Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Sam & Max Hit the Road Sam & Max Hit the Road Sam & Max Hit the Road Sam & Max Hit the Road
LucasArts
LucasArts
LucasArts
LucasArts
PC
1993
PC
01.11.1993
PC
01.11.1993
PC
01.11.1993
Sam & Max Hit the Road Sam & Max Hit the Road Sam & Max Hit the Road Sam & Max Hit the Road
Žánr
adventura > 2D adventura *
adventura > 2D adventura *
adventura > 2D adventura *
adventura > 2D adventura *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne ne

Sam & Max, jedna z klasických adventúr od LucasArts, sleduje príbehy dvoch známych postáv z komiksov Stevea Purcella – Sam & Max Freelance Police. Sam antropomorfný pes a Max hyperkinetické králičie čosi – i keď on preferuje keď sa mu hovorí „lagomorf“. Na ceste po Amerike za hľadaním jedného strateného sasquatcha – i keď za tým musí byť určite viac ako jeden stratený chlpáč...
Sam & Max Hit the Road je devátá hra postavená na SCUMM enginu vycházející z komiksu Steva Purcella, ve kterém účinkují antropomorfní pes Sam a hyperkinetická králičí věc Max. Konkrétně se hra inspirovala komiksem "On the Road" z roku 1989, ve kterém se Freelance Police, jak si Sam & Max říkají, snaží najít yettiho, jenž zmizel z nedalekého cirkusu.

Hráč se ve hře ujímá Sama, Maxe nemůže přímo ovládat. Ten jen pobíhá okolo, dělá neplechu a vypouští jednu hlášku za druhou. Hra se ovládá pouze myší, přičemž pravým tlačítkem se přepíná mezi akcemi (jdi, seber, prozkoumej, použij, mluv) a levým se akce vyvolává. Zajímavostí je, že v inventáři lze nalézt i Maxe, jehož "použití" je ve hře nutné dokonce několikrát.

Mezi lokacemi se Freelance Police přesouvá pomocí DeSota Adventurer (auto objevující se i na obalu). Hra obsahuje i několik miniher jako třeba Whac-A-Mole (mlácení z děr vykukujících hlav kladivem) nebo obdobu Lodí, kdy se protivník hádáním souřadnic snaží zničit ty vaše a naopak.

Jak už bylo zmíněno, příběh se točí okolo yettiho Bruna, jenž byl donedávna zamrzlý v kostce ledu a stal se hlavní atrakcí cirkusu. Jednoho dne ale spolu se žirafí ženou Trixie zmizel a zbyla po něm jen hrstka chlupů. Podivní majitelé cirkusu tedy zavolají Sama & Maxe a požádají je, aby Bruna našli. Pátrání zavede Freelance Police do všech možných i nemožných lokací, namátkou třeba k "World's Largest Ball of Twine" (Největší klubko na světě) nebo do domu slavného country zpěváka a hlavní záporné postavy Conroy Bumpuse.

Hra vyšla původně pro DOS ve verzích na CD a floppy discích (tato verze neobsahovala dabing), v roce 1995 pro Mac OS a v roce 2002 vyšla re-edice kompatibilní s Windows. Používala systém iMUSE, jehož cílem je synchronizovat zvukovou stránku hry s děním na obrazovce, což dříve nebyla samozřejmost jako dnes. Jako jedna z prvních byla kompletně nadabována profesionálními dabéry Billem Farmerem a Nickem Jamesonem. Stejně jako většina her od LucasArts dodržuje "LucasArts Game Design Philosophy" - hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici. Účelem je hráče bavit a ne ho trestat za chyby.

Hra byla přijata velmi dobře, byla chválena za vytříbený humor, hratelnost, grafické zpracování, hudbu a namluvení postav. Obsahuje narážky na ostatní hry LucasArts, Star Wars, Indiana Jonese atd. Několik pokusů o pokračování bylo zrušeno, až práva odkoupili Telltale Games, kteří v roce 2006 kult obnovili a vydali první díl nových epizodických dobrodružství Sama & Maxe.
Sam & Max Hit the Road je devátá hra postavená na SCUMM enginu vycházející z komiksu Steva Purcella, ve kterém účinkují antropomorfní pes Sam a hyperkinetická králičí věc Max. Konkrétně se hra inspirovala komiksem "On the Road" z roku 1989, ve kterém se Freelance Police, jak si Sam & Max říkají, snaží najít yettiho, jenž zmizel z nedalekého cirkusu.

Hráč se ve hře ujímá Sama, Maxe nemůže přímo ovládat. Ten jen pobíhá okolo, dělá neplechu a vypouští jednu hlášku za druhou. Hra se ovládá pouze myší, přičemž pravým tlačítkem se přepíná mezi akcemi (jdi, seber, prozkoumej, použij, mluv) a levým se akce vyvolává. Zajímavostí je, že v inventáři lze nalézt i Maxe, jehož "použití" je ve hře nutné dokonce několikrát.

Mezi lokacemi se Freelance Police přesouvá pomocí DeSota Adventurer (auto objevující se i na obalu). Hra obsahuje i několik miniher jako třeba Whac-A-Mole (mlácení z děr vykukujících hlav kladivem) nebo obdobu Lodí, kdy se protivník hádáním souřadnic snaží zničit ty vaše a naopak.

Jak už bylo zmíněno, příběh se točí okolo yettiho Bruna, jenž byl donedávna zamrzlý v kostce ledu a stal se hlavní atrakcí cirkusu. Jednoho dne ale spolu se žirafí ženou Trixie zmizel a zbyla po něm jen hrstka chlupů. Podivní majitelé cirkusu tedy zavolají Sama & Maxe a požádají je, aby Bruna našli. Pátrání zavede Freelance Police do všech možných i nemožných lokací, namátkou třeba k "World's Largest Ball of Twine" (Největší klubko na světě) nebo do domu slavného country zpěváka a hlavní záporné postavy Conroy Bumpuse.

Hra vyšla původně pro DOS ve verzích na CD a floppy discích (tato verze neobsahovala dabing), v roce 1995 pro Mac OS a v roce 2002 vyšla re-edice kompatibilní s Windows. Používala systém iMUSE, jehož cílem je synchronizovat zvukovou stránku hry s děním na obrazovce, což dříve nebyla samozřejmost jako dnes. Jako jedna z prvních byla kompletně nadabována profesionálními dabéry Billem Farmerem a Nickem Jamesonem. Stejně jako většina her od LucasArts dodržuje "LucasArts Game Design Philosophy" - hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici. Účelem je hráče bavit a ne ho trestat za chyby.

Hra byla přijata velmi dobře, byla chválena za vytříbený humor, hratelnost, grafické zpracování, hudbu a namluvení postav. Obsahuje narážky na ostatní hry LucasArts, Star Wars, Indiana Jonese atd. Několik pokusů o pokračování bylo zrušeno, až práva odkoupili Telltale Games, kteří v roce 2006 kult obnovili a vydali první díl nových epizodických dobrodružství Sama & Maxe.
Sam & Max Hit the Road je devátá hra postavená na SCUMM enginu vycházející z komiksu Steva Purcella, ve kterém účinkují antropomorfní pes Sam a hyperkinetická králičí věc Max. Konkrétně se hra inspirovala komiksem "On the Road" z roku 1989, ve kterém se Freelance Police, jak si Sam & Max říkají, snaží najít yettiho, jenž zmizel z nedalekého cirkusu.

Hráč se ve hře ujímá Sama, Maxe nemůže přímo ovládat. Ten jen pobíhá okolo, dělá neplechu a vypouští jednu hlášku za druhou. Hra se ovládá pouze myší, přičemž pravým tlačítkem se přepíná mezi akcemi (jdi, seber, prozkoumej, použij, mluv) a levým se akce vyvolává. Zajímavostí je, že v inventáři lze nalézt i Maxe, jehož "použití" je ve hře nutné dokonce několikrát.

Mezi lokacemi se Freelance Police přesouvá pomocí DeSota Adventurer (auto objevující se i na obalu). Hra obsahuje i několik miniher jako třeba Whac-A-Mole (mlácení z děr vykukujících hlav kladivem) nebo obdobu Lodí, kdy se protivník hádáním souřadnic snaží zničit ty vaše a naopak.

Jak už bylo zmíněno, příběh se točí okolo yettiho Bruna, jenž byl donedávna zamrzlý v kostce ledu a stal se hlavní atrakcí cirkusu. Jednoho dne ale spolu se žirafí ženou Trixie zmizel a zbyla po něm jen hrstka chlupů. Podivní majitelé cirkusu tedy zavolají Sama & Maxe a požádají je, aby Bruna našli. Pátrání zavede Freelance Police do všech možných i nemožných lokací, namátkou třeba k "World's Largest Ball of Twine" (Největší klubko na světě) nebo do domu slavného country zpěváka a hlavní záporné postavy Conroye Bumpuse.

Hra vyšla původně pro DOS ve verzích na CD a floppy discích (tato verze neobsahovala dabing), v roce 1995 pro Mac OS a v roce 2002 vyšla re-edice kompatibilní s Windows. Používala systém iMUSE, jehož cílem je synchronizovat zvukovou stránku hry s děním na obrazovce, což dříve nebyla samozřejmost jako dnes. Jako jedna z prvních byla kompletně nadabována profesionálními dabéry Billem Farmerem a Nickem Jamesonem. Stejně jako většina her od LucasArts dodržuje "LucasArts Game Design Philosophy" - hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici. Účelem je hráče bavit a ne ho trestat za chyby.

Hra byla přijata velmi dobře, byla chválena za vytříbený humor, hratelnost, grafické zpracování, hudbu a namluvení postav. Obsahuje narážky na ostatní hry LucasArts, Star Wars, Indiana Jonese atd. Několik pokusů o pokračování bylo zrušeno, až práva odkoupili Telltale Games, kteří v roce 2006 kult obnovili a vydali první díl nových epizodických dobrodružství Sama & Maxe.
Oficiální stránky hry (http://)
Oficiální stránky hry (http://)
Oficiální stránky hry (http://)
Oficiální stránky hry (http://)