Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (28.04.2014 13:38): verzi 1.2 sem si docela užil a už bych to bez toho nehrál, ale jakmile jsem vyzkoušel 2.0 hned po vydání a od tej doby sem na to nesáh a asi to takdy odinstaluju, to prostě není to co sem od toho čekal :/ přijde mi to absolutně zbytečně překombinované a nereálně těžké za cenu co největšího HC
@Walome (28.04.2014 09:29): Špatně jsi mě pochopil. Já bych bez Datastora nebyl schopný všechny díly dohrát. Ten obtížnost zvyšuje, ale tak nějak normálně. Ten výčet negativního byl na účet Misery.
No pravda že Datastor je hardcore, ale dohrál jsem to s ním. Na konci hry jsem neměl nic než jeden granát a chleba, krvácel jsem a měl tak 5% HP, chlebem jsem to zkoušel vyrovnat :D nevím jestli to trochu pomáhalo nebo ne, a v poslední místnosti byl ještě jakýsi nepřítel, kterého jsem zabil právě tím posledním granátem. To byl adrenalin :D
Ale jinak tak velké problémy jsem s tím neměl, spíš mi přišlo lehčí střílet nepřátele, protože po jedné ráně lehli. Nepřekonatelný problém je ale clear sky s datastorem kdy se v tom městě spawnují nepřátelé ze všech stran, v temných koutech a to jako fakt nešlo, upřímně pochybuju že je to možné dohrát :D
Ale právě Lost Alpha jen obnovuje vystřižené lokace a podobně.. teda aspoň myslím už to v podvědomi moc nemám, vím jen že jsem na to čekal, ale před 3 lety to nadšení opadlo :D tak teď jsem si jen tak mimochodem všiml že to vyšlo.
@Walome (28.04.2014 10:05): Já s datastorem nikdy nehrál, takže nemůžu soudit rozdíly v jejich nasazení.

Jj, to by bylo hezké. Doufám, že Survarium něco takového nakonec nabídne, myslím že kromě PVP něco takového chystají.
@Bodkin (28.04.2014 09:55): Hm, tak s Giantem jsem se ještě nesetkal. A Controller byl na první mapě i v datastoru prvního stalkera. A nepřišlo mi to tehdá divný, ale vyjukanej jsem byl :)
Od Misery bych čekal to samé. Já bych brál mod bez monster, něco na způsob DayZ - nevíš komu věřit, co čekat, apod. ale singlplayer. Což to je dnes utopické stejně jako tehdy.
@Walome (28.04.2014 09:44): Misery má hrozně cool věci a dobré nápady, ale zombie co po tobě střílí do nekonečna po zabití dropne rozbitou zbraň s 0-1 nábojem. Už na první mapě je několik Controllerů a Giantů a dalších 'end game' zrůdiček.

A jo, jdou zvládnout s 'trochou' snahy a spoustou utíkání, ale celkově to narušuje vnitřní logiku světa a narušuje to reálnost pro větší výzvu. Vzhledem k tomu, že já doufal, že to naopak zlepší logiku světa a větší autentičnost, tak to bylo docela zklamání.
@Bodkin (28.04.2014 09:37): CoP jsem tak nějak přeskočil, ani už nevím, co mě k tomu tehdá vedlo. Ale Clear Sky jsem nedohrál, páč mi odešel HDD a jelikož to nemám přes steam... takže CoP je další v pořadí.

Tak to ta Misery nezní tak dobře, a já myslel, jakej to není zázrak. Ale obecně, co si budem povídat, dokud jsi venku, je to ok, ale jakmile zalezeš někam do podzemí, seš v prdeli :)
@Walome (28.04.2014 09:29): Misery není o hardcore realistickém survivalu, ale naopak. Je to navrženo, aby to bylo co nejtěžší a vyloženě in your face.

Já se dostal docela daleko, neměl jsem s tím takové potíže jako say (a nebo jsem se jen nevzdával a rozhodně jsem nehrál za nějakého snipera :P), ale když jsem pak zjistil, že z toho realistický survival nedostanu a je to především o masturbaci nad tím, co už jsi zmákl, tak jsem se na to vyprdl.

Jo, Clear Sky je lepší než SoC a mám ho nejraději, i když CoP je z nich asi nejlepší.
@Say (28.04.2014 00:06): Čoveče, tak takhle jsem to nevnímal. V tom Clear Sky snad ani nemusíš jíst, nebo spát (ale 100% si jist nejsem), navíc tam nejsou auta, ale zároveň nejseš unavenej po pěti krocích, takže je chození po Zóně ok a má to atmosféru.
Pes tě zabije tak na tři kousnutí, to se docela dá z toho dostat. Zombík taky tak. Ty větší potvory tě sejmou skoro hned, stejně tak headshot, ale s tím se prostě počítá. A myslím, že opatrnej postup Zónou je přesně to, co děla Stalkera Stalkerem, upřímně si ani neumím představit, jak hrozné to musí být bez Datastoru O:)

Každopádně přestřelky maj perfektní koule, navíc v Clear Sky nejsou ty respawny, takže všechny neduhy z jedničky jsou prakticky pryč a zůstává samotný gameplay.
@Walome (28.04.2014 00:01): Datastor zvyšuje obtížnost, ale na na úkor přehnaného realismu, kdy to už ani realismus není ale jde spíš o udržování svého tamagočiho, který by měl nejraději zůstat někde v koutku a ty mu měl dávat jen nažrat a uklízet po něm. Když chodíš v Zóně s vědomím, že tě může zabít i moucha a ty objevuješ cestu kupředu formou dead -> QL -> obejdu to -> QS -> dead -> QL -> tak to vezmu ještě jinudy -> QS -> dead atp., tak to na herní motivaci fakt nepřidá=D
@Say (27.04.2014 23:56): Je to Stalker v otevřeném světě, "jak byl původně zamýšlen"... pochybuju ale, že je tím myšlena i "živá" Zona a vyspělá AI všech NPC a zvířat, která nám byla před těmi x lety slibována... a někteří se dodnes nesmířili s tím, že STALKER je jen vobyč FPS :D

Misery je blbá, říkáš, jo? No mě bavilo už dost to Clear Sky s Datastorem, to bylo docela hezky hardcore a napínavý. Jen člověk nesmí vnímat absenci dobrého děje a zajímavých NPC postav a musí se soustředit jen na gameplay.
Ta Alpha vypadá zajímavě, ale já jsem docela zvědavej na tu Misery. Stalker se podle mě musí hrát jako hardcore survival hra, jinak je to absolutně o hovně. Což je myšleno vlastně jako kompliment :)

Zdá se mi to, nebo v původním STALKERovi cutscény byly a v Clear Sky ne? Clear Sky na mě celkově působí lépe, ačkoli hry jsou totožné.
Tyjo tak je to kompletne prekopane, pekna prace, hlavne ty zvuky zbrani. Skoda jen absence zvuku chozeni.
íííííííí už je to tady...

Sosáci dávejte průběžně vědět jaké to je.
Taky uz budu mit cucnuto, jsem zvedavy. Puvodni videa si pamatuji jen matne, snad najdu rozdily :)
Nemám chuť na další CoD, takže nemám strach, že bych to hnedka zabalil. Jinak mi k*rva spadlo stahováni, taže jedu od znova :D
@MarezCZE (06.02.2014 20:29): Jo, to jsem rád! Doufám, že tu DB verzi... torrent je tuším outdated. Potřebuješ všech asi 10-11 částí z Skydrivu.

Jinak to nevypni po prvních deseti minutách. Potřebuješ tak dvě hodiny vůbec na pochopení toho, že všechno mít nemůžeš, všechno zastřelit nejde, do většiny míst se ze začátku nedostaneš jednoduše. Vůbec nesprintuj, choď pomalu, ani nemysli na bezhlavé střílení po všem, co se hne. Mrkni na toho týpka, co dělal Playthrough. To je pán, co to umí, škoda, že skončil.

Je to prostě jiná hra, nedá se to brát stejně, jako vanilla SoCh.

edit: můžeš přes ten SOUP plácnout i PRZ 2, ať to nějak vypadá. Ty textury jsou fakt odporné :-/.
http://www.moddb.com/mods/photo-realistic-zone-2
@MarezCZE (06.02.2014 16:03):
Autumn Aurora 2 zatím tak 7/10. Hraju to tak čtyři hodiny, je to pro mě ale moc vanilla-like. Dám tomu ještě chvilku a pak na to asi kašlu.
PRZ 2 = grafický mód, je třeba to po instalaci projet s DDSoptem, protože ty mipmapy jsou fakt nevyvedené. Potom je to pecka.
Tyhle dva bych doporučil tomu, kdo má silnej komp a nechce se mu hrát vanillu, AA 2 toho úplně moc nemění.

Nejoblíbenější mod, u kterého jsem strávil fakt hodně času, je ten STALKERSOUP. viz dole. Potom Misery, SGM 2.1 (NE 2.2!!!).
Stačí se mrknout na moddb, jsou tam snad všechny mody, o kterých má cenu se bavit. Jeden z těch nejlepších ještě ale není vydaný - LURK.
@Clorky (06.02.2014 14:32): Koukám, žeStalker je nesmrtelnej, jen to potvzuje jeho kvality.
Níže jsi popsal tvoje nejoblíbenější mody, nebo ty podle tebe nejlepší?

Pravě bych se chtel do zony vrátit, konktrétne do všech třech map, doporučení na nej mody? Díky
@Bodkin (06.02.2014 12:02):
SoCh: Autumn Aurora 2
Teď hraju, k tomu tahám i PRZ 2, použij jen, pokud máš silnej stroj. Instalace je easy, snad to zvládneš.
STALKERSOUP
Největší modifikace vůbec. Nějakých 40 lokací, šílenost. Má to snad 10GB... Hrál jsem to kolem stovky hodin nějak rok zpátky. Jelikož se na tom furt maká, očekával bych hromadu změn k lepšímu. Bugy byly, bylo jich hodně. Občas to i padalo, ale stálo to za to.

CS: The Warmongers
Nedávno vyšla nová verze, vypadá to fakt zajímavě. Podle všeho vylepšuje všechny aspekty hry, včetně grafiky, zvuků a podobných sraček... ale hlavně teda gameplay a přidává hromadu fičůrek, aspoň co jsem koukal
Jinak vyzkoušej tohle: Reborn Another Way 2.53 a budeš škemrat, aby sis mohl zahrát Misery.

CoP: ňákej modpek
Porobil to nějaký čech, poslední mod, co jsem do CoP hrál. Působilo to dodělaněji. Je to nějaký merge, tedy smíchání více módů dohromady.
Není to zas taková změna, jako Misery, ale o dost lehčí teda. Podle mě pro jakéhokoli ne-masochistu ideální.
Nechcete se někdo zbavit krabicové verze s českým dabingem? Vím, jeho kvalita je sice všelijaká, ale kvůli sobě to nesháním. :-)
@Arc (06.02.2014 06:15): Je tam několikrát někde psáno, že jim nejde ani o 'realism' ani o 'immersion', ale jen a pouze o 'challenge'. Měl jsem s tím docela problém, anžto výzva naprosti ničila zážitek a byla až moc fuck-you-this-is-not-unfair-this-is-hard, ale pak jsem si zvykl a šel do toho jako HC masochista.

edit: Osobně ale u Stalkera dávám přednost Immersion, podpořenému gameplayem a realismem, takže jestli někdo ví o takovém módu, tak poslouchám.
@Say (05.02.2014 22:53): s tou nevyvážeností mám stejný problém, hrál sem MISERY 1.2 a obtížnost mi přišla těžší než u vanilly, a MISERY 2 mi zas přijde až moc těžká na mě (jako né že bych to nedal, ale na to potřebuju náladu a tu sem zatím nedostal, a to sem se na to tak těšil)
@Clorky (05.02.2014 22:33): No právě s novým HW o tom zase uvažuju... Spíš než obtížnost mi vadila nevyváženost, protože ať jsem dělal co jsem dělal, tak hned ze začátku mě cokoliv sežralo na ránu. A nepřišel jsem na to, jak se z toho vyhrabat. Jo a nic jiného, než snipery ve FPSkách nehraju, takže tady moc na výběr nemám=)
@Say (05.02.2014 22:27): Jo, dvakrát... bylo to dobré, ale ne tak moc, jak bych očekával. Teď si cením zuby na další Misery, až bude dodělaná ta Beta. Pojedu za Assaulta, ten mi chybí. Pak už na CoP kašlu, nevím, co by mohl ještě více nabídnout.

edit: co jsem četl, tak se Ti to moc nelíbilo. Především kvůli obtížnosti, ale co jsem koukal, stroj máš slušnej, tak ty HW nároky by tě zajímat nemusely. Zkus to ještě jednou, a nehrej za Snipera... to je asi fakt nejtěžší.
@Kosi.. (komentář): pusť Turínského koně od Bely Tarra pak se můžem bavit o poetičnosti :D
každopádně tajk jako tak koment dobrej, chválím a píšu jedničku s hvězdičkou(a zároveň píšu výboru pro převýchovu a čistotu rasy o doporučení do ODS)

Jo a abych nebyl pozadu se čtenáři novinek: Buď rád že Stalkera nedělali Češi, páč by to modrý svině rozkradly dřív než by to bylo dokončené, tady se každý slušný občan musí stydět co má za vládu!!!! Doufám že Kalousek půjde sedět a na Nečase spadne letadlo.
Taky jsem trpěl syslím syndromem, ale je pravda, že je toho potreba mnohem méně než si člověk myslí, a není vetší opruz, než běhat kilometry s padesáti kilogrami na zádech.
Ale tak zas je rozdíl hrát to s datastorem. Bez něj si vystačíš s průměrem 300 nábojů, větší přípravy jsou zbytečné pokud dobře míříš, bez něj ti tisícovka nábojů stěží stačila na trojičku banditů.. :D