Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Duel: Test Drive II

Distinctive Software •  Random Access (AmstCPC, Spectrum) •  New Frontier (MSX)
75
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pokračovanie Test Drive prinieslo výzvu v podobe súpera, či len obyčajného časového závodu. Hráč si mal možnosť vybrať z dvoch áut - Ferrari F-40 alebo Porsche 959 a pretekať so súperom, ktorý potom bude mať vždy to druhé auto. Pri závode si treba dávať pozor aj na premávku na cestách.

Každá etapa závodu sa odohrávala v inom prostredí, medzi nimi hlboké lesy, či vysoké hory. Na každej množstvo druhov prekážok, ktorým sa bolo treba vyhnúť. Na konci etapy musel hráč zastaviť na pumpe a doplniť palivo. Hra bola stavaná tak, že umožňovala pridávanie tzv. „scenario diskov“.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Vylepšení předchozího dílu - více aut, tratě jsou rozmanitější, možnost nastavení obtížnosti, možnost závodit s oponentem. Jen ta grafika, dostala možná pár barev navíc, ale pořád pouze 16-ti barevný režim EGA.
Princip zůstal stejný, za normální silniční premávky se musíte dostat co nejrychleji ze startovní čáry až do cíle. Čím lepší čas, tím vyšší body. Tentokrát mimo policejního radaru máte i informaci, kolik mil vám zbývá do cíle a pozici kde se nachází váš oponent.
Na rozdíl od jedničky se už nejezdí jen po úzké silnici kolem skalnatého útesu. Většinou při zemi a některé úseky jsou i čtyř-proudové. Je zde markantnější i převýšení vozovky, z kopce nebo do kopce. Na výkon motoru to ale zatím nemá žádný vliv. Na silnicích číhá mimo aut i nebezpečí v podobě pohozených klacků, či skleněných střepů, které je potřeba objíždět. Projetí může, ale nemusí, znamenat poškození rychlosti, či rovnou ztrátu jednoho životu.
Téhle hře dominovala hlavně dvě superrychlá auta: Ferrari F-40 a Porsche 959. Ještě rychlejší RUF Turbo na ně neměl při akceleraci a ta byla ve většině zatáčkovitých tratí zapotřebí. Takže pokud šlo o body, tak s jinými auty ani nemělo cenu hrát. Aut bylo na výběr samozřejmě víc.
Fantastické bylo, že hra dovolovala projíždění mezi auty - pokud jste našli správnou polohu, dalo se "vejít" mezi protijedoucí a předjížděné. Dalo se tak zariskovat, když nevycházelo předjíždění, nebo předjet celou kolonu. Tímhle stylem, pokud to vycházelo, se dala zajíždět neuvěřitelná score.
Jak už bylo napsáno, autoři hry mysleli dopředu a počítali s tím, že do hry se časem budou přidávat nové auta a tratě. V menu byl přímo odkaz na instalaci z diskety. Osobně jsem až teprv nedávno na DOSBoxu zjistil, že byl do hry ještě vydán jeden další scénář (tratě) a několik historických aut (klasika V8). Do teď jsem si myslel, že historická auta se objevila až v pozdějších seriích.

Pro: Pestřejší tratě, superrychlá auta, policejní honičky.

Proti: Ve své době asi nic...

+5