Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Crusader, klasika mezi RTS. Hra je úspěšnou kombinací budovatelské a vojenské strategie. Absence jakékoli diplomacie, stejně jako ovládání pracovníků dává prostor k absolutnímu zaměření na výstavbu království, které dokáže jak patřičně prosperovat, s čímž se mimochodem pojí verbování armády, tak vzdorovat nepřátelským útokům.

Hodnotit většinu herních mechanik, vzhledem k tomu, že hra převzala systémy původního Strongohldu je zbytečné. Za zmínku stojí jen několik významných změn - omezení obhospodařitelné půdy, žoldácké posily a možnost zapálit budovy, které hru podle mě posunují na ještě vyšší úroveň.

Za zmínku ještě stojí hlavní kampaň, "Křížová výprava", která obsahuje celkem 50 misí. Obtížnost kampaně je skutečně náročná, opravdová výzva, která prověří hráčovy schopnosti a případně ho proškolí pro následné multiplayerové hry. Pokud hráčovi nesedne tato kampaň, může zkusit několik krátkých historických kampaní, případně volnou hru, kde může výbírat z (cca.) deseti různých oponentů. Co se mi opravdu líbí, je to, že je zde absence volby obtížnosti - tu vynahrazuje rozdílná AI jednotlivých oponentů. Jedinou nevýhodou je to, že jakmile člověk rozpozná taktiku jednotlivých oponentů, ničím ho už nepřekvapí.

Pro: Pěkná grafika, rozmanitost obraných struktur a jednotek, hlavní kampaň (a její obtížnost)

Proti: AI oponentů

+17
  • PC 95
Stronghold Crusader je pokračování Strongholdů, které je vydařené. Už nebudujete jen křižáckou armádu,ale můžete tam bojovat za arabské válečníky v poušti svaté zemi. Ti mají například obávané Assasíny, kteří můžou vylést po hradbách a přepadnou tak nečekaně obránce hradu nebo vylést na bránu a otevřít jí útočníků. Arabové jsou slabší než jejich protivníci z Evropy, protože mají jen lučištíky, kteří proti rytířům a obecně bojovníkům s plátovým brněním slabí (jeden kušník zabije rytíře tak na 2-3 rány arabský lučištník jich potřebuje asi tolik co evropský lučištník). Zato arabové mají vychytávky jako již zmíněné assasíny a otroky z loučema, kterým můžete zapalovat nepřátelské budovy.

Změnou o proti Strongholdům je, že zde už není jen kampaň, ale i mapy,které můžete hrát ve více hráčích nebo proti tolika počítačům kolik si nastavíte, případně pokud se cítíte být silní můžete počítačům nastavit zvýhodnění takže budou mít na začátku více peněz. Je zde také poměrně obtížné křižácké tažení, kde vaším úkolem bude zničit nepřátele. Jsou tu protivníci ze starých Strongholdů Krysa,Had,Prase,Vlk ale i nové postavy jako Richard Lionhard nebo Saladin. Oproti Storngholům je dobré, že už můžete dát na věž s balistou vojáky aniž by je balista zabíjel

Pro: Multipayer,arabské jednotky,křižácké tažení,balista na věžích nezabíjí svoje jednotky.

Proti: Arabské jednotky jsou slabší než Evropské - nemají účiné střelce proti jednotká s plátovou zbrojí , na všechny arabské jednotky potřebuješ jen peníze i když mají zbroj

+15
  • PC 95
Geniální strategie. V životě jsem nehrál lepší RTS než právě Stronghold: Crusader - nikde totiž nebyly tak dobře skloubeny prvky budovatelských her a akční strategie, kde jste chopili vojska čítající stovky jednotek. Bravo, Firefly, zůstali jste nepřekonání, a to i technickým zpracováním, 2D kreslená grafika má i po x letech něco do sebe.

Pro: geniální hra s prvky bud. a strat. her

Proti: mínusy neexistují

+14
  • PC 45
Kamarád na kolejích mě asi dva roky lanařil do jedné super strategie, kterou hraje už hrozně dlouho a já se k němu prý musím alespoň na pár bitev přidat. Moc se mi do toho nechtělo, ale když říkal, že Stronghold je skoro jako Age of Empires II s datadiskem, tak jsem se nakonec nechal přemluvit.

Stronghold: Crusader ale vůbec není jako mě dobře známá strategie. Už jen to, že se o své obyvatele musím starat tím, že jim peču neustále chleba, snižuji daně a řeším nějakou pitomou víru, mě hodně štvalo. Boje navíc probíhají s ohromnými armádami, které jsou na mapě hrozně titěrné a to vůbec není můj styl. Já mám rád přehled a ten jsem zde absolutně neměl.

Vrcholem byli vrahové, o kterých mi kámoš samozřejmě nic neřekl a najednou vidím, jak mi někdo téměř bez povšimnutí postupně zabíjí mé poddané a vojáky, ale musím uznat, že otroci s pochodněmi byli alespoň zábavní. Já si chci ale postavit hradby a obranné věže, vylepšit vše na maximum, lovit si zvěř, těžit suroviny, prostě vést poklidný život a až pak si vytvořit armádu a zaútočit na nepřítele, který doposud zkoušel mou obranu jen chabými útoky.

Vím, že tenhle postup je ve strategiích hlavně v multiplayeru sebevražedný, ale mě to takhle prostě baví nejvíce. Když jsem párkrát v Age of Empires II zkoušel multiplayer, tak jsem byl alespoň na chvilku v klidu, i když mě posléze protihráč skoro vždy rozdrtil. Zde jsem však klid nezažil vůbec, protože když jsem zrovna nečelil nějakému útoku, tak jsem musel řešit ten blbej chleba. Nakonec jsme si ale dali pár zápasů v NHL 08 a všechny nepravosti ze Strongholdu jsem kámošovi vrátil i s úroky.

Pro: otroci s pochodněmi

Proti: starání se o obyvatele, velké armády, nepřehledné, ani chvilka klidu

+13 +14 −1
  • PC 90
Stronghold crusader je pokračování hry Stronghold které by se dalo nazvat jako Stonghold 1,5 protože nepřináší tolik zásadních změn oproti minulému strongholdu a někdy je také označován jako samostatně spustitelný datadisk.

První a to zásadní změna je možnost stavět hospodářské budovy jen na travnatých a úrodných místech. Jelikož nejsou obvykle u hradu vedou se o ně velké boje a nelze tedy stavět například farmu uprostřed hradu. Další změnou je kampaň která už nemá žádný příběh (pokud hledáte příběh najdete ho v historických kampaních) a je hodně těžká. Krom několika kampaní si můžete zahrát proti botům, kterých najdete ve hře asi 20. Budov oproti minulému strongholdu několik přibylo, hlavní je stanoviště arabských jednotek - k jejich najímání stačí peníze a arabské zbraně se nevyrábí.

Principy hry zůstaly nezměny, jde tedy stále o to vybudovat hospodářsky i vojensky silný hrad. Výroba zbraní či jídla zůstala nězměnana, pouze vzhled budov je upraven. Grafická a zvuková stránka je na velmi dobré úrovni. Stronghold: Crusader je pro mě perfektní a originální strategie, která si bere to nejlepší z minulého dílu a snaží se to vylepšit, což se jí velmi podařilo.

Pro: Grafika, zvuky, hudba, hratelnost, multiplayer, konečně jde hrát proti botům, arabské jednotky, editor

Proti: AI

+11
  • PC 90
Stronghold Crusader je hra, která skvěle kombinuje prvky budovatelé strategie a strategie bojové. Grafika je momentálně sice trochu zastaralá, ale vůbec to nevadí, protože to vyvažuje dost intuitivní ovládání, které se naučíte téměř hned a kdybych měl popsat skvělost soundtracku, tak bych tady byl až do zítra. Stronghold Crusader je prostě jedna z nejlepších strategií, co existuje.

Pro: Ovládání, soundtrack, dobrej pocit z hraní

Proti: Zastaralá grafika

+8
  • PC 95
Opravdu je to geniální strategije. Tenhle systém mi sedl skoro stejně dobře, jako u hry Cultures 2 a to je co říct. Grafika není kreslená, ale renderovaná. To jí však neubírá na kráse. Má to i jakousi středověkou atmosféru. Když jsem nedávno viděl film Království nebeské, tak jsem musel tuhle hru vyhrabat a musím přiznat, že ani podruhé mě nezklamala.
Jen ta AI by mohla být lepší, protože se rozvíji jen chvíli a pak zatvrdne na jednom místě a posílá pořád stejné útoky. Proto se bude muset po chvíli hraní obrátit na kamarády, se kterými si zahrajete multiplayer.

Pro: mechanismy, atmosféra feudalismu, grafika, stavba hradeb a příkopů :D, multiplayer

Proti: AI

+7
  • PC 80
Najvacsie plus tejto hry vidim v jej schopnosti ziskat si hracov svojou jednoduchou grafikou, peknym prizvukom, uzasnym konceptom stredovekej strategie a vlastne vsetkym co tato hra ponuka..

Trochu minus je, ako aj u dalsich dielov serie, dlhsi loading... No nastastie, tak ako dlho to trva kym si spustite samotnu hru tak vas uz pri misiach necaka ziaden loading.

Osobne som viac budovetelsky typ, takze sa mi aj zapacila moznost len tak si mierumilovne vyvijat hrad, opevnenie, a niekedy aj ocakavat nejake spestrenie v najazdoch divokej zveri a podobne.

Pro: mila grafika, misie, herny system

Proti: AI botov, dlhy loading pocas spustania hry

+6
  • PC 80
Přenesení hry do orientálního prostředí bylo jistě dobrým tahem. Bojovat proti arabským nájezdníkům mě bavilo snad ještě víc, než předchozí souboje. Arabové zde sice nejsou nijak silní, ale jejich sílá spočívá v počtu a zákeřnosti útoku. A jejich hlavní zbraň je oheň. Takovým hezkým příkladem útoku v Crusader je asi 100 maníků se zápalnýma loučema, poslaných proti vám, kteří sice nepřežijí jediný zásah šípem, ale pokud není sprška šípů dostatečná, proniknou mezi zástavbu a během chvíle můžete přijít o všechno. Takže se muselo více dbát na obranu a pro jistotu i stavět hodně rezervoárů na vodu. Crusader kromě klasické kampaně obsahuje navíc jedno hodně dlouhé zajímavé tažení, které má asi tak 50 herních kol. Obtížnost postupně narůstá, přibývá počet AI protivníků, zvětšují se jejich opevnění a tak je o zábavu nadlouho postaráno. Na konci můžou být fakt zajímavá a obtížná herní kola. Ale tuhle kampaň jsem nedokončil, asi po 15-ti kolech mi to připadalo strašně stereotypní a postupně jsem od Crusaderu upustil...

Pro: Orientální prostředí, nový vzhled staveb, arabští útočníci, hudba.

Proti: Po určité době se objeví stereotyp.

+6