Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sleeping Dogs

82

Komentáře

« Novější Starší »
  • PC 95
Sleeping Dogs pro mě představuje mimořádnou extázi, senzační titul a pořádnýho konkurenta série Grand Theft Auto. Nemá smysl pochybovat o Asijské produkci, která bejvá mnohdy vysoko nad nadstandartem ze zámoří. Zejména co se týče filmů, tam takový Jiho Korejci v současnosti nemaj srovnatelného soupeře a taková Indonésie se svojí akcí a mizernými rozpočty, posílá výsmech všem těm CGI sračkám, marvelům a podobným předraženým hovadinám. Hong Kong je zase ráj pro úžasné kriminálky s perfektními herci. Samotný Japonci bodují v hororech a minulý rok vydali stealth akční film "Re: Born" s karambitama, na který netrpělivě čekám. Prostě Asijskou tvorbu vysoce obdivuju.

Proto jsem měl ke Sleeping Dogs už od samotného počátku blízko. Bojová umění, jejich kultura, na první pohled sympatický hrdina, skvělej námět (undercover cop) a do toho je vše mixlé s open world městem. Pokud bych měl zmínit dva filmy, které mi hra připomínala, tak "Special ID" s Donnie Yenem (samotná hlavní postava, policajtka parťačka, podobný kontaktní bojové prvky a prostředí, humor) mno a jeden z nejlepších akčních filmů současnosti, "The Raid 2: Berandal" - už vim, odkud Evans použil základy pro příběh, postavy a celkově námět. Též Iko Uwais se dostane do vězení, někoho tam zachrání aby zapůsobil na mafii, ta si ho bere pod křídla a začne vůči ní mít určité sympatie.

Zprvu jsem se nemohl dostat vůbec k příběhu, protože jsem absolutně netušil, co mám dělat dřív. Tolik aktivit, možností a to byl jen začátek!!! Jakmile jsem se však prokousával příběhem dál, přišel mi sice krátký, ale za to pěkně sevřený, komplexní a tak funguje celé město. Když se člověk podívá na samotnou mapu, může se zdát malá, ale o proti Grand Theft Auto, kde jsou dlouhé, prázdné lesy, pouště a podobné - tvůrci udělali ucelený celek, kde lze vidět i partu rybářů na břehu, a kamkoliv půjde, tam se něco mezi lidmi děje, nebo na něj čeká vysoká odměna v podobě lockboxů... nadále lze sbírat sošky pro mistra bojových umění, takže už takhle vysoce bojové dovednosti, si může hráč "tunit", anebo závodit v pěkně upravených autech, zpívat karaoke písničky, dělat vedlejší mise a různé laskavosti, krást dodávky s penězma, krást auta na ulici, za který jsou šílený prachy, kupovat oblečení, mejt si obličej, chcát na toaletách, spát, zatýkat velké ryby pomocí televize, rozbíjet huby v bojových klubech, hrát poker, zajít s přítelkyní někam, žrát, chlastat... nebo přejíždět civilisty díky šílenýmu jízdnímu modelu a sledovat jak odlítávaj a řvou :-)

Jedině jsem nerad nasedal na motorky, to byl humáč. Rádia jsou pěkné, pestré, (The Who - Eminence Front, Bonobo, Queen) mnoho žánrových palet - downtempo, chillwave, electro, rock/metal, indie, popík či orchestrální hudba, hip hop... město je barevné, graficky úžasné, nechybí dynamické počasí, luxusní i zapadlé čtvrti, hra má PRVOTŘÍDNÍ interiéry (hlavně ty dvě diskotéky, wow!) a ještě se vrátím ke customizaci mé postavy, krom San Andreas, V, je Sleeping Dogs teprve třetí hrou, ve které jsem si dával záležet na tom, jak moje postava chodí oblečená. Při bitkách lze využívat okolí, různé zbraně (deštník, kufr, nože, sekáčky) lze to vrhat po nepříteli a chvíli se zdá, že bitky jsou náročné, ale jakmile pochopíte, že stačí krýt útoky těch magorů, je velmi pravděpodobné, že máte vyhráno. Přestřelek je též hodně, zbraní méně, jsou brutální, krvavé, dynamické, hráč musí postupovat takticky, prostě paráda.

Samotné město je jinak samozřejmě hodně detailní, cut scény profesionální (babička co mluví katonsky a seká tam sekáčkem na maso zloduchy, je cool) samozřejmě Wein umí plavat, dělat parkour, střílet, hláškovat, mlátit se, flirtovat... policejní mise jsou špičkové. Hra dá zavzpomínat na první Splinter Cell, kdy páčíte zámky, nadále instalujete kamery, odposlechy, fotíte místo činu, prohledáváte mrtvoly a všechno vám hra dává možnost dělat, takže jsem byl maximálně ponořený do těchto misí.

nyní to špatné: Občas hrozná kamera, a někdy strašný design misí (respawny enemáků, exploze, nepřehlednost, tfuj), hra je poměrně zabugované, některé strašné textury,bitek je tolik až se hráč může přežrat tim množstvím a některé mise maj dost vypatlané vyustění (například s tim rapperem, kdy celá mise je konečně pasivní, oddechová a samoúčelně na konci musíte prostě zbít bandu tří dementů, bez nějakýho smyslu) a je škoda, že rande s holkama jsou strašně krátká a víc hra nenabídne, neprohloubí ty vztahy. Auta nelze vůbec tunit, zde by se to šiklo. A k naprosté dokonalosti to chce právě lepší design misí. Jinak je to hroznej žrout času, ale bavim se mimořádně královsky. Do budoucna si pořídím definitivní edici se všemi DLC, protože Sleeping Dogs se u mě stal naprosto zásadní hrou a mrzí mě, že pokračování nebude.

Pro: Rádia, město, grafika, plno aktivit, příběh, postavy, humor, choreografie bitek, policejní mise

Proti: Někdy přehnaná akčnost, občas kamera, v mnoha věcech osekané a nedodělané

+21+21 / 0
  • PC 80
Osobne "GTA like" hry moc nemusím (s výnimkou Mafie) a vždy ich hrávam len pre to, aby som sa trošku vybláznil v "sandboxe". Keď sa mi do rúk dostali Sleeping Dogs, povedal som si, že to túto hru musím prejsť. Hra sa odohráva v Hong Kongu (rovnako nemusím Ázijské prostredia v hrách) a pôsobí naozaj dôveryhodne a mesto vyzerá presne tak, ako by som od Hong Kongu v hre očakával. Dej hry je famózny a vtiahol ma do seba viac, ako to dokázala spraviť napríklad Mafia II! Súboje sú tiež super, akurát škoda ich náročnosti a najmä "komb" ktoré sú naozaj hlúpe, ba priam tak zložité, že som sa na niektoré vykašlal a nepoužíval ich. Grafika a zvuky sú úchvatné!
Celkovo táto hra u mňa vyhrala na plnej čiare a preto ak ste ju nehrali a máte radi hry ako GTA, či Mafia - rýchlo si ju kúpte!

Pro: Živé mesto, grafika, príbeh, skvelé autá, nádherné miesta v meste

Proti: Miestami až šialená fyzika, niekoľko bugov, náročnosť súbojov, počas šoférovania trochu hlúpa kamera, častá absencia zbraní

+10+10 / 0
  • PC 80
Komentár aj k DLC čiže Sleeping Dogs Collection.
Po 14 hodinách: Hra je celkom znesiteľná až na veľmi zlý jazdný model alebo by som mal povedať kĺzanie. Vedľajšie misie ako hľadanie altánkov a zapínanie kamier či otváranie trezorov sú po čase dosť otravné. Príbeh je znesiteľný až nadpriemerný v niektorých okamžikoch ale stráca dych. Čo naozaj zaujme je boj a ten ma aj v deme oslovil ku kúpe. Mesto je trochu nezaujímavé a koridorovité. Na doporučenie to nie je ale skúsim to dohrať. Príbeh predsa len ťahá. Po 32 Hodinách dohraná hlavná misia a pozbierané všetky veci v hre. Áno dopredu hnal viac príbeh ako celková hrateľnosť. Mesto je trochu malé na to čo sme zvyknutý z GTA ale neurazí čo je slabé sú repetitívne vedlajšáky ako som už spomenul pár glitchov a bugov a iných neduhov sa tiež našlo. Po 37 hodinách čiže 5 hodinách dokončenia hlavnej misie v DLC-čkach odomknutých 44/59 (75%) achievmentov. DLC boli skoro o tom istom až na trochu tuhších protivníkov a straty všetkého vybavenia z hlavnej misie. Samozrejme tým myslím Nightmare in North Point (2012) a Year of the Snake Pack (2013) posledný prídavok ostatné som už mal v hlavnej misii ako najzaujímavejšie spomeniem len tie príbehové: Zodiac Tournament Pack (2012) je filmové a odsýpa ako aj Wheels of Fury Pack (2013) pretekárske.

Pro: príbeh, občas hutná atmosféra, boj z blízka, zaujímavé DLC

Proti: zlý jazdný model, zvuky áut a.i. dopr prostriedkov, trochu malé mesto, niekedy hnevá kamera, náplň vedľajších úloh stereotypný, bugy a glitche (len fakt zriedkavo)

+10+10 / 0
  • PC 85
Jelikož jsem milovníkem asijských filmů, her a rád se podívám i na něco jiného okolo triád, yakuzy, bojového umění, atd., tak tato hra byla tím pravým ořechovým. GTA 5 jsem sice ještě nezkoušel, ale když opomenu předchozí díly, toto je překonává všechny do jednoho.
Děj hry mě do sebe vtáhnul, role policisty v utajení a zároveň pak díky tomu člena triády byla impozantní.
Málo střelných zbraní tu nebylo ke škode, spíše naopak. Zbraně tu byly jen k mírnému zlikvidování stereotypu. Jde tu hlavně o řešení konfliktů za pomoci bojového umění a to se mi líbí. Nechybí krev na podlaze, předmětech, oblečení a kůži samotné, no konečně se někdo nebál. V cutscénách toho bylo i více, nedivím se věkovému omezení.
Pohyby jsou celkem realistické a boje tak nejsou tolik přehnané jako v ostatních hrách a filmech. Hodně se tu kryje, využívá protiútoků a občas se vám hodí i něco z klasických pouličních rvaček.
Dopravní prostředky se k kupodivu velmi dobře ovládají, nebojím se to srovnávat s mnoha závodními hrami. Pouliční závody taky nejsou zrovna špatné, i když chybí např. detajlní srovnávání specifikací vozidel, což občas vede ke špatné volbě.
Hra má hezkou herní dobu přibližně 22 hodin a to jsem nevyužil všech vedlejších misí.
Škoda jen, že jsme se nedočkali třeba stejně kvalitní filmové adaptace.
+8+8 / 0
  • PC 80
Docela příjemná napodobenina GTA v hongkongském stylu s dobrou atmosférou, zajímavými prvky a pěknou grafikou. Hrála se mi příjemně a i příběh mě nadchl ale bohužel mě úplně nepohltil.

Pro: pěkná grafika, souboje, Hongkong,

Proti: Délka hry, ovládání vozidel

+4+8 / -4
  • PC 85
Mnohí túto hru porovnávajú s GTA aj keď mne svojim prostredím a bojom viac pripomína PlayStation exluzivitu Yakuza, áno je to hra z prostredia Mafie a neprináša nič až tak nové, ale GTA si len želá, aby mala takýto dobrý štýl.

Čo si človek hneď ako prvé všimne je, že oproti prázdnym a nudným mestám v GTA je Hong Kong plný farieb a života a je oveľa interaktívnejší ako nudné Liberty City. Graficky vyzerá hra neuveriteľne, a to aj na nižších detailoch.

Príbeh nie je nič originálne, ten čo videl The Departed (Skrytá Identita) a Infernal Affairs (Volavka) vie čo sa bude diať, policajt v utajení sa musí dostať do triád ale pritom rieši osobné problémy, napriek tomu je veľmi dobre spracovaný a napínavý aj keď tu je klasický problém sandbox hier, že hra sa naň dostatočne nesústredí a nie je využitý jeho potenciál a celý končí príliš náhle. Ak sa nezaoberáte vedľajšími misiami tak je aj dosť krátky. Horšia vec ale je, že skoro žiadna postava v hre mi nebola sympatická a nezapamätal som si ani mená väčšiny z nich, sú to proste hajzli ako v Mafii II. Hlavný hrdina Wei je znesiteľný aj keď v hre neurobil žiadne závažné rozhodnutia, je to viacmenej bábka polície.

V hre je mnoho zberateľných vecí, ktoré ale majú aj nejaký úžitok ako Lockboxy s peniazmi alebo oblečením, jadeitové sošky zvierat pomocou ktorých odomykáte nové chvaty, Akési modlitebne, ktoré vám zvyšujú zdravie až na dvojnásobok a hackovateľné kamery, pomocou ktorých neskutočne dementným spôsobom zatýkate drogových dealerov, (jednoducho kliknete na chlapa v obleku cez svoju telku).
Samozrejme okrem vedľajších misií a láskavostí sú tu aj rôzne zábavky ako pouličné závody, bojový klub, Mahjong a dokonca aj Karaoke a kohútie zápasy.
V hre môžete randiť s rôznymi dievčatami, ale vzťahy postrádajú hlbku, proste niečo pre dievča urobíte, vyspíte sa s ňou, zobrazí vám to veci na mape a nájdete si ďaľšiu, čo mi bolo dosť nesympatické, hlavne keď Wei jednej vyčítal, že ho podvádzala.

Hra má RPG prvky a 3 XP ukazovatele, prvý je Triad XP, ten doplňujete čo najktreatívnejšimi a najbrutálnejšími spôsobmi zabíjania a doplňuje sa dosť ťažko. Druhý Police XP je dosť nelogický, uberá sa vám vtedy keď narazíte do niečoho, zraníte nevinného alebo čo je najsmiešnejšie, nešikovne preskočíte cez prekážku, našťastie ale vďaka spomínaným kamerám rýchlo získate Cop level 10 dlho pred koncom hry zatiaľ čo Triad level som mal len na 8. Posledný a najzaujímavejší je face meter ktorý má 2 ukazovatele, ten prvý doplňujete počas boja a dočasne vám doplňuje zdravie a zvyšuje silu, ten druhý je klasický XP meter, ktorý zvyšujete plnením side misií. Získavate zaň zľavy a vyššiu účinnosť jedál a nápojov.

Najzaujímavejšou hernou mechanikou oproti GTA je bojový systém podobný Arkham Asylum a Assassin's Creed kde robíte množstvo zaujímavých chvatov a nové sa učíte zbieraním spomínaných sošiek a oživuje ho možnosť chytať nepriateľov a zabíjať ich pomocov prostredia naozaj zaujímavými spôsobmi aj keď má 2 problémy:
1. Väčšinu chvatov, ktoré sa naučíte už nikdy nevyužijete. Ja som napr. nikdy nepoužíval zlomenie ruky a nohy alebo omráčenie a vždy som robil len vzdušné kopy a protiútoky.
2. Ak používate protiútok, tak sa vám skoro nikdy nič nestane, takže väčšinu súbojov môžete ľahko vyhrať ak nepriatelia nie sú ozbrojení. Potom ale získate menej skúseností a preto ak chcete získať lepšie hodnotenie musíte občas riskovať.

Oproti tomu prestrelky, ktorých je dosť veľa v 2. polovici hry, pôsobia priemerne, navyše, zatiaľ čo normálne ovládanie myšou je pomerne necitlivé, so zbraňou je citlivé až príliš. Nudné prestrelky z krytia ale oživuje že môžete preskokom robiť Bullet-Time a pekne nepriateľov zostreľovať ako Max Payne. Prestrelky z áut a lodí sú oveľa zábavnejšie. Tiež je podivné že v hre sa zbrane získavajú veľmi ťažko, ale v story misiách ich je až-až.

Dobrým prídavkom sú naháňačky na autách alebo na strechách v parkour štýle ktoré značne oživujú hru.

Jazdenie oproti tomu nie je nič moc na to že na hre sa podieľali bývalí developeri NFS hier, aj keď sa môžete vyhovoriť, že je to preto lebo jazdíte na nekvalitných čínskych autách. Na jazdu vľavo sa zvyká ťažko a potom keď skúsite inú hru, tak vám to domotá hlavu. To že v hre nie je tachometer, na to som v takýchto hrách zvyknutý, ale viac mi prekážalo, že keď nastúpite do auta, ani vám nezobrazí jeho názov. Taxi v hre sú navyše úplne zbytočné, pretože ich nemôžete zavolať, ale musíte stáť blízko pri nich. GPS je dobre urobené, stačí stlačiť M a hneď vám ukáže cestu k ďalšej misii, bohužiaľ je často mätúce a volí nevhodnú alebo príliš dlhú cestu. Jazdným modelom samotným mi hra najviac pripomína hru Wheelman, tiež tu môžete robiť absurdné nárazy do strán a ešte k tomu kradnúť autá nielen klasickým GTA spôsobom, ale aj skokom zo svojho idúceho vozidla.

Ďalším problémom sú peniaze, najskôr ich máte málo, ale po čase ich máte príliš veľa a nemáte ich naozaj na čo míňať okrem nepotrebného oblečenia a áut.

Developerov musím pochváliť za dobre zvládnutú konverziu, sú tu síce občas problémy s ovládaním, (po prvýkrát po dlhom čase som používal hlavne WAD klávesy a nie len W a myš), ale technicky je výborne urobená na to že je to veľmi konzoloidná akcia.

Napriek rôznym nedostatkom ma hra veľmi bavila, Prešiel som ju za 30 hodín aj keď som sa so všetkými závodmi, zápasmi a úlohami neobťažoval. Podľa mňa po Mafii asi najlepšia GTA-likehra. To že hra je oveľa lepšia ako GTA IV ani nemusím hovoriť, tiež je rozhodne lepšia ako Watch Dogs., a obtojí aj oproti väčšej a prepracovanejšej GTA V.

Pro: Veľké a naozaj živé mesto, ručné súboje, zábavné aktivity, naháňačky

Proti: Priemerný príbeh a postavy, nudné prestrelky

+16+16 / 0
  • PC 90
Hra, která vás na pár hodin rozhodně zabaví. Konkurence GTA, ale těžko se to srovnává.

Co se týče grafiky, výborně zpracovaná, s tou si vývojáři hodně pohráli. Příběh se dá popsat opět jako: "seš polda, ale máš spoustu kámošů v podsvětí, takže furt seš tak někde na hranici mezi zákonem a zločinem, z čehož ti samozřejmě časem začíná hrabat." Takže zajímavá akční detektivka s nějakým tím odposlechem, akčníma skokama na auta, kterým slow-motion propůjčuje zajímavou dynamiku, nějaké ty bitky (hlavně teda bitky, protože když náhodou držíte zbran, je to vzácný asi jako opice na sibiři). K tomu přidejte celkem rozlehlý město, velký výběr aut a motorek, trochu toho freerunningu (Wei se snaží tvářit jako děsnej atlet), ježdění vlevo (z čehož jsem teda kvet) a vyleze vám z toho hodně povedej kousek.

Příběhu asi není co vytknout, ale taky to není žádná převratná novinka, tajnej polda se vypracuje v gangu a jeho nepřátelé jsou vlastně kámoši, bla bla bla...Konec hry je hodně epickej, což se dalo ostatně čekat.

Ovládání a bojový systém: No, občas vám Wei skočí tam, kam nechcete, občas se někde seknete s autem, ale jinak problémy nejsou. Moc si teda neužijete zbraní (což byl nejspíš záměr), ale to vám bohatě vynahrazuje boj rukama, který je snad nejpromakanější, co jsme kdy viděl. Wei jako mistr bůhvíčeho (vypadá to na kung-fu) se umí ohánět a když si chytnete protivníka a rozhodujete se, jestli mu strčíte hlavu do pece, hodíte na zed nebo hodíte do větrací šachty, to je teprve zábava. Obdobný systém jsem viděl jen v "Punisherovi" (to samozřejmě neznamené, že to jinde není).

Co mě trochu mrzelo, byla herní doba, která není extra valná. Za 3 dny nočního popíjení red bullu a paření přes víkend máte hotovo.

Sečteno a podtrženo, 90%

Pro: Grafika, boj rukama, dabing, příběh

Proti: Délka hraní, občas ovládání, jízda vlevo

+9+10 / -1
  • PC 90
Sleeping Dogs měl být původně další díl True Crime s podtitulem Hong Kong. Na Activision to bylo spoustu peněz tak po půl roce odkoupily práva Square Enix a na světě je Sleeping Dogs. Díky bohu!!

Každý bude hru srovnávat s GTA ale já hned vidím rukopis True Crime, který má svůj styl. Jedna se o otevřený svět v městě Hong Kong, graficky tak parádně zpracovaný, že jsem nemohl pochopit, že to ještě utáhnou současné konzole. Různé čtvrtě mají svá kouzla ale není nad noční projížďku na motorce v dešti centrem, kde na Vás bliká nekonečný počet neonu a reklam.

Ve hře hrajete za detektiva Wei Shen, který má za úkol proniknout do místní mafiánského kartelu. Samozřejmě Wei ovládá bojové umění a využívá ho naplno. Od krásných kopů až po brutální lámání rukou nebo prokopávání kolen (moje oblíbené). Systém bojů je podobný Batmanovi, kde pár tlačítek stačí. Weiovi nejsou ani cizí zbraně, to by ani nešlo aby akční hra byla bez zbraní.
Plníte úkoly jak od mafie tak i od police aby jste si otevřeli nové schopnosti. Plus X dalších vedlejší úkolu a sběratelských věciček. Hong Kong nabízí i zábavu karaoke, kohoutí zápasy a podivný poker.

Další kapitolu hry je dabing jednotlivých postav, dabingu se zhostili známi herci. Postavám to dává ještě větší hloubku a reálnost (živost). Do toho občas ta jejich hatmatilka, že jsem si několikrát vzpomněl na film Ong-bak.

Verdikt: U her s otevřených městem se mi stává, že po delší době je cestování po městě otrava u Sleeping dogs se mi to nestalo. Přitom město je velké ale pohyb prostě dokonalý.
K tomu karate, zbraně, dobrý děj, hloubka postav, plno úkolu a nezapomenutelné karaoke!!
Škoda, že jsem to už dohrál ale pokud vyjde čeština tak si cestu do Hong Kongu rád zopakuji. 90%

Pro: Hong Kong, grafika, souboje, dabing, děj, je toho moc.

Proti: Škoda, že už to mám za sebou.

+15+15 / 0
  • PC 75
“Spící psi” měli být původně dalším dílem z řady True Crime. Nemá cenu, abych tu dále rozebíral historii vývoje, zvláště pak, když si ji jisto jistě přečtete v jiném komentáři. Zmiňuji to tu jen kvůli tomu, že níže budu často na True Crime odkazovat.

Nejdříve začnu tím, co se mi na hře nelíbilo. Byly to klasické neduhy True Crime série. Sice jsem konečně jezdil po silnici a ne po zrcadle, ale i přes to nebyly textury chodníků a silnic tak úplně v pořádku. Když si to takhle valíte po ulici ve svém novém autě a najednou je před vámi vozidlo, kterému z vozovky kouká jen střecha, tak vás to trochu překvapí, stejně tak jsem potkal lidi, kterým ve vozovce mizely nohy. Textury jsou u těchto her opravdu “pravým zločinem”. Ještě se zmíním o výlohách u obchodů, či o stáncích na trhu, kde nevíte, jestli to místo té zeleniny neprodávají vystřihovánky. Ne že by to nějak vadilo při hře, ale moc vábně to nepůsobí.
Teď se musím zmínit o řízení a to všech motorových vozidel. Připomínalo mi to dobu, kdy jsem si ve školce hrál s autíčkama. Auta (ale i motorky) se mi z počátku řídila dost špatně, časem jsem si ale zvykl.
A v neposlední řadě nesmím zapomenout na střílení. Nejprve jsem měl co dělat vůbec nějakou přestřelku přežít, protože než jsem namířil, tak do mě soupeř stačil vysypat zásobník. Ne že bych byl tak levej, ale ta zbraň mi prostě nešla do ruky. (Vzpomínám si, že úplně stejný problém byl i u série True Crime.) A nevím, jestli jsem si prostě zvykl, nebo to bylo systémem vylepšování schopností (viz. níže), ale na konci hry už jsem střílel úplně normálně. Tak to by bylo to horší, je toho celkem dost, ovšem zbytek je na takové úrovni, že na tyto “drobnůstky” rychle zapomenete.

V boji používáte více než pistoli, i když i na tu dojde, bojová umění. Nejenom já jsem si povšiml podobnosti s Batmanem. Hodně se mluví o tom, že tahle hra vykrádá ty druhé. Co na tom, když to dělá dobře. Různá komba a bojové techniky a nejen ty se učíte za body. Tento RPG prvek je do hry opravdu skvěle zakomponovaný a ucítíte ho na každém rohu.
Postup na další úroveň v dané oblasti je závislý na řekněme zkušenostech, které si musíte dobře hlídat. Ty se totiž nejen přičítají, ale svým způsobem i odečítají. Každá chybička, je pokutována nižším ohodnocením, jako v X-Faktoru. Musím říct, že tenhle systém se mi opravdu líbí. Donutí vás dělat věci tak, aby jste se nechovali jak šílenci v Saints Row, ale aby jste se chovali jako řádný tajný “fízl” a zachovali si pocit čínského akčního trháku, o který jde především.

Co se týče příběhu, jsem spokojený. Je natolik poutavý, aby vás vtáhl dovnitř a čím více se blížíte ke konci, tím více zažíváte zvratů.

Úplně mě překvapilo chování lidí. Na to, že když někomu ukradnete auto, a nestihnete odjet, tak vás vytáhne ven a začne se s vámi bít, jsme zvyklí z GTAček, ale tady se může stát, nebo nemusí, že mu ještě pár chlapů přijde na pomoc. Není problém potkat na ulici člověka, kterému zazvoní telefon, nebo milenecký pár schovaný pod schody. Lidé na sebe běžně mávají a když se stane něco zajímavého, tak si to třeba i vyfotí mobilem. Šel jsem takhle po ulici a kousek ode mně šla paní s nákupní taškou. Kolem běžel chlap a tašku jí vytrhl a vzal do zaječích. Žena začala křičet něco v tom smyslu jako “Chyťte zlozěje!” a já neváhal, chlapa dohonil, zmlátil, vzal tašku a vrátil jí té dámě. Ta mi ještě pěkně poděkovala. Byla úplná náhoda, že jsem tam tudy šel, neběžela žádná mise, prostě jsem se procházel po městě. Hong Kong je jak živý a to na mě udělalo velký efekt.

Efektů je tu až požehnaně a to nemluvím o výbuších, na které už jsem v dnešních hrách zvyklý. Ale třeba skoky jsou efektní, někdy jsem měl až pocit, jestli Shen není Assasin a to už nemluvím o skákání z vozidla na vozidlo, nebo třeba o střele do pneumatiky, která dané auto donutí ke skoku trojtého salta s pěti vruty. No a velký dojem na vás udělá i to, když někomu rozříznete hlavu na cirkulárce.

Tak abych to shrnul ne?! Sleeping Dogs je nové True Crime, které si pár fíglů půjčilo jinde, zamíchalo to a přidalo čínské nudle. A výsledek? Ten je podle toho, jak moc má kdo rád čínu.

Pro: komba, příběh, živé město (Hong Kong), zvukový doprovod, akce

Proti: Občas (ale málokdy) měkké textury, textury výloh obchodů, horší řízení vozidel, míření střelných zbraní

+19+19 / 0
  • PC 80
Takový GTA klon z HK. O několik tříd lepe zpracované souboje, ať už jde o bitky, střelbu, honičky pěšmo i v autech. Proti tomu město nepůsobí tak organicky, jízda vlevo je dost nezvyk a pokud člověk dělá všechny vedlejší mise, začne se herní náplň trochu opakovat.

Příběh zaujal, hlavně postavy, ale závěr pro mě moc uspokojivý nebyl. Vyznačení závodů světlicema mi přišlo dost nepřehledné, a rychlost s jakou se při nich protivníci zotavují z kolizí mě občas dost vytáčela. Spousty vedlejších úkolů, závodů, collectibles, atp. Levelování na několika frontách. Konzumace jídla atp. přidává dočasné bonusy. Vůbec je tu řada zajímavých nápadů. Na druhou stranu taxíky nejsou tak užitečné, jak by se dalo čekat, taky většina rádií hraje neskutečný sračky a vůbec na mě Hong Kong nepůsobil tak přesvědčivě... možná je to těma barvičkama.

Celkově určitě doporučuju každému, kdo hledá něco jako GTA, protože Sleeping Dogs mají co nového nabídnout a v řadě věcí jsou lepší, ale... nevim, celkový dojem prostě nakonec není tak dobrý, abych hodnotil za 85+.
+31+31 / 0
  • PC 95
Jelikož se jedná o skvělou hru, která mě zabavila na tolik hodin, rozhodl jsem se napsat komentář.

Co se týče příběhu, je to možná, jak jsem četl prý "Klasická Hongongská kriminálka", naopak mě příběh přišel hodně povedený, kdy se vy, jako hlavní hrdina v průběhu hry, hzačínáte přemýšlet, která strana, policie či mafiáni jsou lepší. Samozřejmě se mi líbily také možnost mít nějakou slečnu, či si jít vsadit na kohoutí zápasy, bojovat v "ringu" či zázávodit si v ulicích Hongkongu.

Po grafické stránce vypadá hra také velmi dobře, také se mi líbil dabing, který propůjčily známí herci. (Lucy Liu).
Soubojový systém je také velmi povedený, moc se mi líbil, různé styly "Comb", které měly svůj efekt. Tak říkajíc, zamlouvali se mi víc, než samotná střelba, která, ale díky "Slowmotion" má taky své dobré stránky.

Tuto hru bych zhodnotil jako velmi povedenou, konkurující GTA V, jsem rád, že když se této hry před lety ( asi 2 roky ) Activison vzdalo, tak že se toho Square Nix ujalo.

Pro: Grafika, boj na blízko, Jízdní prostředky

Proti: Občas pozlobí kamera, absence češtiny

+20+21 / -1