Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
Spintires v poslední době dostává jeden update za druhým a zdá se, že tento pohřbený projekt je zase oživen. Dokonce je k dispozici nové placené DLC a autoři hlásí, že se Spintires mají ještě další plány. Jenže, jak došlo k tomu, že tady máme dvě skoro stejné hry - Spintires a Mudrunner? Jaký je mezi nimi rozdíl? A která je lepší? Sám jsem si tyhle otázky pokládal a nezbylo, než otestovat obě hry na vlastní kůži a trochu pogooglovat celou situaci.

V současné chvíli je duchovní otec Spintires, říkejme mu Pavel, u Sabre Interactive a pilně pracuje na Mudrunnerovi, jeho DLC a dokonce na druhém dílu - Snowrunner. Tomu ale předcházela rozepře s distributorem Spintires - britským Oovee - kteří měli Pavlovi dlužit nemalé peníze, což způsobilo rozpad jejich pracovního vztahu. Jaxe říká, pravda je někde uprostřed a zatímco Oovee se dušují, že splnili všechny svoje smluvní závazky s Pavlem, ten je zase přesvědčen, že mu dluží ještě hodně peněz, i když vlastně ani neví kolik.

Kdybych tomu měl vložit svůj vlastní názor, tak mám pocit, že Pavel podepsal nevýhodnou smlouvu a po obrovském úspěch chtěl více peněz, což dává smysl. Jenže ty mu Oovee neodklepli a užívali si jich po svém. Jeden ze CEO si dokonce koupil mercedes za 135k liber (který mu do 14 dní někdo polil chemikálií a znehodnotil tak lak). Spintires byl velký komerční úspěch a protože pro Oovee to byl jediný projekt, je zřejmé, že peníze pocházely právě z prodejů Spintires. A to Pavel, celkem pochopitelně, nemohl akceptovat.

I když Oovee vlastní práva na Spintires, Pavel vlastnil engine a kód a mohl si tak celou hru začít vyvíjet znovu, pod jiným názvem a distributorem. Tou dobou se zdál být Spintires mrtvý, protože Oovee se dostali do křížku se zákonem kvůli nepřiznaným příjmům, zatímco Pavlovi šla práce pěkně od ruky a v roce 2017 vydává Mudrunnera. Oovee všechny svoje legální problémy dořešily a zřejmě sehnali dostatečně schopné lidi, kteří jim celý Spintires pomohli postavit zase na nohy.

Takže tady máme dvě hry, které mají v základu šest stejných map. U Mudrunnera jsou mapy oproti originálu trochu pozměněné - jiná rotace mapy, jiné názvy a další drobnosti, ale není to nic zásadního. Teprve až nově vydané mapy, v rámci DLC, jsou unikátní pro každou hru zvlášť. Zatímco Spintires má dvě nové oficiální mapy, Mudrunner už jich má pět.

V čem má Spintires navrch?
- Lepší grafika, detailnější a ostřejší modely vozidel, lepší barvy. Mudrunner je proti němu doslova hnusný, barevně jalový a rozmazaný
- Offroad - lépe simuluje např. gravitaci, zároveň je větší výzvou, auta se chovají uvěřitelněji
- Modely jsou vizuálně věrohodnější, lépe použitelné a více modifikovatelné (např. je možno měnit pneumatiky)
- Sice chybí pohled z kokpitu, ale zase má pohled "nad kabinou", který mi přijde užitečnější
- Lepší audio - hlavně zvuky motoru, ale taky detaily jako pískání brzd, krákání v lese...
- Mnohonásobně více modů

V čem Spintires ztrácí?
- Kulisa řazení tvarem připomíná strom a vrazit tam offroad jedničku je o nervy. v Mudrunner se řadí "do čtverce" a je to velmi intuitivní a jednoduché i poslepu
- Kamera je neposedná a rotace kolem vozidla probíhá dost skákavým pohybem, při nakládce s bagrem jsem chytal z kamery amok, prakticky stále jsem pořádně neviděl. V Mudrunneru jsem takové problémy vůbec neměl.

Mudrunner by měl být, pod vedením Pavla, po všech směrech nadřazenější verzí, jenže to není tak jednoduché a s masivními vylepšeními se ze Spintires stal vyrovnaný soupeř. Jediným důvodem tak může být politika Oovee a tedy jejich bojkot.
+21
  • PC 90
Mám rád hry, ve kterých funguje fyzika tak, jak má. A to Spintires splňuje dokonale. Náklaďáky se páradně boří do bahna, voda kolem jedoucího auta přímo vře a při vyšší rychlosti cáká všude okolo. A to není všechno. Fungují i všemožné mechanismy od tažného lana až po jeřáb pro nakládání dřeva. To je totiž stěžejní úkol na každé mapě, kterých je dohromady šest. Ale kdo si myslí, že dojede pro dřevo, naloží ho, odveze a složí a má vyhráno, ten se plete. Nejdřív je nutné pořádně prozkoumat mapu, najít rozmístěné náklaďáky, popř. je opravit, najít nádrže, naplánovat cestu a pak teprve zrealizovat odvoz dřeva. Jediná úleva, kterou hráč hardcore modu má, je to, že stačí naložit dvě klády „ručně jeřábem“ a zbytek se dá naložit volbou naložit náklad. Podmínka je, aby auto, na které se mají klády naložit, stálo i s vlekem co nejrovněji a aby naložení nic nepřekáželo.

Jak jste asi pochopili, je tato hra vytvořená pro nadšence, kteří mají rádi nákladní auta a všelijakou techniku. Auta jsou při tom velice hezky vymodelována a hlavně velice hezky znějí. Prostředí je také velice pěkně vytvořeno a hlavně je plně interaktivní. Podle síly auta se stromy buď polámou nebo jen zakymácí. Podle jeho váhy se patřičně propadá do terénu.
Přesto, že mě hra moc bavila, má i pár nedostatků. Jednak nemožnost řídit z kabiny a s tím souvisí to nejhorší – kamera. Samovolně se přibližuje k autu, nelogicky se natáčí a vůbec prostě zlobí. Je to hlavní důvod neudělit hře 100% hodnocení. Pak se mi ještě moc nelíbilo chování aut při vyšších rychlostech, nevypadá to moc uvěřitelně. Ale vyššími rychlostmi se stejně dá pohybovat jen po vyasfaltovaných silnicích, které jsou asi jen ve dvou mapách.
Ve hře je i možnost multiplayeru s dalším hráčem, ale ten jsem nevyzkoušel, nebylo s kým. Komunita vytvořila spoustu modů s dalšími typy aut, do hry se tak už dá přihrát leccos. Jak to bývá, některé jsou lepší, některé horší.

Herní výzva 2017, bod č.6[i][/i]

Pro: ježdění s auty a maipulace s nimi a se dřevem, plně interaktivní prostředí, spousta modů

Proti: kamera

+15