Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tactical Breach Wizards

22.08.2024
90
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Tactical Breach Wizards jsou tahovou taktickou akcí s důrazem na příběh, ve které se ujmete party odpadnuvších čarodějů, jenž se vypořádávají se svými nepřáteli jak pomocí magie, tak střelných zbraní.

Každá nastalá situace představuje jakýsi rébus, který budete muset vyřešit vhodným kombinováním schopností členů vaší zásahové jednotky. A když se něco přeci jen nepovede, vždy můžete vrátit tah a zkusit to znovu. Výzva pak také mimo jiné spočívá v plnění nejrůznějších bonusových cílů jako např. dokončení mise během tří tahů či zneškodnění protivníků určitým způsobem.


Poslední diskuzní příspěvek

@Jab (28.07.2025 19:54): Jo jo, zatím jsem jen projel prolog a policejní stanici, ale i tak už jsem si první dvě hrartelné postavy oblíbil a mají mezi sebou od prvního dialogu skvělou chemii :-) Navíc mám hrozně rád hry s tak výraznou grafickou stylizací. Při omezeném budgetu je to oproti pokusům o realističnost rozhodně way to go. Troufnu si dokonce tvrdit, že mariňák s kouzelnickým kloboukem a puškoholí ještě v žádné hře nevypadal takhle cool! :-D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Už zase mohu normálně žít.

Tactical Breach Wizards je hra s originálním námětem, solidním zpracováním, zábavným gameplay. Nic z toho by ji ještě neopravňovalo k tak vysokému hodnocení. Prohlašuji tedy bez uzardění, že jde o jednu z nejlepších her stran kvality textu, jakou jsem kdy hrál. A lepší XCOM než XCOM 2!

Celý nápad speciální jednotky složené z kouzelníků mi přijde dostatečně nosný. Je plný napínavých scén, kdy například jeden ze členů skupiny během dramatické přestřelky přisedá, stále stříleje, do vozidla. Akorát že tím vozidlem je létající koště…

Není to jen zábavná hra, je to nejvtipnější hra, jakou jsem kdy hrál. Celou dobu si pak v tomto udržuje vysokou úroveň. Nesklouzává do šedého průměru či trapnosti. Mise samotné mají vedle klasické turn-based taktické náplně i své další (vedlejší) úkoly, které z toho činí spíše až zástupce her logických. I díky možnosti vracení tahů (v rámci jednoho kola) tak budete stále promýšlet sérii úkonů, která povede k tomu, že opravdu pět opozičníků vyhodíte v první kole oknem, jak žádá miniquest.

Samotná náplň misí by samozřejmě nefungovala, kdyby Vaše (až) pětice udatných reků nedisponovala několika vlastními „schopnostmi“ (čti kouzly). Tady je třeba říct, že všichni družníci jsou podobně užiteční, všichni mají podobně zajímavý gameplay. Často se skvěle doplňují a vždy se zároveň najde nějaký, kterému je dáno svou sadou dovedností v té či oné misi vyniknout.

V jejich snění (které má rovněž charakter misí) se dozvídáte postupně o jejich minulosti. Často sice smutné, ale vše je vyváženo velmi poctivou dávkou osvobozující sebeironie, která zajistí, že Vám úsměv z tváře nezmizí. Interakce mezi členy týmu jsou ještě lepší. Po celou dobu je to opravný milý ironický humor. Doporučuji pak rychle neodklikávat ani vyhodnocení misí. I tam se leckdy dobře zasmějete. 

Těch cca 35 hodin herní doby (plnil jsem všechny vedlejší úkoly) bylo naplněno naprostou závislostí, kdy jsem se od nemohl odtrhnout a chodil spát až v brzkých ranních hodinách. Jsem zase volný. Well… ještě se po konci zpřístupnilo pár arén k dohrání…

Pro: Závislost, stylizace, humor, gameplay, unikátní parťáci

Proti: Na vyšší obtížnosti mohou být mise zdlouhavé a tím i repetitivní

+25
  • PC 100
Naprosto kouzelná hra.

Mnohým to připomíná Into the Breach -- souboje jsou deterministické hádanky a klíčovou roli hraje znalost záměru nepřátel. Pak si je stačí došoupat kam potřebujete a spustit smrtící Rube-Goldbergův stroj, při kterém se pár členů elitního komanda zastřelí navzájem a ten zbylý vypadne z okna. Občas to dá zabrat na šišku, ale hra to dobře ladí tím že nabízí bonusové cíle na které se můžete vykašlat když vám level přijde moc obtížný.

Schopnosti jsou rozmanité, a postupně se během hry odemykají, včetně odemykání zcela nových postav. Prakticky není hluché místo kde by se už příliš dlouho hrálo se stejnou lopatičkou, vždycky je připepřeno ve správný moment.

Příběh je relativně standardní, něco něco záchrana světa, ale to co hlavně sledujeme je vnitřní vývoj jednotlivých postav, který je rozpracovaný perfektně. Boj s úzkostmi, PTSD, přehnanými sebenároky nebo neochotou otevřít se spolupráci s ostatními je zachycen v mnoha "sebereflexních" úrovních, které zároveň do důsledků zkoumají i speciální schopnosti jednotlivých postav. Worldbuilding je jako vždy top class, jak lze čekat od autorů Heat Signature, které taky mělo výrazně hlubší lore než má hra o házení lidí z okna nárok.

No a teď hlavní bod: humor. Už dlouho jsem neviděl hru, která by bez jediného trapného škobrtnutí vydržela být od začátku do konce krutě vtipná. Nebo mi to možná tady jen konečně dobře sedlo, nevím. Ale sorry, jeden z bossů je traffic warlock co přivolává ducha dopravní zácpy. Chemie postav taky funguje na výbornou, a vždycky pobavily jejich průpovídky na začátku každého levelu.

Dávám 100%, protože všechno hodnocení je subjektivní, a tuhle hru evidentně někdo udělal přímo pro mě. Pokud vám nesedí taktické akce na hranici logické hádanky, možná to není pro vás. Pokud vás baví hry jako Heat Signature nebo Into the Breach, taktické čaroděje si nesmíte nechat ujít.
+15