Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Steel Panthers

85
17 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
1995 PC
Vývojáři:
Strategic Simulations
Steel Panthers SSI (Strategic Simulation Inc.) jsou jednou z nejznámějších tahových strategií. Cíl hry je přitom prostý - získat kontrolu nad bojištěm a systematicky vypráskat protivníka (eventuálně ještě možnost útočit nebo bránit podle charakteru scénáře).

Steel Panthers vynikají širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností.

Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu velice vyspělou možnost hry přes e-mail.

Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala dvou pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později Steel Panthers III: Brigade Command, která nepřinášela žádné podstatné změny, akorát rozšiřovala možnosti a záběr původního dílu.


Poslední diskuzní příspěvek

Abych byl úplně přesný hrál jsem SP ale nějaké pozdější díl. Mnohem více jsem ale zabil času u winSP2WW2 a winSPMBT (moderna) viz. winSP…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Už když jsem viděl první schémata, kreslil jsem si na papír kam pošlu pěchotu, kam tanky a jak využiju tenhle kopec a tohle křoví. Tahle je hra je mnohem masivnější než celoživotní šachy - doslova tisíce jednotek a možností, teorií a strategií a všechny *jdou* nějak využít! Můžete válku vyhrát, můžete válku prohrát, všechno ale v klidu tahového principu. Skloubení reality a hry (zábavnosti) do jednoho, se skutečnou, neškodnou odpovědností uvnitř.

Pro: Pohlcení, pocit vítězství jinde málokdy viděný - tady nehrajete misi 10 minut, tady hrajete dny, měsíce

Proti: Není pro casual hraní - nejde to v dnešní době zapnout, zahrát tah a odejít - ne v době kdy už obsah na monitoru přitahuje *jinak*

+3
  • PC 100
Tak tohle je prostě klasika, hra, kterou dělali hardcore nadšenci pro ještě více hardcore nadšence. Snad první tahovka, se kterou jsem se kdysi, ještě jako amatér potkal :)
Pamatuju si, jak jsem jednou byl na návštěvě u bratránka, co měl doma počítač :-) Hned mi vysvětlil zakladni principy a vyzval me na duel. Koukal jsem jako puk, když jsem viděl, co všechno tam jde navolit a z jakyho kvanta jednotek jde vybírat. Bratránek si prozíravě vybral Němce na vrcholu sil. Za relativně mrzký peníz nakoupil Tigery, Panthery, pěchotu se skvělou morálkou a já nevím, co ještě.
Pro mě vybral nějaké Jugoslávce, co se zmohli tak maximálně na koně, či traktor. Myslím, že netřeba dodávat, jak bitva dopadla. Z toho by nic moc nevyčaroval snad ani Napoleon :-)
Pro mě jednoznačně velká hra, navíc oživená freewarovými remaky. Prostě si nemůžu pomoct a musím tomu dát absolutní hodnocení.
+2