Bylo to daleko lepší, než jsem čekal. Vážně!
Ok, hodně lidí kritizuje Silent Hill f s tím, že to na ně nepůsobí jako Silent Hill. Asi rozumím odkud se tohle bere, ale osobně to na mě jako Silent Hill působilo dost. Mlha, groteskní monstra, každý boss je abominace z mých nejhorších nočních můr, neustálé doufání, že za tímhle rohem už konečně bude save-point, obsesivní čekování mapy, prohledávání každého koutu a škvíry, jestli tam není léčivo a tak dále.
Každá lokace se nese v klasickém Silent Hill stylu, kdy první musím najít nějakou mapu, pak nějaký save-point, pak začnu zkoušet, které dveře jdou otevřít a které ne. Jakmile všechno prohledám, nastává takový ten adventůrní chaos, kdy něco seberu a musím s tím něco udělat, aby se něco někde otevřelo a tak dále. U toho občas je občas potřeba vyřešit nějaký ten drobný puzzle a samozřejmě během toho ubít tyčí desítky otravných monster.
To, že je hra zasazená tentokrát do Japonska... nevím, co k tomu říct, kromě: "Vůbec mi to neva!" a "Vlastně jsem rád, že série konečně zkouší něco nového!" Estetika Japonska a starobylých chrámů se mi velice líbila. Stejně tak častý motiv lišek je hrozně fajn. Já jsem sice ateista, ale pokud jde o uctívání zrzavých potvor, tak říkám upřímně, I am in! Nevadilo mi ani to, že ostnatý dráty a rezavost nahradily červené květy...
I příběh mi přišel fajn. Sice jsem se v něm ztrácel a občas vůbec nevěděl, o co tam jde, ale to už je u Silent Hillu klasika. Každý díl série má příběh, který je do určité míry surrealistický, snový a těžko uchopitelný. Velice se mi zamlouvaly motivy jako individualismus versus tradice, dospívání a přirozená ztráta starých přátel. Stejně tak klasické "člověk je sám sobě nakonec největším nepřítelem." Tak jako tak skončím zřejmě u sledování různých "Silent Hill f story explained" Youtube videí.
New Game + navíc slibuje, že toho vysvětlí víc... tak uvidíme, až to budu hrát podruhé. Za ty prachy, co ta hra stála bych asi měl. :)
Bohužel se mi naprosto nelíbil nový combat systém a patřím do tábora těch, kteří ho nesnáší. Popravdě jsem ho moc nechápal. Podle tutoriálu ve hře je nejlepší útočit na monstra, když se objeví určitý "visual hint", což jsem si myslel, že je takový ten bílý kurzor, co se na monstrech objevuje. Ale ne... ten kurzor vám jen ukazuje zaměření, když hrajete na gamepadu. Ve skutečnosti visual hint je takové červené probliknutí. Na devadesát procent ale k žádnému červenému probliknutí nedojde a když jo, tak se to nedá stihnout. Hinako je příliš pomalá, a i když jsem na gamepadu stiskl útok, tak než se vůbec jala útočit, červený problik už dávno skončil. Při aktivaci focus by měl visual hint trvat déle, ale stejně mi to přišlo i tak na nic.
Monstra navíc mají jakýsi speciální útok (tzv. grab attack), kdy vás popadnou a dají vám velký damage. Tomu se nedá nijak bránit a dokonce tutoriál ve hře vám v klidu a míru vysvětlí, že prostě tenhle útok se děje a nic s tím nenaděláte. Se s tím smiřte!
Některá rychlá monstra během útočení Hinako úplně paralyzují, že stejně nereaguje téměř na žádný váš input. A když se jich objeví více naráz, čekají vás velice krušné časy.
Asi v půlce hry jsem si osvojit metodu: útok, pak dodge, pak zbabělý útěk do bezpečí, posečkání, až se mi doplní stamina, a pak oběhnout monstrum tak, abych mu byl za zády, následuje další útok, rinse and repeat. U toho musíte doufat, že monstrum neudělá grab attack.
Docela fajn byl combat až později, když získáte zbraň Fox Arm. S touhle věcičkou byla docela prča... Škoda, že je k dispozici jen v Otherwordu.
Hodně lidí si stěžovalo na omezený inventář, což mně osobně tolik nevadilo. Spíše mi vadilo, že byl trochu matoucí, protože některé předměty se slučovaly do jednoho slotu, jiné ne. Pokud je inventář plný, můžete nový předmět vyměnit za nějaký starý, což trochu vytváří dojem, že ten starý předmět jen odložíte a můžete se pro něj vrátit později, ale ne... on zmizí úplně. Navždy. Rozlučte se s ním!
Tak jako tak se mi Silent Hill f hodně líbil. Silenthillovsky mě uspokojil dostatečně a já si myslím, že je to důstojný díl série... Příběh si mě získal, stejně tak jistá estetika Japonska. Jako horror to také celkem fungovalo. Snad jen ten combat systém je úplně z prdele a radši bych klasickou klikačku. No co už! Uvidíme, jak na mě tohle dílko bude působit časem.
Ok, hodně lidí kritizuje Silent Hill f s tím, že to na ně nepůsobí jako Silent Hill. Asi rozumím odkud se tohle bere, ale osobně to na mě jako Silent Hill působilo dost. Mlha, groteskní monstra, každý boss je abominace z mých nejhorších nočních můr, neustálé doufání, že za tímhle rohem už konečně bude save-point, obsesivní čekování mapy, prohledávání každého koutu a škvíry, jestli tam není léčivo a tak dále.
Každá lokace se nese v klasickém Silent Hill stylu, kdy první musím najít nějakou mapu, pak nějaký save-point, pak začnu zkoušet, které dveře jdou otevřít a které ne. Jakmile všechno prohledám, nastává takový ten adventůrní chaos, kdy něco seberu a musím s tím něco udělat, aby se něco někde otevřelo a tak dále. U toho občas je občas potřeba vyřešit nějaký ten drobný puzzle a samozřejmě během toho ubít tyčí desítky otravných monster.
To, že je hra zasazená tentokrát do Japonska... nevím, co k tomu říct, kromě: "Vůbec mi to neva!" a "Vlastně jsem rád, že série konečně zkouší něco nového!" Estetika Japonska a starobylých chrámů se mi velice líbila. Stejně tak častý motiv lišek je hrozně fajn. Já jsem sice ateista, ale pokud jde o uctívání zrzavých potvor, tak říkám upřímně, I am in! Nevadilo mi ani to, že ostnatý dráty a rezavost nahradily červené květy...
I příběh mi přišel fajn. Sice jsem se v něm ztrácel a občas vůbec nevěděl, o co tam jde, ale to už je u Silent Hillu klasika. Každý díl série má příběh, který je do určité míry surrealistický, snový a těžko uchopitelný. Velice se mi zamlouvaly motivy jako individualismus versus tradice, dospívání a přirozená ztráta starých přátel. Stejně tak klasické "člověk je sám sobě nakonec největším nepřítelem." Tak jako tak skončím zřejmě u sledování různých "Silent Hill f story explained" Youtube videí.
New Game + navíc slibuje, že toho vysvětlí víc... tak uvidíme, až to budu hrát podruhé. Za ty prachy, co ta hra stála bych asi měl. :)
Bohužel se mi naprosto nelíbil nový combat systém a patřím do tábora těch, kteří ho nesnáší. Popravdě jsem ho moc nechápal. Podle tutoriálu ve hře je nejlepší útočit na monstra, když se objeví určitý "visual hint", což jsem si myslel, že je takový ten bílý kurzor, co se na monstrech objevuje. Ale ne... ten kurzor vám jen ukazuje zaměření, když hrajete na gamepadu. Ve skutečnosti visual hint je takové červené probliknutí. Na devadesát procent ale k žádnému červenému probliknutí nedojde a když jo, tak se to nedá stihnout. Hinako je příliš pomalá, a i když jsem na gamepadu stiskl útok, tak než se vůbec jala útočit, červený problik už dávno skončil. Při aktivaci focus by měl visual hint trvat déle, ale stejně mi to přišlo i tak na nic.
Monstra navíc mají jakýsi speciální útok (tzv. grab attack), kdy vás popadnou a dají vám velký damage. Tomu se nedá nijak bránit a dokonce tutoriál ve hře vám v klidu a míru vysvětlí, že prostě tenhle útok se děje a nic s tím nenaděláte. Se s tím smiřte!
Některá rychlá monstra během útočení Hinako úplně paralyzují, že stejně nereaguje téměř na žádný váš input. A když se jich objeví více naráz, čekají vás velice krušné časy.
Asi v půlce hry jsem si osvojit metodu: útok, pak dodge, pak zbabělý útěk do bezpečí, posečkání, až se mi doplní stamina, a pak oběhnout monstrum tak, abych mu byl za zády, následuje další útok, rinse and repeat. U toho musíte doufat, že monstrum neudělá grab attack.
Docela fajn byl combat až později, když získáte zbraň Fox Arm. S touhle věcičkou byla docela prča... Škoda, že je k dispozici jen v Otherwordu.
Hodně lidí si stěžovalo na omezený inventář, což mně osobně tolik nevadilo. Spíše mi vadilo, že byl trochu matoucí, protože některé předměty se slučovaly do jednoho slotu, jiné ne. Pokud je inventář plný, můžete nový předmět vyměnit za nějaký starý, což trochu vytváří dojem, že ten starý předmět jen odložíte a můžete se pro něj vrátit později, ale ne... on zmizí úplně. Navždy. Rozlučte se s ním!
Tak jako tak se mi Silent Hill f hodně líbil. Silenthillovsky mě uspokojil dostatečně a já si myslím, že je to důstojný díl série... Příběh si mě získal, stejně tak jistá estetika Japonska. Jako horror to také celkem fungovalo. Snad jen ten combat systém je úplně z prdele a radši bych klasickou klikačku. No co už! Uvidíme, jak na mě tohle dílko bude působit časem.
Matthias
HolyMeatball
Proti: Bojový systém