem nadzvedl obočí a říkal jsem si... ,,He? Že vono tohle bude lepší než původní hra?"

Svět je opět překrásný a prosycený parádní atmosférou, ovšem dungeony, byť mají krapet bizarnější šťávu, omrzí stejně strašně rychle. Příběh opět není nikterak skvělý, ale aspoň jakž takž poutavý, aby ho hráč dotáhl do konce. Obtížnost je samozřejmě stále směšně jednoduchá, ale i tak se to hrálo docela dobře. Je to prostě zábavná kapitolka z elder scrolls světa, která má stejné chyby jako původní hra, ovšem může si přičíst plusy k dobru díky bláznivému světu a jeho pěkným postávám, se kterými se dobře kecá. Ve výsledku pěkný datadisk. Nic kulervoucího, ale bude to bavit.
"RELEASE!"

Pro: oblivionská krása a atmosféra, pěkně vymyšlené postavy

Proti: oblivionská suchost a stereotyp, nudné dungeony

+13 +14 −1
  • PC 90
Tak tomuhle říkám datadisk. Naprosto skvělé a originální pojetí dvou odlišných kultur s šíleným vládcem v čele. Graficky opět úchvatné, hratelnost na výši a příběhově rovněž. Tento datadisk se zkrátka povedl na jedničku.

Pro: Grafika, dva odlišné světy, hratelnost.

Proti: Nic.

+11
  • PC 60
Ne, nebavilo me to. Rozhodne ne tolik, jak jsem nateseny z cerstveho dohrani Oblivionu a dle nadsenych reakci kritiku ocekaval. Shivering Isles je divna hra, coz je samozrejme z moji strany plus, neb si v uchylnych chujovinach typu Bad Mojo, Pathologic nebo The Void odjakziva libuju. Vytecny prvni dojem z prostredi, ktere dava vsudypritomnymi prerostlymi houbickami lehce zavzpominat na klasicky Morrowind, rychle vystridalo vystrizliveni. Obsahove to je totiz bida. Ostrov je malicky a velice, velice prazdny (a to prosim i ve srovnani s Oblivionem). Kdyz pominu jedine plnohodnotne mesto, narazite v okolních "osadach" zpravidla na dva nebo tri neprilis hovorne NPC pandulaky. No kde to jsme?

Bohuzel ani o questech se neda tvrdit, ze by me dostaly do kolen. Prines to, zabij tamto. Ano, urcite se sem tam objevily i hodne povedene kousky (tyrani hrdinu kuprikladu:), ale naproti tomu jsem mel chvilemi neodbytny pocit, ze to kluci z Bethesdy vzdali uz uplne a ani se tu snahu umele natahnout herni dobu nesnazili nijak zakryt (sbirani exemplaru od vsech rostlin na ostrove jako subquest...). Skoda, dohral jsem, ale ke konci jsem se uz musel pekelne nutit, kdyz uz jsem za to dal nekolik stovek.

Pro: design prostredi, zajimave rozdeleni ostrova na Mania vs Dementia

Proti: malo NPC, casto suche questy, kratke

+5 +7 −2
  • PC 95
Nečakaná legrace. Ta mánie(ty barvy), ta deprese(to psycho).Ten hrad a blázen co ho vede:). Pěkné řešení některých questů několika způsoby ve stilu mánie či deprese.
+4 +7 −3