Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Super Metroid Super Metroid Super Metroid
Nintendo Research & Development 1 •  Intelligent Systems
Nintendo Research & Development 1 •  Intelligent Systems
Nintendo Research & Development 1 •  Intelligent Systems
SNES
18.04.1994
Wii
20.08.2007
WiiU
15.05.2013
3DS
10.03.2016
SNES
18.04.1994
Wii
20.08.2007
WiiU
15.05.2013
3DS
10.03.2016
SNES
18.04.1994
Wii
20.08.2007
WiiU
15.05.2013
3DS
10.03.2016
Switch
05.09.2019
Super Metroid Super Metroid Super Metroid
Žánr
akce > plošinovka *
akce > plošinovka *
akce > plošinovka *

Forma
placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne

The last Metroid is in captivity.

The galaxy is at peace...


Nájemná lovkyně Samus Aran porazila královnu metroidů na planetě SR388 a vzala s sebou poslední přeživší metroidí mládě, které odvezla na výzkumnou loď Galaktické federace. Ta je ovšem téměř ihned přepadena vesmírnými piráty vedenými drakem Ridleyem, kteří metroida unesou na jejich renovovanou základnu na planetě Zebes. Samus se tedy na Zebes musí vrátit, ale ještě netuší, co ji čeká.

Super Metroid dále staví na základech minulých dílů a je opět částečně nelineární plošinovkou zasazenou do otevřeného světa. Díky výpočetní síle konzole SNES je to první díl s barevnou grafikou, která hru činí více atmosférickou než byly předchozí díly, což byl často vyzdvihovaný aspekt v dobových recenzích.

Kromě nových schopností Samus jako Grapple Beam nebo walljumping přináší Super Metroid do série i vylepšení jako automatickou mapu, možnost střílet do všech osmi směrů nebo kombinovat paprsky s různými účinky mezi sebou.

Super Metroid se běžně objevuje na žebříčcích nejlepších plošinovek všech dob, stal se inspirací mnoha nezávislých tvůrců a jednou z nejpopulárnějších her mezi komunitou speedrunnerů. Je společně se hrou Castlevania: Symphony of the Night základním kamenem žánru Metroidvania.

Kvůli neúspěšným pokusům Nintenda převěst Metroid do 3D se série dočkala pokračování až v roce 2002 s dílem Metroid Fusion.
The last Metroid is in captivity.

The galaxy is at peace...


Nájemná lovkyně Samus Aran porazila královnu metroidů na planetě SR388 a vzala s sebou poslední přeživší metroidí mládě, které odvezla na výzkumnou stanici Galaktické federace. Ta je ovšem téměř ihned přepadena vesmírnými piráty vedenými drakem Ridleyem, kteří metroida unesou na jejich renovovanou základnu na planetě Zebes. Samus po příletu zjišťuje, že piráti svou starou základnu Tourian opustili a vybudovali si novou, mnohem lépe chráněnou a opevněnou. Zámek jediné brány je navíc navázán na životní funkce několika vysoce nebezpečných tvorů a pirátských důstojníků včetně Ridleyho.

Naneštěstí pro ni si Samus nestihla na Zebes vzít žádnou dodatečnou výbavu svého bojového obleku, díky čemuž je v boji mnohem slabší a nedokáže se dostat do většiny oblastí, ať už díky nutnosti odpálit dveře power bombou nebo kvůli vysoké teplotě (vyžaduje Varia Ssuit). Planeta je však známá pro své ruiny rasy Chozo, kteří její oblek vyrobili, a nalezení dodatečných vylepšení by nemělo představovat problém. Piráti také na planetě nainstalovali na klíčových místech stanice pro zálohování dat (save station), mapové terminály a dobíjecí stanice, což činí její úkol znatelně jednodušším.

Super Metroid dále staví na základech minulých dílů a je opět částečně nelineární plošinovkou zasazenou do otevřeného světa. Díky výpočetní síle konzole SNES je to první díl s barevnou grafikou, která hru činí více atmosférickou než byly předchozí díly, což byl často vyzdvihovaný aspekt v dobových recenzích.

Kromě nových schopností Samus jako Grapple Beam nebo walljumping přináší Super Metroid do série i vylepšení jako automatickou mapu, možnost střílet do všech osmi směrů nebo kombinovat paprsky s různými účinky mezi sebou.

Super Metroid se běžně objevuje na žebříčcích nejlepších plošinovek všech dob, stal se inspirací mnoha nezávislých tvůrců a jednou z nejpopulárnějších her mezi komunitou speedrunnerů. Je společně se hrou Castlevania: Symphony of the Night základním kamenem žánru Metroidvania.

Série se dočkala pokračování až v roce 2002, kdy vyšly hry Metroid Fusion a Metroid Prime.
The last Metroid is in captivity.

The galaxy is at peace...


Nájemná lovkyně Samus Aran porazila královnu metroidů na planetě SR388 a vzala s sebou poslední přeživší metroidí mládě, které odvezla na výzkumnou stanici Galaktické federace. Ta je ovšem téměř ihned přepadena vesmírnými piráty vedenými drakem Ridleyem, kteří metroida unesou na jejich renovovanou základnu na planetě Zebes. Samus po příletu zjišťuje, že piráti svou starou základnu Tourian opustili a vybudovali si novou, mnohem lépe chráněnou a opevněnou. Zámek jediné brány je navíc navázán na životní funkce několika vysoce nebezpečných tvorů a pirátských důstojníků včetně Ridleyho.

Naneštěstí pro ni si Samus nestihla na Zebes vzít žádnou dodatečnou výbavu svého bojového obleku, díky čemuž je v boji mnohem slabší a nedokáže se dostat do většiny oblastí, ať už díky nutnosti odpálit dveře power bombou nebo kvůli vysoké teplotě (vyžaduje Varia Ssuit). Planeta je však známá pro své ruiny rasy Chozo, kteří její oblek vyrobili, a nalezení dodatečných vylepšení by nemělo představovat problém. Piráti také na planetě nainstalovali na klíčových místech stanice pro zálohování dat (save station), mapové terminály a dobíjecí stanice, což činí její úkol znatelně jednodušším.

Super Metroid dále staví na základech minulých dílů a je opět částečně nelineární plošinovkou zasazenou do otevřeného světa. Díky výpočetní síle konzole SNES je to první díl s barevnou grafikou, která hru činí více atmosférickou než byly předchozí díly, což byl často vyzdvihovaný aspekt v dobových recenzích.

Kromě nových schopností Samus jako Grapple Beam nebo walljumping přináší Super Metroid do série i vylepšení jako automatickou mapu, možnost střílet do všech osmi směrů nebo kombinovat paprsky s různými účinky mezi sebou.

Super Metroid se běžně objevuje na žebříčcích nejlepších plošinovek všech dob, stal se inspirací mnoha nezávislých tvůrců a jednou z nejpopulárnějších her mezi komunitou speedrunnerů. Je společně se hrou Castlevania: Symphony of the Night základním kamenem žánru Metroidvania.

Série se dočkala pokračování až v roce 2002, kdy vyšly hry Metroid Fusion a Metroid Prime.

V roce 2019 se stala součástí kolekce her přístupné předplatitelům služby Nintendo Switch Online.