Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Silent Hunter III

88
38 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > námořní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
15.03.2005 PC
Vývojáři:
Silent Hunter III je simulátorem německého U-boatu a jeho náplň spočívá v hlídkování a potápění nepřátelských plavidel ve vodách obklopujících evropská bojiště druhé světové války. Na hráče čeká plně dynamická kampaň pokrývající celou válku, během níž je pěkně vykreslen technologický i taktický vývoj, kterým obě strany konfliktu prošly. Jestliže první polovina války pro hráče představuje skutečné zlaté časy, pak v té druhé se ponorka stává spíše kořistí, kdy se musí neustále ukrývat před všudypřítomnými letadly a torpédoborci Spojenců.

Hra ale není zaměřena jen na hardcore milovníky ponorkových simulací, oplývá tudíž širokými možnostmi nastavení realismu, jež ji dokážou přiblížit až k akční arkádě. A naopak ostřílení mořští vlci nejsou ochuzeni o lahůdky jako je manuální zaměřování nepřátelských plavidel, výpočty jejich rychlosti nebo nastavování hloubky ponoru torpéd.


Poslední diskuzní příspěvek

mazar1234 (komentář): na vlci smecky si musis sehnat ATLANTIC FLEET - tahovka , ale kdyz pak tvoje flotila ponorek potka konvoj tak je to masakr :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Simulatory vobec nehravam a vobec ma nebavia. Ale kazde pravidlo ma vynimku a Silent Hunter 3 je prave tou povestnou vynimou. Milujem Silent Huntera 3, ako vlastne jeden jediny simulator ktory ma bavi s hram ho.

Neratam "kvazi simulatory" ako vesmirne veci alebo Mechwarriory, pretoze to su len take akoze simulatory, lebo simuluju neexistujuce veci takze sa neda porovnat uroven simulacie s realitou. Vesmirovky zboznujem a Mechow tiez....

Paradna simulacia ktora je skoro uplne dokonala. Hra simuluje take veci ako rozlozenie sekcii v jednotlivych typoch lodi a este aj simuluje nalozenie nakladom. Napriklad plny tanker je lahko mozne znicit jedinym trochu dobre mierenym torpedom, ale prazdny tanker vydrzi hodne, navyse je vidiet podla ciary ponoru ci je tanker plny alebo prazdny.

Jeden podstatny detail ale hra nesimuluje, aspon nie na Vanilla verzii a to je situacia pri detekovani poniorky z lode, v realite hluk srobov lode ovplyvnoval schopnost detekcie ked lod preficala nad ponorkou a ta potom mohla nahodit motory a lod ju nevedela nejaky cas pocut v dosledku vlastneho hluku zozadu, ale v hre je detekcia stale rovnaka bez ohladu na polohu lode a ponorky. Taky maly detail ale dost vyznamny v skutocnosti lebo v praxi to ponorky vyuzivali na uteky a manevre.

Pekne je sledovat ten vyvoj vo vojne, kde v rokoch 39-40 je bez najmensich tazkosti mozne masakrovat lode aj konvoje delom, neskor zacnu byt lode vyzbrojene delami (ako transporty) a doprovod konvojov uz tiez nie je 0-1 korveta ale trebars 2 korvety a 3 destroyery a tak... nehovoriac o pribudani leteckych bombarderov a koncom roku 1943 uz to zacne byt riadne peklo, kde je ponorka neustale pod tlakom a v strese. Nadej zasvieti v 1944 po ziskani typu XXI, to je potom zase masaker lodi, esteze ju v reale nestihli nasadit fasouni. XXI je brutalny stroj, rychlost a hlbka ponoru z nej robia superzbran, ktoru takmer ani nie je mozne znicit.

Skvela je aj moznost nastaveni obtiaznosti, ziadne primitivne E-M-H, ale pekne kopec moznosti ktore si hrac zaskrtava ako sa mu paci - radost vidiet. Navyse su vsetky veci v textovych suboroch a da sa manualne prepisovat cokolvek si len hrac zaumieni vratane takych lahodok ako znizenie citlivosti dela na vysku vlnobitia (da sa strielat aj na rozburenom mori) a vobec cokolvek vratane vysky ziskanych bodov za splnenu misiu a podobne. Moderske moznosti su tu rozsiahle a je to aj vidiet v kvalite a rozsahu existujucich modov.

Osobne som hral iba vanilla kampan, ale v buducnosti si nejaky povestny mod urcite este vyskusam (GWX????)

Co ma ale sklamalo bol koniec hry, kde hra iba sucho napisala ze je koniec vojny a nic, vobec ziadne outro to ma fakt nastvalo.

Pro: Historicky vyvoj dost zodpovedajuci realite (aj ked nie na 100%), Detaily v simulacii. Ten pocit po zmasakrovani skupiny spojeneckych tankerov je skvely :-) EHM.

Proti: Kde su sakra VLCIE SMECKY??? inac nic dolezite,

+11+11 / 0
  • PC 100
Z 1156 německých ponorek bylo za druhé světové války potopeno neuvěřitelných 756. Ze 40 000 mužů jich zemřelo skoro 30 000.

Hra, která zanechala v srdci strašlivou ránu, protože od svého vydání se v podstatě neobjevilo nic, co by se jí mohlo v žánru rovnat.

Všechny herní mechaniky jsou velmi propracované a fungují. Silent Hunter jim ale nasazuje korunu dokonale přístupným a intuitivním ovládáním. Je lehké se ho naučit hrát, ovládnout ho je ale podstatně větší challenge. Nebo tehdy aspoň byla.
V případě kariérního módu je vyloženě krásné pozorovat první úspěchy a užívat si pocit lovce, který díky ve své době fantastické technologii ponorek představuje děsivou hrozbu pro cokoli plující na hladině.
Jak ale válka pokračuje, začínají logicky Spojenci dotahovat a čím dál častěji se z lovce stává potenciální kořist.

Lehké RPG prvky v levelování posádky a modernizace výbavy mají na hru docela dost dopad a jen motivují k dalšímu a dalšímu potápění lodí.
Atmosféra je dechberoucí a nepamatuju si hru, ve které bych zažil tak nervydrásající momenty, jako když po úspěšném potopení dvou velkých nákladních lodí jsem byl nemilosrdně naháněn rozzuřeným torpédoborcem a podmořskými náložemi. Přesně jako v Das Boot.

Nelze se hnout a udělat hluk, jinak je konec. Nelze zůstat na místě, jinak je konec. A tak je čas na zvažování rizik.
Odpalování torpéd, jedna z logicky nejdůležitějších částí hry, je hra ve hře. Ano, můžete sice vypočtením palebné dráhy pověřit svého podřízeného, ale taky si můžete s pravítkem, mapou, úhloměrem a kružítkem hrát sami. A ten pocit, kdy se to naučíte a kdy uspějete, ten snad v jiné hře není.

Největší zápor hry je, že nemá důstojného nástupce. Možná je to ale dobře, protože by nejspíš došlo ke zjednodušení už tak velmi přístupných mechanik. Zas by bylo ale super mít vlčí smečky, dynamické rádio, nálady posádky a další a další věci. Hodně věcí ale řeší pro SH módy, především TGW, který by si zasloužil vlastní komentář.

A pak samozřejmě chybí chlastačky v La Rochelle!
https://youtu.be/ocdWiTUltEM

Pro: Bezkonkurenční ponorkový simulátor, velká přístupnost, komplexních mechaniky skryté pod intuitivním gameplayem

Proti: lehce zestárlo

+10+10 / 0
  • PC 95
Parádní simulace , naposled pořádný ponorky sem hrál na 486tce.
Slušná grafika , zpracování , zvuky. Inteligence nepřátel je také slušná.
Postupem času budete velice rádi, když se vám podaří uniknout z obklíčení Destoyerů..
Nejvedší radost máte po úspěšném zásahu poté kdy ste si manuálně nastavili a vypočetli koeficienty na torpédu.
Nudné sou pouze chvíle hlídkování , jakmile ale zahlédnete loď kde vše velmi rychle a první chybné rozhodnutí se velmi špatně napravuje.
+5+5 / 0
  • PC 90
S uvedenými názory nezbývá než souhlasit. Zajímavá je možnost osobně ovládat dělo i protiletadlové kanony. Důležité je dodat, že první verze hry jsou značně syrové a nedokončené a hra označená jako 1.0 je ve skutečnosti betaverze. Naštěstí u nás lze nyní koupit už v. 1.4 . Kdo to myslí s hraním vážně musí sáhnout po některém z mnoha modů, které změní hru k nepoznání. Za všechny mohu jmenovat dva největší (které sami obsahují několik menších): The Grey Wolves - tGW a The Grey Wolves Xpansion - GWX. V modech přibudou další možnosti ovládání, nové lodě, miny a protiponorkové sítě (a plány k nim), provoz v přístavech, trosečníci a mnoho dalšího. Zanedbatelné rozhodně není ani další zvýšení zrychlení hry.

Pro: široké nastavení realističnosti

Proti: nelze procházet celou ponorkou, občasné bugy AI i enginu hry

+4+5 / -1