Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (21.11.2020 23:41): To ne, dvojka je ve všech ohledech lepší než jednička. Jednička byl spíš takový prototyp, který nastolil herní mechanismy. A jo, právě ta jednoduchost vedla k tomu, že ti neměl kde spadnout řetěz, než ses nadál tak jsi měl dohráno. Ve dvojce a nakonec i v pětce hodně záleželo jak to hraješ, pokud jsi typ komplecionisty tak jsi občas musel příběh opustit, ale jde to hrát i tak že poprvé jedeš se jednou partou po příběhu a ty další si necháváš pro další hry. Což je myslím ideální právě v jedničce a dvojce, v pětce je to problematické protože opravdu spoustu času strávíš nahrávacími obrazovkami, cutscénami, blouděním a v inventáři. Celkově mi tak pětka zabrala asi 70h, oproti jedničce (20h) a dvojce (40h), přičemž pocitově byla ještě delší:)
@Red (20.11.2020 22:58): Gratulace k dohrání. V hodnocení se koukám shodnem, byť já teda hru nedojel. Jinak on ten Suikoden 1 byl sice graficky hrozný, ale jako hra mi asi taky přišel nejlepší. Dvojka mi přišla zbytečně natahovaná. O pětce nemluvě.
@Charllize (20.11.2020 23:25): Díky za tip, když už mám ten emulátor nainstalovaný...:)

Jinak právě Exit Fate (a předtím Last scenario) a zdejší diskuze jak to vykrádá Suikoden mě právě k sérii Suikoden přivedl a bavil mě od začátku do konce. Pořád se mi to těžko hodnotí, dvojka Suikoden je taky skvělá a nabízí tomu víc než tyhle freeware záležitosti, ale mám tam problém s tou japonskou ujetostí/infantilností a klišé typu "dělám hrozný zvěrstva a nikomu to nebudu vysvětlovat, možná až budu umírat tak to vysvětlím a uvidíš že nejsem tak špatnej", ty nápodoby mi přišly dospělejší.. Proto s nadsázkou říkám, že Japonci jrpg neumí:)))
@Red (20.11.2020 23:16): Samozrejme si to ohodnot dle sveho, jen mi prislo ze se ti to libilo, tak by mi 50 prisla divna.
Jinak nekdy zkus Radiata Stories, je to z nejake casti podobne Suikodenum, aspon co se mnozstvi postav a jejich verbovani tyce, a myslim ze by ti to mohlo sednout, jen to je trosku vic akcnejsi :)
https://www.youtube.com/watch?v=UDTts1Y32kM
pripadne tohle :)
https://www.youtube.com/watch?v=EFFf5xOFyr0&feature=emb_logo
nebo
http://site.scfworks.com/?page_id=10

pak bych doporucil valkyrie profile 1+2, az na to ze na dvojku asi nebudes mit pocitac aby jela na 100% plunule na emulatoru. Taky tam je hodne postav a ma to hodne dobry setting a pribeh.
@Charllize (20.11.2020 23:10): Já jsem tě právě nechtěl takhle v pátek rozčilovat, přemýšlím kdy to s nějakým komentářem decentně lípnout:)

Jinak mi to přišlo až moc jednoduchý. Samozřejmě ty skoky v obtížnosti jako ve FF VII kdy jsem se celou hru hnípal v nose abych to potom před branami vzdal nechci, ale tohle už je trochu opačný extrém.
Dohráno, dobrý závěr. Podruhé jsem se ve hře zapotil při závěrečném boss fightu a podruhé jsem umřel. Naštěstí díky emulátoru jsem to měl před tím soubojem uložený. Kdybych měl opakovat celou tu sekci tak to asi zabalím do zítra. Podruhý už bez problémů, i když zdlouhavý.
Dohráno za 70h, level 61. Hodně času jsem strávil v inventáři, blouděním, rutinními souboji a v nepřeskočitelných cutscénách.

Závěrečná formace Sorcery Red - Zerase, Levi - Miakis, Leon - Belcoot
Oblíbená formace Crane Wing Cathari, Lu - Leon(Miakis), Nikea - Georg, Red. I s pomocí zcela běžných orbů typu Crazed, Power, Counter stroj na zabíjení. S tím se dalo v klidu dávat auto battle proti všem nepřátelům (až na ty dva bosse), většinou na druhé kolo nedošlo.
Rybaření mě baví snad všude. Jinak je spousta věcí, se kterýma mám problém a říkal jsem si že časem mi hra třeba dá nějaký hint. Třeba nevím jak mám pěstovat zeleninu/ryby v kádích, za celou dobu žádný kuchařský souboj, A nějak jsem hru asi rozbil, jak jsem nadával kolik mám soubojů tak už jsem 10 minut na světový mapě na žádný nenarazil, že by konečný počet nepřátel? Vybavením/orby to určitě není.
Nesnasim minihry v jrpg, ovzlast zavody a rybareni. Uz jsem jich absolvoval tolik ze na mne jdou mdloby pri dalsim.
A zavody na dracich v Suikodenu 5 si vubec nevybavuju, asi jsem to uspesne vytesnil :)
@Red (19.11.2020 16:37): K těm jsem se nedostal, mě tyhle minihry nikdy nikde moc nebraly, subquesty tohoto typu, včetně vaření jsem si nechával na úplný konec jakože to pak nějak splnim z povinnosti, ale k tomu konci nedošlo :-) Ani ve dvojce, ani v pětce.
Šly vám ty závody na dracích? Já pořád někde na bramboře:(
@Ringo (17.11.2020 22:11): Jako chápu proč si to nedohrál, ale má to svý kvality. Tohle je jenom jeden z aspektů, který se mi líbí. Pochybuju, že pokémoni mají mezi sebou politické kejkle, vedou mezi sebou námořní a pozemní bitvy, rybářské či kuchářské soutěže, hovory ve společné vaně apod v tak kulturně rozmánitém světě. Je pravda, že teď to má prý každý jrpg,.... Suikoden 5 hyzdí trochu ty technická omezení daná dobovou fascinací 3D (velikost lokací, grafika, realtimové bitvy, delší nahrávání soubojů a lokací a tedy obrovská roztahanost)... navíc zatím to vypadá, že nemá pořádného záporáka.., ale jinak je to důstojný nástupce. Uvidím, jestli to něčím nepokazí.
@Ringo (17.11.2020 15:27): Tak to množství postav a možnosti jejich vybavení se mi právě hrozně libí, spousta možností, spousta skrytého obsahu k objevení. Ale je pravda že buď jedeš jednu sestavu nebo strávíš spoustu času sundáváním a nandáváním v inventáři nebo spoustu času ve zdlouhavých soubojích s nevybavenými:))) Tohle je prostě dělaný na neomezený inventář/přenosný sklad a možnost to nějak distribuovat věci přátelštějším způsobem než kde je postav kolem 8.

Jinak jsem právě poprvé narazil, jedu si tak v klidu tou děrou s Jeanne a Ereshem, nepřátelé mi udělují zranění v rozsahu jednotek a dole je bossák, taková skříň která mě uplně rozdrtila. No a samozřejmě, orby jsem si zase zapomněl vybavit, mám je pěkně ve skladišti:)))
@Red (17.11.2020 08:45): Jo, to by odpovídalo. Mě jinak irituje i vybavování postav, když jich máš možnost vybrat ze 40 do party. Komu nasadit který orb, kdy jak kombinovat postavy dle orbů nebo dle jejich schopností. Strašně přeplácané. Vlastně mě vůbec netrápí, že jsem téhle sérii dal vale a 4. a 5. díl prodal.
@Ringo (16.11.2020 22:01): Tak abych to shrnul, některé rekrutace jsou opravdu povedené a logické (když uvidím smutného nebo rasistického bobra, vezmu s sebou jiného bobra. Bobři jsou pořád na klíčových místech a nikam se nepřesouvají. Úplně logické, bez návodu, v pohodě. Navíc mají minuúkoly a jejich zkompletování dělá minikombo i je je dost emotivní:)
No a potom jsou případy, kdy jde rozum stát, například skoro hned na začátku hraní (po tom 15h trvajícím interaktivním filmu) při osvobození strategické divy, týpek v tunelu, který hatí Goodwiny a ty nesmíš kliknout tlačítkem na rychlý výpis v dialogu. A když to zkazíš, tak už ho nikdy nerekrutuješ. Mě svazoval i role playing ve výběru v rozhovorech, jako sám od sebe jsem si říkal, že přece nebudu pořád klikat na join, aby si postava neřekla, že to chápu jako protislužbu a nebo naopak už párkrát odmítla takže se budu vnucovat.

Hlavně že mám díky prosperity setu banbilion peněz, které nemám jak utratit. Kdyby třeba byl u desky seznam lidí, které už rekrutovat nedokážu a mohl bych třeba každého za milon rekrutovat ničemu by to neškodilo.

Jo a ta četnost soubojů je strašná, čumím jak puk, že je tu i orb na větší četnost soubojů. Ježíšmarjá, já chci orb na snížení/vymazání četnosti. BTW další designové faily měl jsem svlečený postavy, že jdu jenom na bitvu, no po asi 10min bitvě jsem dobýval hrad vlastnoručně bez přístupu ke skladu. Jako ta hra je lehká tak jsem to dal i bez vybavení ale wtf? Proč nejde třeba vybavit celou partu nejlepším vybavením ze skladu jedním kliknutím?

Jinak je to ale super:)
No tak 108 lidí mít nebudu, před zřejmě klíčovou misí osvobození královny/sestry jsem si prošel na internetu průvodce rekrutace a pár možných členů jsem si už zazdil. Nejvíc mě mrzí detektivní kancelář, to je asi 6 lidí najednou a ta featura zjišťování dodatečných informaci o členech se mi v předchozích dílech líbila. Některý jsou teda dost bez ingame hintu, to bych snad bez návodu neměl šanci udělat.
Tak v těch ruinách pod jezerem nějak přituhlo. Bez zranění nepřátele zabít nešlo, měli sami tendenci zdrhat a dropy měli nicotné. Tak jsem ze soubojů prchal, těžší nepřátele jsem utrácel. Na konci docela drsný souboj s dvojicí Buddhů, tam jsem poprvé využil runy. A teď už mám konečně vlastní hrad!
@Red (13.11.2020 09:10): Za 17 hodin jsi v jedničce sehnal všech 108 postav, smysluplně jsi nagrindoval a vyzbrojil bojovou partu + aspoň nějakou zálohu a ještě jsi i postavil celý hrad + splnil příběh? Mně se zdá, co si tak pamatuji, že ta hra nemůže jít pod 40 hodin.

Suikoden V je ale rozvláčnější, roztahanější a některé bizár postavy jsem nesnášel. Přestal jsem to hrát, když jsem tam plnil jakýsi quest u něčeho, co žilo a mělo to snad hlavu v podobě červené dýně. ale já měl u Suikodenů vždycky problém s tím, že ty questy pro zisk další ze 108 postav, z nichž jsem 50% vůbec nepotřeboval, byly strašná nuda.
Tak už se to rozjíždí (17h), v tý době jsem snad už už jedničku dohrával. Tady jsem opravdu strávil hodiny běhaním a rozhovory. Zatím vůbec nevím, jak si nasadit orby, všechny souboje zvládám v prstem v nose, ale hlodavec nevyužitého potenciálu hlodá. Svět je pěkný, grafiku hodnotím už jako ne úplně ohavnou. Soubojů je moc, v bojové lokaci popojdu pět metrů a další souboj...ale tak nějak to ještě zkousávám - postavy levelují, loot je slušný. Bitvy jsou realtimové, to nemám rád, mnohem radši bych tahové. Zatím jsem prodělal tři asi tutoriálové a dostal jsem hodnocení victory+. Tuším, že bude hůř. Minihra souboje jeden na jednoho je fajn, vzhledem k tomu, že bude snad výjimečná tak nehaním. Jo a ten japonský dabing je lepší anglickému.
Tak zatím je to interaktivní novela střižená s walking simulátorem. Tehdy snad ani ty žánry neznali:)
11h. Bez jakékoliv výzvy. V jedničce a dvojce jsem tou dobou už dělal epické bitvy.
Ja mam nejradsi ctyrku a petku. Trojku sem nedohral pac me nejak nebavila. A pak jsme dohral jeste jednicku. ja to hral kdyz to bylo aktualni a ty PS2 verze tenkrat vypadaly proste dobre a bralo se to tak ze to je pokrok oproti PS1 kde to jeste nebylo retro ale jen zastarale. Takze jsem si proste vytvoril vztah spis k tem PS2 dvoum poslednim dilum.
Ale nevim jestli bych to jeste dnes hral. Ale mam na sve hyper upgradnute ps2 paty dil nainstalovany a original mam ctyrku i petku. Proste jsou to pro me v necem docela zasadni hry.
@Red (09.11.2020 22:04): A to já tu dvojku dokonce dojel 2x do stejného místa, protože jsem tomu chtěl dát kdysi po letech znovu šanci, dle mapy mi zůstalo projít poslední lokaci. Jenže to kapku chtělo grind a navíc mi asi 20 postav chybělo najít a šlo to jen velmi specifickými posloupnostmi. A já nerad grinduji 50 postav a nechtělo se mi zkoumat, které z těch 50 si mám vybrat jako ideál a navíc ještě zkoumat celý svět, abych přišel na to, jak získat zbývající postavy do 108. Navíc vývoj se ke konci hry strašně zpomalil a ještě tam byl zmatek s těmi orby, které šlo postavám přidělit.
@Ringo (09.11.2020 21:39): To je škoda, zrovna konec dvojky je hodně epický. Luca Blight je super záporák. Já tak jediný co bych vytknul, je že byl hodně pokus omyl vyhrát některé bitvy armád na maximální hodnocení, naopak souboje mi přišly moc jednoduché. To pídění se po parťácích měla o kousek lepší jednička, tady to bylo trochu zmatkovité a uspěchané. Bloudění po hradu k tomu patří, já jsem si to tam užíval.

@Charllize (09.11.2020 21:38): Na ten kachní národ jsem taky čuměl, ale tak po psech museli přijít. Vůbec jsou kachny nějak oblíbený (třeba ve strategii King of Dragon Pass jsem na to čuměl ještě víc...doporučuju se podívat v google na obrázky O_o)
@Red (09.11.2020 18:29): No zlatá panáčkoidnost SNESovek a částečně ještě i Playstationovek 1, to je přesně to, proč mě ty novější hry neberou moc už ani na konzolích, přílišná personifikace se simulací hlasu, gest a všeho. Jak se ti u té postavy znelíbí její reálné rysy, trpíš celou hru a atmosféra je v tahu :-)

Jinak Suikoden 5 měl zajímavé postupy jako všechny Suikodeny, jenže časem je to roztahaná a nepřehledná nuda. Vždycky, když jsem začal bloudit i ve vlastním hradě a nevyznal jsem se z tech 60 postav, které je dobré grindovat a které ne, tak jsem Suikoden přestal hrát. Dohrál jsem do konce jen jedničku. Dvojku jsem vzdal těsně před koncem, pětku jsem vzdal po 40 hodinách hry, Suikoden Tierkreis po 55 hodinách. 4, 5 a Tierkreis jsem měl navíc i originál a nakonec jsem to rozprodal a tím vytěsnil Suikoden sérii ze svého zájmu :-)
@Charllize (09.11.2020 20:27): No právě. Já zkoušel svýho času trojku, přes úvod jsem se ale nedostal. Obecně je trojka prý nejvíc odlišná od ostatních, ale je branná jako lepší čtyřky. Většinou je pořadí podle oblíbenosti 2,5,1,3,4 a tak jsem se rozhodl pro ten nejnovější a snad nejlepší. Samozřejmě mě to trochu štve, všechno je to jeden svět, ale to už bych si dal příliš velké sousto:)))
Tak nakonec jsem neodolal, nainstaloval jsem emulátor a spustil...

Tak nevím, vypadá jako osmiletá, pitvoří se jako osmiletá, mluví jako osmiletá... To mám opravdu osmiletou bodyguardku? Ten dabing a detailnější mimika spíš škodí :))

Grafika je hrozná, boje zatím vypadají přijatelně (podobné minulým dílům), hudba a celková stylizace fajn. Jsem zvědavý na to ostatní, hlavně příběh, hromadné bitvy, vlastní hrad, sbírání společníků a samozřejmě minihry.

Má cenu hledat ROM s japonským dabingem (je možnost kombinace angl.titulky+japonský dabing?)
@Tulareanus (28.07.2020 00:29): Bohuzel to pisu na starym ipadu, a buhvi proc aniz bych si vsiml nebo to delal umyslne to nejak prohazuje pismena. Plno veci musim pak opravit rucne, tady jsem si nevsiml.

Ja chapu ze k tomu mas citankove vysvetleni, ale i tak si myslim ze se to toho co myslim ja uplne tak netyka.

A nechapu kde jsi prisel na to ze chodim neco udupavat a hasit. Jen pisu co si myslim. Nejmin 2 x jsme napsal ze chapu kdyz se to nekomu nelibi. Naopak ty jsi me zacal napadat ze pisu sprostosti a nesmysly, tedy jsi zacal byt osobni a muzes byt rad ze jsem dobre duse a nevytahnu tezkotonazni strelivo :)



@Solidor (28.07.2020 00:41): Tales of je taky trosku jina hudba, ale porad to ma ten jeho zaklad, i kdyz spis pri soubojich, field nebo town hudbu bych nepoznal nejspis, kdyz bych to nevedel ze je to on.
@Charllize (27.07.2020 23:30): Neříkám, že dělá špatnou hudbu. Několik skladeb má velice dobrých. Ale prostě ho nevidím na úrovni Uematsa, Megura a dalších.

Jeho hudbu mám bohužel zaškatulkovanou jako tuctovou. Možná i právě proto, že už dělal na obrovském množství her.

Edit: A právě jsem si uvědomil, že skládal i pro Eternal Sonatu, kde se mi také líbil.
@Charllize (28.07.2020 00:21): Inak na to, aký si fanúšik, by si jeho meno už mohol aspoň raz napísať správne. :)
"Skladatel co dela blbou hudbu k zadne hre nic neslozi protoze ho tam nikdo nechce. Tak si tezko udela fanousky." Kvalita nerovná sa automaticky viac fanúšikov, viac slávy, viac práce. Určitú kompozičnú rutinu sa skladatelia dokonca učia pri štúdiu. Veľa hollywoodskej hudobnej premisy vychádza z instantných klišé, ktoré sú pre špecifický typ scén používané. To isté platí aj pre hry.

To, že Sakuraba používa v DS iný štýl je ok. Ale ty si napísal, že je to nudné preto, lebo to nie je jeho štýl. Čo je ako tvrdiť, že "je to nudné, lebo to nejde podľa očakávaného stereotypu" a to je logický lapsus alebo aj oxymoron. To, že sa ti nepáči alebo niečo páči, je samozrejme tvoj názor, na ktorý máš právo, ale ak sem dobehneš ako požiarnici "hasiť" čo páli len teba, lebo niekto má odlišný názor, to si fakt môžeš odpustiť. A týmto končím. Pretože ma nebaví, ako neustále chodíš udupávať debaty ako ohne, ktoré nevyhovujú tvojmu názoru.
@Tulareanus (28.07.2020 00:07): Mluvime o Sakarubovi ne? Skladal hudbu pro desitky her. Skladatel co dela blbou hudbu k zadne hre nic neslozi protoze ho tam nikdo nechce. Tak si tezko udela fanousky.
S tim nejnudnejsim si zacal ty. A o tom ze Sakaruba ma styl ktery vetsinove pouziva je fakt a ze ho v DS nepouzil je taky fakt. A mam snad narok to povazovat za nudne. Mam? Nebo se te mam napred dovolit?
Priste si odpustim psat vic. Jen napisu... me se Sakaruba libi, aby ses hned nepotento.
@Charllize (28.07.2020 00:03): V preklade to znamená "Skladatel co dela blbou hudbu nema fanousky." je absolútna sprostosť.

Rovnako sú absurdné nezmysly:
"Nejnudnejsi je prave to co udelal do DS, protoze to vubec neni jeho styl."
@Solidor (27.07.2020 23:20): Skladatel co dela blbou hudbu nema fanousky. Ja si umim predstavit proc se to nekumu nelibi, ale proste k tem hram kde ta hudba je to fakt sedi. Navic ty motivy co pouziva jsou takove hodne herni a tak.
Kdyby vysla nova VP a hudbu by nedelal on, byl bych nastvanej.
Mitsuda a Shinomura jsou super, ale nejsem presvedcen ze by dokazali v konkretnich hrach Sakarubu nahradit tak abych byl spokojen.
@Charllize (27.07.2020 22:55): To není hejt, jen kritika!!!

A jeho fanouškům se jeho hudba líbí, to dává smysl. Vytříbený styl si ovšem představuju jinak.

Třeba Mitsuda nebo Yoko Shimomura odvádějí lepší práci, ale to se tady můžeme hádat do nekonečna :)
Co to tady je za hejt Sakaruby?? ;D
Nejnudnejsi je prave to co udelal do DS, protoze to vubec neni jeho styl. Jeho prace na VP a Star Oceanech je legendarni a mnoho fanousku tu jeho hudbu kvituje s povdekem. vcetne me. Ja si bez nej Star Ocean neumim predstavit. Ta jeho hudba je jedinecna, clovek ji pozna na sto honu, a vytribenemu stylu bych genericnost nerikal. Ale fajn, ne kazdemu se to nutne musi libit. Ale rohodne patri do top skupiny skladatelu v japonsku, co se her tyce.
Moje japonska velka trojka je Uematsu, Sakaruba a Meguro.
@Solidor (27.07.2020 20:25): Náhodou v Dark Souls mal niektoré veľmi pekné motívy, aj keď soundtracky DS ako celky mi neprišli až také megasuper. Ale nejak mi napadlo, že osobne by sa mi tam (ani neviem prečo, čistý pocit) hodil Yasunori Mitsuda. :)